Ehh die heb ik dus niet want ik kom haast niemand meer tegen. Ben nu bijna 29. Zo oud dus nog niet, eigenlijkquote:
Ik heb dat ook een tijd gedacht en het is zo dat het werk me niet zozeer vermoeidheid bezorgde als wel stress, ook omdat ik ook bang ben in mijn werk - ik geef veel les wat me enigszins nerveus maakt, niet trillerig nerveus maar ik ben wel een "vermijder", dat wil zeggen, ik ben blij als mijn studenten afbellen bijv.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:30 schreef Hoplahopla het volgende:
Overwerkt misschien? Gevalletje burn-out?
dit dus.quote:
Een milde burn-out kan ook het geval zijn. Al eens overwogen om compleet ander werk te gaan doen?quote:Op maandag 29 juli 2013 20:36 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik heb dat ook een tijd gedacht en het is zo dat het werk me niet zozeer vermoeidheid bezorgde als wel stress, ook omdat ik ook bang ben in mijn werk - ik geef veel les wat me enigszins nerveus maakt, niet trillerig nerveus maar ik ben wel een "vermijder", dat wil zeggen, ik ben blij als mijn studenten afbellen bijv.
Ik ben echter niet burned-out, ik heb genoeg energie, sport veel, eet extreem gezond, het is niet zo dat ik niet meer uit bed kom...
Dus je hebt een vorm van angst.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:36 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik heb dat ook een tijd gedacht en het is zo dat het werk me niet zozeer vermoeidheid bezorgde als wel stress, ook omdat ik ook bang ben in mijn werk - ik geef veel les wat me enigszins nerveus maakt, niet trillerig nerveus maar ik ben wel een "vermijder", dat wil zeggen, ik ben blij als mijn studenten afbellen bijv.
Ik ben echter niet burned-out, ik heb genoeg energie, sport veel, eet extreem gezond, het is niet zo dat ik niet meer uit bed kom...
Ben het helemaal met je eens. Ik ben ook niet echt iemand die snel gevoelens van angst zal hebben in die zin maar bij mij uit het zich op andere manieren: ergens tegen op zien, recalcitrant of depressief worden, excuses verzinnen om eronder uit te komen, me uren in Youtubefilmpjes storten voordat ik naar mijn werk moet om er maar niet aan te hoeven denken, gewoon werk vermijden door geen klussen meer aan te nemen, etc.quote:
Typisch angst. Niks mis mee, ik woon samen met 2 angstpubers en hun angstvader. Het is normaal, als in met jou miljoenen anderen. Het is niet iets dat je met wilskracht wel even oplost. Mijn advies: bespreek dit met een professional als je merkt dat je er zelf helemaal niet meer uitkomt. De drempel zal alleen maar hoger worden en dit gaat NIET vanzelf weer over.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:37 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens. Ik ben ook niet echt iemand die snel gevoelens van angst zal hebben in die zin maar bij mij uit het zich op andere manieren: ergens tegen op zien, recalcitrant of depressief worden, excuses verzinnen om eronder uit te komen, me uren in Youtubefilmpjes storten voordat ik naar mijn werk moet om er maar niet aan te hoeven denken, gewoon werk vermijden door geen klussen meer aan te nemen, etc.
Tsja, ik heb het ook met privéstudenten. Ik heb op zondagmiddag twee privéstudenten allebei één uur. En de hele zaterdag en zondag zie ik daar dan tegen op. Het zijn de liefste studenten van de wereld, ze vinden mij een topdocent en lopen met me weg. De les gaat altijd van een leien dakje. En toch zie ik er elk weekend tegen op en verlang ik naar het moment dat ik kan zeggen: ik kom niet meer.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:48 schreef Life2.0 het volgende:
je staat (voor de klas?) in een grote ruimte mensen iets te vertellen, en thuis wil je je het liefst verstoppen in je eigen huis
ja dat zou best wat met elkaar te maken
dat verbaasd mij weinig, die 'onzekerheid' blijft omdat ej in dezelfde positie blijft, heb je een doel/richting/zekerheid in je leven of kijk je het meer een beetje aanquote:Op maandag 29 juli 2013 20:52 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Tsja, ik heb het ook met privéstudenten. Ik heb op zondagmiddag twee privéstudenten allebei één uur. En de hele zaterdag en zondag zie ik daar dan tegen op. Het zijn de liefste studenten van de wereld, ze vinden mij een topdocent en lopen met me weg. De les gaat altijd van een leien dakje. En toch zie ik er elk weekend tegen op en verlang ik naar het moment dat ik kan zeggen: ik kom niet meer.
Nee ik heb geen doel in mijn leven. Misschien een eigen huis, dat zou een doel zijn. Vrouw en kinderen. Dat zijn mijn enige doelen. Dat is ook wel een probleem in dit werk. Ik groei er niet in en die kans is er ook niet. Het is uit noodzaak geboren (had geld nodig) maar nu begint het toch te jeuken: waarom verdoe ik in hemelsnaam mijn tijd met dit kutwerk?quote:Op maandag 29 juli 2013 20:58 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat verbaasd mij weinig, die 'onzekerheid' blijft omdat ej in dezelfde positie blijft, heb je een doel/richting/zekerheid in je leven of kijk je het meer een beetje aan
ja maar dat is paniekdenkenquote:Op maandag 29 juli 2013 21:04 schreef JohnDDD het volgende:
Ja maar het is toch niet normaal als ik zelfs bang wordt om 50km van huis te gaan met de racefiets omdat ik bang ben dat dan misschien de heimwee toeslaat en ik nog 50km terug moet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |