Voor internet moeten we kabouters op een loopband laten rennenquote:Op donderdag 18 september 2014 16:04 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Stromend water en electriciteit? Wow.....
Ja de vraag was eigenlijk niet goed gesteld....laat maar zitten...quote:Op donderdag 18 september 2014 16:54 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Voor internet moeten we kabouters op een loopband laten rennen
Hoe bedoelde je 'met hun tijd meegaan'?
Ik geef graag antwoord, als ik weet wat je wil weten. Het is hier geen grote stad ofzo, dus geen bioscopen e.d.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja de vraag was eigenlijk niet goed gesteld....laat maar zitten...
Wij noemen dat thuis hoofdstedelijke arrogantie: het gevoel dat een mens toch zeker nooit buiten de (hoofd-) stad gelukkig zou kunnen zijnquote:Op donderdag 18 september 2014 18:06 schreef corehype het volgende:
Ik vraag mij eigenlijk af waarom je in een klein, onbekend stad zou willen wonen en niet in een hoofd- havenstad? (Behalve als verdachte)
Waarom Charlottetown, Yerevan, Kleve of Vindeln?
En geen Tokyo, Munchen, Frankfurt, Stockholm of New York
Ik zou dat nooit kunnen als Amsterdammer
verkapte "daar zijn meer trails" post....quote:Op donderdag 18 september 2014 18:13 schreef motorbloempje het volgende:
Maar wat landelijker richting Peak District zou ik wel fijner vinden zelfs dan ons dorpje nu!
quote:Op donderdag 18 september 2014 21:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
verkapte "daar zijn meer trails" post....
Ok. Ik zoek eigenlijk iets zoals een kleine stad maar met ALLES binnen bereik dus ook de bioscopen, uitgaansgelegenheden, universiteiten, musea etc.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:59 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Ik geef graag antwoord, als ik weet wat je wil weten. Het is hier geen grote stad ofzo, dus geen bioscopen e.d.
Dit alleen is al de reden dat ik nooit in een gehucht zou willen zijn (nou ja, kleine stad lol). Gek genoeg zijn het vooral vrouwen die het fijner vinden om buiten de grote stad te wonen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 02:55 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ok. Ik zoek eigenlijk iets zoals een kleine stad maar met ALLES binnen bereik dus ook de bioscopen, uitgaansgelegenheden, universiteiten, musea etc.
Onontbeerlijk is dat er ook werkgelegenheid moet zijn en dat is meestal moeilijk, zeker als je buitenlander bent....
quote:
Whehe. De vrouwen die dat belangrijk vinden kan ik Dubai aanraden: toch stad, en 80% mannen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:48 schreef corehype het volgende:
Bang dat er teveel vrouwen (lees: concurrentie) in de stad zijn?
Ik heb MOOIE dames gezien in de Mall, niet normaal wat daar rondlooptquote:Op vrijdag 19 september 2014 15:45 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Whehe. De vrouwen die dat belangrijk vinden kan ik Dubai aanraden: toch stad, en 80% mannen.
Mijn flat heeft meer mensenquote:Op donderdag 18 september 2014 21:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik vind het heerlijk om een weekendje naar de grote stad te gaan (hoewel een grote stad hier vaak niet groter is dan een Europese provinciestad) maar ben altijd weer blij als ik terug ben in mijn eigen kleine dorpje Edendale met zijn 400 inwoners
Aan de andere kant valt Beijing qua gevoel van grootte wel mee. Komt ook gedeeltelijk omdat alles zo in verschillende delen is gesplitst waardoor het eigenlijk 10-20 stadjes zijn die verbonden zijn met de metro. En iedereen leeft eigenlijk in een grote cirkel rond de monumenten in het centrum. Daarnaast is het binnen de tweede ring voor mijn gevoel een stukje te toeristisch. Als je daar te vaak bent, voel je je nooit echt 'grounded', gewoon een gek gevoel alsof je 365 dagen per jaar toerist bent.quote:Op dinsdag 23 september 2014 03:46 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Mijn flat heeft meer mensen
Een Eurpese hoofdstad (dus niet eens provincie hoofdstad) is hier niet meer dan een 3e rangs stad (qua inwoners, de rest moeten we het maar niet over hebben)
Grappige is dat ik van een klein dorp kom (<10.000), en met in deze stad met 20 miljoen juist heerlijk voel..
Iedere keer dat ik terug ben op het Nederlandse platteland moet ik eerst weer 4 dagen afkicken, ik mis de snelheid en de energie..
Als je in de shit zit (baan kwijt, woonruimte nodig) zijn er ook een hoop mensen die ervan weten (binnen korte tijd) en willen/kunnen helpen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 09:40 schreef corehype het volgende:
Sowieso wonen in een pauperdorp met zo weinig mensen
Veel geluk met de sociale controle. Gooi je ene papiertje weg weet de hele stad ervan. Lol
Ja, als je vrouw bent inderdaad dan heb je het hele gehucht onder controlequote:Op vrijdag 26 september 2014 13:04 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Als je in de shit zit (baan kwijt, woonruimte nodig) zijn er ook een hoop mensen die ervan weten (binnen korte tijd) en willen/kunnen helpen.
Mensen kennen je redelijk, je hebt hierdoor interessantere gesprekken in de rij van de supermarkt.
etc
Negatief nieuws verspreidt inderdaad ook enorm snel.quote:Op vrijdag 26 september 2014 13:07 schreef corehype het volgende:
[..]
Ja, als je vrouw bent inderdaad dan heb je het hele gehucht onder controle
Mijn mannelijke vriend moest het ontgelden in zijn kutdorp toen zijn ex loog dat hij haar had verkracht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |