Maar vindt je je eigen situatie het prettigst? Nee toch?quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:05 schreef Comp_Lex het volgende:
Het kan ook zijn dat je je eigen situatie het prettigst vind, terwijl je daarmee nul kans hebt op een relatie. Elke verandering (op sociaal gebied), waarmee je wel kans hebt op een relatie, kan een verandering zijn waar je helemaal niet gelukkig van wordt. Die verandering wil je dus niet doorvoeren, terwijl je bijvoorbeeld wel vrienden en een relatie wilt omdat je bijvoorbeeld kinderen wilt en over het algemeen meer dingen wilt doen.
Wat ik wil zeggen: het is mogelijk om in een soort deadlock van negatieve situaties te verkeren.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:24 schreef motorbloempje het volgende:
Een verandering die eng is, perspectieven biedt, maar niet jouw 'ik' bedreigt moet geen probleem zijn; kwestie van ballen groeien.
daar gaat het toch niet omquote:Op woensdag 31 juli 2013 11:34 schreef Joanne35 het volgende:
Ik speelde vroeger ook veel te veel computerspellen, heb wel eens een hele kerstvakantie weg zitten gamen. Bij mij was het vluchtgedrag en ik vind het achteraf jammer dat niemand me eens een flinke schop heeft gegeven en me gedwongen heeft om te veranderen.
Dus het is niet altijd zo simpel
Dit herken ik wel heel erg. Hooguit dan dat ik al sinds ik 12 was een bijbaan had, dus 'moest' ik wel werken in de vakanties. Maar de verdere vrije tijd verneukte ik vaak met overmatig gamen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:34 schreef Joanne35 het volgende:
Ik speelde vroeger ook veel te veel computerspellen, heb wel eens een hele kerstvakantie weg zitten gamen. Bij mij was het vluchtgedrag en ik vind het achteraf jammer dat niemand me eens een flinke schop heeft gegeven en me gedwongen heeft om te veranderen.
Dus het is niet altijd zo simpel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sindsdien maak ik me echt niet meer druk en probeer zoveel mogelijk plezier te hebben want je wilt nergens spijt van hebben dat je het niet gedaan hebt.
Nu vind ik het gewoon echt leuk om met zoveel mogelijk mensen te praten tijdens het stappen en dergelijke. En ook zeker met vrouwen, en lang niet altijd met de intentie om er meer achter te zoeken.
Natuurlijk gebeurt dit vaak wel, ook omdat de vrouw in kwestie dat ook wil
Dit is misschien stom om te zeggen, maar mijn grootste zelfvertrouwen boosts krijg ik door het 'versieren' van meiden waar ik vroeger(16-20) wel een oogje op had, maar ze toen nooit aan durven spreken. Nu voortaan wel en het lukt ook nog eens nagenoeg altijd.
Zoveel waarheid ditquote:Op woensdag 31 juli 2013 11:24 schreef motorbloempje het volgende:
"Ja, hij gamet zoveeeeeeel"
- deed hij dat ook al voordat jullie wat kregen?
"Ja, maar ik dacht dat dat wel zou minderen als we een relatie hadden"
- ben jij ook gestopt met je hobbies voor hem? Minder tennissen, winkelen?
"Nee, maar gamen is toch anders, vind ik."_!
Tuurlijk wel, als je slechte gewoontes ziet in iemand anders mag je hem daar best op aanspreken.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:02 schreef Pvoesss het volgende:
Wat is een te slechte gewoonte? Dat is gewoon niet aan de partner om te bepalen![]()
Eeuh je partner, waar je samen oud mee wilt worden? Als je ziet dat hij de kant van een alcoholist op gaat, mag je daar dan niks over zeggen?quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:02 schreef Pvoesss het volgende:
Wat is teveel gamen? Als het de vriendin niet meer bevalt?
Wat is een te slechte gewoonte? Dat is gewoon niet aan de partner om te bepalen![]()
Zeker niet als dit al gaande was voor je de relatie kreeg.
Wie ben ik om te zeggen dat mijn vriend minder alcohol moet drinken?
En wie is hij om te zeggen dat ik minder cola light moet drinken?
Ik pas het aan omdat Ik het wil voor mijzelf of voor hem maar dat is mijn keus en niet dat van hem.|
Je kan niet verwachten dat je partner dezelfde keuzes zal maken of doet wat je vraagt.
En of dat nou teveel gamen, voetballen, roken, alcohol, motor rijden, tennis, scheidsrechteren bij de hockey, teveel langs gaan bij je moeder of whatever is.
Zodra je in een relatie zit is het niet ineens zo dat de ander beslist wat wel en wat niet kan.![]()
En ja ik vraag aan mijn vriend of hij zijn sportschoenen niet op de eettafel wil zetten.![]()
![]()
Maar ik heb ze vandaag ook weer met liefde van de tafel gepakt en in het berghok gezet![]()
Dat soort kleine dingetjes kan je best vragen maar je kan niet verlangen dat ze alles op je manier gaan doen. Dus ik haal ze weer van de tafel en ik gok dat hij ze er voor zaterdag er weer neer zet.
Samen leven of samen een relatie hebben is een beetje water bij de wijn doen bij de kleine dingen in het leven maar niet bij de hele belangrijke dingen die iemand juist zichzelf maakt.
Het gaat om dingen die al gedaan werden VOORDAT je een relatie aanging: als zo iemand toen je hem leerde kennen al 3 weekendavonden strontlazarus thuis kwam, is het wat hypocriet om daar eenmaal in de relatie pas een probleem van te maken.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:15 schreef habitue het volgende:
[..]
Eeuh je partner, waar je samen oud mee wilt worden? Als je ziet dat hij de kant van een alcoholist op gaat, mag je daar dan niks over zeggen?
Ook dat vind ik een kutargument. Als je ouder wordt verschuiven prioriteiten nou eenmaal. Als hij VOOORDAT je een relatie kreeg 10 uur per dag gamede, je krijgt samen een kind, dan heeft hij daarna volgens jou ook nog het recht om 10 uur per dag te gamen??quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het gaat om dingen die al gedaan werden VOORDAT je een relatie aanging: als zo iemand toen je hem leerde kennen al 3 weekendavonden strontlazarus thuis kwam, is het wat hypocriet om daar eenmaal in de relatie pas een probleem van te maken.
Dan moet je het daarover hebben voordat je dat kind neemtquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:21 schreef habitue het volgende:
Ook dat vind ik een kutargument. Als je ouder wordt verschuiven prioriteiten nou eenmaal. Als hij VOOORDAT je een relatie kreeg 10 uur per dag gamede, je krijgt samen een kind, dan heeft hij daarna volgens jou ook nog het recht om 10 uur per dag te gamen??
Ja natuurlijk als je daar geen afspraken over hebt gemaakt.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:21 schreef habitue het volgende:
[..]
Ook dat vind ik een kutargument. Als je ouder wordt verschuiven prioriteiten nou eenmaal. Als hij VOOORDAT je een relatie kreeg 10 uur per dag gamede, je krijgt samen een kind, dan heeft hij daarna volgens jou ook nog het recht om 10 uur per dag te gamen??
Ja het was maar een voorbeeld he, ik zou als voorbeeld ook ongewenste zwangerschap kunnen invullen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:25 schreef motorbloempje het volgende:
Ik neem aan dat je dat soort dingen overlegt (kinderen krijgen).
"Zullen we ons voortplanten?"
- Ja, tof
"Zou dan wel fijn zijn als je minder gaat <insert hobby>, want ja, kind"
- Ja, logisch, doen we
"Ok, neuken?"
Dan is het een afspraak die je maakt, met elkaar. Wordt deze vervolgens gebroken, dan heb je recht tot zeiken.
of
"Zullen we ons voortplanten?"
- Ja, tof
"Zou dan wel fijn zijn als je minder gaat <insert hobby>, want ja, kind"
- Nou, dat weet ik nog net zo niet hoor, is wel m'n hobby.
--> dat is niet de man met wie je dan kinderen wilt.
In jouw voorbeeld gaat het (hopelijk) om afspraken die je maakt bij het starten van een gezin, niet om dingen die je 'niet zinnen' maar waarvan je al wist dat de persoon dat deed voordat je ja zei tegen een relatie.
Dan zit je al in de relatiequote:Op woensdag 31 juli 2013 12:35 schreef habitue het volgende:
Situaties in een relatie kunnen gewoon veranderen waardoor je best wel eens het gedrag van je partner aan de kaak kan stellen.
Natuurlijk en het erover hebben is natuurlijk geen probleem.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:41 schreef debeterebob het volgende:
Aan de andere kant, aan sommige eigenschappen ga je je pas later ergeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |