abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129569043
Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen.
M`n vader was altijd een tempramentvol type om het even zo te noemen.

Hij heeft op kerstnacht (nu 9 jaar geleden alweer) in een bui de kerstboom door de kamer gegooid, de gloednieuwe tv van de kast gegooid, en hij heeft wat schilderijen gesloopt en wat andere dingen zoals kleren etc etc.

Toen had m`n moeder natuurlijk zoiets van "Ik ben klaar met die vent, ik wil niet in 1 huis leven met zo`n achterlijke bal met woede, na 27 jaar vind ik het leuk geweest"

Ik probeerde daarna nog wel gewoon contact met m`n vader te behouden (lijkt me vrij logisch, het is tenslotte m`n vader) maar dit ging heel erg moeizaam.

We hebben een aantal keer ruzie gehad, en hierbij heeft hij mij de sleutel laten inleveren van z`n huis (tot 4x toe) en zelfs 6x! de sloten van de deuren veranderd omdat hij niet wilde dat ik nog maar 1 poot in zijn huis zette..

Die ruzietjes waren alleemaal van korte duur, en uiteindelijk waaide ze na een paar weken/1 maandje wel over. Maar ik heb nu sinds.... Maart weer eens bonje met hem, en ik moet je heel eerlijk bekennen... ik heb er wat dubbele gevoelens bij.

Ruzie ging om iets heel stoms.... we hadden een beetje half afgesproken dat ik naar z`n stam cafe zou komen, maar ik had ook nog een onbevestigde repetitie staan diezelfde avond, dus ik meldde hem dat ik niet zeker wist of ik het redde i.v.m repetitie dus.

Vond hij prima, áls ik het hem maar optijd liet weten, het was 7 uur, en ik dacht "Laat ik hem eens bellen" Maar dat was al niet meer nodig.

Hij had mij al een bericht gestuurd, dat ik een lamlul was en een klootzak en ik moest doodvallen.
Dat was voor mij eigenlijk wel de druppel.

Vaak zat ruzie gehad, en echt om kleine dingetjes, m`n vader werd al boos op me als ik de deur niet op slot draaide als ik wegging van z`n huis (Vandaar ook steeds het veranderen van de sloten) En dan wilde hij mij weer een paar weken niet zien en was ik een waardeloze zoon.

Maar dit was voor mij gewoon de druppel. Dan meld ik hem nog dat ik het niet zeker weet, dan wil ik hem bellen, en dan stuurt hij mij een berichtje met die achterlijke tekst er in.

Aan de ene kant denk ik, ja... het is nu augustus, we zijn nu een klein half jaar verder, en ik vraag me soms toch wel af hoe het nou is met hem (Ik woon letterlijk 400 meter van z`n huis vandaan, ik loop er dan ook dagelijks door de straat als ik een wandeling ga maken)

Maar aan de andere kant vind ik het wel fijn zo, geen gezeur meer aan m`n kop, geen geschreeuw meer, geen ruzie meer om kleine dingetjes, geen smsjes meer dat ik geen fatsoenlijke zoon ben etc etc.

En tot overmaat van ramp kwam ik er ook nog achter dat hij een dochter heeft van (waarschijnlijk) een jaar of 30-35, oftewel.. hij is vreemdgegaan terwijl hij getrouwd was met m`n moeder...

Dus ik zit nu een beetje met een dubbel gevoel, enerzijds is de band verbreken lastig en wil ik tóch weer langs gaan, ondanks het constante gezeik en de stress, anderzijnds vind ik het nu heerlijk, en wil ik het laten voor wat het is.

Excuses voor dit hele lange bericht....

PS: Ik weet dat het verleidelijk is dat omdat er "Braddie" staat meteen off-topic te reageren en mij af te zeiken, maar zullen we dat nu maar even niet doen?.. Enne de KLBers en ONZers mogen wegblijven.

Kunnen de Mods daar voor zorgen a.u.b?
pi_129569055
Ik zou er een punt achter zetten, familie of niet, maar uiteindelijk moet je zelf bekijken wat je wil. Je gaat zo iemand in elk geval niet veranderen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_129569061
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 05:08 schreef heiden6 het volgende:
Ik zou er een punt achter zetten, familie of niet, maar uiteindelijk moet je zelf bekijken wat je wil. Je gaat zo iemand in elk geval niet veranderen.
Ja, daar zit ik echt heel erg over na te denken... Het is wel beter als er geen contact meer is tussen ons, maar er is toch nog de andere kant, die zegt " Ja, het is wel je vader... "
pi_129569062
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 05:10 schreef deadprez het volgende:

Dit is geen ONZ! of KLB!

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2013 05:22:31 ]
pi_129569063
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 05:11 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja, daar zit ik echt heel erg over na te denken... Het is wel beter als er geen contact meer is tussen ons, maar er is toch nog de andere kant, die zegt " Ja, het is wel je vader... "
Als je om die reden zelf contact wil zou ik het overwegen, maar je moet je zeker niet verplicht of schuldig voelen of je dat laten aanpraten. :)

Ik heb een opa die niet spoort en die hoef ik ook niet te zien, dat is natuurlijk wel weer anders dan je ouders maar goed, uiteindelijk is het jouw keuze of je met iemand omgaat. Ook met familie.
pi_129569065
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 05:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als je om die reden zelf contact wil zou ik het overwegen, maar je moet je zeker niet verplicht of schuldig voelen of je dat laten aanpraten. :)

Ik heb een opa die niet spoort en die hoef ik ook niet te zien, dat is natuurlijk wel weer anders dan je ouders maar goed, uiteindelijk is het jouw keuze of je met iemand omgaat. Ook met familie.
Ik weet niet wat ik wil.... Het kutte is dat ik echt op nog geen halve kilometer afstand woon, en z`n huis dus elke dag wel zie...
Denk eerder dat ik het huis mis (aangezien ik daar toch 15 van m`n 22 jaar heb door gebracht) Dat is het meer.

Contact met m`n vader, mja... als ik denk aan de hoeveelheid leuke dingen we hebben gedaan als vader/zoon zijnde, en hoeveel dingen er wel niet naar de klote zijn gegaan (inclusief een aantal vriendschappen bijna, omdat m`n vader zich weereens als de achterlijke macho wilde gedragen)

Dan is het stoppen van contact wel beter denk ik..
pi_129569068
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 05:16 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik wil.... Het kutte is dat ik echt op nog geen halve kilometer afstand woon, en z`n huis dus elke dag wel zie...
Denk eerder dat ik het huis mis (aangezien ik daar toch 15 van m`n 22 jaar heb door gebracht) Dat is het meer.

Contact met m`n vader, mja... als ik denk aan de hoeveelheid leuke dingen we hebben gedaan als vader/zoon zijnde, en hoeveel dingen er wel niet naar de klote zijn gegaan (inclusief een aantal vriendschappen bijna, omdat m`n vader zich weereens als de achterlijke macho wilde gedragen)

Dan is het stoppen van contact wel beter denk ik..
Probeer anders een tijdje geen contact te hebben nog en denk er rustig over na, kijk hoe je je voelt. :)
pi_129569070
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 05:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Probeer anders een tijdje geen contact te hebben nog en denk er rustig over na, kijk hoe je je voelt. :)
Heb nu al een half jaar geen contact meer, voel me daar eigenlijk wel goed bij, maar het blijft een beetje tegenstrijdig met wat m`n verstand zegt...
Maargoed, dat moet ik dan maar aan de kant schuiven, want wat mij betreft is het wel redelijk klaar.
pi_129569073
Het klinkt trouwens echt alsof je vader zware emotionele problemen heeft. HEeft hij daar ooit hulp voor gezocht ofzo?
pi_129569076
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 05:12 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Dit is geen ONZ! of KLB!
Van dittum.

Leuk dat jullie met elkaar dollen op het forum, maar R&P is serious business. Blijf gewoon weg als je niets (noemenswaardigs) te melden hebt. Ook in een serieuze Braddie-topic.
pi_129569083
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 05:21 schreef heiden6 het volgende:
Het klinkt trouwens echt alsof je vader zware emotionele problemen heeft. HEeft hij daar ooit hulp voor gezocht ofzo?
Hij heeft daar naar mijn weten geen hulp voor gezocht..
Maar hij kan wel heel agressief uit de hoek komen. dat is ook de reden dat ik er wel klaar mee ben.
Hartstikke fijn zo`n Vader/Zoon band, maar het moet natuurlijk niet tenkosten gaan van de leuke tijden.

Van de 100 dingen die ik heb mee gemaakt zijn er 98 agressie/ruzie/geschreeuw en 2 leuke dingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2013 05:27:31 ]
pi_129569088
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 05:27 schreef Braddie het volgende:

[..]

Hij heeft daar naar mijn weten geen hulp voor gezocht..
Maar hij kan wel heel agressief uit de hoek komen. dat is ook de reden dat ik er wel klaar mee ben.
Hartstikke fijn zo`n Vader/Zoon band, maar het moet natuurlijk niet tenkosten gaan van de leuke tijden.

Van de 100 dingen die ik heb mee gemaakt zijn er 98 agressie/ruzie/geschreeuw en 2 leuke dingen.
Daar kan je niets mee toch, zo'n verhouding?

Sterkte in elk geval. :) .
pi_129569090
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 05:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Daar kan je niets mee toch, zo'n verhouding?

Sterkte in elk geval. :) .
Nee, nu ik er nog eens bij stil sta... kan je niks mee.
Bedankt voor je steun.
pi_129569091
Wordt eens tijd dat je je energie stopt in verstandige mensen en je omgeving tilt naar een hoger niveau. Dat geploeter met mensen waar er constant wel iets negatiefs is helpt je niet.

In zo'n vader zou ik verder geen energie in stoppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2013 09:01:15 (+t.) ]
  donderdag 1 augustus 2013 @ 05:36:37 #15
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_129569111
Er breken wel meer mensen met een ouder of zelfs met beide ouders. Je bent niet verplicht om met ze om te gaan en in dit geval lijkt het me ook behoorlijk ongezond. Veel ruzie en investering, maar er komt (bijna) niets vruchtbaars uit jullie vader-zoon relatie.

Laat hem maar eens zijn best doen om te veranderen, anders is hij jou volgens mij niet waard en niet andersom.
pi_129569129
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 05:30 schreef zarGon het volgende:
Word eens tijd dat je je energie stopt in verstandige mensen en je omgeving tilt naar een hoger niveau. Dat geploeter met mensen waar er constant wel iets negatiefs is helpt je niet.

In zo'n vader zou ik verder geen energie in stoppen.
Ja, je hebt volkomen gelijk, tijd om mezelf wat beter te laten voelen, zorgen dat ik wat meer energie steek in mensen die het wel waard zijn.
pi_129569146
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 05:36 schreef Azorius het volgende:
Er breken wel meer mensen met een ouder of zelfs met beide ouders. Je bent niet verplicht om met ze om te gaan en in dit geval lijkt het me ook behoorlijk ongezond. Veel ruzie en investering, maar er komt (bijna) niets vruchtbaars uit jullie vader-zoon relatie.

Laat hem maar eens zijn best doen om te veranderen, anders is hij jou volgens mij niet waard en niet andersom.
Ja, zoiets zit ik ook wel aan te denken, ik wil in ieder geval niets meer met hem te maken hebben, of in iedergeval.. niet meer contact met hem opnemen. Als hij mij mist en beseft dat hij een zoon "Verloren" is en hij neemt contact op via Facebook of iets dan zal ik wel een berichtje terug sturen denk ik, maar of ik ook echt weer langs kom? Nee. dat niet meer.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 06:36:10 #18
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_129569257
tijd om een eigen mening te hebben!
  donderdag 1 augustus 2013 @ 07:05:43 #19
408650 mingling
waar is de tijd gebleven?
pi_129569359
Je weet al wat je wilt, maar zoekt hier alleen bevestiging.
pi_129569413
Heeft je vader borderline ofzo?
pi_129569609
Dat 'het is wel je vader' of 'het is wel familie' heb ik altijd zo'n onzin gevonden. Het is een eikel en hij behandelt je als vuil. De vraag is of jij dat goed blijft vinden. Als je weer contact zoekt blijkbaar wel.

En maak voortaan gewoon een andere wandeling. Hoef je ook niet meer iedere dag zijn huis te zien.
pi_129569783
Klink of je vader (psychische) problemen heeft. Misschien een een gesprek bij een therapeut een oplossing?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_129569860
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 07:19 schreef Jan-Peter. het volgende:
Heeft je vader borderline ofzo?
Klinkt meer als een alcoholist
pi_129570009
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 08:20 schreef GJonline het volgende:

[..]

Klinkt meer als een alcoholist
Dat sluit elkaar geenszins uit. ;)
  donderdag 1 augustus 2013 @ 08:35:08 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129570019
Je vader is waarschijnlijk niet de enige in de familie, hoe gaan je neven met hun vaders om?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')