Ja kloptquote:Op maandag 29 juli 2013 22:34 schreef Faxie het volgende:
[..]
Jij bent niet geinteresseerd in het doel, maar in het middel.....
Uit je comfortzone stappen is als je er op z'n minst wat zenuwachtig van wordt of ongemakkelijk bij voelt. Lijkt me sterk dat je van redelijk versieren naar zwetende handen achter de pc gaat.quote:Op maandag 29 juli 2013 22:40 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Wat er leuk aan is? Het is iets anders, je stapt in een volledig zo blijkt later onbekende wereld. Is dat niet wat ze noemen uit je comfort zone stappen? En wat er leuk aan is? Kijken of je ook deze situatie die je kennelijk niet eigen bent naar je hand te zetten zodat je ook controle hebt over de "nieuwe" wereld. Je horizon verbreden. Ik heb altijd geleerd dat je pas een mening over iets kan hebben als je het zelf ervaren heb. Dat was mijn insteek.
[..]
Dat is dan een misvatting, want in mijn geval zit ik niet op een dating site om te scoren of een date te regelen. Ik was benieuwd, ik dacht het wel even te doen. Maar niet dus, nieuwe uitdaging en weer iets om te zetten naar dat geen wat voor je zelf werkt. En joh komt daar een date uit. Wat 2x gebeurd is ervaar ik dat alleen maar als een nieuwe ervaring. Je moet wel regelmatig nieuwe dingen blijven doen. Anders is het leven ook maar zo gewoon en saai. Op dit moment heb ik opeens een leuke dame op de whatsapp via de site. Nou geinig toch. En ik zal je eerlijk toegeven dat zij echt volledig mijn interessen heeft kunnen grijpen. Een totaal nieuwe situatie wat ik niet gewend ben. In mijn geval een volledig nieuwe uitdaging! En dat zie ik zoals jij dat noemt als een nieuwe ervaring.
Ik kan er niet zozeer mensen bij betrekken het is toch een solo ding. Nou ja ik heb een redactie bestaande uit 4 vrouwen maar goed. Het heeft me wel een doel gegeven. Ik kan voor het eerst zeggen dat ik echt iets voor 100% doe.quote:Op maandag 29 juli 2013 22:21 schreef ook_gek het volgende:
[..]
het leven inhoud geven draait niet alleen om stappen, kroegen, zuipen, dansen op de bar. Je moet dingen doen die jij leuk vind. Als ik me niet vergis ben jij gek van radio maken toch? Daar kan je prima mensen bij betrekken, ook vrouwen. Jij bent op dat moment volledig in je element en dat zal je uitstralen! En dat zal dus ook voor je werken![]()
nee dat niet neequote:Op maandag 29 juli 2013 22:43 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Uit je comfortzone stappen is als je er op z'n minst wat zenuwachtig van wordt of ongemakkelijk bij voelt. Lijkt me sterk dat je van redelijk versieren naar zwetende handen achter de pc gaat.
side kickquote:Op maandag 29 juli 2013 22:53 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik kan er niet zozeer mensen bij betrekken het is toch een solo ding. Nou ja ik heb een redactie bestaande uit 4 vrouwen maar goed. Het heeft me wel een doel gegeven. Ik kan voor het eerst zeggen dat ik echt iets voor 100% doe.
Tsja ik had een oogoperatie achter de rug en kon een oog niet open doen. Daarnaast draait radio om snel schakelen en overzicht. Soms moet je wel naar je lichaam luisteren.quote:Op maandag 29 juli 2013 22:25 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zelfs als ik te moe ben om op te staan ga ik alsnog uit. Ik luister niet altijd naar mijn gevoel. Zodra ik weg ben ben ik weer blij dat ik het gedaan heb
Er is altijd wel iets dat redelijk buiten je comfort zone ligt en waarbij je wat voelt, alleen willen sommige mensen dat niet toegevenquote:Op maandag 29 juli 2013 22:56 schreef Joanne35 het volgende:
Ik had het al eens eerder gepost hier, uit je comfort zone stappen kan zelf deel worden van je comfort zone, dan wordt het zowaar leuk om nieuwe dingen te proberen. Denk dat het dan ook wel meevalt met de zwetende handjes
Daar heb je een punt, maar de kwaliteit van het programma gaat nog altijd boven vrouwelijk schoon. Maar ik ontmoet er wel veel mensen door redacteurs/gasten/stagaires enz.quote:Op maandag 29 juli 2013 22:56 schreef ook_gek het volgende:
[..]
side kickknal er een vrouwen item in die je laat doen door een vrouw enz enz enz. Is altijd wel een oplossing te vinden
Bij mij zeker ja, maar ik merk toch wel dat de stapjes er uit me steeds makkelijker afgaanquote:Op maandag 29 juli 2013 23:02 schreef firefly3 het volgende:
Er is altijd wel iets dat redelijk buiten je comfort zone ligt en waarbij je wat voelt, alleen willen sommige mensen dat niet toegeven
Ligt er allemaal aan hoe ver je gaat en wilt gaanquote:Op maandag 29 juli 2013 23:04 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Bij mij zeker ja, maar ik merk toch wel dat de stapjes er uit me steeds makkelijker afgaan
ik kan me echt niet bedenken wat dat bij mij kan zijn. Ik zal vast zweethandjes krijgen als ik uit een vliegtuig moet springen, maar dat is pure adrenaline. Net als toen ik onlangs onverwacht in een Ferrari naar huis mocht rijden. Zweethandjes zeker. Maar dat is ook weer pure adrenalinequote:Op maandag 29 juli 2013 23:02 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Er is altijd wel iets dat redelijk buiten je comfort zone ligt en waarbij je wat voelt, alleen willen sommige mensen dat niet toegeven
Maar na 1000x springen heb je dat waarschijnlijk niet meer omdat de sprong dan ook deel is geworden van je comfort zone.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:08 schreef ook_gek het volgende:
ik kan me echt niet bedenken wat dat bij mij kan zijn. Ik zal vast zweethandjes krijgen als ik uit een vliegtuig moet springen, maar dat is pure adrenaline.
Ik zit hier eens over na te denken he. Hetgene wat ik denk dat buiten mijn comfort zone lijkt te liggen dat is lichamelijk contact te maken. Ik kan mensen zonder enige moeite of schroom aanspreken en er een leuk gesprek mee voeren en weer weg lopen, vrouw, man, maakt niet uit. Als je mij vertelt op iemand af te stappen en wat dan ook te zeggen, dan kan ik dat met een willekeurige gezichtsuitdrukking. Al begin ik redelijk snel te lachen omdat ik nou eenmaal snel lach.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:02 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Maar dat is toch gewoon adrenaline? Ik zie uit je comfort zone stappen als iets wat je normaal gesproken niet durft. Je echt dus over een drempel stapt.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:11 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Maar na 1000x springen heb je dat waarschijnlijk niet meer omdat de sprong dan ook deel is geworden van je comfort zone.
Toen ik voor het eerst in een kabelbaan ging scheet ik peultjes (heb hoogtevrees), maar na een aantal keren deed het me al helemaal niets meer. Je kan echt aan alles wennen.
Maar adrenaline ontstaat toch als gevolg van angst?quote:Op maandag 29 juli 2013 23:24 schreef ook_gek het volgende:
Maar dat is toch gewoon adrenaline? Ik zie uit je comfort zone stappen als iets wat je normaal gesproken niet durft. Je echt dus over een drempel stapt.
gezonde spanning dan? Bedoel het is natuurlijk spannend om te doen. En je kan mij 100X in een Ferrari zetten, maar de spanning en adrenaline zal blijven bestaan. Iemand die 100X uit een vliegtuig springt heeft toch ook elke keer een Adrenaline shot bij het uitvoeren van de sprong.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:25 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Maar adrenaline ontstaat toch als gevolg van angst?
Geen flauw idee eigenlijk, ik durf het nog niet eens 1 keer. Sommige dingen kun je beter buiten je comfort zone laten liggenquote:Op maandag 29 juli 2013 23:28 schreef ook_gek het volgende:
Iemand die 100X uit een vliegtuig springt heeft toch ook elke keer een Adrenaline shot bij het uitvoeren van de sprong.
Geen idee eigelijk, ik vind achter het stuur kruipen van een Ferrari echt niet eng. Sterker nog daar mag je me altijd voor wakker maken. Maar die zweethandjes zijn er echt wel hoorquote:Op maandag 29 juli 2013 23:29 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Geen flauw idee eigenlijk, ik durf het nog niet eens 1 keer. Sommige dingen kun je beter buiten je comfort zone laten liggen
Zweethandjes wijst toch wel op zenuwen of angst lijkt me, misschien bang om zo'n dure auto total loss te rijden?quote:Op maandag 29 juli 2013 23:31 schreef ook_gek het volgende:
Geen idee eigelijk, ik vind achter het stuur kruipen van een Ferrari echt niet eng. Sterker nog daar mag je me altijd voor wakker maken. Maar die zweethandjes zijn er echt wel hoor
Dat is ook mijn definitie. Alleen die angst gaat echt niet na de eerste stap er uit al weg, je moet die stap blijven herhalen, en dan zullen de angstgevoelens steeds minder worden, totdat ze volkomen verdwenen zijn. En dan is de stap pas onderdeel van je comfort zone geworden.quote:Maar wie weet heb ik een andere definitie voor comfort zone. Ik zie dat als iets doen wat je eigelijk niet durft en dus over een denkbeeldige drempel stappen.
Je hoeft er niet naar toe te werken met gespreksstof, je kunt het direct doen. Hoe eerder hoe beter zelfs. Je bent zelf diegene die er doorheen moet brekenquote:Op maandag 29 juli 2013 23:19 schreef Timmie85 het volgende:
[..]
Ik zit hier eens over na te denken he. Hetgene wat ik denk dat buiten mijn comfort zone lijkt te liggen dat is lichamelijk contact te maken. Ik kan mensen zonder enige moeite of schroom aanspreken en er een leuk gesprek mee voeren en weer weg lopen, vrouw, man, maakt niet uit. Als je mij vertelt op iemand af te stappen en wat dan ook te zeggen, dan kan ik dat met een willekeurige gezichtsuitdrukking. Al begin ik redelijk snel te lachen omdat ik nou eenmaal snel lach.
Maar wanneer ik 'zo maar' lichamelijk contact moet maken, dan ineens is het, ik weet niet, raar in mijn hoofd? Ik kan het niet eens uitleggen wat ik er bij voel, behalve dan een blokkade of zo. Alsof het niet fysiek mogelijk is. Ook al is het gewoon een hand op de schouder. Het gesprek sturen in een richting waarin fysiek contact 'past' zodat het in mijn hoofd 'klikt' moet ik nog uitvogelen. Maar goed, ben me er van bewust, dus ben er mee aan het werk, vanzelf vogel ik het wel uit, denk ik.
Wat ik wel merk is dat ik bij alles wat ik doe ik een gebrek aan interesse voel, onverschilligheid, het maakt me echt allemaal geen fuck uit. Ongeacht de outcome. Volgens een van mijn vrienden die aan PUA doet is dat de ultieme schijt-aan modus, maar volgens mij ben ik er te extreem in. Een maat zei ooit eens iets in de zin van "Geen verwachtingen stellen aan de vrouwen", dat is kennelijk veranderd in apathie. Hoe ik hier nu weer aan gekomen ben weet ik niet, en ook nog niet hoe ik er vanaf kom.
Symptoom van beginnende burn-out van werk?
Tijdens de middag:quote:Op maandag 29 juli 2013 23:08 schreef ook_gek het volgende:
[..]
ik kan me echt niet bedenken wat dat bij mij kan zijn. Ik zal vast zweethandjes krijgen als ik uit een vliegtuig moet springen, maar dat is pure adrenaline. Net als toen ik onlangs onverwacht in een Ferrari naar huis mocht rijden. Zweethandjes zeker. Maar dat is ook weer pure adrenaline
Die eerste heb ik al eens gedaan. Haar pa stond er ook nog eens bij.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 07:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Tijdens de middag:
- Loop op een moeder en dochter af en flirt openlijk met haar dochter vanaf de eerste seconde.
- Vraag een willekeurige vrouw ten huwelijk in een drukke winkelstraat.
- Spreek een vrouw aan met het volgende: "Doe al je kleren uit".
Avond:
- Als een gast met een vrouw staat te dansen: pak haar van hem af en gebruik vanaf moment 1 fysiek contact.
"Durf ik wel maar doe ik niet" telt niet. Eerst gedaan hebben. Als dit allemaal geheel in je comfort zone ligt zit je vlak bij een psychopaat (die voelen helemaal niets namelijk, niet aanvallend bedoeld).
Goed bezigquote:Op dinsdag 30 juli 2013 08:03 schreef Timmie85 het volgende:
[..]
Die eerste heb ik al eens gedaan. Haar pa stond er ook nog eens bij.
(Op een gegeven moment liepen die ouders maar gewoon weg, die hadden geen interesse in mijn pogingen om hun bij het gesprek te betrekken, goed, zelf wetenUiteindelijk terrasje opgezocht met die vrouw, was best een leuke meid)
R&P / Het Officiële PUA Topic #6quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:04 schreef SherlockHolmes het volgende:
Wat is PUA?
En m'n probleem is echt dat ik niet weet wat ik altijd moet zeggen!
Hoe oud ben jij eigenlijk?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 07:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Tijdens de middag:
- Loop op een moeder en dochter af en flirt openlijk met haar dochter vanaf de eerste seconde.
Avond:
- Als een gast met een vrouw staat te dansen: pak haar van hem af en gebruik vanaf moment 1 fysiek contact.
"Durf ik wel maar doe ik niet" telt niet. Eerst gedaan hebben. Als dit allemaal geheel in je comfort zone ligt zit je vlak bij een psychopaat (die voelen helemaal niets namelijk, niet aanvallend bedoeld).
En wat bewijst dit dan? Het gaat namelijk negens over en je wint of verliest er niks mee. Ik snap als mensen zeggen dit niet te willen doen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 07:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Tijdens de middag:
als je staat de dansen en je ziet een vrouw met een ander dansen en je zorgt dat ze je blijft aankijken moet je een goed moment qua muziek afwachten en op het juiste moment naar je toe begeleiden door je hand naar uit te reiken en voor ze twijfelt hand vastpakken. Zo lastig is dat allemaal niet. Ook hier is humor en zelf spot belangrijk.quote:Avond:
Dit berust wel op waarheid. Aan de andere kant als je van alle markten thuis bent is dat ook niet verkeerd. Ik denk dat je misschien ook eerder kijkt naar de situatie. In de bus vraag ik niemand ten huwelijk en bij een begrafenis ga je ook niet flirten. Maar iets van die 'laconiekheid' in de brede zin van het woord vind ik wel wat hebben. Dan kan je hem altijd nog gaan doseren. Het zal er wel tussen in zitten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:20 schreef ook_gek het volgende:
Het is allemaal heel leuk wat je hier dan neer zet wat je wel en niet moet doen. Maar het is niks zeggend omdat mensen verschillend zijn en andere normen en waarde hanteren.
okeequote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Toevallig vroeg ik hem dat gister. Hij is 29
Dat is toch juist wat hij zegt, dat je het voor jezelf moet doen. Je omgeving is fixed, zelf kan je veranderen. Dus concentreer je niet op je omgeving maar op jezelf. Zoiets.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:18 schreef eefje801 het volgende:
Ik weet niet of ik het goed uitleg zo maar die voorbeelden van firefly zijn alleen enigzins leuk als het iemand betreft die dat "kan", van nature. Beter kan ik het ook niet uitleggen. Ik denk dat het in de meeste gevallen creepy en zuigerig overkomt op vrouwen. Ik snap best dat als je het spannend vindt om iemand aan te spreken je wat aan tips kunt hebben, begrijp me niet verkeerd. Maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Daarnaast, gaat het om de aantallen, het versieren zelf, wat anders? Realiseer je dat als je iets doet dat totaal niet in de lijn van je karakter ligt je daar ook aan vast moet houden als je contact krijgt met een vrouw. Er is niets zo onaantrekkelijk als iemand die duidelijk zichzelf niet is. Als jezelf zijn betekent dat je meer uit je comfortzone wilt stappen of dat je extraverter wilt zijn in gezelschap, of op een andere manier, prima! Maar doe het dan voor jezelf, niet voor de chickies.
Als je het voor jezelf doet maakt het niet uit of het een man of vrouw is.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:20 schreef grazianopelle het volgende:
[..]
Dat is toch juist wat hij zegt, dat je het voor jezelf moet doen. Je omgeving is fixed, zelf kan je veranderen. Dus concentreer je niet op je omgeving maar op jezelf. Zoiets.
Dat is zeker waar!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:24 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Als je het voor jezelf doet maakt het niet uit of het een man of vrouw is.
Hey lullo, nog geneukt?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:31 schreef SherlockHolmes het volgende:
"Hoi hoe gaat het" - IK
"Goed" - ZIJ
en nu?!?!
Dat denk ik ook. De dames die ik ken en beschouw als vriend zouden daar niet voor vallen. Ik ken wel een aantal dames die er wel voor zouden vallen maar dat zijn de typische domme blonde bimbo's in een club waar je sowieso geen moeite voor hoeft te doen om mee te hosselen. (Even heel generaliserend gesproken zeg maar).quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:18 schreef eefje801 het volgende:
Ik weet niet of ik het goed uitleg zo maar die voorbeelden van firefly zijn alleen enigzins leuk als het iemand betreft die dat "kan", van nature. Beter kan ik het ook niet uitleggen. Ik denk dat het in de meeste gevallen creepy en zuigerig overkomt op vrouwen. Ik snap best dat als je het spannend vindt om iemand aan te spreken je wat aan tips kunt hebben, begrijp me niet verkeerd. Maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Daarnaast, gaat het om de aantallen, het versieren zelf, wat anders? Realiseer je dat als je iets doet dat totaal niet in de lijn van je karakter ligt je daar ook aan vast moet houden als je contact krijgt met een vrouw. Er is niets zo onaantrekkelijk als iemand die duidelijk zichzelf niet is. Als jezelf zijn betekent dat je meer uit je comfortzone wilt stappen of dat je extraverter wilt zijn in gezelschap, of op een andere manier, prima! Maar doe het dan voor jezelf, niet voor de chickies.
interesses / werk/ hobbys/vakanties/waarom ze daar is /met wie /etc etc etcquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:31 schreef SherlockHolmes het volgende:
"Hoi hoe gaat het" - IK
"Goed" - ZIJ
en nu?!?!
Behalve dan dat de meeste mannen met versierproblemen niet dichtslaan als ze tegen een gozer praten, terwijl ze dat wel hebben bij vrouwen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:24 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Als je het voor jezelf doet maakt het niet uit of het een man of vrouw is.
"Ben je altijd zo kort van stof..."quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:31 schreef SherlockHolmes het volgende:
"Hoi hoe gaat het" - IK
"Goed" - ZIJ
en nu?!?!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |