abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 27 oktober 2013 @ 10:49:46 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_132609905
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 04:18 schreef dude1986 het volgende:

[..]

en hier haakte ik af.... Wat een opmerking!
:{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_138925476
_O_

Ik wil updates tong!
Mocht ik ooit in Zaltbommel zijn wil ik weten wat goed is en wat niet!

:T
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 april 2014 @ 22:30:31 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_138926198
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:19 schreef MrBanaan1 het volgende:
_O_

Ik wil updates tong!
Mocht ik ooit in Zaltbommel zijn wil ik weten wat goed is en wat niet!

_O_

Er komt snel een update. :)

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_138970012
Hoe snel is snel?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 april 2014 @ 13:26:28 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_138976757
Argentijns restaurant Máxima

Zoals beloofd zo snel mogelijk een nieuwe resencie van jullie favoriete resencent. Daarom het dicht bij huis gezocht, waar je bovendien niet hoeft te reserveren. Had er nog nooit gegeten en was erg benieuwd. Zag als ik er langs kwam dat het er altijd bom vol zit. Da's een goed teken. Vroeger heette het dan ook cafetaria Olie B. Bommel. Sinds kort zit ik op FaceBook en mag nu m'n neef Jan van Eck, de vroegere eigenaar vriend noemen. Máxima is mooi gelegen, op de hoek van de Nieuwstraat en Nonnenstraat, tegenover het cultureel centrum de Poorterij. Helaas is de tegenover gelegen basisschool, de Philipschool, laatst afgebroken doordat er te veel verkeerde culturen kwamen.

Bij binnenkomst bleek het i.d.d hardstikke druk te zijn. Eigenlijk niks voor mij, maar jullie recensent gaat door muren en vuren om zijn recensie te kunnen maken. Eenmaal aan tafel probeerde ik met een grapje het ijs te breken. Of ze hier ook stanley messi's hebben om het vlees te snijden. Kwartje viel weer eens niet. Maar niet getreurd, de serveerster was allerliefst. Ik koos voor een Argentijnse witte wijn. Een avocadosoepje vooraf en een T-bone steak, ben de naam ervan vergeten. Het was wel het duurste dat je kon bestellen. Dus ik dacht dat moet dan wel veel vlees zijn.

Wijntje smaakte prima. Primadonna zou Maradona hebben gezegd. Soep was lekker als voorafje. Als nagerecht vind ik soep altijd wat minder. Dan kan zo'n etentje op het eind nog de soep inlopen. Zit weer een Koos Alberts grap in. Keek eens rond en zag weinig bekende gezichten. de gezichten waren wel lekker aan het schrokken. Dat beloofde wat voor mijn steak. En wat voor een steak. Had ik mezelf niet overschat en moest ik het zakje gebruiken om de rest van de maaltijd mee naar huis te nemen ? Niets was minder waar. Jammer dat er geen botjes aanzaten, anders was ik gaan Patrick Kluiveren. Heerlijk pittig. Lekker net niet aangebrand en met mooie groentjes en aardappeltjes. Kon me nog net inhouden om als Tong het bord niet af te likken.

Wim Lex zou bij Máxima nog een pilsje hebben besteld. Maar m'n fles wijn was nog niet leeg en bier op wijn geeft koppijn. Voldaan zakte ik even onderuit en liet alles lekker bezinken. We drinken immers tot we zinken. Complimentje aan de serveerster voor de snelle service en goede bediening.
Al met al weer een prima avondje in een Bommels toprestaurant. Ben over het zebrapad naar huis gelopen. Was wel een omweg van 10 meter, maar aan je conditie werken is nooit verkeerd.

Een dikke voldoende, geen 10, die krijgt alleen Messi. Een mooie ronde 8.

donderdag 17 april 2014 @ 14:14:48 #31
71048 Tokay
makes your day!
pi_138978228
Broeva, haro! Het is weer heerlijk smullen van je oubollige taalgrapjes, tong. :Y)
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  Trouwste user 2022 donderdag 17 april 2014 @ 14:19:01 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_138978361
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:14 schreef Tokay het volgende:
Broeva, haro! Het is weer heerlijk smullen van je oubollige taalgrapjes, tong. :Y)
Doe je de groetjes aan de nabestaanden ? Laat ik even de Koosgrap zitten.

donderdag 17 april 2014 @ 14:27:09 #33
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_138978620
Pareltje, waarom ontdek ik dit topic nu pas :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Trouwste user 2022 donderdag 17 april 2014 @ 14:49:24 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_138979293
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:27 schreef fathank het volgende:
Pareltje, waarom ontdek ik dit topic nu pas :')
Je dacht vast dat het een one-liner topic van Tong was. ;)

donderdag 17 april 2014 @ 15:38:33 #35
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_138980815
Laat ik nou net aardig in de buurt wonen en best wel zin hebben in een lekkere pannenkoek :9.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 april 2014 @ 15:43:50 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_138980977
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 15:38 schreef Helsinki het volgende:
Laat ik nou net aardig in de buurt wonen en best wel zin hebben in een lekkere pannenkoek :9.
:D Ben wel benieuwd waar je huis woont. ;)

maandag 21 april 2014 @ 17:09:07 #37
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_139114319
Tong op Facebook, het mot niet gekker worden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Trouwste user 2022 maandag 21 april 2014 @ 19:18:28 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_139118119
quote:
11s.gif Op maandag 21 april 2014 17:09 schreef popolon het volgende:
Tong op Facebook, het mot niet gekker worden.
:D

Weet alleen niet hoe het allemaal werkt.

Trouwste user 2022 maandag 23 juni 2014 @ 15:29:05 #39
7889 tong80
Spleenheup
pi_141451797
Als Nederland wereldkampioen wordt ga ik in de kantine van mijn voetbalclub NIVO-Sparta eten.

Ik ken de gehaktballen van Agnes al. Maar ze schijnen nieuw leuk vrouwelijk personeel te krijgen.

Voor straks. Eet ze met huid en haar op en maak saus van de Chilenen.

maandag 23 juni 2014 @ 16:58:12 #40
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_141454887
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 15:29 schreef tong80 het volgende:
Als Nederland wereldkampioen wordt ga ik in de kantine van mijn voetbalclub NIVO-Sparta eten.

Ik ken de gehaktballen van Agnes al. Maar ze schijnen nieuw leuk vrouwelijk personeel te krijgen.

Voor straks. Eet ze met huid en haar op en maak saus van de Chilenen.

Ja godverdonme, dus als we niet winnen moeten we nog langer wachten op een nieuwe recensie?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  Trouwste user 2022 maandag 23 juni 2014 @ 18:43:02 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_141458814
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:58 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Ja godverdonme, dus als we niet winnen moeten we nog langer wachten op een nieuwe recensie?
Dan ga ik ergens anders eten. Moet nog nadenken waar. ;)

pi_141497161
Enige fraaie aan Zaltbommel is.

Vanwaar de foto is genomen is aan de overkant van de weg een brasserie (dat wel een mooi uitzicht geeft zoals op bovenstaande foto) en waar ze erg traag zijn met het serveren,zelfs als het amper druk is. Vb? 35 minuten wachten op een portie sate en friet. |:(

Opgestaan en weggegaan en niets betaalt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2014 18:16:19 ]
pi_141500288
gvd, hoe kom je er op, stanley messi's
  Trouwste user 2022 maandag 3 november 2014 @ 12:05:13 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_146248754
Voor de tweede keer de HEMA

Natuurlijk zijn er nog meer andere zaken. Maar dit slaat alles. Nu ik ben gestopt met hofleverancier van de HEMA-financiën qua wijnomzet, hebben ze het Tongerlo bier geïmporteert. Het lekkerste bier van België en omstreken. Zelfs in Luxemburg smullen ze ervan. Weet je wat we doen ? We leggen het in de buurt van Tong. In de schappen van de HEMA. Kan ie snakken naar een sigaret als Pjtro Devalmutalu op maandagochtend dicht is en in de oude zaak van Willie en Bob niet kan snakken naar nicotine.

Was een roker van halfzware shag. Drum. Vermoed dat Cees Kleton het minder zwaar had bij het sjouwen van zijn drumstel. Wat ze er beiden op deden is me nog steeds een raadsel.
Vanavond een maand rookvrij. :)

Heb me wel aangesloten bij de Bommelse brandgang. Edwin Middelkoop, Henk de Vries, Marcel van Mourik, en Richard en Bert van der Wetering hebben me ingewijd.

Die roken niet. Maar geven wel vuur in Bommel.

Trouwste user 2022 vrijdag 6 februari 2015 @ 05:47:51 #45
7889 tong80
Spleenheup
pi_149410697
Lunchcafé In de Roos.

Had goeie verhalen gehoord over In de Roos. Leuk personeel, leuke sfeer, leuke inrichting en leuke keuke. Dus het moest er een keer van komen. Benieuwd of deze aanbeveling klopte.
Was er al vaak langs gefietst, 's zomers is het druk op het terras, dat is natuurlijk niet voor niets, dacht ik op de fiets. In de Roos is gevestigd in het oude Stadshuis, mooi karakteristiek gesitueerd dus. Mooier, dan daar op de Markt, kun je niet zijn gevestigd. Bij binnenkomst viel inderdaad de mooie inrichting op. Niet wit, niet zwart, maar in de kleur van je hart. Rood dus. Met kleine zwarte accentjes.

Eenmaal plaatsgenomen kreeg ik gelijk al een prettige verrassing. Een oude bekende begroette me. Niet dat ze oud is, maar in overdrachtelijke zin gesproken. Bets heette me welkom. Bets ken ik al jaren, maar zoals dat soms gaat verlies je elkaar een beetje uit het oog. Maar niet uit het rode hart.
Bets vertelde me dat ze nog steeds kapster is, maar in In de Roos vrijwilligerswerk doet. Ze begeleid, met andere vrijwilligers het "personeel." Ze vertelde me dat het mensen zijn met een verstandelijke-of lichamelijke beperking. Ik zei tegen Bets dat ik me dan wel thuis moest voelen.

Het uitzicht was vertrouwd en op z'n Bommelsch mooi. Ieder moment kon ik zwaaiend langs komen fietsen. De laatste keer dat ik hier was geweest, was om te stemmen. Tegenwoordig weer met een rood potlood, zoals het hoort. Andere keren was bij huwelijken. Bijvoorbeeld bij die van m'n broer.
Toen was ik zelfs getuigen. Zoals ik nu getuigen was van een mooie ambiance, een prettige sfeer en
een geweldig uitzicht. Ik keek hongerig uit naar wat de menukaart me zou brengen. Ik had me van te voren al georiënteerd, maar wilde me wel aan de gedragscode houden.

Soep vooraf, was de eerste keuze. Werd tomatensoep, wilde het in de rode-stijl houden. Dit was smullen, hier was werk van gemaakt. Lekker romig, zou de paus hebben gezegd.
M'n smaakpapillen vochten om voorrang. Het begin was geslaagd. Nu de rest nog. Na de warme soep, een lekkere, althans dat hoopte ik, koude maaltijdsalade. Dit overtrof weer m'n verwachtingen.
Ik ging bijna hopen dat iedereen in de horeca verstandelijk-of lichamelijk beperkt zou zijn. Stukjes vlees, augurkjes, uitjes, worteltjes, eitjes. Zo klinkt het klinisch, maar als je het ziet en als je het proeft, word je bijna euforisch. Ik wilde afsluiten met iets warms. Dat werd een worstebroodje.
Ik hoef bijna niet te vermelden dat die ook vurrukkulluk was. Kopje koffie op het eind en de missie was geslaagd. Als Nederlander dacht ik nog : "En dat voor die prijs."

Op weg naar de uitgang kwam ik Bets nog tegen. "En, hoe vond je het ?" Ik zei : "Bets, ik wil niet alles over één kam scheren, maar ik schaar dit onder de betere eetgelegenheden van Bommel. En jij bent geknipt voor dit werk." Bets moest blozen. Rood.

Even bijpunten.......dikke 9.

vrijdag 6 februari 2015 @ 12:22:46 #46
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_149416525
Allemaal daar aangestoken met je griep? :T
Maar waarschijnlijk was het al een tijdje geleden dan.

Laat de volgende recensies maar komen, ik ben een trouwe lezer!
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_149417040
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 05:47 schreef tong80 het volgende:

Het uitzicht was vertrouwd en op z'n Bommelsch mooi. Ieder moment kon ik zwaaiend langs komen fietsen.
:D
  vrijdag 6 februari 2015 @ 13:18:13 #48
71048 Tokay
makes your day!
pi_149417978
Whehe, tong. :Y)
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 februari 2015 @ 14:53:01 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_149420763
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:18 schreef Tokay het volgende:
Whehe, tong. :Y)
Ik doe m'n best Tokay.

Trouwste user 2022 vrijdag 6 februari 2015 @ 14:53:52 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_149420790
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:22 schreef Klaploper het volgende:
Allemaal daar aangestoken met je griep? :T
Maar waarschijnlijk was het al een tijdje geleden dan.

Laat de volgende recensies maar komen, ik ben een trouwe lezer!
Inderdaad, tijdje geleden geweest. :)

Nu moet ik er niet aan denken. Lig liever in bed.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')