abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129533910
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 06:39 schreef TLC het volgende:

[..]

nee, dat kun je nu wel zo mooi zeggen maar als er echt 3 miljoen voor je neus wordt gehouden...
weet ik, maar zolang dat niet zo is kan ik principieel zijn ;)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129533918
quote:
15s.gif Op woensdag 31 juli 2013 08:22 schreef imanidiot het volgende:
Ach die gast is geestelijk helemaal kapot gegaan, een donkere cel geen wc geen water.
Nog een boodschap achter gelaten voor zijn mama.

Maar hij is akkoord gegaan met 4.1 mil dollar.
Je moet alles een keer meemaken in je leven zeggen ze toch? :')

Maar 4,1 miljoen.. tsja wat is realistisch? Weet ook niet echt wat ik er van moet vinden. Triest natuurlijk maar justitie koopt gewoon met gemeenschapsgeld een vervolging af. Lekkere rechtstaat dan :P
pi_129534021
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 08:26 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Maar 4,1 miljoen.. tsja wat is realistisch? Weet ook niet echt wat ik er van moet vinden. Triest natuurlijk maar justitie koopt gewoon met gemeenschapsgeld een vervolging af. Lekkere rechtstaat dan :P
Haha het zal hier niet anders gaan denk ik.
Doofpot en geld toestoppen.

Ach hij kan nu de rest van zijn leven doorstuderen.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_129535487
Ik vind het eigenlijk best raar dat je strafrecht kunt afkopen..
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:08:38 #55
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_129535672
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik vind het eigenlijk best raar dat je strafrecht kunt afkopen..
Eigenlijk wel.

Maar in een geval als dit, wat is het alternatief?
1000x sorry op een schoolbord schrijven en een knuffel?
Ik denk dat geld de enige manier is om het slachtoffer een goed gevoel te geven.
pi_129536099
quote:

[..]

Ze kopen het niet af, ze schikken. Een civiele rechtszaak had vele malen meer kunnen kosten voor de stad.
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:26:24 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129536140
Had ook geen nee gezegd tegen 3 miljoen euro, alleen krijgt zijn advocaat denk ik de helft
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129536658
in een civiele zaak tref je een schikking. Dit is strafrecht. Als dat geschikt wordt spreken we van afkopen. Ik vind dat erg vreemd voor het land met de minimumstraffen.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:24 schreef nikk het volgende:

[..]

Ze kopen het niet af, ze schikken. Een civiele rechtszaak had vele malen meer kunnen kosten voor de stad.
pi_129536872
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
in een civiele zaak tref je een schikking. Dit is strafrecht. Als dat geschikt wordt spreken we van afkopen. Ik vind dat erg vreemd voor het land met de minimumstraffen.

[..]

Dit is civiel. Er is geen aanklacht. Schikken is niet per definitie afkopen. Geen van de mededelingen die je doet klopt.
pi_129537948
je hebt het dus over omkopen.
Een strafzaak op die manier vermijden vind ik erg dubieus. Een dikke portemonnee hoort niet de rechtsgang te doorkruisen.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:50 schreef nikk het volgende:

[..]

Dit is civiel. Er is geen aanklacht. Schikken is niet per definitie afkopen. Geen van de mededelingen die je doet klopt.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:26:00 #61
45206 Pietverdriet
pi_129538123
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zelfs in het strafrecht kent men een soort gelijke regeling, plea bargaining
http://en.wikipedia.org/wiki/Plea_bargain
Men kijkt er trouwens naar dit in Nederland in te voeren
Als jij bekent deze X te hebben gepleegd, krijg je Y straf. Als je niet bekent komt het tot een rechtszaak en gaan we Z eisen.
pi_129538337
Dat is iets waar ik sterk op tegen ben.
Hier hebben we het over een schikking op voorwaarde dat er geen aanklacht komt, trouwens.
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zelfs in het strafrecht kent men een soort gelijke regeling, plea bargaining
http://en.wikipedia.org/wiki/Plea_bargain
Men kijkt er trouwens naar dit in Nederland in te voeren
Als jij bekent deze X te hebben gepleegd, krijg je Y straf. Als je niet bekent komt het tot een rechtszaak en gaan we Z eisen.
pi_129538519
Ik vind dat hij eigenlijk smartengeld moet krijgen EN een aanklacht moet kunnen indienen. Het falen dient namelijk bestraft te worden.
pi_129538632
Precies! Smartegeld is er om immateriale schade te compenseren. Het heeft niets te maken met strafrechtelijke vervolging.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:39 schreef isogram het volgende:
Ik vind dat hij eigenlijk smartengeld moet krijgen EN een aanklacht moet kunnen indienen. Het falen dient namelijk bestraft te worden.
pi_129538935
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:39 schreef isogram het volgende:
Als hij een aanklacht indient zal hij ook wel smartengeld krijgen. Maar als slachtoffer loop je nu geen risico dat het smartengeld lager uitvalt, en het scheelt een hele juridische poppenkast.
pi_129540253
Er worden volgens mij wat termen en concepten van het Nederlandse civielrecht, het Nederlandse strafrecht, en heb Amerikaanse civielrecht, en het Amerikaanse strafrecht door elkaar gehaald.

Dit is volgens mij gewoon een (civielrechtelijke) overeenkomst, om te voorkomen dat er uberhaupt een strafrechtelijke procedure komt. De politie en Chong spreken gewoon af dat Chong zijn mond houdt in ruil voor dat geld. Als Chong niet zijn mond houdt, schendt hij zijn contract en moet hij dat geld weer terugbetalen ( waarschijnlijk nog wel meer, want zo'n clausule zal er ook wel in het contract zitten).

Er is dus nog geen sprake van "smartengeld", want dat is een vordering via het civielrecht (in Nederland 6:106 Burgerlijk Wetboek) die de rechter oplegt.
pi_129541071
Het is idd doodordinaire omkoperij.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:37 schreef Fides het volgende:
Er worden volgens mij wat termen en concepten van het Nederlandse civielrecht, het Nederlandse strafrecht, en heb Amerikaanse civielrecht, en het Amerikaanse strafrecht door elkaar gehaald.

Dit is volgens mij gewoon een (civielrechtelijke) overeenkomst, om te voorkomen dat er uberhaupt een strafrechtelijke procedure komt. De politie en Chong spreken gewoon af dat Chong zijn mond houdt in ruil voor dat geld. Als Chong niet zijn mond houdt, schendt hij zijn contract en moet hij dat geld weer terugbetalen ( waarschijnlijk nog wel meer, want zo'n clausule zal er ook wel in het contract zitten).

Er is dus nog geen sprake van "smartengeld", want dat is een vordering via het civielrecht (in Nederland 6:106 Burgerlijk Wetboek) die de rechter oplegt.
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:59:09 #68
45206 Pietverdriet
pi_129542714
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat is iets waar ik sterk op tegen ben.
Hier hebben we het over een schikking op voorwaarde dat er geen aanklacht komt, trouwens.

[..]

Het is een ander rechtsysteem, heeft voordelen, heeft nadelen, ons systeem heeft andere voor en nadelen
  Trouwste user 2022 woensdag 31 juli 2013 @ 15:45:12 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_129546300
quote:

[..]

Je kunt er als je genoeg geld hebt op borgtocht vrijkomen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_129546511
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2013 07:53 schreef Nemephis het volgende:
* Nemephis vraagt zich af hoe je je urine drinkt en in je arm kerft terwijl je gehandboeit bent
urine kan je van de grond drinken natuurlijk
pi_129546599
In zo'n cel heb je ook totaal geen besef van tijd. Iets wat 'slechts' vier dagen duurt kan voor jou een eeuwigheid zijn, vooral zonder voedsel en contact met de buitenwereld. Ik zou al die internethelden hier wel eens willen zien na 4 dagen te zijn vergeten.
pi_129546996
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Had ook geen nee gezegd tegen 3 miljoen euro, alleen krijgt zijn advocaat denk ik de helft
van 1,5 mil kun je anders ook best lekker leven lijkt me :Y)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 31 juli 2013 @ 16:51:10 #73
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_129548630
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 07:35 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Probeer je weleens wat? Misschien wel gewoon zijn leven gered hoor. Als je niets anders te drinken hebt kan je beter urine drinken dan niets drinken. Bij voorkeur filter je die urine wel, maar daar moet je ook maar de mogelijkheid voor hebben.
Als de tijd dat je opgesloten zit onbekend is, dan is het niet aan te raden.

http://www.popsci.com/sci(...)drink-your-own-urine
quote:
Still, drinking your urine has no known health benefit. Urine is at least 95 percent water, but the remaining 5 percent is not very good for you—that’s why your body is getting rid of it. It carries excess electrolytes, such as chloride, sodium and potassium (urine also carries small traces of excess toxins in the form of acids from your kidney, but you’d need to drink a lot for that to do damage). Electrolytes enable some of our cells to conduct electricity, but too much sodium draws water out of our cells, dehydrating us, and too much potassium leads to a heart attack. “Think about it like drinking ocean water,” says Jeff Giullian, a nephrologist (kidney doctor) at South Denver Nephrology Associates in Colorado. “It’s going to dehydrate you and do significantly more harm than good.”
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_129557208
4 dagen zit echt aan tegen de maximale periode dat je zonder water kan overleven. Totale nachtmerrie om dat mee te maken. Als je daar geen permanent fysiek letsel aan overhoudt dan toch zeker wel mentaal.

Wat wel vreemd is: na 3 dagen zou zijn verdwijning toch wel moeten opvallen. Zijn vrienden op dat feestje wisten dat hij door de politie was opgepakt, dus dat lijkt me de eerste plek waar ze hem zouden zoeken.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 00:02:35 #75
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_129564769
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:25 schreef TwyLight het volgende:
Ok, kut natuurlijk, maar 4 dagen is nou ook weer niet ZO lang dat je compleet doordraait, je eigen urine moet drinken en een bericht in je arm gaat krassen :') wtf
Sluit jezelf maar eens een paar uur op in de badkamer zonder eten, klok, mobiel of iets anders.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')