abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129556151
Toen ik 18 was, aangenomen bij een groothandel voor dierenbenodigdheden. Zou er komen om te gaan orderpicken, en reachtrucken. *O*
Kom ik daar, zitten er een stuk of 8 polen op een stoel een beetje te lamzakken. -O-
Teamleider komt na me toe, en zegt ben jij die en die? Ik zeg ja. :)
Ik denk, nu word ik voorgesteld, en krijg een rondleiding. :D
Mooi niet dus. Kon gelijk gaan opruimen, dozen scheuren, vegen, troep zoeken en opruimen. :{

Ik zeg tegen die kerel, wanneer is het koffiepauze? Zegt hij, half 10. c_/
Ik zeg mooi, kan ik dan even sigaretten gaan halen hier achter bij de texaco? Geen probleem, maar wel binnen een kwartier terug. :Y
Ben nu 14 jaar verder en moet nog terugkomen met mijn sigaretten :') :{w
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:47:03 #52
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_129556242
Vakantiewerk in een kartonnage fabriek. Om de 10s "katjick" en dan lag er weer een bloedheet geperst stuk tetra-pak voor me die ik dan vervolgens op een pallet mocht stapelen.
Er is volgens mij geen betere methode om iemand te motiveren toch een vervolgstudie te kiezen dan ze een tijdje achter een lopende band te laten werken die net iets te snel afgesteld staat :)

Ook nog eens gewerkt in een chemische fabriek in ploegendienst waar mijn enige taak was "loop eens in de anderhalf uur naar de 3e verdieping en gooi het emmertje onder dat kraantje leeg". Dat was letterlijk mijn enige opdracht. Dan duurt een nachtdienst laaaang.. Maar he! Dat verdiende wel prima!
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:47:18 #53
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_129556252
Vroeger in de jaren '90 heb ik als vakantiebaantje een paar weken bij een deurenfabriek gewerkt.
Ik stond met een vaste werknemer bij een machine die de losse planken en zo aan elkaar vast lijmde en in elkaar geperst werden tot een deur.

Mijn taak was dan om de lijm die door het persen uit de naden kwam met een kwastje en een doek te verwijderen :') 8 Uur per dag, dag in, dag uit :r
Ik begreep toen waar de uitdrukking 'zo gek als een deur' vandaan moet zijn gekomen. Geestdodender werk kan ik me niet voorstellen. Gelukkig ging ik 3 weken later op vakantie.

Een jaar later werkte ik in de vakantie bij een bedrijf die school- en kantoormeubels maakte. Leuk bedrijf, waar ik enkele jaren achter elkaar vakantiewerk heb gedaan op de verschillende afdelingen.

Minder leuk was de metaal afdeling, waar ik ook een aantal weken heb gestaan. Daar moest ik dag in dag uit metalen buizen machinaal slijpen. Vele, vele duizenden buizen per dag en continue dezelfde beweging :')

Het enige voordeel was toen wel dat je op je werkplek mocht roken tijdens je werkzaamheden.
Nu is dat onvoorstelbaar. Gelukkig rook ik nu ruim 3 jaar niet meer.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 31 juli 2013 @ 21:00:27 #54
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_129556934
Mwah heb vanalles gedaan en van dat alles geleerd mijn huidige goeie baan te koesteren... Haringen schoonmaken, verdiende 25ct per stuk en deed er na een week 120 per uur, was wel lekker verdienen maar die geur kreeg je niet meer weg.

Bij bomenkweker in de kou en de blubber bomen uitgraven en in potten zetten voor de verkoop.
Bij plantenkweker plantjes op de lopende band omstekken.
Bij bedrijf dat een soort doorvoeren voor schoorstenen maakt de hele dagen parkers in die dingen staan douwen.
Als seizoensbaan als reisleider gewerkt (wat kom je dan een dom volk tegen, gelukkig met collega's wel leuk)
Bij luchtbehandelingsbedrijf luchtkanalen aangelegd.

en eigenlijk nog wel meer, maar dat was allemaal tot mijn 20e. Nu al vele jaren een fijne baan
Lach met een schone bips
pi_129557218
Toen ik 13 en 14 was heb ik die zomers bollen gepeld. 8 uur per dag, 6 dagen per week op een krakkemikkig stoeltje aan een tafel zitten die vol lag met bollen en om de zoveel tijd werden er nieuwe bijgestort. Op een gegeven moment had ik een dag vrij en zat ik op het strand, zag ik nog steeds bollen voorbij komen :')

Het betaalde geen ene zak; 1.25 per kistje waar je ongeveer een uur over deed (later was ik wel wat sneller). Pauze was een bekertje fris dat we aan tafel kregen en dus binnen een minuut onder het stof zat, en 's avonds als je je neus snuitte kwam er ook alleen maar zwart uit :X Pauze met drinken duurde ongeveer 5 minuten want je wilde zo snel mogelijk door om toch wat te verdienen. Tussen de middag wel even een uurtje naar huis om te eten, dat dan weer wel.

Om de rotte bollen en wormen nog maar niet te noemen...
pi_129557651
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:05 schreef fh101 het volgende:
Toen ik 13 en 14 was heb ik die zomers bollen gepeld. 8 uur per dag, 6 dagen per week op een krakkemikkig stoeltje aan een tafel zitten die vol lag met bollen en om de zoveel tijd werden er nieuwe bijgestort. Op een gegeven moment had ik een dag vrij en zat ik op het strand, zag ik nog steeds bollen voorbij komen :')

Het betaalde geen ene zak; 1.25 per kistje waar je ongeveer een uur over deed (later was ik wel wat sneller). Pauze was een bekertje fris dat we aan tafel kregen en dus binnen een minuut onder het stof zat, en 's avonds als je je neus snuitte kwam er ook alleen maar zwart uit :X Pauze met drinken duurde ongeveer 5 minuten want je wilde zo snel mogelijk door om toch wat te verdienen. Tussen de middag wel even een uurtje naar huis om te eten, dat dan weer wel.

Om de rotte bollen en wormen nog maar niet te noemen...
Wou je dit zelf? Of moest je werken van je ouders?
  woensdag 31 juli 2013 @ 21:34:27 #57
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129558690
Leuk topic!

Okee, in een vorig leven, toen de banen net zo voor het opscheppen lagen als nu ( eind jaren 1980 :{ ), heb ik ooit een baan aangeboden gekregen als "directiesecretaresse" bij een nogal stoffige semi-overheidsinstelling. Er werd me verteld dat ik leiding moest gaan geven over één secretaresse. Dat vond ik al vreemd om te horen, want doorgaans als je met z'n tweeën een secretariaat bemant, dan werk je gewoon samen, òf degene die daar al zit is je 'leidinggevende', want die zit er immers al een tijdje, en jij bent de nieuwkomer.

Anyway, al snel bleek wat er aan de hand was: de al aanwezige secretaresse, een lief maar oliedom oud vrouwtje dat er al jaaaaaaren zat, kon werkelijk he-le-maal niks. Zelfstandig de correspondentie afhandelen? WUT? Foutloos Nederlands? Te moeilijk. Een fax bedienen? (ach dat ding stond er pas 20 jaar :') )? Geen idee! Het archief beheren? Archief? Je bedoelt de hoarders-kelder, drie verdiepingen lager, waar de dozen tot aan het plafond opgestapeld lagen? enzovoorts, enzovoorts... :X
Nou kon dat dametje prima koffie zetten, dus ik dacht, okee, leuke uitdaging. Verder zal ik haar er voornamelijk op uitsturen om postzegels te kopen en de broodjes te halen, dat was het plan dus.

Totdat ik er achter kwam dat ze maar liefst drie keer zoveel verdiende geld ontving als ik!
Commentaar van 'het management', toen ik mij aldaar na een drietal weekjes met wat kritische vragen aandiende: "ja, we weten dat ze niks kan, maar ze is zo aardig, en ze zit hier al zo lang ..." :')

Na twee maanden was ik dus weer vertrokken aldaar, in de wetenschap dat ik de vierde "directiesecretaresse" in de rij was die zo snel mogelijk daar de plaat poetste.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:19 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb ook nog in een oudpapier fabriek gewerkt. Aan de lopende band karton/plastic/rotzooi er uit vissen. Mensen mensen.. in een klein benauwd hokje met z'n vieren daar staan te zweten. Je wilt niet weten wat mensen allemaal in de oudpapier bak/doos gooien :')

Volle poepluiers, beschimmeld eten, half volle melkpakken (ruiken?), vuil ondergoed, vuil wc-papier etc etc.
Dat mochten wij dus bij zo'n 40 graden er allemaal uitklauwen :')

Paar weken volgehouden (2 middagen per week) met ook nog eens met een stel kenau's. Ben er toen uitgebonjourd omdat ik geen passie voor het werk had :') De ''hoofd papiersorteerder'' schold ook iedereen uit die haar werk belachelijk maakte, want ja, het was wel háár baan en passie!
"Geen passie voor het werk" _O-

Man man, wat een vieze job :r ... en daar moet je dus kennelijk ook nog eens "passie" voor hebben. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door HetKlusKonijn op 01-08-2013 00:41:26 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129560242
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Leuk topic!

[..]

"Geen passie voor het werk" _O-

Man man, wat een vieze job :r ... en daar moet je dus kennelijk ook nog eens "passie" voor hebben. :P
Serieus waar. Ze vertelde ook met een heel strak gezicht dat ze nooit geen kleding kocht voor zichzelf. Ze kon het toch niet aantrekken. Mevrouw was ma/za van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aan het sorteren, thuis in de douche en de pyjama aan.
Tja, iemand moet het werk doen hè.. En als ze het dan ook nog eens haar levenswerk maakt!

Maar echt, wat een vies goor kut baantje was dat.. Nooit weer!
  woensdag 31 juli 2013 @ 22:08:42 #59
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129560257
In de jaren '90 menig stomvervelend, geestdodend orderpick en lopende band-baantje gehad omdat Tempo Team dacht weer ergens een goedkope kracht te kunnen plaatsen.

Het ergste was een baantje bij Dobla in Heerhugowaard. Ze maken chocolade producten. Ik kwam er op dag 1, werd achter een lopende band gezet met plastic mallen waar je vervolgens dunne chocoladecupjes in moest plaatsen. Ze mochten niet kapot. Alles wat kapot of half kapot was, werd weggegooid. Je deed de hele godganse dag hetzelfde. Je moest een papieren jas en een haarnetje op vanwege de hygiëne. Er werd de hele dag Sky radio gedraaid en je lunchte in een ongezellig hok dat leek op een keet. Ik weet nog dat ik dacht dat dit baantje het meest overeen kwam met de hel op aarde :P Ik heb een smoesje verzonnen en ben dag 2 niet meer gaan werken :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 31 juli 2013 @ 22:28:05 #60
323439 HetKlusKonijn
pi_129561079
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Serieus waar. Ze vertelde ook met een heel strak gezicht dat ze nooit geen kleding kocht voor zichzelf. Ze kon het toch niet aantrekken. Mevrouw was ma/za van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aan het sorteren, thuis in de douche en de pyjama aan.
Tja, iemand moet het werk doen hè.. En als ze het dan ook nog eens haar levenswerk maakt!
_O- _O- _O- wat een low-life!

quote:
Maar echt, wat een vies goor kut baantje was dat.. Nooit weer!
Schoof het nog een beetje? :P
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_129561099
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:13 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wou je dit zelf? Of moest je werken van je ouders?
Ik wilde zelf wat geld verdienen, maar mijn moeder moedigde het wel aan want ze vond het wel een goed idee. Overigens zat je daar met het halve dorp aan leeftijdsgenoten, dus het was wel 'gezellig'. De omstandigheden waren alleen wat minder...
pi_129561115
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

_O- _O- _O- wat een low-life!

[..]

Schoof het nog een beetje? :P
Nee, minimumloon :') Maar had het toen echt nodig ivm de huur.
pi_129561161
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:28 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ik wilde zelf wat geld verdienen, maar mijn moeder moedigde het wel aan want ze vond het wel een goed idee. Overigens zat je daar met het halve dorp aan leeftijdsgenoten, dus het was wel 'gezellig'. De omstandigheden waren alleen wat minder...
Ja dat is ook weer zo. Vind het zelf ook een goed iets hoor, vroeg beginnen met werken. Hoeveel pubers van 18/19 kom je wel niet tegen die niet eens wéten wat werken is? Te beroerd om te vakkenvullen/McDonaldsen
pi_129561234
Gut, waar te beginnen? Nou, de eerste erge was een dag voor een studentenvereniging bij een bloemenveiling/-verwerking waar je aan de lopende band stond en elke keer 1 bloem op de band mocht leggen: boeketjes maken.... ;(

De tweede was ook een dagje voor diezelfde studentenvereniging werken in een callcentre.... bellen voor 'de blijde doos': mensen die zwanger zijn kunnen eerst een of andere oriëntatiedoos aanvragen, en als ze dan dat kind hebben geworpen dan kan er eventueel nog een 'Blijde doos' achteraan. Wist het ook precies zo voor elkaar te krijgen dat ik 3 mensen aan de telefoon kreeg die een miskraam of wat dan ook hadden gehad waardoor 't kind niet meer leefde... Altijd fijn. Was ook echt mijn ding, blij mensen opbellen en ze feleliciteren met hun kind :r

:')
Ja doei.
  woensdag 31 juli 2013 @ 22:31:52 #65
323439 HetKlusKonijn
pi_129561246
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:28 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nee, minimumloon :') Maar had het toen echt nodig ivm de huur.
Wel de goede instelling, uiteraard ^O^ , maar damn, volgescheten poepluiers uit papiercontainers vissen... :r :X :X :X
  woensdag 31 juli 2013 @ 22:32:30 #66
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_129561272
Bij DSV flesjes vloeibare voeding van 't ene doosje in 't andere zetten en dan ook nog ontslagen worden omdat je niet goed werkt oid. :') Was ook met allemaal Poolse vrouwen die lekker aan 't roddelen waren en je verstaat ze niet. :') Sowieso hoe dat ging: stond opeens niet meer op de planning, werd op maandag gebeld door uitzenbureau zo van "ja heb je even tijd" "ja hoor" "heb hier de 4 wekelijkse evaluatie voor me liggen, is wat minder goed dan ik verwacht had" en toen bleek zo ongeveer alles onvoldoende te zijn en niet dat ze me dat zeggen op de werkvloer zelf en niet dat de teamleider dat zelf met mij bespreekt. :') Ik ben achteraf blij dat ik daar weg ben, het klinkt absoluut ongemotiveerd maar ik zit nog liever in de bijstand dan zulke shit, sorry...

Oh en buxus in potten zetten in één van de warmste zomers in jaren in een schuur met golfplatendak, het was daar serieus op een gegeven moment 50 C. Gelukkig waren die mensen wel erg aardig, lieten ons ook steeds water drinken en waren blij dat we daar wilden werken omdat het een grote order was en allemaal ook echt op die dag afmoest. Dat scheelt altijd weer, als ze je normaal behandelen en niet als beest, sfeer was ook goed dus gewoon lekker gewerkt daar tot 't klaar was en flink verdiend. :)
Hallon!
pi_129561285
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Wel de goede instelling, uiteraard ^O^ , maar damn, volgescheten poepluiers uit papiercontainers vissen... :r :X :X :X
Dat zeg ik, nooit weer! Ga dan nog liever bij de Mc aan de slag
pi_129561406
Oh, en dan heb ik ook nog eens bij een advocaat gewerkt die niet spoorde. :') lang verhaal, maar komt er op neer dat als hij naar de rechtzaal ging dat ik maar naar buiten moest en wat voro mezelf moest gaan doen, ik heb daar een maand gezeten en een boekje samengevat ofzo, want dat zou de beste manier zijn om de letselschadeshizzle door te krijgen, en hij heeft m'n ventiel een keer losgedraaid (ja, ik weet zeker dat hij het was :') ) en toen ik m'n pa had gebeld om te vragen of hij op de terugweg van zijn werk naar huis (dan kwam hij zowat langs dat kantoor) even een nieuw ventiel ergens kon oppikken en langsbrengen, ging hij helemaal uit z'n dak, omdat ik niet zomaar mensen bij het kantoor uit kon nodigen en dat dan straks ineens iedereen zo maar binnen zou komen vallen.
Heb toen m'n spullen gepakt en ben naar huis gegaan en nooit meer teruggekomen. :') Heb nog een maand moeten zeuren om m'n geld daarna, en (de ironie) moeten dreigen met een advocaat... :')
Ja doei.
pi_129561874
Tijdens een hittegolf in het bejaardenhuis, ik moest daar mensen wassen, aankleden en dergelijke. Nou buiten was het warm, binnen was het nog veel warmer en die oudjes die de verwarming aandeden maakte het niet beter. Toen ik iemand ook nog eens onder een heete douche moest zetten was de maat bijna vol. Maar toen iemand mij vroeg of ik bij het wassen ook de stukjes wilde weghaken en ik naief genoeg vroeg " welke stukjes?" En zij Tarrels bedoelde ben ik naar huis gegaan. Bah.
pi_129561959
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:47 schreef Ballys het volgende:
Tijdens een hittegolf in het bejaardenhuis, ik moest daar mensen wassen, aankleden en dergelijke. Nou buiten was het warm, binnen was het nog veel warmer en die oudjes die de verwarming aandeden maakte het niet beter. Toen ik iemand ook nog eens onder een heete douche moest zetten was de maat bijna vol. Maar toen iemand mij vroeg of ik bij het wassen ook de stukjes wilde weghaken en ik naief genoeg vroeg " welke stukjes?" En zij Tarrels bedoelde ben ik naar huis gegaan. Bah.
:')

Met bejaarden werken of zwakzinnigen schoonmaken enzo lijkt me echt het ergste wat er ongeveer is... wel respect voor de mensen die wel doen...
pi_129562093
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:47 schreef Ballys het volgende:
Ik weet niet wat een tarrel is en volgens mij wil ik het ook niet weten :X
pi_129562147

Bedankt ome Google voor de visuele ondersteuning
pi_129562731
Tijdschriften bezorgen in een "wijk" waar alle dijken rondom het dorp deel van uit bleken te maken. De baas zei al dat voor deze wijk zo moeilijk een vaste bezorger te vinden was, dan hoor je al onraad te ruiken, maar goed je begint vol goede moed en je bent jong en naïef.

Dat was dus letterlijk 50 meter fietsen, eigen weg in, brievenbus, eigen weg weer terug, 50 meter fietsen, en zo verder in de stromende regen. Terwijl je collega's die de bejaardenflats hadden in een uur klaar waren voor hetzelfde loon, want dan hoef je alleen het portiek in voor 50 tijdschriften :')

Dag wel afgemaakt, helft van de tijdschriften verzopen, tas ingeleverd en 20 gulden geïncasseerd.

Verder nooit echt kutwerk gehad, wel te maken gehad met grote inefficiëntie soms... dat je bijvoorbeeld een grote stapel papier met adresgegevens van mensen erop in je handen kreeg en moest tellen hoeveel er waren van elke woonplaats. Duurde toch even voordat ze door hadden dat het toch een beter idee was om mij de spreadsheet file te geven om die gegevens eruit te scripten i.p.v. dagenlang als een zombie erboven te hangen :')
pi_129562916
Heb vroeger ook wel wat klotebaantjes gehad:

- Achter de kassa bij een soort attractiepark in het laagseizoen. Soms dagen dat er maar 2 bezoekers kwamen. Ubersaai. Dagen duurden lang.. :z

- Post sorteren. Eentonig werk en nog erger was dat het 's nachts was. Stond je daar als een stelletje zombies in zo'n triest gebouw met muffe papierlucht. Ook elke keer andere mensen, dus ook niet echt een 'klik' met collega's :') Stond een paar keer met een vage neger aan de sorteertafel die niks zei, maar wel alle post in de verkeerde vakjes gooide. En niemand die daar verder wat van zei :') Echt gewoon werken totdat de tijd voorbij is en weer naar huis...

- Bussen schoonmaken van de binnenkant. En dan de hele tijd zo'n opzichter op je vingers te kijken dat het sneller moet :') Heb na 1 keer bedankt bij het uitzendbureau.
pi_129564007
Ik heb een zomer voor een bedrijf gewerkt dat congressen enzo organiseerde. Mijn taak was om vellen met namen en adressen van bedrijven over te typen in de computer. Mijn leidinggevenden (drie dikke taarten van 50) waren het hele jaar door gewoon administratief personeel zonder mensen onder zich, dus dat beetje macht wat ze kregen in de zomer vonden ze geweldig. Uiteindelijk ontslagen omdat ik een grote bek had gehad tegen één van die leidinggevenden. Naja grote bek, ik ging op een dag op een andere flexplek zitten en toen de leidinggevende vroeg waarom ik niet op mijn eerdere plek zat zei ik "maar het zijn flexplekken, ik kan hier ook gewoon inloggen op mijn account." Ze vonden dat enorm asociaal en toen moest ik de deur uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')