Helemaal goed.quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Trinidad & Tobago. Ster lijkt me Dwight Yorke?
Ruud Geels?quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:59 schreef Irritatie100 het volgende:
Naast Coen Dillen is er 1 andere speler die ooit meer dan 40 goals in 1 seizoen Eredivisie heeft gemaakt. Wie?
Cor van der Gijp ?quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:59 schreef Irritatie100 het volgende:
Naast Coen Dillen is er 1 andere speler die ooit meer dan 40 goals in 1 seizoen Eredivisie heeft gemaakt. Wie?
Henk Schouten ?quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Allebei niet. Het is maar een paar jaar na Dillen.
Tonny v/d Linden ? Alhoewel die niet een paar jaar later actief was dus zal hem wel niet zijn.quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:59 schreef Irritatie100 het volgende:
Bleyenberg ?quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Nee, het is een Ajacied. Moest zijn loopbaan beëindigen doordat hij een doodschop kreeg in een interland.
Ik weet niet of dit over Bonhof gaat, die was tenslotte ook Nederlanderquote:Op zondag 4 augustus 2013 11:55 schreef Pedroso het volgende:
Welke Duitser zou Cruijff graag genaturaliseerd hebben willen gezien (en met hem zouden we wellicht wel wereldkampioen zijn geweest in '74) ?
Nee, die bedoel ik niet. En ik wist overigens niet dat Bonhof ook een Nederlander was.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit over Bonhof gaat, die was tenslotte ook Nederlander
Nee. Het is een speler die nooit in die Mannschaft gevoetbald heeft.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:59 schreef Tarado het volgende:
Cruijff zal dan misschien Vogts hebben bedoeld, al waren Breitner en Beckenbauer de regisseurs van dat elftal
OK dan houd ik maar op met gokkenquote:Op zondag 4 augustus 2013 12:01 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nee. Het is een speler die nooit in die Mannschaft gevoetbald heeft.
quote:
quote:Blankenburg was één van de beste libero’s ter wereld. Hard als steen als het op verdedigen aankwam, snel en behendig als hij het middenveld opstoof. Hij was gezegend met een prachtige pass waarmee hij de spitsen op maat bediende. Gek genoeg speelde hij nooit voor die Mannschaft. Duitsland beschikte over Franz Beckenbauer, de beste libero ooit. Kaiser Franz’ positie was onomstreden, maar de ware reden van de cap-loze carrière van Blankenburg was dat de Duitse Bundestrainer Helmut Schön spelers meed, die niet in de Bundesliga actief waren. Dat Horst tegenover Duitse journalisten met Amsterdamse recht-voor-zijn-raap-taalgebruik te kennen gaf wat hij van de Bundestrainer vond, zal ook zeker niet hebben bijgedragen aan zijn kans op een interlandcarrière.
Cruijff had hem die wel geboden. Hij wilde Blankenburg overhalen voor Oranje uit te komen op het WK van 74. Horst werd geen Nederlander, hoopte tegen beter weten in toch nog voor Duitsland uit te kunnen komen. Jammer, heel erg jammer, want met Blankenburg waren we er wellicht niet ingetuind…
Der Kaiser van Amsterdam vertrok na vijf seizoenen, won en passant nog een Europacuppie met HSV, maar voelde zich in zijn vaderland niet zo thuis als bij Ajax. Zijn mooiste moment bij Ajax was niet het winnen van één van de vele prijzen, maar: “de eerste keer dat ik Johan Cruijff zag voetballen. Ik dacht: dat kan niet.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |