SSD, HDD, GPU eruit en dan aansluiten op de voeding....quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:00 schreef Downstar het volgende:
haha wat een discussies..
maar t word er niet duidelijker op..
kan het nou wel of niet.. naar mijn weten start hij gewoon niet op inderdaad ook als hij te weinig watt levert.. zou opzich geen probleem moeten zijn voor de andere componenten..
CPU: Core2Duo E8400 (3.00 Ghz)
Moederbord: GA-P35-S3G
RAM: Corsair dominator DDR2 1066 (PC2 8500) 6 GB
SSD: Samsung 830 128 GB
HDD: 7200 RPM WD schijfje 320 GB..
GPU: ATI HD4850
en een samsung dvd branderdtje.. voor de rest niet veel nodig qua specs
kwam zelf dus uit op zon 303 watt voorbovenstaande, volgens de calculator die ik linkte..
Dat hoeft niet persé gevolg te zijn van slecht ontwerp.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:12 schreef darkmond het volgende:
[..]
Je hebt ook nog de bad ones die zogenaamde beveiliging hebben en dan toch nog doorbranden...
Zelfs een goedkope geschakelde Sweex voeding heeft beveiligingen. Dat kan ook niet anders omdat je 230 volt ingang alleen maar door wat elektronica componenten is gescheiden van je 12v / 5v/ uitgangen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:12 schreef darkmond het volgende:
[..]
Je hebt ook nog de bad ones die zogenaamde beveiliging hebben en dan toch nog doorbranden...
sweexquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:17 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Zelfs een goedkope geschakelde Sweex voeding heeft beveiligingen. Dat kan ook niet anders omdat je 230 volt ingang alleen maar door wat elektronica componenten is gescheiden van je 12v / 5v/ uitgangen.
Bij traditionele trafo's zijn in en uitgang fysiek van elkaar gescheiden en loop je dus een stuk minder risico.
Dus jouw ervaring is daarmee dan meteen maar een feit ofzo? Onderbouw je reactie dan eens.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:18 schreef darkmond het volgende:
[..]
sweexheb hier een oude sweex liggen die begon te stomen en te meuren
Nope...dat heb ik ook niet gezegd, maar het is een feit dat er voedingen zijn de alsnog ten onder gaan al stond er een beveiliging opquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:19 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dus jouw ervaring is daarmee dan meteen maar een feit ofzo? Onderbouw je reactie dan eens.
Dat de voeding stopt met werken lijkt me logisch. Jij beweert echter in je eerste reacties dat daar de andere pc componenten door stuk gaan. Dat is in mijn optiek onzin. Een overbelaste voeding levert (even) wellicht te weinig vermogen, een defecte voeding levert immers helemaal geen stroom meer. Beide situaties leveren geen defecte componenten op.quote:
Een voeding die al defect is zal geen stroom leveren en dus geen componenten stuk maken...quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:21 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dat de voeding stopt met werken lijkt me logisch. Jij beweert echter in je eerste reacties dat daar de andere pc componenten door stuk gaan. Dat is in mijn optiek onzin. Een overbelaste voeding levert (even) wellicht te weinig vermogen, een defecte voeding levert immers helemaal geen stroom meer. Beide situaties leveren geen defecte componenten op.
Hoe kan je nu weer verkeerd stroom leverenquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:31 schreef darkmond het volgende:
[..]
Een voeding die al defect is zal geen stroom leveren en dus geen componenten stuk maken...
Een voeding die overbelast raakt en verkeerd stroom gaat leveren, kan wel componenten stuk maken...ik zeg niet dat 't altijd gebeurd wat jij miss denkt, maar dat er een kans bestaat.
Ik weet dat, wat ik ook zeg, jij mij niet gaat geloven...Ik zou eens naar een forum gaan met pro's die antwoorden kunnen geven op al je vragen en daar de vraag stellen wat het risico voor je pc componenten is als de voeding overbelast raakt en stuk gaat....
Stroom komt niet gelijk aan....dus zeg maar zoquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:44 schreef DrNick het volgende:
[..]
Hoe kan je nu weer verkeerd stroom leveren
dat laatste klopt niet, weet ik helaas uit eerste hand. Een defecte voeding vond het leuk om met zijn laatste zucht nog even mijn dvd-speler, hdd en moederbord mee te nemen naar de hardwarehemel.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:21 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dat de voeding stopt met werken lijkt me logisch. Jij beweert echter in je eerste reacties dat daar de andere pc componenten door stuk gaan. Dat is in mijn optiek onzin. Een overbelaste voeding levert (even) wellicht te weinig vermogen, een defecte voeding levert immers helemaal geen stroom meer. Beide situaties leveren geen defecte componenten op.
Omdat het een geschakelde voeding is zit die kans erin bij een defect ja. Zie mijn eerdere reactie. maar dat staat los van overbelasting. Een geschakelde voeding schakelt normaliter gewoon uit bij overbelasting.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:56 schreef Bart het volgende:
[..]
dat laatste klopt niet, weet ik helaas uit eerste hand. Een defecte voeding vond het leuk om met zijn laatste zucht nog even mijn dvd-speler, hdd en moederbord mee te nemen naar de hardwarehemel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |