quote:
Op donderdag 1 augustus 2013 15:18 schreef Huppelmuts het volgende:[..]
Mijn moeder woont ook aan een eerichtingsweg, al te vaak gezien dat een kind overstak en (bijna) aangereden werd door iemand die "stapvoets tegen het verkeer in reed".
Dan ga je vanzelf wel dit soort acties doen om het mensen af te leren, het liefst voordat er een dodelijk ongeluk gebeurt!
Wat een prachtige redenatie!
Zo kreeg ik dezelfde van een buurvrouw in de straat.
Je kent ze wel, hangt de hele dag met haar tieten uit het raam en weet precies te vertellen hoe een ander zich moet gedragen! Al had die het over de loslopende katten, die geen verkeer van die kant verwachten. Ondertussen rijdt ze nu wel met haar invalide kar tegen het verkeer in, maar dat zal dan wel weer mogen.
Maar goed, bij jouw moeder leren ze dus kinderen maar één kant op te kijken.
Dat er een fietser, een bromfietser, een voorrangsvoertuig of wat dan ook van de ander kant kan komen, hoef je ze blijkbaar niet aan te leren.
Laat me raden, ze leren ze zeker ook aan dat ze "voorrang" hebben op een VOP, dus altijd gewoon kunnen oversteken.
Zijn vaak dezelfde moedertjes die even "snel" door rood lopen met hun koter aan hun klauwen.
En waag het niet om er wat van te zeggen (en dat deed ik dan wel), dan kreeg je nog een grote bek terug ook. Want dan bemoeide je je met hun perfecte opvoeding.
Kinderen moet je gewoon leren om ALTIJD twee kanten op te kijken als ze oversteken.
Hoe simpel moet dat zijn?