abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 30 juli 2013 @ 19:11:31 #1
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_129515487
Kalender:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stand na de eerste speeldag:

[ Bericht 89% gewijzigd door capuchon_jongen op 30-07-2013 19:32:39 ]
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:03:39 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_129624765
Zo te zien spreekt deze competitie de FOK!kers wel tot de verbeelding.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:30:09 #3
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_129628448
Ondanks het matige voetbal van de Belgische ploegen valt het dan nog mee dat de enige lichtpunten vaak Belgische jongeren zijn van 16 tot 19.

Hopelijk trekt men daar lessen uit en trapt men al die matige C-buitenlanders buiten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_129634269
Inderdaad , vind het zeer positief. Toch iets waar ze goed mee bezig zijn in België.

Loopt toch veel talent bij die 16 à 19 jarigen.
sd
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:59:30 #5
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129634913
quote:
"Spelersgroep Zulte-Waregem woedend door nieuwe kapitein Hazard"

UPDATE Thorgan Hazard is voortaan de kapitein van Zulte Waregem. Dat deelde de eersteklasser mee. De 20-jarige offensieve middenvelder neemt de aanvoerdersband over van Davy De Fauw, maar dat zou nu niet in goede aarde gevallen zijn bij de spelersgroep. Dat meldt Sportmagazine.

"Ik heb in samenspraak met de klup en in het belang van de club besloten de aanvoerdersband door te geven aan Hazard", verklaarde De Fauw. "Wij zijn erbij gebaat dat Zulte Waregem Thorgan Hazard nog minimum een jaar langer aan zich kan binden. Dit kan helpen bij zijn ontwikkeling. Uiteraard zal ik de rol die ik de laatste twee jaar vervulde binnen de club blijven vertolken."

"Hiermee willen we Thorgan Hazard zich verder laten ontwikkelen op en naast het veld en hem meer verantwoordelijkheid laten nemen", stelde gedelegeerd bestuurder Patrick Decuyper. "Wij respecteren en appreciëren het besluit van Davy en zijn enorm opgetogen dat hij het belang van onze club zo hoog in het vaandel draagt. Hij blijft de leidersfiguur binnen de spelersgroep."
Toch is niet iedereen tevreden met die beslissing volgens Sportmagazine. Zo zou Patrick Decuyper net voor aanvang van de wedstrijd op PSV het nieuws overgebracht hebben. Een reden waarom Zulte Waregem met De Fauw voorop op PSV een van zijn slechtste wedstrijden in jaren speelde?

Laatste dagen voor Leye?
Ook Mbaye Leye zou ontstemd zijn door de beslissing van Decuyper. De Senegalees zou zelfs door coach Francky Dury, die zelf ook niet tevreden is met de beslissing, overtuigd geweest zijn om toch nog te komen trainen. De aanvaller zou gedreigd hebben met een boycot en lijkt nu echt aan te sturen op een transfer. Via zijn twitteraccount liet hij weten aan zijn laatste dagen bezig te zijn bij Essevee. "Aan je laatste dagen bezig zijn bij de club van je hart doet pijn. Morgen speel ik voor alle supporters van Zulte Waregem, bedankt", tweette de aanvaller.

Ook de terugkeer van Malanda, die na eerder zelf zijn contract op te zeggen nu toch nog een halfjaar op uitleenbasis terug zou keren naar Essevee, zou bij de spelerskern héél slecht ontvangen zijn.

De beslissing om Hazard kapitein te maken, zou opgelegd geweest zijn door Chelsea. Het was een van de voorwaarden om Thorgan opnieuw een jaartje aan de Gaverbeek te stallen.
quote:
Ruzie over Hazard escaleert: Dury stuurt kat naar persconferentie

Het zit er bovenarms op bij Zulte Waregem. Bij de West-Vlaamse fusieploeg, die afgelopen dinsdag werd weggespeeld door PSV Eindhoven, is er een flinke ruzie over de beslissing om Thorgan Hazard tot nieuwe aanvoerder te benoemen. Mbaye Leye maakt duidelijk dat hij aan zijn laatste matchen bezig is aan de Gaverbeek. Francky Dury stuurde vrijdagmiddag zijn kat naar de persconferentie. De spelers reageerden wel en staan pal achter De fauw.

'Thorgan Hazard is voortaan de kapitein van Zulte Waregem.' Dat bericht deelde Zulte Waregem gisterenavond laat mee. Dat de 20-jarige offensieve middenvelder aanvoerdersband overneemt van Davy De fauw is opmerkelijk. 'Ik heb in samenspraak met de club en in het belang van de club besloten de aanvoerdersband door te geven aan Hazard', verklaarde De fauw. 'Wij respecteren en appreciëren het besluit van Davy en zijn enorm opgetogen dat hij het belang van onze club zo hoog in het vaandel draagt. Hij blijft de leidersfiguur binnen de spelersgroep', vertelde bestuurder Patrick Decuyper.

