abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129630489
Hallo!

Sinds 3 jaar ben ik voor het DierenOpvangCentrum Enschede gastgezin voor kittens! Dit is nu het vierde jaar dat ik kittens opvang. Ik vang kittens op in alle soorten en maten, weesjes, flessenkittens etc.

Zelf heb ik drie katten: Muis, Pingoo en Luna.

Foto's van mijn eigen katten met pleegkittens voor het schattigheidsgehalte
Pingoo

Luna

Muis zegt :r :')
pi_129630559
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:13 schreef ferrari_rood het volgende:
zipper/sammy heeft een heel mooie tekening
gemarmerd heet dat volgens mij. Er is een chique naam voor maar die kan ik nog goed onthouden pumpkin ruby weet het vast wel. En goed huisje voor belle en zipper. Wilde ze er geen 3????
Haha ze wilden er eigenlijk maar 1 :P
Gijs mag toch ook niet tegelijk met ze verhuizen omdat hij nog geen inenting heeft gehad dus zouden ze anders toch weer aan elkaar moeten wennen.

Sammy en Coco gaan dinsdag trouwens verhuizen. Als alles goed gaat met Gijs wordt hij dinsdag of woensdag ingeent en gechipt. Ik heb het asiel gemaild met de vraag of Gijs na de inenting meteen naar een ander gastgezin toe mag waar meer kittens zijn. Ik hou hem heel graag nog een paar dagen hier, maar dat is gewoon niet gezellig voor hem als enige kitten.
pi_129630619
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Misschien bedoel je macquerel (makreel). Zo wordt dit patroon ook wel genoemd.
ja dat idd
Ik heb dat echt zovaak gelezen toen ik op zoek was naar een kitten jaren geleden. En nu kwam ik er niet meer op.
dank je
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:20:36 #4
137949 Disana
pi_129630651
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:19 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

ja dat idd
Ik heb dat echt zovaak gelezen toen ik op zoek was naar een kitten jaren geleden. En nu kwam ik er niet meer op.
dank je
Komt door de warmte ;)
pi_129630751
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Komt door de warmte ;)
was het dat maar.
dementie niet te zuinig
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:23:22 #6
137949 Disana
pi_129630771
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:22 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

was het dat maar.
dementie niet te zuinig
Ai. Ik hoop dat je een grapje maakt.
pi_129630821
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Ai. Ik hoop dat je een grapje maakt.
Zwangerschapsdementie :D
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:25:08 #8
137949 Disana
pi_129630850
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:24 schreef Oognip het volgende:

[..]

Zwangerschapsdementie :D
Oww. Gelukkig.
pi_129630951
komt dus wel goed hoop ik.
En nu weer terug naar de mooie kittens bij oognip
pi_129654715
Zo, expeditie verbandje mislukt :D

Ik heb het verbandje gisteren samen met mama_mia om Zippers buikje gedaan. Hij kon het niet waarderen :+ Het verbandje verschoof na een tijdje ook en ik was bang dat het in zijn wond zou drukken. Omdat ik hem ook de hele dag niet aan zijn hechtingen heb zien zitten heb ik besloten het verbandje er af te halen, met de gok dat het wel goed zou gaan.
Ze hebben ook de hele nacht los in de woonkamer gelopen dus voor het eerst een nacht niet in de bench. M_m dacht namelijk dat ze misschien in de bench zouden spelen en Sammy in z'n buik zou worden gemept/er genoeg van zou krijgen en dan kan ie niet weglopen. Daar zit wat in, dacht ik, dus vandaar mijn besluit.

Ik heb zojuist (met 30 graden in huis :% ) de bench opgeruimd aangezien ze er toch niet meer in hoeven. Ik dacht nog 'wat heerlijk dat we dan onze woonkamer weer voor onszelf hebben O+'. Zo'n bench neemt toch best een groot deel van de woonkamer in als de woonkamer maar 18m2 is. Maar toen kwam ik in de berging met de bench en zag ik de veel te grote kruiptunnel staan die ik vorig jaar voor de kittens had gekocht. Die wilde ik wel meenemen naar boven, maar ja, nog niet onze woonkamer terug -O- ' Ach what the hell, over een paar dagen zijn ze allemaal weg ( :{), laat ze nog maar even de boel op stelten zetten, ze zullen het vast geweldig vinden' :P
En zo geschiedde :7

Coco en Sammy vinden het geweldig, Gijs heeft zich onder de bank verstopt _O-

Ik merk trouwens dat Gijs best wel onzeker is -O- Hij wil soms wel op schoot en komt dan voorzichtig met 2 pootjes op schoot en kijkt me dan vragend aan of ik het wel goed vind (dat zegt ie niet :+ maar dat idee krijg ik). Als ik hem dan aankijk en mijn ogen dichtknijp en hem ga kriebelen ontspant hij helemaal en laat zich vallen O+ of hij kruipt verder op schoot. Als ik dan even stop met aaien kijkt hij me weer zo vragend aan. Sowieso kijkt ie vaak onzeker uit zijn oogjes en weet ie niet of wat hij doet wel goed is. Sneu voor hem, maar hoe geef je een kat meer zelfvertrouwen? :?
  † In Memoriam † zondag 4 augustus 2013 @ 10:33:20 #11
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_129672948
Is 't wel sneu voor hem, of denk je zelf er te veel bij? Ik denk dat hij op zijn manier de wereld aan het verkennen is en het allemaal best vindt zolang hij regelmatig eten en kroeltjes krijgt O+
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  Manager PR/Moderator zondag 4 augustus 2013 @ 13:42:19 #12
269689 crew  Viv
pi_129677198
quote:
10s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:33 schreef Barbaaf het volgende:
Is 't wel sneu voor hem, of denk je zelf er te veel bij?
Dit. Ik heb een kat die ontzettend kan dralen als ze op schoot wil, 1 pootje op schoot, toch weer niet.. ik interpreteer dit niet als laag zelfvertrouwen, ze is gewoon een muts! :D
pi_129685885
Misschien hebben jullie wel gelijk en zie ik het vliegen, ik hoop het, maar nu interpreteer ik het erg alsof hij bevestiging nodig heeft.
pi_129707485
Ik heb even jullie mening nodig :)

Heb net even gevoeld aan de wond van Zipper en vind het wel wat hard om de wond heen. Wond ziet er verder prima uit, niet rood of pijnlijk. Heb de dierenarts even gebeld om te vragen of het normaal is dat het hard is en dat is het wel blabla hechtingen blabla wildvlees.
Maar ik zie dat het toch ook wel wat dik is (weet niet zo goed of dat altijd al zo was). Hoe vinden jullie dit er uit zien?
pi_129707907
toen mijn poes smikkel gesteriliseerd was kreeg ze echt een soort ei op haar buikje rond de hechting. dierenarts keek er naar en zei 'is niks, doei'.
maar goed,, dat is geen navelbreuk
pi_129709428
Kan je die foto bij twijfel niet even naar de dierenarts mailen? :)
pi_129709519
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:31 schreef Holyme het volgende:
Kan je die foto bij twijfel niet even naar de dierenarts mailen? :)
Morgen ga ik Gijs laten enten, zal de foto dan wel even laten zien ja :Y (waarom kan ik zulke dingen nooit zelf bedenken? :'))
  maandag 5 augustus 2013 @ 14:28:13 #18
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_129715130
Als een wond vers is wordt ie vaak ook wel dik omdat er extra bloed naar toe stroomt om de heling te bevorderen. Wellicht is dat het?
pi_129748369
Gijs is vandaag helemaal goedgekeurd door de dierenarts O+ Hij zag er perfect uit, heeft alleen nog wat oorsmeer wat ik verder schoon moet maken met paraffine. Meneer heeft nu een chip en zijn eerste inenting zit er ook in. Fijn!

Over een uur gaan Zipper en Belle verhuizen. Ik ga ze missen -O- gelukkig krijgen ze een heel fijn huisje. Gijs blijft waarschijnlijk tot eind deze week hier en gaat dan naar een ander gastgezin. Belle en Zipper wegen allebei ongeveer 1150 gram, mooi gewichtje om mee te verhuizen dus :) En Gijsje weegt 1.5 kilo. De DA vond hem helemaal niet dik :)

De wond van Zipper ziet er prima uit, dat harde en dikke is helemaal normaal. Wel goed in de gaten blijven houden dat het niet rood/pijnlijk wordt.

Pingoo is vandaag jarig *O* Ter gelegenheid van dit heugelijke feit en voor het afscheid van Zipper en Belle heb ik net koolvisfilet voor ze gekookt. Viel wel in de smaak :9
Foto van de jarige job :+

Koolvis :9

Zipper ligt het liefst met de hitte van de laatste dagen op een lekker koud washandje te chillen 8-)

Beauty Belle O+

:D

Gijsje O+

Nog een paar laatste foto's van het drietal O+

[ Bericht 13% gewijzigd door Oognip op 06-08-2013 16:47:52 ]
pi_129748955
wat zijn ze toch snoezig ;)
Werewolf
pi_129749793
Ahhw! O+

En Gijs ziet er echt uit als een veeuls te lieve goedzak, hihi. :D
pi_129751745
En weg :{ Had niet verwacht dat ik er om moest janken, toch gebeurd :@ (toen ze weg waren hoor)
pi_129752018
logisch hoor. het scheelt dat je weet dat ze goed terecht komen :*
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_129752582
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:45 schreef Schunckelstar het volgende:
logisch hoor. het scheelt dat je weet dat ze goed terecht komen :*
Zeker waar :Y :*

Ik had net een foto van Zipper en Belle op FB gezet met de melding dat ze zijn verhuisd. Kreeg ik een reactie van een nicht van mij of dat Zipper en Belle waren. Bleek dat zij een buurvrouw op de koffie had die Zipper en Belle via FOK! kende :D De wereld is klein. Ben wel heel benieuwd welke user het is dus meld u even alstublieft O-)
pi_129752612
Ah, Jannuk :D
pi_129752807
*O* Een geinteresseerde *O* voor Gijs *O*
  † In Memoriam † dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:56:17 #27
137949 Disana
pi_129756269
Jammer, ik zie de foto's niet, er staat een berichtje van Photobucket dat je moet upgraden.
pi_129757450
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:56 schreef Disana het volgende:
Jammer, ik zie de foto's niet, er staat een berichtje van Photobucket dat je moet upgraden.
Zie je ze nu wel?
  † In Memoriam † dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:35:10 #29
137949 Disana
pi_129757484
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:34 schreef Oognip het volgende:

[..]

Zie je ze nu wel?
Nee, helaas. Ik zie alleen maar dit plaatje:

pi_129757504
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee, helaas. Ik zie alleen maar dit plaatje:

[ afbeelding ]
Stom :( Ga er zo even mee prutsen.
  † In Memoriam † dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:36:14 #31
137949 Disana
pi_129757536
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:35 schreef Oognip het volgende:

[..]

Stom :( Ga er zo even mee prutsen.
Oké. Ik reken op mijn dagelijkse kittenfix.
pi_129757548
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:36 schreef Disana het volgende:

[..]

Oké. Ik reken op mijn dagelijkse kittenfix.
:D
pi_129757666
Er is nog een geinteresseerde voor Gijs. Ik ga ze nummeren voor het gemak :+ Dit is 2 en de anderen 1.
1 had ik gemaild (stond geen telefoonnummer bij) en 2 had ik gebeld. 2 Komt donderdag kijken en 1 is op dit moment op vakantie. Deze mensen zijn heel enthousiast over Gijs en hebben een erg leuk verhaaltje over hun andere kat O+ getypt. Zij komen echter pas zaterdag terug van vakantie en komen dan zondag naar Gijs kijken. Deze mensen hebben eerste keus omdat deze eerder waren dan 2.
Echter is het lastig. Wij gaan maandagochtend namelijk op vakantie en het asiel is maandag pas om 13:30 open. Er moet eerst betaalt worden voor Gijs opgehaald mag worden. Dat betekent dat hij pas om 14 uur opgehaald kan worden en dan zijn wij weg... Mama_mia kan niet thuis zijn die dag dus die kan ook niet open doen. Heb nu een ander gastgezin gevraagd.

Heeeel officieel mag Gijs eigenlijk pas dinsdag weg omdat dat een week na zijn inenting is, dat zou betekenen dat hij voor 1 of 2 dagen naar een ander gastgezin moet. Mag hopen dat het asiel daar niet mee akkoord gaat.

Het handigste zou gewoon zijn als 1 nu afzegt, dan kan 2 komen kijken en betalen en is het allemaal veel makkelijker _O-

Wazig verhaal :7
pi_129757887
Zie je ze nu, Disana?
  † In Memoriam † dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:51:07 #35
137949 Disana
pi_129757972
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:48 schreef Oognip het volgende:
Zie je ze nu, Disana?
Ja! Dankjewel voor het prutsen. Wat zijn het ook een plaatjes, je gaat ze vast missen maar het is fijn dat ze een huisje hebben gevonden.
pi_129759193
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:51 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja! Dankjewel voor het prutsen. Wat zijn het ook een plaatjes, je gaat ze vast missen maar het is fijn dat ze een huisje hebben gevonden.
Ik ga ze zeker missen :) Gelukkig gaan we snel op vakantie.
  Manager PR/Moderator dinsdag 6 augustus 2013 @ 18:35:56 #37
269689 crew  Viv
pi_129761119
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:38 schreef Oognip het volgende:
En weg :{ Had niet verwacht dat ik er om moest janken, toch gebeurd :@ (toen ze weg waren hoor)
Laatst op de facebook van Foster Dad John een toepasselijk stuk gelezen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:*
pi_129761530
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 18:35 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Laatst op de facebook van Foster Dad John een toepasselijk stuk gelezen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:*
Heel herkenbaar stukje. Fijn om te lezen :) Dank je wel :*
pi_129762888
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:03 schreef Oognip het volgende:

[..]

Zeker waar :Y :*

Ik had net een foto van Zipper en Belle op FB gezet met de melding dat ze zijn verhuisd. Kreeg ik een reactie van een nicht van mij of dat Zipper en Belle waren. Bleek dat zij een buurvrouw op de koffie had die Zipper en Belle via FOK! kende :D De wereld is klein. Ben wel heel benieuwd welke user het is dus meld u even alstublieft O-)
Grappig :)
pi_129767413
Leuk! Mailtje over Coco en Sammy O+

quote:
Het gaat heel goed, beter dan ik verwacht had. Toen we thuis kwamen gingen ze direct op verkenning uit. Heel nieuwsgierig hebben ze de hele woonkamer en keuken bekeken. Geen angst. Ze hebben leuk gespeeld (Sammy is wel een wilde bras he?) we hebben veel lol gehad. Je hebt geen tv meer nodig! Sammy vindt een pingpongballetje helemaal te gek, hij vloog de kamer door! Coco is veel rustiger, maar speelde leuk met een veter en voorzichtig met een balletje. Ze hebben daarna even lekker geslapen, wel een beetje op hun hoede. Daarna weer gespeeld en nu ligt Sammy bij S. (dochter) op schoot te slapen en Coco ligt in de reiskoffer te slapen. Zo lief! Ze zijn al op de kattenbak geweest en hebben ook al gegeten en gedronken.
Oognip, je hebt ze goed opgevoed, ze zijn heel sociaal, mijn complimenten voor je goede zorg.
Ik hoop dat je ze niet al te erg mist. En wil je een keertje komen kijken, je bent welkom.

Sammy lag hier zelden op schoot :D
pi_129767544
Hebben ze nou speciaal voor Belle dezelfde vloer laten leggen? :D
pi_129767598
Ik baal wel een beetje. De mensen die zondag komen voor Gijs en dus de eerste keus hebben gaan maandag nog bij een kitten kijken, terwijl wij al op vakantie zijn. Pas daarna zullen ze beslissen. Als we weggaan weet ik dus helemaal niet waar Gijs aan toe is en dat vind ik niet fijn. Vind het ook niet fijn dat de mensen die donderdag komen tot maandag moeten wachten tot ze uitsluitsel krijgen. Grote kans ook dat ze verder gaan kijken.
Straks zijn we op vakantie en blijkt geen van de geïnteresseerden Gijs te willen en moet hij alsnog naar een gastgezin dat ik dan nog moet regelen -O- Maar ja, ik weet ook niet hoe het anders moet.
pi_129767623
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:10 schreef computergirl het volgende:
Hebben ze nou speciaal voor Belle dezelfde vloer laten leggen? :D
Haha nee ik heb ze een stukje vinyl meegegeven van ons zodat ze zich snel thuis zou voelen, hadden we over.
pi_129767832
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:11 schreef Oognip het volgende:
Ik baal wel een beetje. De mensen die zondag komen voor Gijs en dus de eerste keus hebben gaan maandag nog bij een kitten kijken, terwijl wij al op vakantie zijn. Pas daarna zullen ze beslissen. Als we weggaan weet ik dus helemaal niet waar Gijs aan toe is en dat vind ik niet fijn. Vind het ook niet fijn dat de mensen die donderdag komen tot maandag moeten wachten tot ze uitsluitsel krijgen. Grote kans ook dat ze verder gaan kijken.
Straks zijn we op vakantie en blijkt geen van de geïnteresseerden Gijs te willen en moet hij alsnog naar een gastgezin dat ik dan nog moet regelen -O- Maar ja, ik weet ook niet hoe het anders moet.
Je woont niet bij amsterdam in de buurt zeker? Wil evt wel helpen
pi_129768072
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:17 schreef computergirl het volgende:

[..]

Je woont niet bij amsterdam in de buurt zeker? Wil evt wel helpen
Nee, Enschede. Lief dat je wil helpen :* Maar er is een gastgezin hier in de straat dat wel even de deur open wil doen als ze Gijs op komen halen, maar het zit gewoon tussen mijn oren. Ik wil gewoon weten waar Gijs aan toe is voor ik op vakantie ga -O- /autist
pi_129768898
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:22 schreef Oognip het volgende:

[..]

Nee, Enschede. Lief dat je wil helpen :* Maar er is een gastgezin hier in de straat dat wel even de deur open wil doen als ze Gijs op komen halen, maar het zit gewoon tussen mijn oren. Ik wil gewoon weten waar Gijs aan toe is voor ik op vakantie ga -O- /autist
Ja dat is ook rot -O-
Maar fijn van Coco en Sammy *O* *O*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_129769378
Oh wat fijn O+ Heb mijn gevoel een beetje aan de mensen van zondag uitgelegd (we zitten continu heen en weer te mailen, heel leuk :D), ze zijn heeeel enthousiast over Gijs en zijn zo lief. We hebben nu afgesproken dat als de mensen van donderdag Gijs nou geweldig leuk vinden en ik vind hen leuk dan gaat Gijs naar hen. Maar ze hopen stiekem natuurlijk dat het geen klik wordt :P
Ik vind het onwijs lief van ze O+ Zij willen niet het risico lopen dat zij straks Gijs niet willen en de mensen van donderdag al een ander kitten hebben uitgezocht omdat ze zo lang moesten wachten en Gijs alsnog naar een ander gastgezin moet terwijl wij al weg zijn.

Volgens mij kan ik beter een dagboek bij gaan houden, damn _O- :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Oognip op 06-08-2013 22:35:44 ]
pi_129769604
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:50 schreef Oognip het volgende:
Oh wat fijn O+ Heb mijn gevoel een beetje aan de mensen van zondag uitgelegd (we zitten continu heen en weer te mailen, heel leuk :D), ze zijn heeeel enthousiast over Gijs en zijn zo lief. We hebben nu afgesproken dat als de mensen van donderdag Gijs nou geweldig leuk vinden en ik vind hen leuk dan gaat Gijs naar hen. Maar ze hopen stiekem natuurlijk dat het geen klik word :P
Ik vind het onwijs lief van ze O+ Zij willen niet het risico lopen dat zij straks Gijs niet willen en de mensen van donderdag al een ander kitten hebben uitgezocht omdat ze zo lang moesten wachten en Gijs alsnog naar een ander gastgezin moet terwijl wij al weg zijn.

Volgens mij kan ik beter een dagboek bij gaan houden, damn _O- :')
Dat is wel fijn dat je nu zeker weet dat Gijs een huisje krijgt O+ , dan kun je met een gerust hart op vakantie :*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_129770348
Ooh meis toch, wat een zorgen! Maar snap het helemaal.
Gaat goedkomen, ik ga heel hard voor je duimen!
Je doet het goed, lief en zorgzaam en bent tot op het laatste momentje bezorgd. Toppert!:*
pi_129771493
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:12 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh meis toch, wat een zorgen! Maar snap het helemaal.
Gaat goedkomen, ik ga heel hard voor je duimen!
Je doet het goed, lief en zorgzaam en bent tot op het laatste momentje bezorgd. Toppert!:*
Dank je :*
Alleen denk ik dat ik me soms iets te druk maak om dingen waar anderen totaal niet bij stil staan _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')