abonnement Unibet Coolblue
pi_129760703
EU3 is wat simpeler qua diplomatieke opties, maar heeft zijn eigen uitdagingen.

Persoonlijk vindt ik het allebei must-haves, allebei erg leuke games.
pi_129760800
Heeft het ook de Heirs en familiebanden? En qua humor?
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:46:00 #78
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_129769186
Geweldig, in mijn game als castille heb ik Frankrijk tot een gigantische puinzooi geschopt.

Was wel geniaal, het was nog zo vroeg in de game dat frankrijk nog geen goede verbinding had tussen haar 2 delen. ik dus al mijn grote stacks voor mijn enkele grensprovincie met ze gezet. En met een kleine stack van 10 omgevaren en parijs gecapt. Toen rustig gewacht totdat ze ongeduldig werden en een beetje falliet begonnen te raken :D

Nu zit echt alles en iedereen hapjes uit Frankrijk te nemen, zoals schotland dat nu op de deur van parijs staat te kloppen :D

Eu3 btw.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:52:59 #79
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_129769476
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:46 schreef BurnaBoy het volgende:
Geweldig, in mijn game als castille heb ik Frankrijk tot een gigantische puinzooi geschopt.

Was wel geniaal, het was nog zo vroeg in de game dat frankrijk nog geen goede verbinding had tussen haar 2 delen. ik dus al mijn grote stacks voor mijn enkele grensprovincie met ze gezet. En met een kleine stack van 10 omgevaren en parijs gecapt. Toen rustig gewacht totdat ze ongeduldig werden en een beetje falliet begonnen te raken :D

Nu zit echt alles en iedereen hapjes uit Frankrijk te nemen, zoals schotland dat nu op de deur van parijs staat te kloppen :D

Eu3 btw.
:D _O_
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:00:22 #80
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_129772661
De eerste AAR's zijn op het Paradox-forum aangetroffen.

http://forum.paradoxplaza(...)ix-Rising-a-Beta-AAR
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_129778243
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 18:16 schreef Wilburt het volgende:
Zijn er veel verschillen tussen de Europa Universalis reeks en Crusader Kings II?
CKII vind ik namelijk geniaal al bak ik er niks van, is E-U daardoor ook een aanrader?

Daarnaast, als er nog mensen zo aardig willen zijn mij te helpen met een plekje in de beta van de nieuwe paradox-fatshark "War of the Vikings" game te bemachtigen, dan maak je me helemaal gelukkig!
Het vorige deel is namelijk mijn favoriete game.
referral linkje:
http://signup.waroftherosesthegame.com/r/i1q2gi81y0
Ik wil best helpen maar als ik op jouw link klik moet ik me opgeven voor een alpha. Is het de bedoeling dat ik me dan opgeef voor de alpha en jou daar mee help?
pi_129778268
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:46 schreef BurnaBoy het volgende:
Geweldig, in mijn game als castille heb ik Frankrijk tot een gigantische puinzooi geschopt.

Was wel geniaal, het was nog zo vroeg in de game dat frankrijk nog geen goede verbinding had tussen haar 2 delen. ik dus al mijn grote stacks voor mijn enkele grensprovincie met ze gezet. En met een kleine stack van 10 omgevaren en parijs gecapt. Toen rustig gewacht totdat ze ongeduldig werden en een beetje falliet begonnen te raken :D

Nu zit echt alles en iedereen hapjes uit Frankrijk te nemen, zoals schotland dat nu op de deur van parijs staat te kloppen :D

Eu3 btw.
Altijd mooi van EU3 ja, lang oorlog voeren met een land en uiteindelijk winnen en het dan helemaal uiteen zien vallen (al was jouw oorlog niet zo moeilijk zo te horen).
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:57:34 #83
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_129802898
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:00 schreef Euribob het volgende:
De eerste AAR's zijn op het Paradox-forum aangetroffen.

http://forum.paradoxplaza(...)ix-Rising-a-Beta-AAR
top. Maar ik zie nog wel veel DEBUG dingen in de screenshots voorbij komen. :X
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:45:39 #84
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_129805142
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 01:33 schreef Krediax het volgende:

[..]

Altijd mooi van EU3 ja, lang oorlog voeren met een land en uiteindelijk winnen en het dan helemaal uiteen zien vallen (al was jouw oorlog niet zo moeilijk zo te horen).
Nah, had een behoorlijke boost in defence, gewoon gewacht totdat zij aanvielen de hele tijd. Ik had het mezelf wel moeilijker kunnen maken door meer van aragon over te nemen daarzo maar rekening houden met oorlogen die je later moet/wil voeren helpt een hoop hoor.

Tevens is dit niet mijn eerste game met castille :P , ik wist dat ik frankrijk vroeg moest slopen of anders had ik later problemen gehad zoals in andere saves.

Wel mooi though, Toen ik het zag en troepen via die route begon te sturen begon ik ook een beetje maniakaal te lachen, anders had ik frankrijk er nooit onder gekregen :D
Ik had net 1 30stack tegen hun 40(inc allies 50 oid) stack ofzo.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_129814447
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 01:32 schreef Krediax het volgende:

[..]

Ik wil best helpen maar als ik op jouw link klik moet ik me opgeven voor een alpha. Is het de bedoeling dat ik me dan opgeef voor de alpha en jou daar mee help?
Ja, dit klopt. Dan help je mij + je hebt zelf een kans op de Alpha. :)
(en krijg je eenzelfde soort link die je naar mensen kan sturen)

Edit: Ik heb een mailtje gekregen dat ik voldoende referrals heb voor gegarandeerde alpha access, veel dank aan allen die mij geholpen hebben :D

[ Bericht 13% gewijzigd door Wilburt op 08-08-2013 11:21:46 ]
pi_129826047
De EU4 Demo is op Steam om te downloaden (weet nog niet of het werkt, want hij download nog, maar ik dacht 'ik zeg het even'). Op de winkelpagina dus :)

edit: het doet het! spelen dus :D
pi_129828065
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:45 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Nah, had een behoorlijke boost in defence, gewoon gewacht totdat zij aanvielen de hele tijd. Ik had het mezelf wel moeilijker kunnen maken door meer van aragon over te nemen daarzo maar rekening houden met oorlogen die je later moet/wil voeren helpt een hoop hoor.

Tevens is dit niet mijn eerste game met castille :P , ik wist dat ik frankrijk vroeg moest slopen of anders had ik later problemen gehad zoals in andere saves.

Wel mooi though, Toen ik het zag en troepen via die route begon te sturen begon ik ook een beetje maniakaal te lachen, anders had ik frankrijk er nooit onder gekregen :D
Ik had net 1 30stack tegen hun 40(inc allies 50 oid) stack ofzo.
De Pyreneeën hebben je dan waarschijnlijk gered!
Wat ik altijd wel leuk vond als Castille was om juist frankrijk en engeland met rust te laten (soms zelfs helpen om groot te worden als hetnodig was) en dan wat later in het spel echt giga oorlogen uit te voeren met hun. In de Pyreneen frankrijk proberen tegen te houden en met de floot proberen engeland binnen te vallen.

En ook in de kolonies volop tegen ze vechten, en winnen uiteraard :)

Zo weet ik nog één spel dat ik dat deed frankrijk was echt huge en engeland was ook lekker gegroeid in de VS. Gingen Oostenrijk en ik tegen Engeland en Frankrijk vechten ik verloor al mijn kolonies in Noord Amerika maar won die van hun in Zuid Amerika giga rebellen vanwege war exhaustion en had het echt moeilijk, ik wilde zelfs bijna opgeven. Toen kreeg Frankrijk ook rebellen en de AI kan daar niet zo goed mee omgaan, dus viel Frankrijk uiteen. Engeland had ik toen een soort van white peace mee gemaakt (paar kolonies gegeven) en daarna langzaam alle individuele landjes in frankrijk geownd.

Ah mooi spel :Y

en nu de demo spelen!
pi_129829039
Wat zijn de limitaties van de demo eigenlijk? Alleen specifieke scenario's, specifieke landen of maar vijftig jaar speeltijd ofzo?
pi_129830092
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:47 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Wat zijn de limitaties van de demo eigenlijk? Alleen specifieke scenario's, specifieke landen of maar vijftig jaar speeltijd ofzo?
Vier landen: Portugal, Venetië, Oostenrijk of Ottomanen en je kan niet saven. Je kan ook alleen beginnen in 1492. Heb net wat met Venetië gespeeld, maar ik werd er al snel uitgetrapt door de Ottomanen die mijn land claimden. Dat was nog net iets te moeilijk. Met Portugal heb ik net Kongo overgenomen. :) Maar ik kon helaas niet saven, dus dat is nu ook verloren.


Overigens met Portugal: Ik ging een oorlog in met Engeland tegen Frankrijk, waarna Engeland niets deed en de warscore 0% bleef (terwijl Frankrijk Calais had overgenomen, dus er zou een warscore moeten zijn). Ik had wel wat troepen gestuurd, maar omdat Engeland al zijn 20.000 troepen op het eiland hield, kon ik niet tegen Frankrijk op. En na een paar jaar 0% warscore gaf Engeland Calais opeens op :s . Misschien was de warscore gebugged, maar ik was niet echt blij met deze oorlog. Volgende oorlog vraagt Engeland me weer of ik meedoe, ik druk op nee en improve relations met Frankrijk...

[ Bericht 23% gewijzigd door Helgen op 08-08-2013 14:23:55 ]
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:29:40 #90
366803 AthCom
Overigens ...
pi_129832855
Ik laat de demo denk ik maar aan mij voorbij gaan; iets langer wachten lukt me nog wel, en ik heb nog zo veel om te spelen ... :P
Moira. is tof. :7
pi_129833738
Heb net heel even Ottomanen gespeeld, beviel me op zich wel. Wel jammer dat je alleen in 1492 kunt beginnen, ik vind juist de oorspronkelijke start het vetst. :)
Burning bridges gives you so much more
pi_129834150
Van 1399 of 1453/1444? Die eerste startdatum in Eu3 kwam volgens mij pas later met een DLC, die zat er niet in bij de eerste versies.
pi_129836353
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:06 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Van 1399 of 1453/1444? Die eerste startdatum in Eu3 kwam volgens mij pas later met een DLC, die zat er niet in bij de eerste versies.
1453 bedoel ik dus. Toen 1399 uitkwam met DLC was dat de standaard natuurlijk. In 1430 al Amerika induiken. :D
Burning bridges gives you so much more
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:35:24 #94
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_129838526
Voor de MP is er al bekend wie er allemaal aan mee willen doen en welke landen zij nemen?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:28:01 #95
366803 AthCom
Overigens ...
pi_129840159
Nooit een MP gedaan, maar wil best meedoen. Ik ben niet al te best. :P Moskovië leek mij aardig interessant. :Y
Moira. is tof. :7
pi_129840393
Ook nooit multiplayer gedaan en ook niet al te best, maar het lijkt me leuk om me terug te trekken als Bahmanis, zolang er niemand anders in de directe omgeving zit (India). Dan kan ik een beetje groeien voordat ik players tegenkom :) Mijn tweede keus zou waarschijnlijk Marokko zijn.

Ik was net weer de demo met Portugal aan het proberen en dit keer had ik de Hausa in Afrika aangevallen. Ik was met mijn leger Noord-west Afrika ingetrokken om de laatste provincies te pakken van de Hausa, om erachter te komen dat ik geen cores kon maken omdat de landen eromheen niet gekoloniseerd waren. Dus om een core te maken moet je toegang hebben tot een haven... Uiteindelijk werden daar dus al mijn legers gelijk verslagen door rebellen. Maar zo leer ik het wel :)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:40:09 #97
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_129840537
Eerste potje begonnen met Venice. Het is nog wel zoeken allemaal, voor me nu.

Het ging het aardig, vond ik, totdat de Ottomanen mij de oorlog verklaarde. Zij hadden echt een shitload aan troepen en schepen waar ik niet tegen op kon, vervolgens verklaarde Milan mij ook nog eens de oorlog. En toen was het gedaan. Ik kon niets meer....
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:47:16 #98
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_129842777
Ik zit nu ff rond te kijken,
ja dit word weer net zo als met EU3, ik ga uren besteden aan 2 maanden ingame speeltijd omdat ik alles wil lezen en wil weten wat voor effect het heeft enzo :P

En er is vast nog geen wiki die alles al heeft in strategieen enzo :P

Ik ben volgende week iig vrij dus ik kan doorspelen totdat ik een ons weeg :D

[ Bericht 16% gewijzigd door BurnaBoy op 08-08-2013 22:07:11 ]
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:48:10 #99
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_129848165
Met de Ottomanen ging het een stuk beter. :D Die spelen op zich best lekker. :Y
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:51:03 #100
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_129848285
EURI SPIELEN GEHT!

:D
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')