Davy De fauw leek dus zijn aanvoerdersband vrijwillig af te staan, maar dat is enkel schijn. De beslissing om Hazard kapitein te maken komt van Chelsea, die de jonge Thorgan verder wil laten groeien als leider bij Zulte Waregem. Het was een van de voorwaarden van de Londense club om Hazard nog een jaartje uit te lenen aan Essevee.

Leye: 'Laatste dagen bij Zulte Waregem'

Het is niet zo dat Thorgan Hazard slecht in de groep ligt, maar de manier waarop de beslissing over de aanvoerdersband van bovenaf opgelegd werd deed de spelers steigeren. Vooral dan bij Mbaye Leye. De Senegalees had vorig jaar een groot aandeel in de tweede plaats van Zulte Waregem, maar wil nu absoluut vertrekken uit onvrede met de gang van zaken. Trainer Dury heeft de afgelopen dagen naar verluidt stevig moeten inpraten op Leye om de match tegen Kortrijk dit weekend niet te boycotten. 'De laatste dagen spelen bij de club van je hart is altijd moeilijk. Morgen zal ik voor alle supporters van Essevee spelen', stuurde Leye de wereld in via twitter.

Een niet mis te verstane boodschap naar het bestuur. Leye staat flink in de belangstelling van het Turkse Elazigspor, getraind door Trond Sollied. Elazigspor vindt voorlopig de vraagprijs van 1 miljoen euro nog te duur.

Dury stuurt kat naar persconferentie

Er lijkt iets gebroken in de spelersgroep bij Zulte Waregem. Na de euforie na de fantastische tweede plaats van vorig seizoen volgende enkele woelige maanden waarin de club enkel negatief in het nieuws kwam. Eerst ontstond er flink wat heibel rond de fusieploeg toen gedelegeerd bestuurder Patrick Decuyper leurde met het stamnummer bij Beerschot AC. Nadien was er het hele gedoe rond het verbroken contract van Junior Malanda en nu is er dus de ruzie over de aanvoerdersband van Hazard. Trainer Francky Dury leidde vanmiddag de laatste training - met Malanda - voor de competitiewedstrijd tegen Kortrijk zaterdag, maar stuurde even later zijn kat naar de persconferentie. De succescoach maakt er geen geheim van dat zijn relatie met Decuyper vertroebeld is na het stamnummerincident.

Benieuwd of Zulte Waregem morgen iedereen van antwoord kan dienen op het veld.
quote:
Kapitein Hazard moét ook de penalty's, vrije trappen en corners nemen

Stilaan komen er meer details naar buiten betreffende de rel over de aanvoerdersband bij Zulte Waregem. Thorgan Hazard neemt die vanaf morgen definitief over van rechtsback en boegbeeld Davy De fauw. Het was de enige manier om Hazard nog een jaartje te kunnen huren van Chelsea, zo blijkt nu. Maar dat is niet alles. Omdat de kersverse Rode Duivel meer verantwoordelijkheid moét dragen, is ook contractueel vastgelegd dat hij de vaste strafschopnemer wordt en dat hij ook alle corners en vrije trappen voor zijn rekening neemt. Haast ongezien in het hedendaagse topvoetbal. Dat naast De fauw nu ook Mbaye Leye en Franck Berrier nukkig rondlopen, hoeft geen betoog.

Coach Francky Dury, die vandaag niet kwam opdagen op de persconferentie, krijgt de zwarte piet toegeschoven. Volgens CEO Patrick Decuyper was de trainer immers al langer op de hoogte van de situatie én stemde hij in met de wissel. Dat De fauw enkele uren voor de belangrijke match tegen PSV (dinsdag, 2-0 verlies in Champions League) werd ingelicht, is een jammerlijk gebrek aan tact. De reden van De fauws mindere presteren in het Philips Stadion, is bij deze blootgelegd.

"Onze coach dacht misschien dat hij daar meer tijd voor had", aldus Karel D'Haene, ook niet blij met de huidige gang van zaken, aan Stadion. "Voor de groep blijf Davy de échte leider. Maar voor onze nieuwe kapitein, Hazard, is dit ook een moeilijke situatie. Als jonge gast is het al niet makkelijk om een groep te leiden, zeker niet als dat ook nog eens van de ene dag op de andere gebeurt. Wrevel is er niet in de groep, maar we zitten er toch mee in onze maag. Dit is allemaal boven onze hoofden beslist. Of dit invloed zal hebben op het veld? Dat kun je nu nog niet zeggen. Maar als we verliezen tegen Kortrijk, zal alles uitvergroot worden", voegde Steve Colpaert daar nog aan toe. Afwachten wat dat zaterdagavond geeft thuis tegen een uitgekookt KV Kortrijk.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 00:58:21 #6
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_129637110
Nuytinck was weer zeer matig. Wanner beginnen de Belgen in te zien dat het een hele modale verdediger is?
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 01:01:06 #7
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_129637215
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

[..]

[..]

Tsja, wie betaalt, bepaalt...
pi_129640443
Decuyper zaait wat hij geoogst heeft !
pi_129640445
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:58 schreef Van_Poppel het volgende:
Nuytinck was weer zeer matig. Wanner beginnen de Belgen in te zien dat het een hele modale verdediger is?
Het blijft de Belgische competitie, daar is hij wel van waarde
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 11:15:32 #10
67640 SaintOfKillers
pi_129642380
Ondertussen zakt Zulte-Waregem langs alle kanten in elkaar.

• Je had eerst al het gezeik over stamnummers, verhuizen naar Antwerpen en Beerschot door "CEO" Decuyper

• Dan was de hele rel met Malanda, waarvan ondertussen uitgelekt is dat hij vorig jaar bij Zulte-Waregem speelde voor het minimumloon van 1.200 ¤ bruto. Nadat hij transfers naar Udinese en Fulham misliep door moeilijkdoenerij van Decuyper, zou hij een salarisverhoging krijgen van diezelfde Decuyper, maar ook dat ging niet door, waardoor Malanda dan maar de wet van '78 inriep om weg te kunnen

• Ondertussen wil topschutter Leye vertrekken en overweegt ook De Fauw om weg te gaan. Reden? De 20-jarige Hazard is plots uitgeroepen tot captain ipv. De Fauw. Niet dat Hazard niet geliefd is in de groep, maar De Fauw is nu eenmaal de leider. Oorzaak van deze onzin? Nog maar eens Decuyper, die met Chelsea heeft afgesproken dat Hazard nog een jaar bij ZW mocht blijven indien hij kapitein werd. Ondertussen is de hele spelersgroep woedend en stuurt trainer Dury ook al zijn kat naar persconferenties.

Is die Decuyper eigenlijk ooit al eens positief in het nieuws gekomen? Enige mogelijkheid lijkt me een aankondiging dat hij niets meer met het voetbal wil te maken hebben.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 20:32:56 #11
pi_129656731
En bij Zulte - Kortrijk stapt niet Hazard maar De Fauw toch als aanvoerder het veld op ... Hazard zou nu vrijwillig de band toch weer afgegeven hebben ... (lees: anders mocht ie alleen t veld op vanavond)
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 20:52:56 #12
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_129657593
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 11:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ondertussen zakt Zulte-Waregem langs alle kanten in elkaar.

• Je had eerst al het gezeik over stamnummers, verhuizen naar Antwerpen en Beerschot door "CEO" Decuyper

• Dan was de hele rel met Malanda, waarvan ondertussen uitgelekt is dat hij vorig jaar bij Zulte-Waregem speelde voor het minimumloon van 1.200 ¤ bruto. Nadat hij transfers naar Udinese en Fulham misliep door moeilijkdoenerij van Decuyper, zou hij een salarisverhoging krijgen van diezelfde Decuyper, maar ook dat ging niet door, waardoor Malanda dan maar de wet van '78 inriep om weg te kunnen

• Ondertussen wil topschutter Leye vertrekken en overweegt ook De Fauw om weg te gaan. Reden? De 20-jarige Hazard is plots uitgeroepen tot captain ipv. De Fauw. Niet dat Hazard niet geliefd is in de groep, maar De Fauw is nu eenmaal de leider. Oorzaak van deze onzin? Nog maar eens Decuyper, die met Chelsea heeft afgesproken dat Hazard nog een jaar bij ZW mocht blijven indien hij kapitein werd. Ondertussen is de hele spelersgroep woedend en stuurt trainer Dury ook al zijn kat naar persconferenties.

Is die Decuyper eigenlijk ooit al eens positief in het nieuws gekomen? Enige mogelijkheid lijkt me een aankondiging dat hij niets meer met het voetbal wil te maken hebben.
Die Decuyper is inderdaad een zot. Maakt zijn hele club kapot.

(Dat rijmt, ideetje voor volgende week in het stadion. :P )
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 22:09:02 #13
pi_129660079
En Zulte-Waregem wint onverdiend met 1-0 tegen Kortrijk. Kortrijk liep bij vlagen even vlot door de Waregemse zeef maar maakte het niet af en kreeg t deksel nog op de neus.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 22:32:44 #14
67640 SaintOfKillers
pi_129660837
2 speeldagen en de verwachte ploegen staan al onderaan, alleen KV Mechelen switchen met Waasland-Beveren.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 23:44:39 #15
pi_129663474
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
2 speeldagen en de verwachte ploegen staan al onderaan, alleen KV Mechelen switchen met Waasland-Beveren.
Gezien de 17 transfers die ze gedaan hebben moet Beveren volgens mij al bijna kampioen spelen om niet bankroet te gaan ...
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 23:54:24 #16
67640 SaintOfKillers
pi_129663861
Westerlo en Sint-Truiden waren ook van die ploegen die normaal gezien niet in de problemen mogen komen. Een slechte start is de laatste jaren erg moeilijk terug goed te maken.
pi_129671567
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:59 schreef fanneke het volgende:

[..]

Laten we het hopen. Eerste klasse zonder een Antwerpse vertegenwoordiger kan gewoon niet.
Dat kan wel, door hun eigen grootheidswaanzin , arrogantie en wanbeleid.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 09:03:13 #18
67640 SaintOfKillers
pi_129892049
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 20:52 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Die Decuyper is inderdaad een zot. Maakt zijn hele club kapot.

(Dat rijmt, ideetje voor volgende week in het stadion. :P )
Ondertussen buitengegooid bij Zulte-Waregem en ook nog eens zijn bedrijf kwijt.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 09:35:32 #19
380998 DarkAccountant
pi_129892391
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 09:03 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ondertussen buitengegooid bij Zulte-Waregem en ook nog eens zijn bedrijf kwijt.
Pas op, hij heeft er toch nog één euro voor gekregen. Hij kan er misschien nog een cola voor kopen.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:07:21 #20
pi_129892801
In Zuid-West Vlaanderen is het simpel : Decuyper zijn firma is failliet dus hij heeft geen vrienden meer.

Dury zou trouwen het mes in zijn rug gestoken hebben door de Raad van Bestuur voor een ultimatum te stellen : binnen de drie weken is ofwel Decuyper weg , ofwel ben ik weg ...
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:45:36 #21
380998 DarkAccountant
pi_129893342
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
In Zuid-West Vlaanderen is het simpel : Decuyper zijn firma is failliet dus hij heeft geen vrienden meer.

Dury zou trouwen het mes in zijn rug gestoken hebben door de Raad van Bestuur voor een ultimatum te stellen : binnen de drie weken is ofwel Decuyper weg , ofwel ben ik weg ...
"Het mes in de rug steken"? Als het waar is wat jij zegt, dan vind ik het een volstrekt begrijpbare stelling van Dury. Uiteindelijk heeft hij keer op keer problemen in zijn spelersgroep gekregen omdat er achter zijn rug beslissingen werden genomen en uitspraken werden gedaan waar hij zich volstrekt niet mee kon verzoenen.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:52:03 #22
pi_129893465
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:45 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

"Het mes in de rug steken"? Als het waar is wat jij zegt, dan vind ik het een volstrekt begrijpbare stelling van Dury. Uiteindelijk heeft hij keer op keer problemen in zijn spelersgroep gekregen omdat er achter zijn rug beslissingen werden genomen en uitspraken werden gedaan waar hij zich volstrekt niet mee kon verzoenen.
Het is ook een volstrekt begrijpbare stelling van Dury , maar dat "ultimatum" zou wel achter de rug van Decuyper om gebeurd zijn blijkbaar (volgens de pers hier)
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:35:46 #23
pi_129900484
Ondertussen sijpelt wat meer nieuws over het ontslag van Decuyper door in de pers. Blijkbaar bezit Decuyper momenteel maar 13 % van de aandelen van Zulte-Waregem , maar heeft hij een optie op 90 % van de aandelen. Hierdoor was hij feitelijk eigenaar van de club.

Door het op de fles gaan (enfin verkoop voor 1 ¤ ) van zijn bedrijf zit hij echter in kapitaalsnood en kan hij zijn opties niet langer opkopen. Dat heeft ervoor gezorgd dat de rest van de Raad van Bestuur hem aan de deur gezet heeft.

Verder lijkt hij als CEO ook héél ver gegaan zij zijn in sommige contracten en zouden er volgens sommige bestuurleden nog behoorlijke financiele lijken in de kast zitten. Oa zelfs nog van de passage van Kalezic als trainer. Door de niet kwalificatie voor de CL komen die nu opeens boekhoudkundig bovendrijven blijkbaar ...

De verwachting is nu dat Decuyper ook zijn 13 % aandelen snel ten gelde zal proberen te maken om zijn persoonlijk failliet te vermijden ...
pi_129901135
Met andere woorden, het sprookje van Zulte is over
pi_129901161
maar dat van die niet kwalificatie van die CL geloof ik niet hoor

Net alsof Zulte op die centen rekende :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')