Volgens mij zijn we allang geen verzorgingsstaat meer; in elk geval niet in de betekenis zoals jij die omschrijft. We zijn wat dat betreft meer een hand-ophoud-staat, met grote groepen mensen die zich zo min mogelijk van anderen aantrekken.quote:Op zondag 28 juli 2013 19:19 schreef Evertjan het volgende:
[..]
je hebt als samenleving ook de taak om te zorg om je te ontfermen over de zwakkeren. Wij zijn in Nederland een verzorgingsstaat. Daar hebben wij destijds voor gekozen. En met de samenleving bedoel ik niet alleen de belastingbetaler maar ook vrienden, familie en of goede buren.
Ohja, dan mag die grote boze overheid opeens weer wél ingrijpen.quote:Op maandag 29 juli 2013 03:21 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Of (verplicht) abortus voor bepaalde mensen...
Ik kijk het nu ook, er woont ook nog een verstandelijk gehandicapte volwassen persoon en iemand van 92 jaar.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:19 schreef Elfletterig het volgende:
Bij KvdB heeft een buurvrouw zojuist wat meer details verstrekt. Het gaat slecht met de man die naar het ziekenhuis is afgevoerd. Het gaat om een gehandicapte man van circa 60 jaar (syndroom van Down) met ernstige doorligplekken.
Die man van 92 (ik meen 91 trouwens) was de vader, die sinds enkele jaren dementerend is. De moeder is overleden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik kijk het nu ook, er woont ook nog een verstandelijk gehandicapte volwassen persoon en iemand van 92 jaar.
Iets met sociale controle..
Je leest zelden van een toestand die zo ernstig is, dus vraag ik me af hoe het kan komen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die man van 92 (ik meen 91 trouwens) was de vader, die sinds enkele jaren dementerend is. De moeder is overleden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |