quote:
Das een beetje overdreven 60-40
Zulte is nog altijd geen topclub hè, zijn ze ook veel te klein voor. PSV gaat dit jaar (zoals alle jaren) meedoen voor de titel in Nederland terwijl Zulte dit jaar prima gewerkt zal hebben als het weer in play off 1 kan geraken. En geloof mij daar zullen ze het al lastig genoeg mee hebben, mijn gevoel zegt dat ze net play off 1 zullen missen, mede doordat ze europees spelen en bv lokeren niet. Ik schat ze op plaats 6-7-8 dit seizoen, goede middenmoot dus, heel misschien play off 1. (plaats 1-6 geeft recht op play off 1)
De belangrijkste spelers van vorig seizoen waren:
Leye
Berrier
Malanda
Delaplace
Hazard
Leye, Hazard en Berrier: zijn (tot nu toe) gebleven
Malanda: contract verbroken via de wet van '78 --> weg
Delaplace: transfervrij naar Lille --> weg
Malanda - Delaplace was het centrale middenveld en dus eigenlijk een beetje de motor van het team. Daar is Zulte dus eigenlijk wat onthoofd. De rest van het team is wel ongeveer gelijk gebleven.
Mijn gevoel: als PSV vroeg scoort (eerste 20 minuten) zit er een monsterscore in (3-0,4-0,5-0)
Anderzijds, als Zulte Waregem lang kan stand houden zijn er mogelijkheden
Zulte Waregem is normaal een goed georganiseerde ploeg die de tegenstander graag opvangt, dus wellicht veel balbezit van PSV op de speelhelft van Zulte Waregem, die met enkele counters wat zal proberen tegen te prikken.
Vorig seizoen had ik het zo'n 70-30 gegeven, nu 80-20