abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129571837
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 09:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de volgorde waarin verkeerslichten/borden/tekens/regels prioteit hebben.
gedaan. nu jij nog
blijf van mijn sig af! Nobody2.0 - Nobody2.0 - Nobody2.0
pi_129572049
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:08 schreef Nobody2.0 het volgende:

[..]

gedaan. nu jij nog
Verkeerstekens (verkeerslichten) gaan boven verkeersregels (voorrang rechts).

....
  donderdag 1 augustus 2013 @ 15:18:03 #103
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_129580771
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 09:40 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
Okee bedankt. Backfire topic dus.

Ben nog steeds benieuwd wat hypothetisch een reden kan zijn om een verkeersongeluk uit te lokken, maar ik begrijp dat de volkswoede zich nu tegen mij richt omdat ik stapvoets 20 meter tegen het verkeer in rijd op zoek naar een parkeerplek.
Mijn moeder woont ook aan een eerichtingsweg, al te vaak gezien dat een kind overstak en (bijna) aangereden werd door iemand die "stapvoets tegen het verkeer in reed".
Dan ga je vanzelf wel dit soort acties doen om het mensen af te leren, het liefst voordat er een dodelijk ongeluk gebeurt!
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 04:42:01 #104
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_129601786
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:18 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Mijn moeder woont ook aan een eerichtingsweg, al te vaak gezien dat een kind overstak en (bijna) aangereden werd door iemand die "stapvoets tegen het verkeer in reed".
Dan ga je vanzelf wel dit soort acties doen om het mensen af te leren, het liefst voordat er een dodelijk ongeluk gebeurt!
Wat een prachtige redenatie!
Zo kreeg ik dezelfde van een buurvrouw in de straat.
Je kent ze wel, hangt de hele dag met haar tieten uit het raam en weet precies te vertellen hoe een ander zich moet gedragen! Al had die het over de loslopende katten, die geen verkeer van die kant verwachten. Ondertussen rijdt ze nu wel met haar invalide kar tegen het verkeer in, maar dat zal dan wel weer mogen.

Maar goed, bij jouw moeder leren ze dus kinderen maar één kant op te kijken.
Dat er een fietser, een bromfietser, een voorrangsvoertuig of wat dan ook van de ander kant kan komen, hoef je ze blijkbaar niet aan te leren.
Laat me raden, ze leren ze zeker ook aan dat ze "voorrang" hebben op een VOP, dus altijd gewoon kunnen oversteken.
Zijn vaak dezelfde moedertjes die even "snel" door rood lopen met hun koter aan hun klauwen.
En waag het niet om er wat van te zeggen (en dat deed ik dan wel), dan kreeg je nog een grote bek terug ook. Want dan bemoeide je je met hun perfecte opvoeding.

Kinderen moet je gewoon leren om ALTIJD twee kanten op te kijken als ze oversteken.
Hoe simpel moet dat zijn?
EEN EGOÏST IS IEMAND DIE NIET AAN MIJ DENKT!
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 05:03:40 #105
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_129601860
Wat een kutpaupers in deze topic. :')
Vast van die doorgetrokken malloten vol agressie die als je ze aantikt om iets te vragen het liefst jou willen doden.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 05:11:35 #106
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_129601878
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 05:03 schreef wickedmen het volgende:
Wat een kutpaupers in deze topic. :')
Vast van die doorgetrokken malloten vol agressie die als je ze aantikt om iets te vragen het liefst jou willen doden.
Moet je wel namen en rugnummers noemen, anders voel ik me nog aangesproken ;)
EEN EGOÏST IS IEMAND DIE NIET AAN MIJ DENKT!
pi_129636495
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 09:42 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Welke voorrangsregels? Er zijn dan toch geen voorrangsregels denk ik?
Wegrijden uit een parkeervak is volgens mij gewoon een bijzondere verrichting en daarbij dien je het overige verkeer voor te laten gaan. Zelfs als het verkeer vanuit een richting komt waar het eigenlijk niet vandaan zou mogen komen. Blijft nog steeds verkeer waaraan voorrang verleent moet worden.
pi_129636827
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 09:51 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
Natuurlijk had ik geen voorrang. Elk ongeluk dat gebeurd zou zijn, zou mijn fout geweest zijn. Ik rijd ergens waar ik niet mag rijden.
Is in principe niet relevant voor de schuldvraag.

Ander voorbeeld:
Jij haalt een linksrijder rechts in (mag meestal niet) en de linksrijder besluit toch ineens naar de rechterstrook terug te gaan en veroorzaakt daarmee een ongeluk. Persoon die van rijstrook wisselt dient het overige verkeer voorrang te verlenen en heeft dat niet gedaan. Die is dus verzekeringstechnisch gezien de schuldige. Dat jij een verkeersovertreding maakt door rechts in te halen doet daar niets aan af.

Nog een voorbeeld:
Je slaat linksaf op een N-weg, een inrit in. Op het moment dat jij linksaf wil slaan wordt je ingehaald door een andere auto (komt dus van achter jou op de tegenliggende weghelft). Jij ziet hem niet en hij raakt jou vol in de flank. Degenen die afslaat (jij dus) maakt een bijzondere verrichting en dient dus voorrang te verlenen. Oftewel: jij bent verzekeringstechnisch gezien schuldig aan de aanrijding. Je hebt immers geen voorrang verleent bij het afslaan.

Feit dat je een verkeersovertreding maakt wil niet zeggen dat de voorrangsregels niet meer van toepassing zijn. Die gelden namelijk nog steeds.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 01:30:08 #109
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_129638065
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 09:50 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:

[..]

Nee, ik heb al gezegd dat ik fout zat, dat ontken ik niet

Mijn topic is gestart uit nieuwsgierigheid naar beweegredenen om bewust op een iemand in te rijden die een verkeerovertreding begaat, niet om mijn fout goed te praten.
Ik rijd zelf geen anderen aan, maar ik snap de frustratie wel. Weer zo'n lamlul die vindt dat de regels niet voor hem gelden. Ik blijf dan gewoon staan en dan mag de lamlul in kwestie gewoon terug. Of niet, maar dan moet hij lang wachten.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')