Natuurlijk! Het zou ook te gek zijn wanneer anderen zich aan onze accenten zouden ergeren terwijl ze zelf nauwelijks een vreemde taal spreken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee, je irriteert je zoveel aan Nederlanders omdat jij ze (als Nederlander) overal zo makkelijk uitpikt en je in zekere zin verbonden bent met andere Nederlanders zodra ze ook maar iets raars doen.
Uitvergroten heet dat.
Weinig Engelsen die zich echt storen aan het accent van de Nederlander, Nederlanders zelf doen dat des te meer. Veel Engelssprekers zijn al lang blij dat de meeste Nederlanders moeite doen en aardig Engels kunnen.
Dat is geen feit, dat is jouw perceptie als Nederlander.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Feit is dat Nederlanders over het algemeen in vergelijking met personen uit een ander land die Engels spreken een lelijk accent hebben
Kaas - stampvoeten - supermarktquote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gelijk heb je! Voor iets essentieels als plakken kaas, zou ik idd ook nog wel even willen stampvoeten in de lokale supermarkt!
Ik heb het dan ook niet over de kennis van de taal. Die is bij de Nederlanders zeer goed. Ik woon naast een hostel en ontmoet dagelijks vele reizigers over de gehele wereld. En als ze Engels spreken, natuurlijk zit er dan een accent aan. Nederlanders hebben echter het probleem dat het Nederlands en Engels zeer dicht bij elkaar liggen en ze daardoor onopgemerkt foutjes in zowel zinsopbouw alsook uitspraak blijven maken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is geen feit, dat is jouw perceptie als Nederlander.
Fransen en Duitsers hebben ook een accent als ze Engels spreken. Erger dan de gemiddelde Nederlander. En Zuid-Europeanen spreken nauwelijks Engels.
Ik hoor veel vaker complimenten (van Engelsen) over het Engels dat Nederlanders spreken dan klachten. Eigenlijk hoor ik nooit klachten.
Ik heb ook het idee dat het wel meevalt; voor zover Nederlanders een reputatie hebben voor Engelstaligheid, lijkt deze me eerder positief uit te vallen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is geen feit, dat is jouw perceptie als Nederlander.
Fransen en Duitsers hebben ook een accent als ze Engels spreken. Erger dan de gemiddelde Nederlander. En Zuid-Europeanen spreken nauwelijks Engels.
Ik hoor veel vaker complimenten (van Engelsen) over het Engels dat Nederlanders spreken dan klachten. Eigenlijk hoor ik nooit klachten.
Het is in de meeste gevallen ook niet foutloos, maar zeker niet slechter dan dat van andere niet-Engelstaligen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over de kennis van de taal. Die is bij de Nederlanders zeer goed. Ik woon naast een hostel en ontmoet dagelijks vele reizigers over de gehele wereld. En als ze Engels spreken, natuurlijk zit er dan een accent aan. Nederlanders hebben echter het probleem dat het Nederlands en Engels zeer dicht bij elkaar liggen en ze daardoor onopgemerkt foutjes in zowel zinsopbouw alsook uitspraak blijven maken.
Nee hoor, het valt namelijk pas op als ik op vakantie ben in het buitenland want dan pas valt op hoe luidruchtig ze zijn en hoeveel ruimte ze altijd innemen. Ze steken er ook echt bovenuit dus is het logisch dat je ze er als eerste uitpikt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee, je irriteert je zoveel aan Nederlanders omdat jij ze (als Nederlander) overal zo makkelijk uitpikt en je in zekere zin verbonden bent met andere Nederlanders zodra ze ook maar iets raars doen.
Uitvergroten heet dat.
Weinig Engelsen die zich echt storen aan het accent van de Nederlander, Nederlanders zelf doen dat des te meer. Veel Engelssprekers zijn al lang blij dat de meeste Nederlanders moeite doen en aardig Engels kunnen.
De charme van het Netherlish.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over de kennis van de taal. Die is bij de Nederlanders zeer goed. Ik woon naast een hostel en ontmoet dagelijks vele reizigers over de gehele wereld. En als ze Engels spreken, natuurlijk zit er dan een accent aan. Nederlanders hebben echter het probleem dat het Nederlands en Engels zeer dicht bij elkaar liggen en ze daardoor onopgemerkt foutjes in zowel zinsopbouw alsook uitspraak blijven maken.
Oke, en Duitsers vallen waarschijnlijk over Duitsers... Er zullen altijd verschillende meningen zijn, maar de uitkomst zoals die in dit onderzoek gepresenteerd zijn lijken me aardig representatief.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:19 schreef eight het volgende:
[..]
Nee hoor, het valt namelijk pas op als ik op vakantie ben in het buitenland want dan pas valt op hoe luidruchtig ze zijn en hoeveel ruimte ze altijd innemen. Ze steken er ook echt bovenuit dus is het logisch dat je ze er als eerste uitpikt.
Nederlanders worden idd. wel altijd geprezen omdat ze zo goed Engels kunnen.
En wat maakt jou nu meer als een tokkie?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 08:08 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik vind campinggasten sowieso een bepaald soort (tokkie) volk.
Het is juist vertekend omdat er niet gekeken wordt naar het aantal vakantiegangers per land.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Oke, en Duitsers vallen waarschijnlijk over Duitsers... Er zullen altijd verschillende meningen zijn, maar de uitkomst zoals die in dit onderzoek gepresenteerd zijn lijken me aardig representatief.
Deze is wel mooi:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Op wintersport kom je ze tegen. Althans ik. Dan kun je wel in een goed hotel in een goede omgeving gaan zitten, vaak is er wel een dorp aan de andere kant van de berg waar ze wel mikken op Oostblokkers en dat gaat allemaal hetzelfde gebied in.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 08:08 schreef Kreator het volgende:
Het enige wat je hoeft te doen om Russen te vermijden is niet naar een all-in resort in turkije gaan. Ik ben nog nooit een rus tegengekomen op vakantie.
Niet te vergelijken met Russen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:35 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Uit eigen ervaring kan ik beamen dat ik niet zo graag Engelsen wil tegenkomen op vakantie, omdat ze vaak over hun eigen grenzen heengaan qua drankgebruik met alle gevolgen van dien.
Jammer voor de door Russen en communistische landgenoten onderdrukte oostblokkers, maar het ijzeren gordijn mag wat mij betreft ook meteen terug komen. Toen zat de wereld een heel stuk eenvoudiger en duidelijker in elkaar...quote:
Ik heb geen ervaringen opgedaan met Russen, dus kan ik daar uiteraard niks over zeggen. Al lees ik wel vaak van zulke verhalen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet te vergelijken met Russen.
Voorbeeld: in een open (!) lift terwijl het best aardig waait compleet in de alcoholwalm zitten van de rus die niet meteen naast je zit, maar een stoeltje verderop. Om 8.45 uur in de ochtend... Zelfs Noren zouden er schande van kunnen spreken.
Ja, of die zijn gewoon onder de indruk.
Nooit Chinezen gezien, wel Japanners die hun Japanse ding doen: lopen in een grote stoet, beetje foto's maken en nooit iets kopen. Verder geen last van hen, maar het blijft typisch.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:20 schreef Twiitch het volgende:
Weleens een bus Chinese toeristen tegengekomen op vakantie? Ik in Praag. Dat zijn de allerergste. Nog 10x erger dan de Russen.
Verbeeldt je een menselijke vloedgolf die schijt heeft aan alles en iedereen. Ze lopen zonder te kijken de straat op, ze duwen iedereen aan de kant tijdens het wachten op wat dan ook (schreeuwen/terugduwen heeft geen zin, ze zijn altijd met minimaal 20 man en ze negeren je gewoon). Ze praten alleen maar Chinees, ook als ze iets willen van een niet-Chinees. Staren is in China niet onbeleefd dus dat doen ze gewoon, allemaal, minutenlang. Oh en spugen op de grond houden ze ook van, maakt niet uit of jij in de buurt loopt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:48 schreef AthCom het volgende:
[..]
Nooit Chinezen gezien, wel Japanners die hun Japanse ding doen: lopen in een grote stoet, beetje foto's maken en nooit iets kopen. Verder geen last van hen, maar het blijft typisch.
Waarom waren die Chinezen dan zo erg?
Klinkt gezellig.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:50 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Verbeeldt je een menselijke vloedgolf die schijt heeft aan alles en iedereen. Ze lopen zonder te kijken de straat op, ze duwen iedereen aan de kant tijdens het wachten op wat dan ook (schreeuwen/terugduwen heeft geen zin, ze zijn altijd met minimaal 20 man en ze negeren je gewoon). Ze praten alleen maar Chinees, zelf als ze iets willen van een niet-Chinees. Staren is in China niet onbeleefd dus dat doen ze gewoon, allemaal, minutenlang. Oh en spugen op de grond houden ze ook van, maakt niet uit of jij in de buurt loopt.
Weet niet of alle Chinezen zo zijn of dat ze uit een bepaalde provincie kwamen maar man, man wat een volk was dat toenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |