Ja ik zal eens specifiek vragen hoe het zit vandaag, volgens mij heeft ze het zelf niet eens door allemaal.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:11 schreef Ordos20 het volgende:
Vraag denk ik eerst maar eens goed na wat ze nu precies bedoelde.
En hoeveel uur ze werkt (5 dagen 2 uur? of 5 dagen 8 uur?)
Contract/loonslip er bij en eerst even uitzoeken.
Nou dat weet ik dus niet zeker inderdaad, volgens mij wel van dat vaste contract want dat zei ze tegen me laatst.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:12 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat je vooral fout zit met je aanname dat ze fulltime werkt.
Zeker met een vast contract is het voor een bedrijf lastig het wettelijk minimumloon te omzeilen.
Tenzij dat vaste contract voor 10 uur per week is.
Dat laatste weet ik niet en heb ik persoonlijk ook niet veel verstand van als ik eerlijk ben.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
Gewerkte uren in thuiszorg is relatief weinig. Als ze uiteindelijk 6 uur per dag werkt kan ze er best fulltime mee bezig zijn.
Of heeft ze geen loonbelastingverklaring ingevuld?
6 uur per dag zou een beduidend hoger loon opleveren, zelfs tegen minimumloon.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
Gewerkte uren in thuiszorg is relatief weinig. Als ze uiteindelijk 6 uur per dag werkt kan ze er best fulltime mee bezig zijn.
Of heeft ze geen loonbelastingverklaring ingevuld?
Nou ja wat ik weet is dat ze meestal vroeg in de ochtend al weg is, en pas om een uur of 6 weer thuis is in de avond.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
6 uur per dag zou een beduidend hoger loon opleveren, zelfs tegen minimumloon.
Daarom kan het zo zijn dat ik ernaast zit.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sorry maar dan ben je wat mij betreft wel zo verschrikkelijk naïef op het domme af als je werkelijk met 27 jaar denkt dat je voor 30 uur tot fulltime maar 500 euro verdiend en dat dat wel zou kloppen
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ik zal trouwens hier weer posten met info, als ik het eenmaal heb zoals hoeveel uur per week ze werkt etc.
Maar dan nog, je weet toch wel wat bijvoorbeeld mensen om je heen verdienen (of in ieder geval wat ze ongeveer uitgeven per maand), en dat het inkomen nooit zo'n laag bedrag kan zijn?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Daarom kan het zo zijn dat ik ernaast zit.
Wat ik dan ook van harte hoop.
Moet wel zeggen ze krijgt dan ook nooit hulp van familie om haar heen.
Ben dan ook de eerste die volgens mij er überhaupt over nadenkt.
Sorry, maar als je fulltime werkt in Nederland voor 500,- per maand dan ben je gewoon dom.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ja wat ik weet is dat ze meestal vroeg in de ochtend al weg is, en pas om een uur of 6 weer thuis is in de avond.
Op die manier reken ik het dan het beetje uit voor mezelf.
Daardoor dacht ik dus vannacht, er klopt iets niet en ze heeft het zelf niet door.
Want zelf is ze, nou ja niet dom, maar heeft helemaal geen verstand van zaken, zelfs van smartphones word ze al zenuwachtigdus dat zegt ook wel wat.
ikzelf ookquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:51 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er nu uiteindelijk niet klopt aan dit verhaal; wie iets verkeerd begrepen heeft/verkeerd doet.
- ze verdient méér, maar staat de rest af als kostgeldquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:04 schreef Tja..1986 het volgende:
4 opties:
- je vriendin liegt tegen je
- je vriendin wordt al 5 (of 8) jaar genaaid
- je bedoelt 500,- per week, dan is het best veel voor thuiszorg)
- je hebt haar niet goed begrepen
Maakt niet uit, ook een huishoudelijke hulp verdient minimaal minimumloon.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:01 schreef Cat22 het volgende:
Lees ik eroverheen of is nog niet gevraagd wat voor werk ze doet?
Werken in de thuiszorg varieert van huishoudelijke hulp tot verpleegkundige zorg tot technische ondersteuning tot administratie tot manager. Het laatste zal het niet zijn, gok ik.![]()
Tevens tvp
True, maar er zijn bepaalde loonschalen voor bepaalde functies. Wel handig om te weten waar je minimaal recht op hebt en met haar arbeidsverleden zal dat meer zijn dan minimumloon, lijkt me.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ook een huishoudelijke hulp verdient minimaal minimumloon.
Met minimumloon kom je bij 13,5 uur per week al aan 500 per maand, en netto/bruto maakt bij zo'n bedrag niet uit.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:54 schreef Queller het volgende:
[..]
- ze verdient méér, maar staat de rest af als kostgeld
- er is sprake van loonbeslag
- ze heeft een contract voor 18 uur per week
- Ze betaalt geen kostgeld zegt TS, dus dat zou dan onder het kopje liegen vallenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:54 schreef Queller het volgende:
[..]
- ze is er zo een die voor 2,50 uur word ingepland, vind dat ze nog niet klaar is of het 'zielig' vind en uiteindelijk 4 uur blijft.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:54 schreef Queller het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |