nee, maar die van ons heeft dat idd ook. En de maxi cosi rodi air ook. Gewoon goed gebruikt, denk ik.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:55 schreef kuolema het volgende:
Hoi,
Heeft iemand hier ooit contact opgenomen met Römer over het scheuren van piepschuim? Ik heb namelijk een Römer King TS Plus waarbij een scheur zit in het piepschuim bij het hoofdgedeelte. Het lijkt voor comfort te zijn, maar ik vraag me af of die scheur ook invloed heeft op de veiligheid (en dan wil ik ook graag weten waarom). Ik weet niet of het de moeite waard is om te investeren in een reserveonderdeel want hij is niet zo nieuw meer (2007 of zo).
Ik vraag het eerst hier omdat ik bang ben dat het lang gaat duren voordat ik antwoord krijg via klantenservice mail en het telefoonnummer Duits is.
Wij kochten toen een achteruitstoel voor tot 25 kilo.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:37 schreef agter het volgende:
Wat doen jullie met 3,5 jaar/15 kilo: gewoon een zitverhoger aanschaffen?
Lastig.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tijdje geleden al een groep 2/3 stoeltje gekocht voor in de cabrio (prettiger voor hem als hij daarin lekker laag zit), maar in de gewone auto begint de Pearl ook te klein te worden, dus dat wordt een erbij halen.
Weer zo'n zelfde Römer verwacht ik.
Edit: bij nader inzien denk ik dat het wel een andere gaat worden, maar de ervaring leert dat mijn net 4-jarige (17,5 kg) toch echt te klein is om permanent op een zittingverhoger te zitten.
Bij uitzondering kan het best (vriendje mee in de auto, dus een van beiden op de verhoger, of nog 2 volwassenen achterin, kleuter op verhoger in het midden), maar niet als standaard manier om te vervoeren.
Kosten?quote:Op woensdag 3 december 2014 23:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij kochten toen een achteruitstoel voor tot 25 kilo.
Dat wil ik niet betalen voor 4 auto's. Sorry.quote:Op woensdag 3 december 2014 23:54 schreef Vanyel het volgende:
330. En 30 verzendkosten vanuit Zweden.
Ik had toch een mail gestuurd naar Römer met de vraag om uitleg, maar de reactie was kortaf 'als het piepschuim stuk is moet het vervangen worden.' Lekker klantvriendelijk ...quote:Op woensdag 3 december 2014 23:42 schreef poemojn het volgende:
[..]
nee, maar die van ons heeft dat idd ook. En de maxi cosi rodi air ook. Gewoon goed gebruikt, denk ik.
Edit, wij hebben nog een goede tobi staan, van half 2012. Die wilde ik nog een keer op marktplaats gooien binnenkort maar als iemand hier belangstelling heeft kun je me ook pb'en.
Zou ik niet doen. Ik sluit me aan bij wat Laziness hierboven zegt. Zitverhogers zonder rugleuning worden afgeraden omdat die geen zijdelingse bescherming bieden.quote:Op woensdag 3 december 2014 23:48 schreef agter het volgende:
[..]
Lastig.
Gaat om 2 auto's iedere dag en 2 andere auto's een a twee keer in de week. Dus 4 dingen uiteindelijk.
Die dingen zijn zo zwaar dat ik ze niet in een handomdraai over zet. Mss 1 goede stoel en de rest verhogingen?
Tweede hands is geen probleem voor zo'n stoeltje?quote:Op donderdag 4 december 2014 01:17 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik had toch een mail gestuurd naar Römer met de vraag om uitleg, maar de reactie was kortaf 'als het piepschuim stuk is moet het vervangen worden.' Lekker klantvriendelijk ...
Iemand wilde hem overnemen maar is toch afgehaakt hierdoor dus nu twijfel ik of ik zelf dat piepschuim moet gaan kopen om hem vervolgens te koop te zetten of dat ik hem gewoon zo moet verkopen als schadestoel. Ik ga in elk geval even informeren wat het kost om het piepschuim te vervangen.
[..]
Zou ik niet doen. Ik sluit me aan bij wat Laziness hierboven zegt. Zitverhogers zonder rugleuning worden afgeraden omdat die geen zijdelingse bescherming bieden.
Je kunt er dan toch twee kopen en overzetten als dat nodig is? Ze wegen over het algemeen (veel) minder dan groep 1 stoelen.
En beter tweedehands een goed merk dan eentje van de bouwmarkt.
Het liefst van iemand die je kent, om zeker te weten dat de stoel niet betrokken is geweest bij een botsing of op de grond is gevallen (waardoor er onzichtbare beschadigingen kunnen zijn die invloed hebben op de veiligheid).quote:Op donderdag 4 december 2014 01:30 schreef agter het volgende:
[..]
Tweede hands is geen probleem voor zo'n stoeltje?
Zo'n groep 2/3 stoeltje is al een stuk lichter (rond de 7 kg) maar ik ben ook te beroerd om zo'n ding constant van de ene auto in de andere te zetten, en dat terwijl ze vrijwel nooit tegelijk in gebruik zijn, en het eigenlijk al helemaal nooit voorkomt dat de ene auto weg is terwijl ik het autostoeltje in de andere auto nodig heb.quote:Op woensdag 3 december 2014 23:48 schreef agter het volgende:
[..]
Lastig.
Gaat om 2 auto's iedere dag en 2 andere auto's een a twee keer in de week. Dus 4 dingen uiteindelijk.
Die dingen zijn zo zwaar dat ik ze niet in een handomdraai over zet. Mss 1 goede stoel en de rest verhogingen?
En tegelijkertijd zou jij gewoon tweedehands stoeltjes kopen.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:30 schreef Leandra het volgende:
Ik zou voor een kind dat al aan een groep 2/3 stoel toe is geen 1/2/3 stoel meer kopen, voor hetzelfde geld kun je groep 2/3 stoeltjes kopen die wel hoog scoren in de diverse testen.
Nee, dat zou ik niet, maar als ik voor 4 auto's stoeltjes moest kopen dan zou ik voor de 2 auto's die het minst gebruikt worden kiezen tussen een goedkoop 2/3 stoeltje of een tweedehands 2/3 stoeltje van een goed merk van een bekende, waarvan ik weet dat er geen aanrijding mee geweest is.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:35 schreef avotar het volgende:
[..]
En tegelijkertijd zou jij gewoon tweedehands stoeltjes kopen.
Tja.
Scoort die 123 van x-adventure niet goed in de testen? Ik zat er toevallig ook naar te kijken. Ze leken me wel ideaal voor mijn bijna 2 en 3,5 jarige. Ze ogen ook wat veiliger dan de 2-3 stoeltjes.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:30 schreef Leandra het volgende:
Ik zou voor een kind dat al aan een groep 2/3 stoel toe is geen 1/2/3 stoel meer kopen, voor hetzelfde geld kun je groep 2/3 stoeltjes kopen die wel hoog scoren in de diverse testen.
Hij komt helemaal niet voor in de tests, de website van de fabrikant noemt het stoeltje niet, kondigt de nieuwe producten voor 2013 aan en heeft een download van de folder van 2012 op de homepage staan...quote:Op donderdag 4 december 2014 19:25 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Scoort die 123 van x-adventure niet goed in de testen? Ik zat er toevallig ook naar te kijken. Ze leken me wel ideaal voor mijn bijna 2 en 3,5 jarige. Ze ogen ook wat veiliger dan de 2-3 stoeltjes.
Heb je misschien wat voorbeelden van goed scorende 2-3 stoeltjes? Ik zie door de bomen het bos niet meer....
Ze zijn ideaal. Het slotje van de 3punts gordel is even wat wennen, maar verder zijn ze heel degelijk.quote:Op donderdag 4 december 2014 19:25 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Scoort die 123 van x-adventure niet goed in de testen? Ik zat er toevallig ook naar te kijken. Ze leken me wel ideaal voor mijn bijna 2 en 3,5 jarige. Ze ogen ook wat veiliger dan de 2-3 stoeltjes.
Heb je misschien wat voorbeelden van goed scorende 2-3 stoeltjes? Ik zie door de bomen het bos niet meer....
Lijkt me ook gewoon te breed, zo'n stoel voor een klein kindje.quote:Op vrijdag 5 december 2014 09:16 schreef Leandra het volgende:
Een kleiner kind hoort dan ook gewoon niet in een 2/3 stoel.
Gelukkig hebben ze daarvoor dus die 1-2-3 groep stoeltjes gemaakt.quote:Op vrijdag 5 december 2014 09:16 schreef Leandra het volgende:
Een kleiner kind hoort dan ook gewoon niet in een 2/3 stoel.
Zijn die ook in de breedte aanpasbaar (ik heb geen idee)?quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:21 schreef avotar het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze daarvoor dus die 1-2-3 groep stoeltjes gemaakt.
Een uitkomst.
Dat is helemaal niet zo'n uitkomst, en zeker die goedkope rommel niet.... al even afgezien van het feit dat de fabrikant z'n site al 2 jaar niet meer geüpdate heeft, ik zou er geen veiligheidsproduct van willen kopen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:21 schreef avotar het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze daarvoor dus die 1-2-3 groep stoeltjes gemaakt.
Een uitkomst.
Ik zou daar ook weinig vertrouwen in hebben.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zo'n uitkomst, en zeker die goedkope rommel niet.... al even afgezien van het feit dat de fabrikant z'n site al 2 jaar niet meer geüpdate heeft, ik zou er geen veiligheidsproduct van willen kopen.
Wij hadden voor de ene auto de Pearl en voor de andere auto de Tobi, nou hebben we die Tobi al bijna 2 jaar in de gang staan omdat we toen nog maar 1 auto hadden (de cabrio pas sinds afgelopen zomer, en daarin vond ik hem te hoog zitten in de Tobi), maar hij klimt gewoon in de Pearl, tegenwoordig, maar het is gewoon niet zo klimmer, en hij is dan ook net 4 geworden....quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:01 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ik zou daar ook weinig vertrouwen in hebben.
He effe een andere vraag. Wij hebben de Pearl. Billie weegt 13 kg, 2,5 jaar. Ik denk nog lang niet aan de volgende stoel hoormaar wel overstap naar een tobi. Herkent iemand dat met een Pearl: benen drukken in de voorstoel ( die staat nog net op standje verantwoordelijk voor de passagier).
Klimmen kindjes zelf in de Tobi? Billie klimt niet echt in z'n stoel, de poot van de base staat er een beetje onhandig.
Ik ben gewoon even benieuwd.
die ik heb allebei niet, maar er zit gewoon een 5 punts gordel in.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:44 schreef agter het volgende:
[..]
Zijn die ook in de breedte aanpasbaar (ik heb geen idee)?
Je mening is nu wel duidelijk Leandra.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zo'n uitkomst, en zeker die goedkope rommel niet.... al even afgezien van het feit dat de fabrikant z'n site al 2 jaar niet meer geüpdate heeft, ik zou er geen veiligheidsproduct van willen kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |