abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 augustus 2013 @ 19:45:43 #1
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129588207

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
SPT / fietsmeet Driebergen 4 augustus
Meedoen aan een DTC-toertocht (welke afstand je maar wilt, opgeven in het meet-topic) en daarna wellicht samen een pizzaatje eten in Driebergen.

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

[ Bericht 5% gewijzigd door kaasplankje op 01-08-2013 19:55:03 ]
pi_129588736
Verdomme. 3e platte band in 3 maanden en ook 3 keer de voorband. Nu moet ik voor zondag nog even nieuwe binnenbandjes regelen, want ik heb geen reserve meer... :')

En zonder die platte band had ik ook nog een persoonlijk record op mijn trainingsronde (31,2 km) gehad, nu 18 minuten stil gestaan en daardoor mijn gemiddelde van ruim 30 naar 24 gezakt... :'(
pi_129590921
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 19:43 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ook een G3 spaakpatroon?
Volgens mij zit daar patent op, dus dat lijkt me niet.
pi_129591895
Fiets staat klaar voor zaterdag. Niet geheel soigné, maar wel mega functioneel, een stuurtas. Reparatiespulletjes erin, EHBO pakketje erin, kettingolie en een doek, en nog ruimte over voor een paar boterhammen en een banaan. Zo heb ik tenminste 2 bidonhouders vrij, wel zo fijn met de warmte.

En soigné of niet, Ivo waardeert de stuurtas wel ;)
pi_129592130
Wat is er zaterdag?
er wordt hier zoveel slap geluld dat de posts over fietsen soms niet opvallen
pi_129592502
Niet zoveel boeiends hoor. Ik ga op de fiets naar de camping. Is maar 60km, maar voor mij is dat op dit moment een reis om de wereld ;)
pi_129592619
EHBO pakket!? :D
pi_129592668
Ja, ik heb iets heel belangrijks geleerd de afgelopen 2 jaar: Beter méé verlegen, dan óm verlegen.
pi_129592686
OK. Nou lekker op vakantie, altijd leuk :)

Ik heb vandaag op de Nedereindseberg gefietst. Warm :%
Ging wel lekker trouwens. Al meteen vanuit de start reden er 4 weg. Wat later nog 4. Ik twijfelde nog even om met hen mee te gaan, maar omdat ik dat laatst al eens geprobeerd had en me toen volledig opgeblazen heb, liet ik maar gaan. Die 8 hebben we niet meer teruggezien :o
Na een half uurtje was ik met drie man een tijdje weg, eentje viel af, er kwamen nog twee bij, iets later nog twee, toen vielen er weer twee weg en een rondje later werden we teruggepakt door het peloton. Maar toch een kwartiertje met een groepje weggeweest :)
Daarna was het beste bij mij er wel af, maar tegen het einde zat ik nog goed voorin en werd nog 10e in de sprint van het peloton (voornamelijk omdat er maar tien meesprintten, want achter me was het gebroken in de laatste ronde en ik hing amechtig in het wiel voor me). In de kopgroep van 8 zaten 2 B's, dus 12e in totaal :)

Wordt toch tijd voor een chip, dan kom ik ook nog in de uitslag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2013 21:59:44 ]
pi_129592710
Is maar een plat pakketje van 10x15cm ook hoor. Paar pleisters, gaasje, tubetje ontsmettingsmeuk en een schaartje en pincet.
pi_129592746
Pff, was wel goed warm vandaag voor zo'n rit Wombcat. Wel tof :)
pi_129592813
Van de warmte hadden er meer last. In het laatste kwartier zat ik niet fris meer, maar als ik om me heen keek zat het grootste deel minstens net zo veel af te zien.
pi_129592826
Net ook met 5 anderen geknald. Inclusief die hardrijchick. Pff. Asospakje aan, 1000% soignee en kneiterhard rijden. 45 rijden, zei eroverheen, 49 erachter aan, iemand eroverheen, sprinten, 55, verliezen in de sprint. Dat werk. Dorstig, dat wel.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 22:03:40 #14
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_129592859
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 21:54 schreef Freddeh het volgende:
Niet zoveel boeiends hoor. Ik ga op de fiets naar de camping. Is maar 60km, maar voor mij is dat op dit moment een reis om de wereld ;)
Niet voor die ketting hoor. Dus die kettingolie kun je wel thuis laten. En die EHBO kist zal je met jouw stuurmanskwaliteiten ook wel niet nodig hebben. :)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_129592960
Ga nog wel meer fietsen in die regio komende 2 weken. Kan geen kwaad om die spullen bij je te hebben en het moest toch mee. Dan ook meteen maar in die stuurtas, die zal de rest van de komende twee weken waarschijnljik wel op m'n normale fiets zitten.
pi_129592967
quote:
13s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 20:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
Verdomme. 3e platte band in 3 maanden en ook 3 keer de voorband. Nu moet ik voor zondag nog even nieuwe binnenbandjes regelen, want ik heb geen reserve meer... :')

En zonder die platte band had ik ook nog een persoonlijk record op mijn trainingsronde (31,2 km) gehad, nu 18 minuten stil gestaan en daardoor mijn gemiddelde van ruim 30 naar 24 gezakt... :'(
Op hoeveel km is dat?
pi_129593055
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:02 schreef Oksel het volgende:
Net ook met 5 anderen geknald. Inclusief die hardrijchick. Pff. Asospakje aan, 1000% soignee en kneiterhard rijden. 45 rijden, zei eroverheen, 49 erachter aan, iemand eroverheen, sprinten, 55, verliezen in de sprint. Dat werk. Dorstig, dat wel.
Volgens mij heb ik ook een keer met haar gereden. Ze is behoorlijk lang en heeft blond haar toch?
pi_129593094
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:07 schreef fetss het volgende:

[..]

Op hoeveel km is dat?
Staat erbij. ;)

Maar het is 31,2 km, die trainingsronde, met 350 hoogtemeters.

Wel mijn beste tijd op de Loorberg flink verbeterd. :P

Of bedoel je het aantal kilometers met platte banden, dat is dan 3 platte banden op 1850km. :)
pi_129593103
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:10 schreef CFF het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik ook een keer met haar gereden. Ze is behoorlijk lang en heeft blond haar toch?
Ja.
pi_129593471
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:11 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ja.
Aha, dan weet ik wie het is, ze rijdt ook wedstrijden tussen de Profi dames. Dus moet ze wel een beetje hardrijden. Dit jaar ook al wel leuke uitslagen gereden.
pi_129593607
Lekker bijna 2uur gefietst door het mooie weer. Mijn gemiddelde ligt nu altijd standaard boven de 30, zal wel door mooie weer en gebrek aan wind komen. (en natuurlijk beetje door training dit jaar :P)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_129593691
Noem eens een goed smeermiddel voor de zomer... Ik heb nu Pedro's Ice Wax 2.0, maar die moet best vaak en redelijk van te voren aangebracht worden. En je moet alles na het aanbrengen goed poetsen, wat er zit een laag wax overheen.

En een viking-lube olietje... maar die is zo dun dat de ketting na 30km al weer ratelt.
pi_129594413
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 21:59 schreef Wombcat het volgende:
OK. Nou lekker op vakantie, altijd leuk :)

Ik heb vandaag op de Nedereindseberg gefietst. Warm :%
Ging wel lekker trouwens. Al meteen vanuit de start reden er 4 weg. Wat later nog 4. Ik twijfelde nog even om met hen mee te gaan, maar omdat ik dat laatst al eens geprobeerd had en me toen volledig opgeblazen heb, liet ik maar gaan. Die 8 hebben we niet meer teruggezien :o
Na een half uurtje was ik met drie man een tijdje weg, eentje viel af, er kwamen nog twee bij, iets later nog twee, toen vielen er weer twee weg en een rondje later werden we teruggepakt door het peloton. Maar toch een kwartiertje met een groepje weggeweest :)
Daarna was het beste bij mij er wel af, maar tegen het einde zat ik nog goed voorin en werd nog 10e in de sprint van het peloton (voornamelijk omdat er maar tien meesprintten, want achter me was het gebroken in de laatste ronde en ik hing amechtig in het wiel voor me). In de kopgroep van 8 zaten 2 B's, dus 12e in totaal :)

Wordt toch tijd voor een chip, dan kom ik ook nog in de uitslag.
Netjes!
pi_129594671
Ik heb vandaag heerlijk over de Vecht en loosdrechtseplassen gevaren. Lekker op een eilandje de wegwerp BBQ aangehad.. Heerlijk dagje. Morgen nog warmer.. wat zullen we dan eens gaan verzinnen om te doen :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_129594730
Eigenlijk de beste besteding van zo'n warme dag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')