abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144662734
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:04 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Stromend water en electriciteit? Wow.....
Voor internet moeten we kabouters op een loopband laten rennen :P

Hoe bedoelde je 'met hun tijd meegaan'? :)
Mon 'en!
pi_144662789
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:54 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Voor internet moeten we kabouters op een loopband laten rennen :P

Hoe bedoelde je 'met hun tijd meegaan'? :)
Ja de vraag was eigenlijk niet goed gesteld....laat maar zitten... :)
pi_144662873
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:56 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja de vraag was eigenlijk niet goed gesteld....laat maar zitten... :)
Ik geef graag antwoord, als ik weet wat je wil weten. Het is hier geen grote stad ofzo, dus geen bioscopen e.d.
Mon 'en!
  donderdag 18 september 2014 @ 18:06:35 #104
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_144664751
Ik vraag mij eigenlijk af waarom je in een klein, onbekend stad zou willen wonen en niet in een hoofd- havenstad? (Behalve als verdachte)

Waarom Charlottetown, Yerevan, Kleve of Vindeln?

En geen Tokyo, Munchen, Frankfurt, Stockholm of New York :?

Ik zou dat nooit kunnen als Amsterdammer :P
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_144664933
Oh, ik ben ook geen stadsmens ondanks dat ik opgegroeid ben in Den Haag (tot mijn 23e gewoond). En ondanks dat ik nog best in een landelijk-achtig gebied woon hier in Zuid-Yorkshire zou het van mij nog landelijker mogen. Zit gewoon nog in een kwartier in de dichtsbijzijnde stad (town, geen city) met alles wat ik maar wil aan winkels en andere voorzieningen, en Sheffield is ook maar een uurtje met OV. Maar wat landelijker richting Peak District zou ik wel fijner vinden zelfs dan ons dorpje nu! :)
Ja doei.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:17:55 #106
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144669481
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:06 schreef corehype het volgende:
Ik vraag mij eigenlijk af waarom je in een klein, onbekend stad zou willen wonen en niet in een hoofd- havenstad? (Behalve als verdachte)

Waarom Charlottetown, Yerevan, Kleve of Vindeln?

En geen Tokyo, Munchen, Frankfurt, Stockholm of New York :?

Ik zou dat nooit kunnen als Amsterdammer :P
Wij noemen dat thuis hoofdstedelijke arrogantie: het gevoel dat een mens toch zeker nooit buiten de (hoofd-) stad gelukkig zou kunnen zijn ;) grappig genoeg vind je dat overal ter wereld.

Ik denk dat het soms voorkeur is, maar dat het bij veel KAA'ers ook gewoon gebeurt: het is toevallig de plek waar studie, werk of echtgenoot(/ote) was. Zo woon ik al jaren in grote (inderdaad hoofd/haven) steden terwijl dat mijn voorkeur eigenlijk niet heeft :)
  donderdag 18 september 2014 @ 21:02:16 #107
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_144671168
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:13 schreef motorbloempje het volgende:
Maar wat landelijker richting Peak District zou ik wel fijner vinden zelfs dan ons dorpje nu! :)
verkapte "daar zijn meer trails" post....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_144671194
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 21:02 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

verkapte "daar zijn meer trails" post....
*)
Ja doei.
  donderdag 18 september 2014 @ 21:04:23 #109
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_144671237
Ik vind het heerlijk om een weekendje naar de grote stad te gaan (hoewel een grote stad hier vaak niet groter is dan een Europese provinciestad) maar ben altijd weer blij als ik terug ben in mijn eigen kleine dorpje Edendale met zijn 400 inwoners
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 19 september 2014 @ 02:55:21 #110
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144682484
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:59 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik geef graag antwoord, als ik weet wat je wil weten. Het is hier geen grote stad ofzo, dus geen bioscopen e.d.
Ok. Ik zoek eigenlijk iets zoals een kleine stad maar met ALLES binnen bereik dus ook de bioscopen, uitgaansgelegenheden, universiteiten, musea etc.
Onontbeerlijk is dat er ook werkgelegenheid moet zijn en dat is meestal moeilijk, zeker als je buitenlander bent....
pi_144682701
Omdat het gezelliger is, knusser, persoonlijker, het voelt meer als 'echt Schotland' als je buiten de stad woont..
Mon 'en!
  vrijdag 19 september 2014 @ 11:48:04 #112
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_144688212
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 02:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ok. Ik zoek eigenlijk iets zoals een kleine stad maar met ALLES binnen bereik dus ook de bioscopen, uitgaansgelegenheden, universiteiten, musea etc.
Onontbeerlijk is dat er ook werkgelegenheid moet zijn en dat is meestal moeilijk, zeker als je buitenlander bent....
Dit alleen is al de reden dat ik nooit in een gehucht zou willen zijn (nou ja, kleine stad lol). Gek genoeg zijn het vooral vrouwen die het fijner vinden om buiten de grote stad te wonen.

Bang dat er teveel vrouwen (lees: concurrentie) in de stad zijn? :P
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
pi_144688227
Ja, dat zal het zijn ja...
Ja doei.
  vrijdag 19 september 2014 @ 11:50:43 #114
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_144688270
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, dat zal het zijn ja...
_O-

Dit zeg ik omdat elke maat van mij die is verhuisd naar het platteland nu gedumpt is en er geen tekort aan mannetjes zijn voor de ex. Voor hem daarentegen alleen lelijke irritante vrouwen die je voornamelijk vindt op het platteland :P

Vrouwen :')
pi_144688462
Wolve werkt 'in de grote stad', dus die heeft alle tijd om naar geile wijven te kijken als hij wil! :+
Ja doei.
  vrijdag 19 september 2014 @ 15:45:31 #116
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144695496
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:48 schreef corehype het volgende:
Bang dat er teveel vrouwen (lees: concurrentie) in de stad zijn? :P
Whehe. De vrouwen die dat belangrijk vinden kan ik Dubai aanraden: toch stad, en 80% mannen.
  maandag 22 september 2014 @ 08:51:09 #117
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_144780195
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:45 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Whehe. De vrouwen die dat belangrijk vinden kan ik Dubai aanraden: toch stad, en 80% mannen.
Ik heb MOOIE dames gezien in de Mall, niet normaal wat daar rondloopt :P

Ze moeten zich eigenlijk sluieren maja :T
  dinsdag 23 september 2014 @ 03:46:20 #118
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_144812627
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 21:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik vind het heerlijk om een weekendje naar de grote stad te gaan (hoewel een grote stad hier vaak niet groter is dan een Europese provinciestad) maar ben altijd weer blij als ik terug ben in mijn eigen kleine dorpje Edendale met zijn 400 inwoners
Mijn flat heeft meer mensen :X

Een Eurpese hoofdstad (dus niet eens provincie hoofdstad) is hier niet meer dan een 3e rangs stad (qua inwoners, de rest moeten we het maar niet over hebben)

Grappige is dat ik van een klein dorp kom (<10.000), en met in deze stad met 20 miljoen juist heerlijk voel..
Iedere keer dat ik terug ben op het Nederlandse platteland moet ik eerst weer 4 dagen afkicken, ik mis de snelheid en de energie..
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_144914858
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 september 2014 03:46 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Mijn flat heeft meer mensen :X

Een Eurpese hoofdstad (dus niet eens provincie hoofdstad) is hier niet meer dan een 3e rangs stad (qua inwoners, de rest moeten we het maar niet over hebben)

Grappige is dat ik van een klein dorp kom (<10.000), en met in deze stad met 20 miljoen juist heerlijk voel..
Iedere keer dat ik terug ben op het Nederlandse platteland moet ik eerst weer 4 dagen afkicken, ik mis de snelheid en de energie..
Aan de andere kant valt Beijing qua gevoel van grootte wel mee. Komt ook gedeeltelijk omdat alles zo in verschillende delen is gesplitst waardoor het eigenlijk 10-20 stadjes zijn die verbonden zijn met de metro. En iedereen leeft eigenlijk in een grote cirkel rond de monumenten in het centrum. Daarnaast is het binnen de tweede ring voor mijn gevoel een stukje te toeristisch. Als je daar te vaak bent, voel je je nooit echt 'grounded', gewoon een gek gevoel alsof je 365 dagen per jaar toerist bent.

Daarbuiten is het wel te doen maar voelt het niet echt als een echte wereldstad op de een of andere manier, of misschien ben ik niet zo snel impressed. :P Hong Kong bijvoorbeeld voelde echt compleet anders. Misschien is het ook wel de combinatie. Hong Kong is een stuk dichter bevolkt, alles is hoger en straten zijn nauwer, mensen lijken ook een stuk "sneller" te leven. In Beijing is er wel een hoop hoogbouw maar staat het redelijk op afstand van elkaar en de mentaliteit is ook een stuk langzamer.

Zelf vond ik daardoor Beijing wel goed te doen qua aanpassing. Een stap van Nederland naar New York, Hong Kong of Tokyo is een stuk groter.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 26 september 2014 @ 09:40:07 #120
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_144916862
Sowieso wonen in een pauperdorp met zo weinig mensen :')

Veel geluk met de sociale controle. Gooi je ene papiertje weg weet de hele stad ervan. Lol
pi_144922146
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 09:40 schreef corehype het volgende:
Sowieso wonen in een pauperdorp met zo weinig mensen :')

Veel geluk met de sociale controle. Gooi je ene papiertje weg weet de hele stad ervan. Lol
Als je in de shit zit (baan kwijt, woonruimte nodig) zijn er ook een hoop mensen die ervan weten (binnen korte tijd) en willen/kunnen helpen.
Mensen kennen je redelijk, je hebt hierdoor interessantere gesprekken in de rij van de supermarkt.
etc
Mon 'en!
  vrijdag 26 september 2014 @ 13:07:48 #122
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_144922212
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:04 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Als je in de shit zit (baan kwijt, woonruimte nodig) zijn er ook een hoop mensen die ervan weten (binnen korte tijd) en willen/kunnen helpen.
Mensen kennen je redelijk, je hebt hierdoor interessantere gesprekken in de rij van de supermarkt.
etc
Ja, als je vrouw bent inderdaad dan heb je het hele gehucht onder controle :Y
Mijn mannelijke vriend moest het ontgelden in zijn kutdorp toen zijn ex loog dat hij haar had verkracht :r
pi_144934836
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:07 schreef corehype het volgende:

[..]

Ja, als je vrouw bent inderdaad dan heb je het hele gehucht onder controle :Y
Mijn mannelijke vriend moest het ontgelden in zijn kutdorp toen zijn ex loog dat hij haar had verkracht :r
Negatief nieuws verspreidt inderdaad ook enorm snel.
Plaatselijke elektriciën heeft een paar weken een dame (waar hij een klusje kwam doen) ge-.. errh.. pompt. Heel Tobermory weet dit inmiddels en blijft in zijn gezelschap grapjes maken over overspel :)

Eigen schuld, dikke bult. En hij lijkt het niet heel erg te vinden, hij ontkent gewoon. Ook al is het waar.
Mon 'en!
pi_145118559
Sinds 2011 in Stockholm, vanaf volgende maand Essen, DE.
Don't get saucy with me, Bearnaise!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:28:58 #125
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145118971
Wij willen ook graag in een van de omliggende dorpjes van Kolding wonen, Kolding is al geen grote stad maar je hebt er wel alles, vergelijkbaar met Den Bosch.
Bjert, Christiansfeld, Vadrup of Lunderskov heeft onze voorkeur, wel aan de kant van de Duitse grens dus, niet verder Denemarken in.

En dat is niet om andere vrouwen te ontwijken. :')

Ik kom uit een klein dorp in Nederland en hij komt van oorsprong uit een klein dorp in IJsland, we vinden het beide dus gewoon prettig om in een dorp dicht bij een stad te wonen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')