Leuk topic!
Okee, in een vorig leven, toen de banen net zo voor het opscheppen lagen als nu ( eind jaren 1980

), heb ik ooit een baan aangeboden gekregen als "directiesecretaresse" bij een nogal stoffige semi-overheidsinstelling. Er werd me verteld dat ik leiding moest gaan geven over één secretaresse. Dat vond ik al vreemd om te horen, want doorgaans als je met z'n tweeën een secretariaat bemant, dan werk je gewoon samen, òf degene die daar al zit is je 'leidinggevende', want die zit er immers al een tijdje, en jij bent de nieuwkomer.
Anyway, al snel bleek wat er aan de hand was: de al aanwezige secretaresse, een lief maar oliedom oud vrouwtje dat er al jaaaaaaren zat, kon werkelijk he-le-maal niks. Zelfstandig de correspondentie afhandelen? WUT? Foutloos Nederlands? Te moeilijk. Een fax bedienen? (ach dat ding stond er pas 20 jaar

)? Geen idee! Het archief beheren? Archief? Je bedoelt de hoarders-kelder, drie verdiepingen lager, waar de dozen tot aan het plafond opgestapeld lagen? enzovoorts, enzovoorts...
Nou kon dat dametje prima koffie zetten, dus ik dacht, okee, leuke uitdaging. Verder zal ik haar er voornamelijk op uitsturen om postzegels te kopen en de broodjes te halen, dat was het plan dus.
Totdat ik er achter kwam dat ze maar liefst drie keer zoveel
verdiende geld ontving als ik!
Commentaar van 'het management', toen ik mij aldaar na een drietal weekjes met wat kritische vragen aandiende: "ja, we weten dat ze niks kan, maar ze is zo aardig, en ze zit hier al zo lang ..."

Na twee maanden was ik dus weer vertrokken aldaar, in de wetenschap dat ik de vierde "directiesecretaresse" in de rij was die zo snel mogelijk daar de plaat poetste.
quote:
Op woensdag 31 juli 2013 20:19 schreef Poesopstokje het volgende:Ik heb ook nog in een oudpapier fabriek gewerkt. Aan de lopende band karton/plastic/rotzooi er uit vissen. Mensen mensen.. in een klein benauwd hokje met z'n vieren daar staan te zweten. Je wilt niet weten wat mensen allemaal in de oudpapier bak/doos gooien

Volle poepluiers, beschimmeld eten, half volle melkpakken (ruiken?), vuil ondergoed, vuil wc-papier etc etc.
Dat mochten wij dus bij zo'n 40 graden er allemaal uitklauwen

Paar weken volgehouden (2 middagen per week) met ook nog eens met een stel kenau's. Ben er toen uitgebonjourd omdat ik geen passie voor het werk had

De ''hoofd papiersorteerder'' schold ook iedereen uit die haar werk belachelijk maakte, want ja, het was wel háár baan en passie!
"Geen passie voor het werk"
Man man, wat een vieze job

... en daar moet je dus kennelijk ook nog eens "passie" voor hebben.
[ Bericht 1% gewijzigd door HetKlusKonijn op 01-08-2013 00:41:26 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"