Dat is iets heel anders. Oom agent neemt je pasje nu in en je mag meteen niet meer rijden. Als je wil dat je pasje pas ingenomen wordt als je voor de rechter staat kan je dat moment dus uit blijven stellenquote:Op zaterdag 16 november 2013 15:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als nooit op een zitting komen helpt ga ik nooit meer betalen als er weer fanmail komt vanuit Leeuwarden...
Helaas werkt dat niet zo natuurlijk.
Nee hoor. Misschien een keertje, maar uiteindelijk ga je voor de bijl.quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:01 schreef qu63 het volgende:
Dat is iets heel anders. Oom agent neemt je pasje nu in en je mag meteen niet meer rijden. Als je wil dat je pasje pas ingenomen wordt als je voor de rechter staat kan je dat moment dus uit blijven stellen
Ik heb geen flauw idee. De laatste keer dat ik staande ben gehouden is alweer 8 jaar geleden.quote:Op zaterdag 16 november 2013 15:58 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ja, maar de agent die je staande houdt kijkt alleen op je pasje, niet in de database, toch?
Nou..quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee hoor. Misschien een keertje, maar uiteindelijk ga je voor de bijl.
Het is een loodzwaar middel. En het wordt vooral te onpas ingezet.
bronquote:Redenen voor invordering rijbewijs
Uw rijbewijs kan onder andere worden ingevorderd in de volgende situaties:
• U heeft een alcoholgehalte in uw bloed van meer dan 1,3 promille. Voor beginnende bestuurders is dit 0,8 promille.
• U weigert mee te werken aan een alcoholonderzoek (blaastest of bloedonderzoek).
• U rijdt 50 kilometer per uur of meer te hard. Op de bromfiets geldt dit bij 30 kilometer per uur of meer te hard rijden.
Ik alleen voor het niet dragen van een gordel, ze checkten m'n pasje, schreven m'n gegevens op en ik mocht weer gaanquote:Op zaterdag 16 november 2013 16:03 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee. De laatste keer dat ik staande ben gehouden is alweer 8 jaar geleden.
Geen idee wat ze verder in hun voertuig uitspoken.
Bij alcohol vind ik het wat anders, maar merendeels gaat het om snelheid. Op wegen waar er eigenlijk niet zoveel aan de hand is.quote:
Kentekencheck geeft alleen de eigenaar van t voertuig aan, that's it. Leasebakken staan op naam van de leasemaatschappij, niet op naam van de bestuurder. En je kan een auto (of meer) bezitten zonder rijbewijs.quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:07 schreef DS4 het volgende:
Met kentekenscanner zien ze al dat de houder geen rijbewijs heeft en bij staandehouding kan men het checken.
En toch blijven er verhalen komen van mensen die al 40 jaar zonder rijbewijs rijden en tegen de lamp lopen bij een fuik waarbij iedereen gecontroleerd wordt..quote:De overheid houd je zo extreem in de gaten dat je gewoon tegen de lamp loopt.
Als jouw rijbewijs is ingenomen komt je op een lijst. Dat is wat anders dan nimmer een rijbewijs hebben.quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:12 schreef qu63 het volgende:
Kentekencheck geeft alleen de eigenaar van t voertuig aan, that's it. Leasebakken staan op naam van de leasemaatschappij, niet op naam van de bestuurder. En je kan een auto (of meer) bezitten zonder rijbewijs.
Dat zijn doorgaans mensen die vooral een rondje om de kerk rijden en zo vaak hoor je het ook weer niet. Je wil niet weten hoeveel mensen worden gecontroleerd. Ik heb al 5 van die controles gehad de afgelopen 10 jaar. Dus het gaat echt om een enkeling.quote:En toch blijven er verhalen komen van mensen die al 40 jaar zonder rijbewijs rijden en tegen de lamp lopen bij een fuik waarbij iedereen gecontroleerd wordt..
Dat heb ik nergens kunnen vinden. Er zal wel gecontroleerd kunnen worden of je rijbewijs geldig is ja of nee, alleen doet men dat niet bij iedere bestuurder.quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:14 schreef DS4 het volgende:
Als jouw rijbewijs is ingenomen komt je op een lijst. Dat is wat anders dan nimmer een rijbewijs hebben.
Meeste ongevallen gebeuren in een straal van 5km rond het huis of het werkquote:Dat zijn doorgaans mensen die vooral een rondje om de kerk rijden en zo vaak hoor je het ook weer niet.
Dat wilde ik wel weten, ik heb er helaas geen bron voor kunnen vinden. Jij wel?quote:Je wil niet weten hoeveel mensen worden gecontroleerd. Ik heb al 5 van die controles gehad de afgelopen 10 jaar. Dus het gaat echt om een enkeling.
Ik heb het destijds uitgezocht nadat mijn rijbewijs 4 maanden op vakantie mocht.quote:
Hmm, ik heb nu dik 12,5 jaar mijn rijbewijs, maar nog nooit hebben ze me ergens naar mijn rijbewijs gevraagd. En ik heb tijden gehad dat ik zo'n 40.000km per jaar reed.quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jouw rijbewijs is ingenomen komt je op een lijst. Dat is wat anders dan nimmer een rijbewijs hebben.
[..]
Dat zijn doorgaans mensen die vooral een rondje om de kerk rijden en zo vaak hoor je het ook weer niet. Je wil niet weten hoeveel mensen worden gecontroleerd. Ik heb al 5 van die controles gehad de afgelopen 10 jaar. Dus het gaat echt om een enkeling.
Het scheelt misschien dat ik standaard bij zo'n controle het bokje ben...quote:Op zaterdag 16 november 2013 19:07 schreef Metalfreak het volgende:
Hmm, ik heb nu dik 12,5 jaar mijn rijbewijs, maar nog nooit hebben ze me ergens naar mijn rijbewijs gevraagd. En ik heb tijden gehad dat ik zo'n 40.000km per jaar reed.
Jammer dat dit niet in Zwitserland was...quote:Op zaterdag 16 november 2013 11:41 schreef DS4 het volgende:
Frankrijk is dus net zo gestoord als NL als het gaat om snelheid...
De enigen die nog gekker zijn op dit gebied.quote:Op zondag 17 november 2013 02:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Jammer dat dit niet in Zwitserland was...
Inkomensafhankelijke boetes.quote:Op zondag 17 november 2013 11:27 schreef Iwanius het volgende:
Vertel. Ken het land vrij goed en daar zelf nooit problemen gehad. Ik heb het dan over het Franstalige gedeelte.
Inmiddels niet meer neequote:Op zaterdag 16 november 2013 19:33 schreef JohnB52 het volgende:
Heeft dit nog wat met topgear te maken?
Of Finland.quote:Op zondag 17 november 2013 09:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
De enigen die nog gekker zijn op dit gebied.
Celstraf voor hardrijden, ik noem maar wat.quote:Op zondag 17 november 2013 11:27 schreef Iwanius het volgende:
Vertel. Ken het land vrij goed en daar zelf nooit problemen gehad. Ik heb het dan over het Franstalige gedeelte.
quote:Op zondag 17 november 2013 12:03 schreef Anne het volgende:
[..]
Inmiddels niet meer nee. Terug naar Top Gear
.
quote:Op woensdag 20 november 2013 11:12 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Top Gear The Perfect Road Trip 2013 staat op usenet zag ik.
quote:Op woensdag 20 november 2013 11:12 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Top Gear The Perfect Road Trip
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |