heb nog nooit iemand gehoord die t gebruikt. Hoe gaat roaming met de wifi spots?quote:Op zondag 28 juli 2013 18:55 schreef Ceades96 het volgende:
Zojuist besefte ik me dat als ziggo heel nederland zou overnemen met haar wifi spots, niemand meer 3g zal gebruiken natuurlijk zal 3g/4g blijven bestaan alleen zal het wel worden teruggedrongen toch? Hoe denken jullie hierover
aangezien vast internet altijd sneller zal zijn als de G varianten zal iedereen een vaste verbinding behouden, zowiezo vanwege de all-in-one pakketten en dat de vaste lijnen geen limiten op dataverkeer hebbenquote:Op zondag 28 juli 2013 19:23 schreef wootahH het volgende:
[..]
heb nog nooit iemand gehoord die t gebruikt. Hoe gaat roaming met de wifi spots?
Moeten ze ook nog samenwerken met de andere kabelproviders. Ik geloof ook niet dat de meeste mensen nog vast internet hebben over zeg 5-10 jaar. De meeste hebben genoeg aan 5677g+++ of andere varianten en willen niet gebonden zijn aan een vaste thuis abonnement.
vast is ouderwets. Tablets en mobieltjes Google glass horloges .. meeste mensen zitten niet te wachten op een vaste lijn of snelheid. Ze willen mobiel zijnquote:Op zondag 28 juli 2013 19:31 schreef mschol het volgende:
[..]
aangezien vast internet altijd sneller zal zijn als de G varianten zal iedereen een vaste verbinding behouden, zowiezo vanwege de all-in-one pakketten en dat de vaste lijnen geen limiten op dataverkeer hebben
Als je telefoon wifi netwerken kan onthouden zal hij elke wifi-spot als hetzelfde netwerk zien. Ik heb in ieder geval maar 1 keer ingelogd en al op een paar plekken gebruik ervan kunnen maken. Zal op een laptop of tablet dus ook wel zo werken denk ik.quote:Op zondag 28 juli 2013 19:05 schreef mschol het volgende:
voorals nog moet je een gebruikersnaam + wachtwoord invoeren per wifi netwerk dat je vind, belachelijk onhandig dus.. (of hebben ze een app ervoor bedacht die dat voor je doet?)
ik zie hier alleen maar meer mensen vast internet gebruiken.. mobile is veel te duur...quote:Op zondag 28 juli 2013 19:34 schreef wootahH het volgende:
[..]
vast is ouderwets. Tablets en mobieltjes Google glass horloges .. meeste mensen zitten niet te wachten op een vaste lijn of snelheid. Ze willen mobiel zijn
dat kan die van mij, maar elk netwerk heeft een andere naam en is dus een uniek netwerkquote:Op zondag 28 juli 2013 19:45 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Als je telefoon wifi netwerken kan onthouden zal hij elke wifi-spot als hetzelfde netwerk zien. Ik heb in ieder geval maar 1 keer ingelogd en al op een paar plekken gebruik ervan kunnen maken. Zal op een laptop of tablet dus ook wel zo werken denk ik.
En tja.. Ik vind het handig, maar niet heel nodig als je ook 3g of 4g hebt. Het bereik is daarnaast heel beperkt, waardoor je er naar mijn idee buitenshuis weinig tot niets aan hebt.
Het netwerk van de bewoner heeft een andere naam ja, maar de wifi-spot heeft altijd dezelfde naam. Ik heb nu bijvoorbeeld ons eigen netwerk in de lijst staan, ziggo91234(rondom nummertjes), maar ook gewoon 'Ziggo'. Dat is de wifi-spot. Ook bij mijn ouders en bij een vriendin kon ik op dit netwerkquote:Op zondag 28 juli 2013 20:02 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zie hier alleen maar meer mensen vast internet gebruiken.. mobile is veel te duur...
[..]
dat kan die van mij, maar elk netwerk heeft een andere naam en is dus een uniek netwerk
wie heeft t over nu? Laat ze eerst maar is landelijk dat kabelnetwerk openstellen voor alle providers.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:02 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zie hier alleen maar meer mensen vast internet gebruiken.. mobile is veel te duur...
[..]
dat kan die van mij, maar elk netwerk heeft een andere naam en is dus een uniek netwerk
Zijn die wifispots dan trager dan de wifi thuis?quote:Op zondag 28 juli 2013 19:00 schreef Prospos het volgende:
Wifispots is leuk om een beetje te online te surfen maar is niet dusdanig snel dat het 3G overtroeft, laat staan 4G.
quote:KPN schermt met een onderzoek dat stelt dat wifi wel wint van 3G maar niet van het razendsnelle 4G. Wie eenmaal 4G heeft, zou geen wifi meer willen.
3g heeft ook een vrij hoge latency. In essentie is lage latency belangrijker dan een erg hoge internet snelheid voor het laden van webpagina's.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:58 schreef eight het volgende:
[..]
Zijn die wifispots dan trager dan de wifi thuis?
Thuis gaat surfen via wifi namelijk sneller dan via 3g
Dit wordt ook bevestigd door KPN:
[..]
Check: https://www.ziggo.nl/#producten/extra-diensten/wifispots om te zien wanneer het in jouw regio beschikbaar is.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:11 schreef Devz het volgende:
Heb mijn twijfels bij de dekking. De huis-tuin-en-keuken wifi routers hebben maar een zeer beperkt bereik en ik kom de wifi spots vooralsnog bijna nergens tegen.
Hoe moet dit dan een serieus alternatief voor 3G/4G gaan worden? Leuk voor erbij ivm datalimieten, maar op dit moment zeker niet meer dan dat.
Het is al beschikbaar in mijn regio, maar ik kom die wifi hotspot (Ziggo) bijna nergens tegen. Simpelweg omdat die routers een bereik van hooguit enkele tientallen meters hebben.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:25 schreef eight het volgende:
[..]
Check: https://www.ziggo.nl/#producten/extra-diensten/wifispots om te zien wanneer het in jouw regio beschikbaar is.
Slechte zaak dat ze dan al aangeven dat het beschikbaar is.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:28 schreef Devz het volgende:
[..]
Het is al beschikbaar in mijn regio, maar ik kom die wifi hotspot (Ziggo) bijna nergens tegen. Simpelweg omdat die routers een bereik van hooguit enkele tientallen meters hebben.
Hoe kan dat nou goed dekkend worden?
Bovendien worden er pas sinds mei routers met ondersteuning voor die hotspots geleverd (en die update vanaf dan vast ook). Dus heel veel routers kunnen ook niet worden ingezet.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:11 schreef Devz het volgende:
Heb mijn twijfels bij de dekking. De huis-tuin-en-keuken wifi routers hebben maar een zeer beperkt bereik en ik kom de wifi spots vooralsnog bijna nergens tegen.
Hoe moet dit dan een serieus alternatief voor 3G/4G gaan worden? Leuk voor erbij ivm datalimieten, maar op dit moment zeker niet meer dan dat.
2xquote:Op zondag 28 juli 2013 22:03 schreef wootahH het volgende:
Hoe zit t eigenlijk met delen van een account? Hoe vaak kun je tegelijk inloggen met 1 account?
zo dachten we 10 jaar geleden ook over vaste telefonie. Ik ken nu niemand meer die nog een vaste telefoonaansluiting gebruikt.quote:Op zondag 28 juli 2013 19:31 schreef mschol het volgende:
[..]
aangezien vast internet altijd sneller zal zijn als de G varianten zal iedereen een vaste verbinding behouden, zowiezo vanwege de all-in-one pakketten en dat de vaste lijnen geen limiten op dataverkeer hebben
Bij Arriva werkt het nu wel ok. De catch pagina is net wat minder irritant geworden, de vinkjes zijn al gezet en 1 druk op een button en je bent verbonden.quote:Op maandag 29 juli 2013 09:21 schreef KomtTijd... het volgende:
overigens ben ik benieuwd of die wifi spots een beetje soepel gaan werken. In de trein heb je ook gratis wifi, maar niemand gebruikt het omdat de aanmeldprocedure gewoon te irritant is. En voor het dataverkeer dat je normaliter op een telefoon hebt (beetje whatsapp en de files checken ofzo) , is 3g meer dan voldoende, en een stuk prettiger dan iedere keer een wifi netwerk oppikken met nauwelijks bereik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |