abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:27:35 #251
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_129577375
Pope had moeite met sociale contacten te hebben. Daar wilde hij verandering in brengen. Door die stap avonden wil hij zelf contacten op gaan doen en in het speciaal met vrouwen. Daar is dan toch niks mis mee om het te doen op deze manier. Je moet ergens beginnen.

Iedereen kan nu opeens vinden dat dit te "makkelijk" is. Maar een groot deel van de mensen hier doen het zelf niet eens, maar hebben wel het zelfde probleem.

Stel pope doet het in een supermarkt of bieb... Gaan die mensen dan opeens ook versieren? Of je het er mee eens bent of niet, pope onderneemt tenminste actie ipv niks doen of melden dat het "te makkelijk" is.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:28:30 #252
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129577401
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
Die maagden gaan daar niet heen, omdat ze daar een geldige reden voor hebben, dus dat is een no-go.

Ik kan alleen mezelf als voorbeeld nemen: Ikzelf ga niet uit omdat ik daar simpelweg geen reet aan vind (kort maar krachtig).
Snap ik. Deze discussie is al vaker gevoerd. Maar je kan best net als pope erheen gaan, oefenen en dan je praktijken op een 'moeilijkere' plek uitvoeren zeg maar.
Tja en anders moet je het maar gewoon gelijk ergens anders doen. Enkel zijn uitgaansgelegenheden juist zo makkelijk omdat er meer mensen zichtbaar voor contact openstaan.
pi_129577432
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:27 schreef ook_gek het volgende:
Pope had moeite met sociale contacten te hebben. Daar wilde hij verandering in brengen. Door die stap avonden wil hij zelf contacten op gaan doen en in het speciaal met vrouwen. Daar is dan toch niks mis mee om het te doen op deze manier. Je moet ergens beginnen.

Iedereen kan nu opeens vinden dat dit te "makkelijk" is. Maar een groot deel van de mensen hier doen het zelf niet eens, maar hebben wel het zelfde probleem.

Stel pope doet het in een supermarkt of bieb... Gaan die mensen dan opeens ook versieren? Of je het er mee eens bent of niet, pope onderneemt tenminste actie ipv niks doen of melden dat het "te makkelijk" is.
Ik zeg niet dat het te makkelijk is, ik zeg alleen maar dat zijn voorbeelden "ons" niet gaan helpen omdat hij dat op plekken doet waar "wij" sowieso nooit komen ;)
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:29:53 #254
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129577443
ik zeg nergens (bedoel het in ieder geval niet) dat wat pope doet, dat dat (te) makkelijk is :)
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:29:53 #255
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_129577444
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:27 schreef ook_gek het volgende:

Er is niks mis met jezelf willen verbeteren, alleen zie ik niet de link tussen de kansloze obsessie om zoveel mogelijk nummers vragen en vrouwen aanspreken en het hebben van sociale contacten.

Een romantische of seksuele band is 1 klein onderdeel van het sociale leven en dit gaat nooit werken als je niet de basis beheerst.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:30:16 #256
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_129577459
Ik vraag me trouwens af of het in uitgaansgelegenheden wel echt makkelijker is. Je hebt meer concurrentie, vrouwen weten wat zijn intentie is en hij zal dus meteen al gekeurd worden en vergeleken worden met de andere aanwezige mannen. Vrouwen kunnen zich tijdens het uitgaan veroorloven om kritisch te zijn.

Als je op straat of in een winkel iemand aanspreekt heb je die directe concurrentie veel minder en misschien ook een voordeel omdat het onverwacht is.

Uiteindelijk denk ik dat de locatie niet zo belangrijk is, het gaat om je communicatieve vaardigheden en het beeld dat je verder uitstraalt. En juist daarin zit hem het probleem denk ik bij veel mensen op dit topic.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_129577476
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:28 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Snap ik. Deze discussie is al vaker gevoerd. Maar je kan best net als pope erheen gaan *KRAK* hier stopte ik met lezen
Nee nee nee nee NEE.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:31:49 #258
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129577499
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:30 schreef Joanne35 het volgende:

Uiteindelijk denk ik dat de locatie niet zo belangrijk is, het gaat om je communicatieve vaardigheden en het beeld dat je verder uitstraalt. En juist daarin zit hem het probleem denk ik bij veel mensen op dit topic.
Absoluut mee eens.
Al denk ik wel dat door het gehaaste en gesloten leven dat veel mensen hebben als ze onderweg zijn, dat dat al vaak een extra moeilijkheid met zich meebrengt.
pi_129577502
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:30 schreef Joanne35 het volgende:
Ik vraag me trouwens af of het in uitgaansgelegenheden wel echt makkelijker is. Je hebt meer concurrentie, vrouwen weten wat zijn intentie is en hij zal dus meteen al gekeurd worden en vergeleken worden met de andere aanwezige mannen. Vrouwen kunnen zich tijdens het uitgaan veroorloven om kritisch te zijn.

Als je op straat of in een winkel iemand aanspreekt heb je die directe concurrentie veel minder en misschien ook een voordeel omdat het onverwacht is.

Misschien dat de locatie voor een ander niet van belang is, maar ikzelf heb toch wat meer aan concretere voorbeelden :)
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:36:56 #260
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_129577647
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
Misschien dat de locatie voor een ander niet van belang is, maar ikzelf heb toch wat meer aan concretere voorbeelden :)
Nou, ik heb wel een mooie challenge voor je dan die op de praktijk is gebaseerd, ga 30 dagen lang op straat aan vrouwen de weg vragen en probeer er vervolgens meer uit te halen :P
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_129577705
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee nee nee nee NEE.
Inderdaad. Waarom zou je naar een plek gaan waar je het niet naar je zin hebt? Ik ga ook niet naar een discotheek, getverdemme, daar heb ik niets te zoeken. Heb zelf mijn partner ontmoet via het motorrijden. Was niet op zoek en we liepen elkaar tegen het lijf. Zijn eerst een tijd puur vriendschappelijk met elkaar omgegaan en vervolgens sloeg de vonk over. Gewoon, tijdens het uitoefenen van mijn hobby in de groep mensen met wie ik dat deed. Hou je niet van uitgaan in de zin van discotheken, dan hoef je daar ook helemaal niet goed in te worden en het tóch te doen. :N
Ja doei.
pi_129577754
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:36 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Nou, ik heb wel een mooie challenge voor je dan die op de praktijk is gebaseerd, ga 30 dagen lang op straat aan vrouwen de weg vragen en probeer er vervolgens meer uit te halen :P
Een concreet voorbeeld is toch wat anders dan iets zelf in de praktijk brengen :P
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:43:03 #263
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129577813
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Een concreet voorbeeld is toch wat anders dan iets zelf in de praktijk brengen :P
Lees overal waar pop nu kroeg zegt bibliotheek.
Dus ipv: "ik zie een meisje bij de bar, vraag wat ze drinkt en het gesprk kwam op gang" Lees je nu:
"Ik zie een meisje een boek lezen, ik loop eraf en vraag waar het boek over gaat en het gesprek kwam op gang"
pi_129577865
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:43 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dus ipv: "ik zie een meisje bij de bar, vraag wat ze drinkt en het gesprk kwam op gang" Lees je nu:
"Ik zie een meisje een boek lezen, ik loop eraf en vraag waar het boek over gaat en het gesprek kwam op gang"
Misschien heb je er overheen gelezen, maar speciaal voor jou herhaal ik het maar nog maar eens: Ik ben niet zo gecharmeerd van dat hete PUA gebeuren. Als ik dat zou willen, dan was ik wel naar het PUA topic gegaan :')
pi_129577876
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:43 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Een bibliotheek is geen sociale ontmoetingsplaats, uitgaansgelegenheden wel. Dat lijkt me niet zo heel moeilijk te bedenken, dus ik vind dit een domme discussie.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:47:44 #266
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129577942
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:44 schreef magnetronkoffie het volgende:

Misschien heb je er overheen gelezen, maar speciaal voor jou herhaal ik het maar nog maar eens: Ik ben niet zo gecharmeerd van dat hete PUA gebeuren. Als ik dat zou willen, dan was ik wel naar het PUA topic gegaan :')
Wat ik net zei is geen PUA.. dat is gewoon normaal converseren. PUA maakt daar gewoon gebruik van.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:48:04 #267
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129577957
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:45 schreef grazianopelle het volgende:

[..]

Een bibliotheek is geen sociale ontmoetingsplaats, uitgaansgelegenheden wel. Dat lijkt me niet zo heel moeilijk te bedenken, dus ik vind dit een domme discussie.
Dus omdat het geen (officiele) sociale ontmoetingsplaats is kan je daar geen mensen ontmoeten / aanspreken? :?
pi_129578012
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:48 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dus omdat het geen (officiele) sociale ontmoetingsplaats is kan je daar geen mensen ontmoeten / aanspreken? :?
Dat kan wel, maar het slaat nergens op. Als ik een auto wil kopen ga ik naar een autodealer, en niet naar de parkeerplaats van de supermarkt waar misschien ook wel een auto te koop staat. Allemaal geen rocket science. Ik vraag me af waarom jullie allemaal zo je best doen om de levenswijze van Pope af te fakkelen. Er is helemaal niks mis met wat hij doet.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:50:45 #269
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_129578026
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
Leren versieren is toch echt iets dat alleen in de praktijk kan hoor, door het zelf te doen :)

Ik heb pas mijn EHBO diploma ook niet gehaald door alleen maar boeken met concrete voorbeelden te lezen, dat heb ik gehaald na flink geoefend te hebben in praktijksituaties.

En je mag dat PUA noemen, maar die PUA gasten hebben veel van hun theorie nu eenmaal gewoon gejat van anderen. Het is niet per definitie onzin wat ze allemaal roepen.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:51:10 #270
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129578040
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:50 schreef grazianopelle het volgende:
Dat kan wel, maar het slaat nergens op. Als ik een auto wil kopen ga ik naar een autodealer, en niet naar de parkeerplaats van de supermarkt waar misschien ook wel een auto te koop staat. Allemaal geen rocket science. Ik vraag me af waarom jullie allemaal zo je best doen om de levenswijze van Pope af te fakkelen. Er is helemaal niks mis met wat hij doet.
Er hangt zo af en toe ene briefje in de supermarkt met "auto te koop" hoor ;)

En ik kraak Pope niet af :)
pi_129578075
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:47 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat ik net zei is geen PUA.. dat is gewoon normaal converseren. PUA maakt daar gewoon gebruik van.
-Ik- had het over Pope, en wat -hij- doet is wel PUA. Wel een beetje meewerken he?
pi_129578112
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:50 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Leren versieren is toch echt iets dat alleen in de praktijk kan hoor, door het zelf te doen :)

Ik heb pas mijn EHBO diploma ook niet gehaald door alleen maar boeken met concrete voorbeelden te lezen, dat heb ik gehaald na flink geoefend te hebben in praktijksituaties.

En je mag dat PUA noemen, maar die PUA gasten hebben veel van hun theorie nu eenmaal gewoon gejat van anderen. Het is niet per definitie onzin wat ze allemaal roepen.
En daar is het PUA topic dus voor! ^O^
En als ik zin had om PUA spul te leren, dan was ik wel in dat topic gaan posten! ^O^
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:53:44 #273
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129578122
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
-Ik- had het over Pope, en wat -hij- doet is wel PUA. Wel een beetje meewerken he?
Veel van wat hij doet is ook gewoon converseren met iemand. Hij gooit er wat pua termen in en enkele technieken ja. Maar die technieken zijn vooral in wat ie doet.. en dat lees je niet echt in de verhalen van hem
pi_129578173
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Veel van wat hij doet is ook gewoon converseren met iemand. Hij gooit er wat pua termen in en enkele technieken ja. Maar die technieken zijn vooral in wat ie doet.. en dat lees je niet echt in de verhalen van hem
Wat ik lees is dat hij dat in een uitgaansgelegenheid doet!
En ra-ra-ra, daar kom ik nooit! :+

(en zo is het cirkeltje weer rond _O- )
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:55:41 #275
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_129578186
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:45 schreef grazianopelle het volgende:

[..]

Een vriendin van me heeft haar vriend anders in de bieb ontmoet. Door een gesprek over een boek dat ze las.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:58:00 #276
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129578253
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

Wat ik lees is dat hij dat in een uitgaansgelegenheid doet!
En ra-ra-ra, daar kom ik nooit! :+

(en zo is het cirkeltje weer rond _O- )
Je snapt het echt niet he :')

PUA is veel meer dan enkel meisjes hosselen in uitgaansgelegenheden hoor :')
Als ie het allemaal in de bieb had gedaan. Was de Bieb dan onderdeel van pua?

Pua is een denkwijze en technieken die je bewust uitvoert.. maar de basis is gewoon iemand zien, daarop aflopen en het gesprek aangaan.
En dat is gewoon normaal converseren. of je dat nu bij het uitgaan, in de bieb, op straat, in de trein, dat maakt geen reet uit.
pi_129578265
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:55 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Een vriendin van me heeft haar vriend anders in de bieb ontmoet. Door een gesprek over een boek dat ze las.
Dus haar vriend is een PUA? :+
pi_129578321
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:28 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Snap ik. Deze discussie is al vaker gevoerd. Maar je kan best net als pope erheen gaan, oefenen en dan je praktijken op een 'moeilijkere' plek uitvoeren zeg maar.
Tja en anders moet je het maar gewoon gelijk ergens anders doen. Enkel zijn uitgaansgelegenheden juist zo makkelijk omdat er meer mensen zichtbaar voor contact openstaan.
Uitgaansgelegenheden vind ik onder de moeilijkere plaatsen om je sociale leven door uit te breiden vallen, zo'n beetje al die contacten die je daar kunt opdoen zijn nergens op gebaseerd (als in geen gemeenschappelijke dingen in je leven enzo) en houden dus geen stand, laat staan dat je er makkelijk iemand tegen komt waarmee je wel iets zou willen. Dan zou ik het toch eerder in hobby's en dergelijke zoeken.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 14:01:56 #279
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129578365
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:00 schreef Lokasenna het volgende:
Uitgaansgelegenheden vind ik onder de moeilijkere plaatsen om je sociale leven door uit te breiden vallen, zo'n beetje al die contacten die je daar kunt opdoen zijn nergens op gebaseerd (als in geen gemeenschappelijke dingen in je leven enzo) en houden dus geen stand, laat staan dat je er makkelijk iemand tegen komt waarmee je wel iets zou willen. Dan zou ik het toch eerder in hobby's en dergelijke zoeken.
Dit hele gesprek kwam op gang door wat Pope doet. en voor zover ik zie doet pope het niet om sociale contacten te leggen voor langere tijd, maar om sociaal beter te worden.

Verder ben ik het met je eens dat het in de kroeg vaak meer op kennissen uitdraait dan op langdurige vriendschappen. Al ontstaan er wel redelijk vaak relaties uit.
pi_129578387
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:58 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet he :')

PUA is veel meer dan enkel meisjes hosselen in uitgaansgelegenheden hoor :')
Als ie het allemaal in de bieb had gedaan. Was de Bieb dan onderdeel van pua?
Nee, -jij- snapt het echt niet he! :') x 2

Waar zeg ik dat PUA niet meer is dan alleen maar meisjes hosselen in uitgaansgelegenheden? (heb ik nergens gezegd!)
Als ie het in de bieb had gedaan, dan had hij dat op een plek gedaan die veel inspirerender voor ons was, zoals ik al meerdere malen heb aangegeven
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:58 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Pua is een denkwijze en technieken die je bewust uitvoert.. maar de basis is gewoon iemand zien, daarop aflopen en het gesprek aangaan.
En dat is gewoon normaal converseren. of je dat nu bij het uitgaan, in de bieb, op straat, in de trein, dat maakt geen reet uit.
Bedankt voor de uitleg die ik al snapte :')14.gif

Sorry hoor Cue, maar soms kom je echt ongelooflijk dom over -_-

Edit: Wacht eens effe? Volgens mij heb jij wel vaker iets gezegd over mij wat ik dom vond...cirkeltje is weer rond! :+ _O-
  donderdag 1 augustus 2013 @ 14:05:20 #281
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_129578460
Je spreekt iemand toch aan omdat iemand "iets" heeft dat je aantrekt, bij serieuze interesse? Dan maakt de plek dus niks uit. Als je bij jezelf denkt: die wil ik graag spreken. Of in een groep mensen iemand voor jou positief eruit springt. Dat soort momenten. PUA maakt inderdaad gebruik van gangbare communicatievormen. De één heeft ze van nature, de ander wat minder. Mijn probleem daarmee is dat het zo gericht is op escaleren en aanraken. Het komt totaal niet natuurlijk over als je dat zo leest. Je kunt volgens mij dan beter eens je inlezen over lichaamstaal en signalen en op basis daarvan reageren. Daarbij geven vrouwen echt wel aan als je "mag", dat is te leren.

Als ik voor mezelf spreek, ik was echt geen ster in herkennen dat iemand interesse had vroeger. Was ook meer een "jager", geen idee waarom, misschien wel veiliger. Tegenwoordig kan ik dat beter oppikken. Ik had ook veel mannelijke vrienden, dan ben je al snel "one of the guys". Mijn eerste vriend ging naast me zitten aan de bar terwijl ik uitging, was voor het eerst dat ik alleen uitging omdat mijn vriendin moe naar huis ging. Hij ging vaak alleen de stad in omdat hij tot twaalf uur moest werken. Ik had een irritant gesprek met een zatte kerel en vroeg of ie me kwam redden, hij stelde zich voor en voilá.

Heb een ander vriendje bij een soort festival ontmoet. Beetje oogcontact op het terras en toen vroeg hij of degene die bij me zat mijn vriend was en zo niet of ik een keer wat wilde drinken.

Rest via datingsites, al heeft dat niet mijn voorkeur omdat het niet zo spontaan is. Toch leuke contacten door gekregen en aan overgehouden.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 14:05:42 #282
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_129578464
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dus haar vriend is een PUA? :+
Een hele echte :)
pi_129578503
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:01 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dit hele gesprek kwam op gang door wat Pope doet. en voor zover ik zie doet pope het niet om sociale contacten te leggen voor langere tijd, maar om sociaal beter te worden.

Verder ben ik het met je eens dat het in de kroeg vaak meer op kennissen uitdraait dan op langdurige vriendschappen. Al ontstaan er wel redelijk vaak relaties uit.
Kun je niet beter socialer proberen te worden op een plaats waar je wel fatsoenlijk met mensen kunt praten zonder steeds gehinderd te worden door harde muziek en dronken vrienden enzo? :P
pi_129578539
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:05 schreef eefje801 het volgende:
Je spreekt iemand toch aan omdat iemand "iets" heeft dat je aantrekt, bij serieuze interesse? Dan maakt de plek dus niks uit. Als je bij jezelf denkt: die wil ik graag spreken. Of in een groep mensen iemand voor jou positief eruit springt. Dat soort momenten. PUA maakt inderdaad gebruik van gangbare communicatievormen. De één heeft ze van nature, de ander wat minder. Mijn probleem daarmee is dat het zo gericht is op escaleren en aanraken. Het komt totaal niet natuurlijk over als je dat zo leest. Je kunt volgens mij dan beter eens je inlezen over lichaamstaal en signalen en op basis daarvan reageren. Daarbij geven vrouwen echt wel aan als je "mag", dat is te leren.

Als ik voor mezelf spreek, ik was echt geen ster in herkennen dat iemand interesse had vroeger. Was ook meer een "jager", geen idee waarom, misschien wel veiliger. Tegenwoordig kan ik dat beter oppikken. Ik had ook veel mannelijke vrienden, dan ben je al snel "one of the guys". Mijn eerste vriend ging naast me zitten aan de bar terwijl ik uitging, was voor het eerst dat ik alleen uitging omdat mijn vriendin moe naar huis ging. Hij ging vaak alleen de stad in omdat hij tot twaalf uur moest werken. Ik had een irritant gesprek met een zatte kerel en vroeg of ie me kwam redden, hij stelde zich voor en voilá.

Heb een ander vriendje bij een soort festival ontmoet. Beetje oogcontact op het terras en toen vroeg hij of degene die bij me zat mijn vriend was en zo niet of ik een keer wat wilde drinken.

Rest via datingsites, al heeft dat niet mijn voorkeur omdat het niet zo spontaan is. Toch leuke contacten door gekregen en aan overgehouden.
Dit vind ik een hele goeie! ^O^
vetgedrukte in 1e alinea
  donderdag 1 augustus 2013 @ 14:08:24 #285
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_129578542
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
Als ie het in de bieb had gedaan, dan had hij dat op een plek gedaan die veel inspirerender voor ons was, zoals ik al meerdere malen heb aangegeven
En dan? Stel dat hij dat doet en in de bieb succesvol vrouwen aanspreekt, ga jij het dan ook proberen?
  donderdag 1 augustus 2013 @ 14:08:59 #286
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129578558
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:07 schreef Lokasenna het volgende:
Kun je niet beter socialer proberen te worden op een plaats waar je wel fatsoenlijk met mensen kunt praten zonder steeds gehinderd te worden door harde muziek en dronken vrienden enzo? :P
Niet elke kroeg heeft harde muziek en dronken vrienden ;)

Maakt mij niet uit waar je het doet, kan overal :)
  donderdag 1 augustus 2013 @ 14:09:20 #287
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_129578566
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:07 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dit.

Wat pope doet is niet zijn sociale skills verbeteren.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 1 augustus 2013 @ 14:10:00 #288
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_129578589
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

Als ie het in de bieb had gedaan, dan had hij dat op een plek gedaan die veel inspirerender voor ons was.

Ten eerste doet hij het niet voor andere, maar voor zich zelf.

Ten tweede, hij doet tenminste iets!
Stel het hele verhaal is het zelfde maar verrander stappen in supermarkt, bieb of waar dan ook. Had je dan wel gegaan? Hadden dan meerdere mensen wel opeens de schoenen aangetrokken en naar de bieb gegaan?

Weet je wat het hele probleem hier is. Mensen durven niks, maar klagen, janken en met kut excuses komen. Daar zijn ze dan weer goed in.

Maar vertel, we zitten nu in maand 8 van dit jaar. Wat heb jij allemaal gedaan?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_129578596
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:08 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

En dan? Stel dat hij dat doet en in de bieb succesvol vrouwen aanspreekt, ga jij het dan ook proberen?
Laat Pope eerst maar even zien hoe het hem vergaat op plekken waar "wij maagden" -wel- komen (en p.s., daar ging het oorspronkelijk ook over! :) ) en -dan- zien we wel verder! :)
  donderdag 1 augustus 2013 @ 14:10:57 #290
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129578615
Wat een nutteloze discussie op zo'n mooie dag.
Pope doet het in uitgaansgelegenheden, als iemand anders het in de bieb, in een viswinkel, op het kerkhof of waar dan ook wil doen dan moet die persoon dat lekker zelf weten.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 14:11:10 #291
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_129578622
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
Laat Pope eerst maar even zien hoe het hem vergaat op plekken waar "wij maagden" -wel- komen (en p.s., daar ging het oorspronkelijk ook over! :) ) en -dan- zien we wel verder! :)
Precies wat ik dacht dus, en wat ook_gek ook al zegt op een wat bottere manier, je laat je leiden door angst. Je wilt blijkbaar eerst zien dat het kan voordat je het zelf durft te doen.

Waarom heb je Pope's voorbeeld nodig?
Stap gewoon de straat op en ga zelf mensen aanspreken. Ze bijten niet hoor :)
pi_129578679
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:10 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ten eerste doet hij het niet voor andere, maar voor zich zelf.

Ten tweede, hij doet tenminste iets!
Stel het hele verhaal is het zelfde maar verrander stappen in supermarkt, bieb of waar dan ook. Had je dan wel gegaan? Hadden dan meerdere mensen wel opeens de schoenen aangetrokken en naar de bieb gegaan?

Weet je wat het hele probleem hier is. Mensen durven niks, maar klagen, janken en met kut excuses komen. Daar zijn ze dan weer goed in.

Maar vertel, we zitten nu in maand 8 van dit jaar. Wat heb jij allemaal gedaan?
Had ik dan wel gegaan? Hoezo vraag je dat, Pope doet het toch voor -zichzelf-? :P
Elke keer als ik Pope zijn gedrag aanspreek, dan wordt het verhaal richting -mij- omgebogen :')

Kunnen jullie mij geen gewoon antwoord geven ofzo? :P
  donderdag 1 augustus 2013 @ 14:14:46 #293
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_129578748
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:09 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dit.

Wat pope doet is niet zijn sociale skills verbeteren.
Wat pope doet is wel zijn sociale sjills verbeteren. Hij leert onbekende mensen aan te spreken, gesprekjes mee te voeren. Hij zal merken dat het makkelijk gaat worden. Dat zal ook door werken waar dan ook. Iemand aanspreken, gesprekje voeren en lopende houden. Bakker, file, supermarkt enz enz enz. Hij begint daar mee tijdens stappen. Prima plek om dat te doen. Als hij na stappen een patatje gaat halen kan hij gewoon door gaan met mensen aanspreken net als in de trein naar huis. Het stopt echt niet wanneer hij de drempel van een club overstapt he :D
pi_129578800
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:11 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Precies wat ik dacht dus, en wat ook_gek ook al zegt op een wat bottere manier, je laat je leiden door angst. Je wilt blijkbaar eerst zien dat het kan voordat je het zelf durft te doen.

Waarom heb je Pope's voorbeeld nodig?
Stap gewoon de straat op en ga zelf mensen aanspreken. Ze bijten niet hoor :)
Zoals eerder al gezegd is (en ik ga er even verder op in), het gaat niet om mij, maar het hele publiek dat hier komt.

En wat dan nog, stel dat ik er niks mee zou doen...Pope plaatst die berichten toch voor zichzelf??

In dat geval kan hij beter een blog beginnen maar nee, blijkbaar heeft hij behoefde om zijn verhalen openbaar te maken (in het verkeerde topic nog wel) daar waar veel mensen ze lezen.

Nogmaals, het gaat niet om mij, maar eerder om Pope.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 14:17:11 #295
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_129578826
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:14 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Wat pope doet is wel zijn sociale sjills verbeteren. Hij leert onbekende mensen aan te spreken, gesprekjes mee te voeren. Hij zal merken dat het makkelijk gaat worden. Dat zal ook door werken waar dan ook. Iemand aanspreken, gesprekje voeren en lopende houden. Bakker, file, supermarkt enz enz enz. Hij begint daar mee tijdens stappen. Prima plek om dat te doen. Als hij na stappen een patatje gaat halen kan hij gewoon door gaan met mensen aanspreken net als in de trein naar huis. Het stopt echt niet wanneer hij de drempel van een club overstapt he :D
Het leuke is dat iemand aanspreken soms niet eens zo bewust hoeft. Een glimlach of even oogcontact en groeten kan soms al de aanleiding zijn tot een gesprek. Desnoods begin je over het weer..hoe Nederlands :') Of over die verrotte vertraagde trein.

Ik rook en de rookpaal is ook zo'n plek, vaak leuke gesprekken gehad. Het belangrijkste is dat je loslaat dat er ook daadwerkelijk iets uit hoeft te komen gelijk. Een telefoonnummer vragen is niet altijd het juiste. Soms is het ook gewoon leuk om dan met een glimlach in de trein te stappen.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 14:17:29 #296
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_129578834
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ah dus omdat het gebeurd op een plek waar jij niet komt is er geen reden het tegeloven of te doe . Eerst bewijs zien op plekken en dan pas gaan.

Wat ik eerder al vermelde. Kut excuus om lekker te miepen, janken en geen enkele vorm van actie uitvoeren.

Houd toch op knul, je hebt de ballen niet om te doen wat Pope doet, actie ondernemen!
  donderdag 1 augustus 2013 @ 14:17:40 #297
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_129578845
Dit topic is eigenlijk ook een soort discotheek. Diverse mannen die aan de rand langs de dansvloer staan toe te kijken terwijl anderen bezig zijn met vrouwen te versieren. Maar zelf de dansvloer opstappen durven ze niet.

Ze hopen dat er een vrouw vanzelf wel naar ze toe komt als ze maar lang genoeg blijven kijken :)
  donderdag 1 augustus 2013 @ 14:18:07 #298
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129578851
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:17 schreef Joanne35 het volgende:
Dit topic is eigenlijk ook een soort discotheek. Diverse mannen die aan de rand langs de dansvloer staan toe te kijken terwijl anderen bezig zijn met vrouwen te versieren. Maar zelf de dansvloer opstappen durven ze niet.

Ze hopen dat er een vrouw vanzelf wel naar ze toe komt als ze maar lang genoeg blijven kijken :)
Als ze al durven te kijken :')
  donderdag 1 augustus 2013 @ 14:18:49 #299
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_129578866
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
En wat dan nog, stel dat ik er niks mee zou doen...Pope plaatst die berichten toch voor zichzelf??
Volgens mij plaatst hij het ook voor anderen. Hij heeft nota bene vooraf zelfs gevraagd of er interesse in was, waarop diverse mensen positief geantwoord hebben.

Ik vind het erg jammer dat er nu zo tegen hem aangeschopt wordt. Hij doet iets om zijn vaardigheden te verbeteren, en dat is een les waar velen hier een voorbeeld aan kunnen nemen,
pi_129578868
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:14 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet al zijn verhalen heb gelezen.

Maar als hij na het stappen een snackbar in gaat. wat voor mensen komt hij dan tegen? Precies, uitgaansmensen.

In de supermarkt is die kans al een stuk kleiner en ik noem even een eerder genoemd voorbeeld: Bij de lokale schaakclub zal het een stuk lastiger zijn met die PUA technieken iemand te hosselen dan in een uitgaansgelegenheid waar het per definitie makkelijker is (de vrouwen liggen daar voor het oprapen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')