Goeie zet!quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:38 schreef Distortion het volgende:
Energie Duurzaam
Leendoel: Zonnepanelen & duurzaamheid
Project: 4427 Zakelijk
Classificatie: E
Ben door dit topic wel geinteresseerd geraakt in crowdfunding en duurzame energie spreekt me ook wel aan. Het verhaal wat bij dit project staat klinkt ook prima. Heb om het eens te proberen hier 100 euro in geinvesteerd.
Eens kijken of dit bevalt
Ik zie dat je hier meteen geld overmaakt. Dat versnelt de doorstroming wel een stuk en bij een eventueel faillissement van Fundyd ben je jouw geld niet kwijt aangezien het via een stichting loopt.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:36 schreef Underdoggy het volgende:
http://www.fundyd.nl/
Nieuw Nederlands crowdfundingplatform. Staat volgens mij nog niets concreets op, maar wel alternatief door het professioneler netwerk. Zo worden alle aanvragen beoordeeld door KPMG / Graydon waardoor risico's beter inzichtelijk worden.
Dat meteen betalen zie ik ook wel als een nadeel, vaak gaan mensen dan langer wachten als ze zien dat er nog maar 5 % in zit ofzo en dan duurt het weer een stuk langer.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:54 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik zie dat je hier meteen geld overmaakt. Dat versnelt de doorstroming wel een stuk en bij een eventueel faillissement van Fundyd ben je jouw geld niet kwijt aangezien het via een stichting loopt.
Ook is er wel de mogelijkheid tot communicatie met de ondernemer a la Kickstarter.
Jaarcijfers zijn ook verplicht![]()
Ook vragen ze een 0,75% fee.
Klopt, maar voor hardlopende projecten maakt het niet zo veel uit. En de doelgroep is van Fundyd groter, het is internationaler.quote:Op donderdag 12 september 2013 07:12 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat meteen betalen zie ik ook wel als een nadeel, vaak gaan mensen dan langer wachten als ze zien dat er nog maar 5 % in zit ofzo en dan duurt het weer een stuk langer.
Laag risico, maar het is ook min of meer een sociale instelling.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:50 schreef Tikbalang het volgende:
Spreiding is altijd goed natuurlijk. Trouwens staat nu een project op GvE, categorie A maar toch.
Kredietbank Nederland
Project:4799 Zakelijk
Classificatie:A
Kredietbedrag:¤ 100.000
Rente per jaar:3,0%
Looptijd:60 maanden
Zou iemand mij hier kunnen uitleggen waarom je hier geld in zou steken. 3% rente, een spaarrekening van 1.21% brengt al meer op met nog meer zekerheid. Of ben je puur altruïstische bezig om hier geld in te steken.
Hoe bedoel je dat 1,21% op een spaarrekening al meer op brengt?quote:Op donderdag 12 september 2013 10:50 schreef Tikbalang het volgende:
Spreiding is altijd goed natuurlijk. Trouwens staat nu een project op GvE, categorie A maar toch.
Kredietbank Nederland
Project:4799 Zakelijk
Classificatie:A
Kredietbedrag:¤ 100.000
Rente per jaar:3,0%
Looptijd:60 maanden
Zou iemand mij hier kunnen uitleggen waarom je hier geld in zou steken. 3% rente, een spaarrekening van 1.21% brengt al meer op met nog meer zekerheid. Of ben je puur altruïstische bezig om hier geld in te steken.
Nou reken het eens heel goed na. Ik kom op totale kosten 1.8% bij GvE. Gewoon omdat ze dus eerst .9% kosten rekenen, dit aftrekken van je ingelegde bedrag en dan dus rente gaan rekenen over 99.1% van je ingelegde bedrag. Mijn insziens dus 1.8% kosten in totaal. Derhalve bij 3.0% rente krijg je dus maar 1.2%. En heeft elke spaarrekening die meer oplevert dan dat mijn voorkeur.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:39 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat 1,21% op een spaarrekening al meer op brengt?
Verder is dit veel te laag ja zeker omdat het 60 maanden is.
Hoe je van 0,9% naar 1,8% kosten komt is me echt een raadsel, omdat er rente over 99,1% wordt geheven in plaats van 100%?quote:Op donderdag 12 september 2013 13:47 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nou reken het eens heel goed na. Ik kom op totale kosten 1.8% bij GvE. Gewoon omdat ze dus eerst .9% kosten rekenen, dit aftrekken van je ingelegde bedrag en dan dus rente gaan rekenen over 99.1% van je ingelegde bedrag. Mijn insziens dus 1.8% kosten in totaal. Derhalve bij 3.0% rente krijg je dus maar 1.2%. En heeft elke spaarrekening die meer oplevert dan dat mijn voorkeur.
Weel een goeie ja, heb hem genomenquote:Op donderdag 12 september 2013 15:39 schreef µ het volgende:
KB Cleaning - Overige bedrijfsmiddelen - Project:4328
Classificatie: C (!)
Kredietbedrag: ¤ 15.000
Rente per jaar: 8,0% (!)
Looptijd: 48 maanden
en volquote:Op donderdag 12 september 2013 15:39 schreef µ het volgende:
KB Cleaning - Overige bedrijfsmiddelen - Project:4328
Classificatie: C (!)
Kredietbedrag: ¤ 15.000
Rente per jaar: 8,0% (!)
Looptijd: 48 maanden
Check de openingspost. Onderin.quote:Op donderdag 12 september 2013 17:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
en volwat gaan die dingen snel. Is er een app of iets dat je een reminder krijgt als er zo n project online komt?
Het verschil is dan enorm ja, maar dan nog is 2,6 effectief voor 5 jaar veel te weinig.quote:Op donderdag 12 september 2013 14:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe je van 0,9% naar 1,8% kosten komt is me echt een raadsel, omdat er rente over 99,1% wordt geheven in plaats van 100%?
edit: Bij een inleg van 100 euro krijg je over 5 jaar 106,80 terug. Bij een spaarrekening met 1,2% krijg je ¤106,15 terug. Dan heeft dit nog het voordeel dat je tussentijds je geld al gedeeltelijk terug krijgt en weer additioneel kunt investeren en je rendement nog kunt verhogen.
Uiteraard, is daarom ook niet zo populair tot nu toequote:Op donderdag 12 september 2013 19:10 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het verschil is dan enorm ja, maar dan nog is 2,6 effectief voor 5 jaar veel te weinig.
Je kunt geldvoorelkaar op twitter volgen daar zetten ze de nieuwe projecten opquote:Op donderdag 12 september 2013 17:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
en volwat gaan die dingen snel. Is er een app of iets dat je een reminder krijgt als er zo n project online komt?
Kan het nou zelf ook niet meer helemaal vinden van waarom die 1.8% kosten. In ieder geval is het meer dan alleen die 0.9% vooral daar als ik het invoer in excel met de BET functie ik met alleen 0.9% kosten niet uitkom. Met 1.8% wel.quote:Op donderdag 12 september 2013 14:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe je van 0,9% naar 1,8% kosten komt is me echt een raadsel, omdat er rente over 99,1% wordt geheven in plaats van 100%?
edit: Bij een inleg van 100 euro krijg je over 5 jaar 106,80 terug. Bij een spaarrekening met 1,2% krijg je ¤106,15 terug. Dan heeft dit nog het voordeel dat je tussentijds je geld al gedeeltelijk terug krijgt en weer additioneel kunt investeren en je rendement nog kunt verhogen.
ik denk dat je je berekeningen nog eens over mag gaan doen, er klopt helemaal niks vanquote:Op vrijdag 13 september 2013 13:30 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Kan het nou zelf ook niet meer helemaal vinden van waarom die 1.8% kosten. In ieder geval is het meer dan alleen die 0.9% vooral daar als ik het invoer in excel met de BET functie ik met alleen 0.9% kosten niet uitkom. Met 1.8% wel.
Trouwens als je dan weer gaat herinvesteren (bij GvE) betaal je weer die 0.9% en dat stukje andere. Laten we zeggen dat je dan weer een 3% rente investering neemt dan hou je aan het einde minder over dan waar je mee begon. Daarom was dan ook meer mijn vraag of je om daar dus geld in wilt steken je altruïstisch moet zijn.
Dan kan ik beter op zoek gaan naar iets wat al klaar is. Ben gelukkig beter in bootje varen zal ik maar zeggen. Nou ja volgens jou en AQuilla krijg ik dus meer geld terug dan zoals ik reken helemaal goed dus.quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:38 schreef Blik het volgende:
[..]
ik denk dat je je berekeningen nog eens over mag gaan doen, er klopt helemaal niks van
Je punt dat het alsnog te weinig is klopt wel!quote:Op vrijdag 13 september 2013 16:16 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dan kan ik beter op zoek gaan naar iets wat al klaar is. Ben gelukkig beter in bootje varen zal ik maar zeggen. Nou ja volgens jou en AQuilla krijg ik dus meer geld terug dan zoals ik reken helemaal goed dus.
Dat bepaalde project zeker wel ja.quote:Op vrijdag 13 september 2013 16:46 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Je punt dat het alsnog te weinig is klopt wel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |