Ik zie vaak dat gematigde moslims zich niet aangesproken voelen en dat ze geïrriteerd zijn als iemand ze vraagt om afstand te nemen van dit soort extremistische geloofsgenoten. Dat kan, maar dan moet je niet raar opkijken als mensen jou over één kam gaan scheren met dat soort haatbaarden.quote:Op maandag 29 juli 2013 09:53 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat is nu precies het probleem: "gematigde" moslims staan altijd aan de kant van de fundmentalisten, of hebben op z'n minst begrip voor hun geloofsgenoten.
De gematigde Islam bestaat niet (en kom dan niet weer met "de Islam bestaat niet, er zijn zoveel verschillende)
Wat nou, kijk je in de spiegel?quote:
Zeker. Triest en sluw. Maja, dit soort bedreigingen heb ik al veel vaker gelezen van Moslimbelangen organisaties: "als jullie x niet doen, kunnen wij niet voor onze mensen instaan". Die strekking, elke keer weer.quote:Op maandag 29 juli 2013 09:55 schreef Twiitch het volgende:
Juist heel sluw. Hij overtreedt geen enkele wet want alle bedreigingen zijn verscholen. En als andere daar ideeën van krijgen, tja, daar kan de brievenschrijver niks aan doen natuurlijk. Hij verschuilt zich perfect achter de wetten van de westerse rechtsspraak.
Eigenlijk is dat dan ook hetzelfde als dat een katholiek zich zou moeten verontschuldigen voor de opdringerigheid van Jehovahs Getuigen, of de extremistische opvattingen van de Pinkstergemeente. Dat doet een Katholiek ook niet; die heeft daar gewoon niets mee te maken.quote:Op maandag 29 juli 2013 09:56 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik zie vaak dat gematigde moslims zich niet aangesproken voelen en dat ze geïrriteerd zijn als iemand ze vraagt om afstand te nemen van dit soort extremistische geloofsgenoten. Dat kan, maar dan moet je niet raar opkijken als mensen jou over één kam gaan scheren met dat soort haatbaarden.
Tegen wie heb je het, ik draag geen baard en haten doen ik ook niet.quote:
De Nederlanders reageren zo omdat zij Allah en zijn boodschapper mohammed niet accepteren.quote:Op maandag 29 juli 2013 09:56 schreef Karrs het volgende:
[..]
Lekker dreigement van de religie van de vrede weer.
Wanneer leren ze nou eens dat ze hiermee alleen maar verder van de Nederlandse maatschappij af komen te staan? Laat ze gewoon hun bek houden met hun 'bezorgdheid om de eventuele gevolgen', dan doen wij dat ook met onze 'bezorgdheid om eventuele gevolgen voor moslims in Nederland, mocht het islamitische geweld tegen Nederlanders toenemen'.
Fundamentalistische moslims hebben liever ook niet dat 'het westen' gelooft dat er gematigde moslims bestaan. Je wordt namens hen bedankt.quote:Op maandag 29 juli 2013 09:59 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Tegen wie heb je het, ik draag geen baard en haten doen ik ook niet.
Ik ben wel intolerant m.b.t. intolerantie
Gematigde moslims of moslims die zich (nog) inhouden?quote:Op maandag 29 juli 2013 10:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Fundamentalistische moslims hebben liever ook niet dat 'het westen' gelooft dat er gematigde moslims bestaan. Je wordt namens hen bedankt.
Is er verschil?quote:Op maandag 29 juli 2013 10:03 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Gematigde moslims of moslims die zich (nog) inhouden?
Ik had juist begrepen dat het merendeel van die mannetjes die terug komen juist gedesillusioneerd terug komt en juist helemaal niet meer gelooft in de jihad.quote:Op maandag 29 juli 2013 09:38 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
En als ze niet neergeknald worden? Dan komen ze knettertje dol terug in Nederland om Nederlanders te lynchen. Deze vrouw is een gevaar voor de veiligheid in dit land. Vast houden en nooit meer loslaten.
Als je aan de kant van extremisten staat dat laatste natuurlijk. Of dan zeg je gewoon zoals 3-voud dat er geen verschil is en dat iedere moslim zich uiteindelijk aan de kant van de extremisten schaart. Op die ene dag dat de islam zich openbaart laat iedere moslim z'n werk uit z'n handen vallen, grijpen ze thuis hun wapens en staan ze voor je het weet ineens voor je deur omdat ze je met geweld willen bekeuren. Daarom nooit die figuren in vertrouwen nemen, voor je het weet keert het tij zich tegen je.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:03 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Gematigde moslims of moslims die zich (nog) inhouden?
Ik besef me dat een vele 'gematigde' moslims maar een heel klein duwtje nodig hebben om extreem te worden.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je aan de kant van extremisten staat dat laatste natuurlijk. Of dan zeg je gewoon zoals 3-voud dat er geen verschil is en dat iedere moslim zich uiteindelijk aan de kant van de extremisten schaart. Op die ene dag dat de islam zich openbaart laat iedere moslim z'n werk uit z'n handen vallen, grijpen ze thuis hun wapens en staan ze voor je het weet ineens voor je deur omdat ze je met geweld willen bekeuren. Daarom nooit die figuren in vertrouwen nemen, voor je het weet keert het tij zich tegen je.
Als fundamentalistische moslims geloven dat 1+1 =2 moet ik dat dan tegenspreken?quote:Op maandag 29 juli 2013 10:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Fundamentalistische moslims hebben liever ook niet dat 'het westen' gelooft dat er gematigde moslims bestaan. Je wordt namens hen bedankt.
Het zijn allemaal jongens van een jaar of 17/18 die daar door haatbaarden helemaal de jihad worden aangepraat, al gaan ze daarvoor misschien niet eens naar Syrië (voor de jihad). Zeer gevaarlijk als ze terug komen.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik had juist begrepen dat het merendeel van die mannetjes die terug komen juist gedesillusioneerd terug komt en juist helemaal niet meer gelooft in de jihad.
Dat zie je al aan niet-moslims.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:19 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik besef me dat een vele 'gematigde' moslims maar een heel klein duwtje nodig heeft om extreem te worden.
Omdat ze door een groep mensen worden uitgelachen en bespuugd. Dat versterkt bepaalde overtuigingen.quote:Was ook goed te zien hier in Overvecht na 9/11, het aantal vrouwen met hoofddoekjes steeg explosief Waarom dat 'ineens'?
Leuke drogreden.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:21 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als fundamentalistische moslims geloven dat 1+1 =2 moet ik dat dan tegenspreken?
Goeie vraag. Als ze hier nu zouden wonen, dan zou ik dat nog wel kunnen begrijpen.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:26 schreef ReplaR het volgende:
Zoals Hans Teeuwen gisteren zei: waarom staan ze niet op hun achterste poten voor alle misstanden in het Midden-oosten en is dit wel belangrijk?
Onder welke classificatie valt deze dan ?quote:
Omdat ze het er mee eens waren, denk jij?quote:Op maandag 29 juli 2013 10:19 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik besef me dat een vele 'gematigde' moslims maar een heel klein duwtje nodig hebben om extreem te worden.
Was ook goed te zien hier in Overvecht na 9/11, het aantal vrouwen met hoofddoekjes steeg explosief Waarom dat 'ineens'?
Bron?quote:
Cirkelredenering. Moslimfundamentalisten beweren dat gematigde moslims niet bestaan. Daar kan ik het niet mee oneens zijn, want als ze beweren dat 1 + 1 = 2 spreek ik dat natuurlijk ook niet tegen.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:28 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Onder welke classificatie valt deze dan ?
(of toon aan waar er een logisch onjuiste conclusie is getrokken)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |