Dat is inderdaad meer wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:51 schreef .PRISM het volgende:
Tegen die tijd zal Facebook misschien niet meer bestaan / actief gebruikt worden. Het 'laten zien van jezelf / je leuke, geweldige leven' zal echter altijd blijven bestaan. Daar heeft internet verder weinig mee te maken, was daarvoor ook al (alleen in andere vormen).
Althans, denk ik dan.
Zeker weten. In het begin (toen we allemaal nog aan de Hyves zaten) werd Facebook een beetje geplugd als 'de serieuze sociale website', internationaal gericht. Het waren in eerste instantie volgens mij ook de wat oudere mensen die een Facebook-account hadden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:53 schreef Clappindemcheekz het volgende:
[..]
Dat is inderdaad meer wat ik bedoel.
Een jaar of 8 geleden was het kennelijk min of meer sociaal geaccepteerd om 200 vragen over jezelf in te vullen, en ter inzage van iedereen beschikbaar te maken. Nu zou je in dat geval een '''' kunnen verwachten.
Vroeg me af of het mogelijk is dat dit met het facebookgedrag ook zo zou kunnen ontwikkelen.
Dat facebook over 10 jaar overgenomen kan zijn door google+ ofzo, met een linkedin, facebook, mail, agenda etc in 1, dat lijkt me vrij voorspelbaar. Maar de manier waarop mensen van zo'n site gebruik zullen maken, ik vroeg me af of dat zal veranderen.
Zal FB wel zijn reclamemodel moeten zien te wijzigen binnen nu en twee jaar.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:05 schreef Palomar het volgende:
Zou me niks verbazen als Facebook over 5-10 jaar nog steeds dé profielensite is. Wat je nu ziet is dat het internet de pioniersfase voorbij is. Dat begon rond 2000 (toen het grote publiek aan internet begon). De jaren daarna zag je heel veel sites komen en gaan. De laatste jaren lijkt dat te stabiliseren en zijn er nog maar een paar grote spelers over. Lijkt me sterk dat men binnen 2 jaar weer massaal overstapt naar iets anders.
Klinkt als een vervaarlijk plan.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 01:57 schreef Supersoep het volgende:
Over 10 jaar heb je je eigen unieke barcode, waarschijnlijk op een accessoire ergens, die mensen met een GSM kunnen scannen. Je info, foto's, alles wat je publiekelijk wil maken is daarmee af te lezen. Dat zal waarschijnlijk gekoppeld worden aan een centraal punt (nieuwe Facebook).
De ultieme vorm van de mens als product en jezelf te koop zetten, wat we nu al zo graag doen.
Het klinkt zo vreselijk, maar jammer genoeg zal het toch zoiets worden.
Facebook is echt een magnitude groter inderdaad. Toch zie je dat het succes ook negatieve neveneffecten met zich meebrengt: de privacy-kwesties, like 'n win shit, commercie, achterlijke idioten, etc. Populariteit zal afnemen denk ik, maar het is een blijvertje. Instellingen met macht zoals inlichtingendiensten, bedrijven en fb-investeerderes zullen er alles aan doen om het in leven te houden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:31 schreef fotostarter het volgende:
Denk het wel. Facebook werkt zich overal in. Bedenk bijvoorbeeld alleen al vele websites die facebook gebruiken voor haar comments.
Ik denk dat FB daarom dan nog wel bestaat. Niet alleen om de comments, maar het zijn IMO een stel hele slimme slimmeriken daar.
FOK! is eerder down dan FB denk ik. Als je zo links en rechts kijkt sterven heel veel grote forums.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 16:27 schreef BMTH182 het volgende:
Ik vind facebook juist tof omdat je met je vriendengroep, vereniging e.d ook een groep kan aanmaken om foto's van leuke dingen te delen.
En FOK! is het volgende natuurlijk.
Er zijn ook veel sites die zichzelf naar de tering helpen zoals pu.nl. Hebben ze een compleet forum dat ook erg populair is; updaten ze naar één boardquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:06 schreef fotostarter het volgende:
[..]
FOK! is eerder down dan FB denk ik. Als je zo links en rechts kijkt sterven heel veel grote forums.
Heb er vroeger heel veel bezocht, maar er zijn er nog maar heel weinig van over.
Als je bijvoorbeeld op bigboards kijkt, werkt de helft van de nl sites niet meer.
Jep, was ook geen slimme zet.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:29 schreef BMTH182 het volgende:
[..]
Er zijn ook veel sites die zichzelf naar de tering helpen zoals pu.nl. Hebben ze een compleet forum dat ook erg populair is; updaten ze naar één board
Denk alleen bij jou zoquote:Op zondag 4 augustus 2013 07:11 schreef Jula123 het volgende:
Ik denk Facebook binnen 2-5 jaar verdwenen is, in de huidige vorm.
Voor mijn gevoel was het hoogtepunt van fb zo'n 2 haar geleden. Er wordt nu veel minder gepost en ook veel minder likes bij iedereen.
Om de paar dagen een kinderfoto en iemand heeft weer wat gelike-en-shared, dat is het wel.
Hier zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben.quote:Op zondag 4 augustus 2013 08:17 schreef SosuaCafe het volgende:
Over 10 jaar doet iedereen livestreamen met zn google/apple glass/Ivision..
Lijkt me een vreemd idee, iedereen met een bril op zijn kanus, wrijvend langs zijn oren om een foto te maken e.d.quote:Op zondag 4 augustus 2013 09:22 schreef .PRISM het volgende:
[..]
Hier zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |