abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:10:43 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129497780
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee, je irriteert je zoveel aan Nederlanders omdat jij ze (als Nederlander) overal zo makkelijk uitpikt en je in zekere zin verbonden bent met andere Nederlanders zodra ze ook maar iets raars doen.
Uitvergroten heet dat.

Weinig Engelsen die zich echt storen aan het accent van de Nederlander, Nederlanders zelf doen dat des te meer. Veel Engelssprekers zijn al lang blij dat de meeste Nederlanders moeite doen en aardig Engels kunnen.
Natuurlijk! Het zou ook te gek zijn wanneer anderen zich aan onze accenten zouden ergeren terwijl ze zelf nauwelijks een vreemde taal spreken.
Stel dat een Fransman naar Nederland zou komen op vakantie. En die zou zich redelijk verstaanbaar kunnen maken in het Nederlands. Zou je je er dan aan ergeren dat hij een accent heeft, of vind je het goed dat hij onze taal spreekt?
The End Times are wild
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:12:11 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129497809
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Feit is dat Nederlanders over het algemeen in vergelijking met personen uit een ander land die Engels spreken een lelijk accent hebben
Dat is geen feit, dat is jouw perceptie als Nederlander.
Fransen en Duitsers hebben ook een accent als ze Engels spreken. Erger dan de gemiddelde Nederlander. En Zuid-Europeanen spreken nauwelijks Engels.

Ik hoor veel vaker complimenten (van Engelsen) over het Engels dat Nederlanders spreken dan klachten. Eigenlijk hoor ik nooit klachten.
The End Times are wild
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:13:43 #78
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_129497835
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 09:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Gelijk heb je! Voor iets essentieels als plakken kaas, zou ik idd ook nog wel even willen stampvoeten in de lokale supermarkt!
Kaas - stampvoeten - supermarkt

Daar zou ik wel een leuke (matige) grap over kunnen verzinnen
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:16:07 #79
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_129497869
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Fransen en Duitsers hebben ook een accent als ze Engels spreken. Erger dan de gemiddelde Nederlander. En Zuid-Europeanen spreken nauwelijks Engels.

Ik hoor veel vaker complimenten (van Engelsen) over het Engels dat Nederlanders spreken dan klachten. Eigenlijk hoor ik nooit klachten.
Ik heb het dan ook niet over de kennis van de taal. Die is bij de Nederlanders zeer goed. Ik woon naast een hostel en ontmoet dagelijks vele reizigers over de gehele wereld. En als ze Engels spreken, natuurlijk zit er dan een accent aan. Nederlanders hebben echter het probleem dat het Nederlands en Engels zeer dicht bij elkaar liggen en ze daardoor onopgemerkt foutjes in zowel zinsopbouw alsook uitspraak blijven maken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:17:11 #80
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129497888
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat het wel meevalt; voor zover Nederlanders een reputatie hebben voor Engelstaligheid, lijkt deze me eerder positief uit te vallen.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:18:26 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129497911
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over de kennis van de taal. Die is bij de Nederlanders zeer goed. Ik woon naast een hostel en ontmoet dagelijks vele reizigers over de gehele wereld. En als ze Engels spreken, natuurlijk zit er dan een accent aan. Nederlanders hebben echter het probleem dat het Nederlands en Engels zeer dicht bij elkaar liggen en ze daardoor onopgemerkt foutjes in zowel zinsopbouw alsook uitspraak blijven maken.
Het is in de meeste gevallen ook niet foutloos, maar zeker niet slechter dan dat van andere niet-Engelstaligen.
The End Times are wild
pi_129497926
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee, je irriteert je zoveel aan Nederlanders omdat jij ze (als Nederlander) overal zo makkelijk uitpikt en je in zekere zin verbonden bent met andere Nederlanders zodra ze ook maar iets raars doen.
Uitvergroten heet dat.

Weinig Engelsen die zich echt storen aan het accent van de Nederlander, Nederlanders zelf doen dat des te meer. Veel Engelssprekers zijn al lang blij dat de meeste Nederlanders moeite doen en aardig Engels kunnen.
Nee hoor, het valt namelijk pas op als ik op vakantie ben in het buitenland want dan pas valt op hoe luidruchtig ze zijn en hoeveel ruimte ze altijd innemen. Ze steken er ook echt bovenuit dus is het logisch dat je ze er als eerste uitpikt.

Nederlanders worden idd. wel altijd geprezen omdat ze zo goed Engels kunnen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:21:08 #83
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_129497969
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:16 schreef Dven het volgende:

[..]

De charme van het Netherlish. :)
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:24:57 #84
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_129498029
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:19 schreef eight het volgende:

[..]

Nee hoor, het valt namelijk pas op als ik op vakantie ben in het buitenland want dan pas valt op hoe luidruchtig ze zijn en hoeveel ruimte ze altijd innemen. Ze steken er ook echt bovenuit dus is het logisch dat je ze er als eerste uitpikt.

Nederlanders worden idd. wel altijd geprezen omdat ze zo goed Engels kunnen.
Oke, en Duitsers vallen waarschijnlijk over Duitsers... Er zullen altijd verschillende meningen zijn, maar de uitkomst zoals die in dit onderzoek gepresenteerd zijn lijken me aardig representatief.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_129498093
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

De charme van het Netherlish. :)
Je bedoelt Dunglish ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_129498131
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 08:08 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik vind campinggasten sowieso een bepaald soort (tokkie) volk.
En wat maakt jou nu meer als een tokkie?
Bats boem lucht dicht
pi_129498148
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Oke, en Duitsers vallen waarschijnlijk over Duitsers... Er zullen altijd verschillende meningen zijn, maar de uitkomst zoals die in dit onderzoek gepresenteerd zijn lijken me aardig representatief.
Het is juist vertekend omdat er niet gekeken wordt naar het aantal vakantiegangers per land.
Dat de Russen op de eerste plaats staan is ook in mijn beleving terecht, maar ik vind bijv. Duitsers in het algemeen nettere mensen dan Nederlanders.
Dat je van nature wat kritischer kijkt naar je eigen volk is aannemelijk, echter dat verklaard het niet volledig.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_129498220
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:28 schreef Aether het volgende:

[..]

Je bedoelt Dunglish ;)
Deze is wel mooi:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:35:27 #89
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_129498222
Uit eigen ervaring kan ik beamen dat ik niet zo graag Engelsen wil tegenkomen op vakantie, omdat ze vaak over hun eigen grenzen heengaan qua drankgebruik met alle gevolgen van dien.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:36:36 #90
103012 Nies
Die hekse
pi_129498247
Ben geregeld russen tegengekomen op vakantie, in Zürich, Berlijn, Hamburg en Warschau, maar kolere, wát een verschrikkelijk volk. Echt een volk apart, zo arrogant, lelijk en luidruchtig.
Kan op vakantie wel wat hebben maar russen ga ik uit de weg.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_129498758
Mijdt de populaire toeristentrekpleisters en all-in resorts en je bent al van 99% van de ellende af.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_129499082
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 08:08 schreef Kreator het volgende:
Het enige wat je hoeft te doen om Russen te vermijden is niet naar een all-in resort in turkije gaan. Ik ben nog nooit een rus tegengekomen op vakantie.
Op wintersport kom je ze tegen. Althans ik. Dan kun je wel in een goed hotel in een goede omgeving gaan zitten, vaak is er wel een dorp aan de andere kant van de berg waar ze wel mikken op Oostblokkers en dat gaat allemaal hetzelfde gebied in.

Bizar volk. Volstrekt ongemanierd. En skiën ook vaak met veel risico voor anderen, maakt ze geen reet uit (in dat verband: op de Nordschleife zie je dat ook, veel ongevallen door wangedrag van Russen).

Helaas worden het er steeds meer en je komt ze inmiddels ook steeds vaker tegen in de duurste hotels. Want rijke Russen zijn echt rijk. Nou, dat is helemaal een feest! Betaal je pottedimme de hoofdprijs heb je tokkies in je hotel. Gelukkig heb je dan alleen een ontbijtbuffet en is tijdig opstaan de remedie.

Die koude oorlog was zo gek nog niet. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_129499165
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:35 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Uit eigen ervaring kan ik beamen dat ik niet zo graag Engelsen wil tegenkomen op vakantie, omdat ze vaak over hun eigen grenzen heengaan qua drankgebruik met alle gevolgen van dien.
Niet te vergelijken met Russen.

Voorbeeld: in een open (!) lift terwijl het best aardig waait compleet in de alcoholwalm zitten van de rus die niet meteen naast je zit, maar een stoeltje verderop. Om 8.45 uur in de ochtend... Zelfs Noren zouden er schande van kunnen spreken.

Ja, of die zijn gewoon onder de indruk. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_129499244
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die koude oorlog was zo gek nog niet. ;)
Jammer voor de door Russen en communistische landgenoten onderdrukte oostblokkers, maar het ijzeren gordijn mag wat mij betreft ook meteen terug komen. Toen zat de wereld een heel stuk eenvoudiger en duidelijker in elkaar...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 11:20:49 #95
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_129499329
Weleens een bus Chinese toeristen tegengekomen op vakantie? Ik in Praag. Dat zijn de allerergste. Nog 10x erger dan de Russen.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 11:21:16 #96
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_129499349
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet te vergelijken met Russen.

Voorbeeld: in een open (!) lift terwijl het best aardig waait compleet in de alcoholwalm zitten van de rus die niet meteen naast je zit, maar een stoeltje verderop. Om 8.45 uur in de ochtend... Zelfs Noren zouden er schande van kunnen spreken.

Ja, of die zijn gewoon onder de indruk. ;)
Ik heb geen ervaringen opgedaan met Russen, dus kan ik daar uiteraard niks over zeggen. Al lees ik wel vaak van zulke verhalen. :Y
  dinsdag 30 juli 2013 @ 11:48:04 #97
366803 AthCom
Overigens ...
pi_129500249
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:20 schreef Twiitch het volgende:
Weleens een bus Chinese toeristen tegengekomen op vakantie? Ik in Praag. Dat zijn de allerergste. Nog 10x erger dan de Russen.
Nooit Chinezen gezien, wel Japanners die hun Japanse ding doen: lopen in een grote stoet, beetje foto's maken en nooit iets kopen. Verder geen last van hen, maar het blijft typisch.

Waarom waren die Chinezen dan zo erg?
Moira. is tof. :7
  dinsdag 30 juli 2013 @ 11:50:44 #98
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_129500319
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:48 schreef AthCom het volgende:

[..]

Nooit Chinezen gezien, wel Japanners die hun Japanse ding doen: lopen in een grote stoet, beetje foto's maken en nooit iets kopen. Verder geen last van hen, maar het blijft typisch.

Waarom waren die Chinezen dan zo erg?
Verbeeldt je een menselijke vloedgolf die schijt heeft aan alles en iedereen. Ze lopen zonder te kijken de straat op, ze duwen iedereen aan de kant tijdens het wachten op wat dan ook (schreeuwen/terugduwen heeft geen zin, ze zijn altijd met minimaal 20 man en ze negeren je gewoon). Ze praten alleen maar Chinees, ook als ze iets willen van een niet-Chinees. Staren is in China niet onbeleefd dus dat doen ze gewoon, allemaal, minutenlang. Oh en spugen op de grond houden ze ook van, maakt niet uit of jij in de buurt loopt.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 11:52:25 #99
366803 AthCom
Overigens ...
pi_129500368
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:50 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Verbeeldt je een menselijke vloedgolf die schijt heeft aan alles en iedereen. Ze lopen zonder te kijken de straat op, ze duwen iedereen aan de kant tijdens het wachten op wat dan ook (schreeuwen/terugduwen heeft geen zin, ze zijn altijd met minimaal 20 man en ze negeren je gewoon). Ze praten alleen maar Chinees, zelf als ze iets willen van een niet-Chinees. Staren is in China niet onbeleefd dus dat doen ze gewoon, allemaal, minutenlang. Oh en spugen op de grond houden ze ook van, maakt niet uit of jij in de buurt loopt.
Klinkt gezellig. ;(
Moira. is tof. :7
  dinsdag 30 juli 2013 @ 11:53:59 #100
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_129500411
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:52 schreef AthCom het volgende:

[..]

Klinkt gezellig. ;(
Weet niet of alle Chinezen zo zijn of dat ze uit een bepaalde provincie kwamen maar man, man wat een volk was dat toen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')