abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5909623
Mijn baas heeft nog steeds niet mijn vakantiebijdrage (volgens de CAO verplicht) betaalt. En zoals het er naar uit ziet wil hij het ook niet betalen. Wat is de volgende stap die ik moet ondernemen om het toch te krijgen?
Stop rockin' the boat.
pi_5909673
met een groepje ff langs de baas gaan, natuurlijk wel met bivakmutsen
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
  zaterdag 21 september 2002 @ 18:18:35 #3
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_5909677
Werk je wit of zwart?
pi_5909750
ík werk wit.
Stop rockin' the boat.
  zaterdag 21 september 2002 @ 18:29:44 #5
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_5909768
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 18:27 schreef bassieVL het volgende:
ík werk wit.
Kijk eens op je loonstrook,.. daar moet ergens een bedrag staan,.. je gewerkte loon. Daar 8% van is geloof ik je JAARLIJKSE vakantieuitkering.

Maar in sommige branches is het normaal om vakantieuitkeringen reeds in je loon te verwerken (dus doen ze 8% op je salaris erbij)

Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_5910000
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 18:18 schreef Dlocks het volgende:
Werk je wit of zwart?
Ik denk namelijk niet dat er een CAO is voor zwartwerkers
Djespuwr
pi_5910422
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 18:18 schreef Dlocks het volgende:
Werk je wit of zwart?
hahaha..cao zwart
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
pi_5910793
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 19:19 schreef The_Wanderer het volgende:

[..]

hahaha..cao zwart

Vond ik ook
Djespuwr
pi_5914102
In het uiterste geval: beslag laten leggen op de bankrekening van het bedrijf. Maar dat zal de relatie met je baas niet ten goede komen.
  zondag 22 september 2002 @ 02:42:27 #10
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_5914492
naar fnv toe gaan als jullie ook zo iets hebben die dat soort dingen regeld.
of vraag aan je colegas dat hun ook met het zelfde probleem zitten?
dan kan je als er meer mensen daar op wachten meer druk op je baas zetten dan als je alleen gaat.
pi_5925855
ik weet dat niemand zijn vakantiebijdrage krijgt. Mijn bazen vinden dat ik zo al genoeg verdient heb. Het zat ook niet in mijn maandelijkse salaris. Ik heb mijn loonstrookjes al nagegeken.
Ik geef hem nog een kans en ga denk ik dan met de FNV bellen of de rechtsbijstandverzekering.
Stop rockin' the boat.
pi_6326936
mijn baas negeert mijn mailtjes die ik hem stuur. en dat terwijl ik heel aardig vraag naar mijn vakantiebijdrage.
Stop rockin' the boat.
pi_6327610
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 11:41 schreef bassieVL het volgende:
mijn baas negeert mijn mailtjes die ik hem stuur. en dat terwijl ik heel aardig vraag naar mijn vakantiebijdrage.
Stuur hem een aangetekende brief waarin je je vakantiegeld vordert. Met rente.

Als hij daar niet op reageert vraag je je advocaat om beslag te laten leggen op de rekening van het bedrijf, of schakel je een incassobureau in.

† In Memoriam † donderdag 17 oktober 2002 @ 17:59:14 #14
34726 Fratz
Max
pi_6333351
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 12:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Stuur hem een aangetekende brief waarin je je vakantiegeld vordert. Met rente.

Als hij daar niet op reageert vraag je je advocaat om beslag te laten leggen op de rekening van het bedrijf, of schakel je een incassobureau in.

je kan er ook eerst nog even persoonlijk langs gaan voordat je deze stappen onderneemt. als je meteen met een incassobedrijf gaat lopen dreigen dan heb je wel door dat je binnenkort ook wel naar je baan kunt fluiten. vadertje drees heeft nog geregeld dat iedereen recht heeft op vakantiegeld (in 1947). hier kun je ook nog wat vinden over vakantiegeld http://www.bondgenoten.fnv.nl/renderer.do/returnPage/8146/itemId/4862/menuId/8146/pageId/3611/sf/8146/instanceId/8120/ maar waarschijnlijk vind je daar geen nieuwe dingen. ik zou het voorzichtig aanpakken als ik jou was. je kunt natuurlijk ook nog altijd een keertje bij de rechtswinkel langsgaan en daar advies vragen!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_6345859
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 17:59 schreef Fratz het volgende:

[..]

je kan er ook eerst nog even persoonlijk langs gaan voordat je deze stappen onderneemt.

Het topic is inmiddels een maand oud. Ik nam aan dat hij het al met praten geprobeerd heeft.
pi_6391325
ik heb er inderdaad al over gepraat met mijn baas. Maar ik ben het praten beu, aangezien hij toch niet luisterd. Als ik mijn baan kwijt raak vind ik dat niet zo erg.

Dus dan maar een aangetekende brief sturen. En als dat niet helpt de rechtsbijstandsverzekering maar eens uit de kast trekken. Helaas kan het niet anders denk ik.

Stop rockin' the boat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')