Meningen hierover?
IMHO, is het iets dat alleen de 2 personen in kwestie aangaat. Persoonlijk zou ik het dus nooit doen.
Je problemen verspreiden op het web of op school (whatever) getuigd in ieder geval niet van respect voor de ander...
[Dit bericht is gewijzigd door Techno op 04-10-2000 15:40]
Toch ben ik er trouwens voor om gewoon alles irl te doen. Anders leef je op een gegeven moment alleen nog maar op het net en da's natuurlijk ook geen goede ontwikkeling.
quote:Ik bedoel niet eens publiekelijk. Ook via mail kan je een heel vertekend beeld van de relatie krijgen.
Op 04 oktober 2000 15:39 schreef Techno het volgende:
Je bespreekt IRL je relatieproblemen toch ook niet publiekelijk?IMHO, is het iets dat alleen de 2 personen in kwestie aangaat. Persoonlijk zou ik het dus nooit doen.
Je problemen verspreiden op het web of op school (whatever) getuigd in ieder geval niet van respect voor de ander...
Joyce ik mis je echt...!!!
Joyce E. uit Groningen, Beijum!!!
Ik zie geen enkel probleem om met je partner te praten via icq en/of mail....maar dat is toch niet je enige communicatie met hem of haar?? Daarnaast zie je elkaar toch ook irl?? Of ga je die onderwerpen dan uit de weg??
Als je alleen via icq/mail e.d. contact hebt...nee lijkt me niet gezond, je moet elkaar af en toe in de ogen kunnen kijken als je het over belangrijke onderwerpen hebt, je moet elkaars stem kunnen horen, dan pas weet je echt (voor zover je dat echt kunt weten) welke emoties er mee spelen.
Maar als je ook regelmatig contact hebt irl, is het soms juist handig om via berichtjes iets uit te spreken... bijvoorbeeld als een onderwerp zo beladen is dat elke keer als je er een gesprek over aangaat, dat uitloopt op knallende ruzie...als je elkaar dan spreekt via berichtjes, heb je kans dat je het rustiger uit kunt praten.
En plubiekelijk...kom zeg, je praat met vrienden en vriendinnen toch ook over je relatie?? Op internet is dat juist heel anoniem, omdt niemand weet wie je irl bent (uitzonderingen daargelaten...hier op FOK kennen heel veel mensen elkaar natuurlijk).
En die anonimiteit kan heel verfrissend werken....de adviezen van je vrienden en briendinnen ken je ondertussen wel en met je ouders heb je ook al duizend keer gesproken...een ander iemand, anoniem, kan dan heel eerlijk zijn of haar mening geven en jou een andere kant van de zaak laten zien waar je nog niet eerder over hebt nagedacht.
[Dit bericht is gewijzigd door Capoeiristas op 11-10-2000 00:48]
quote:Volgens mij begrijp je het inderdaad niet helemaal, of ik begrijp het verkeerd, de vraag was namelijk:
Op 04 oktober 2000 16:13 schreef equilan het volgende:
Ik denk dat ik het niet helemaal begrijp...Ik zie geen enkel probleem om met je partner te praten via icq en/of mail....maar dat is toch niet je enige communicatie met hem of haar?? Daarnaast zie je elkaar toch ook irl?? Of ga je die onderwerpen dan uit de weg??
quote:Volgens mij doelde sataN meer op het praten danwel uitpraten van relatieproblemen; gewoon met elkaar chatten, mailen, etc. is een heel ander verhaal. Excuse me if I'm wrong
Op 04 oktober 2000 15:32 schreef sataN het volgende:
Ik vraag me af of het gevaarlijk is voor een (liefdes)relatie om veel (uit te) praten over het net.
quote:Praten met vrienden/vriendinnen vind ik toch wel heel iets anders dan alles b.v. op FOK! neergooien (wat hier wel degelijk gebeurd).
En plubiekelijk...kom zeg, je praat met vrienden en vriendinnen toch ook over je relatie?? Op internet is dat juist heel anoniem...
quote:Yup. Zelf met een meeltje van een collega oid kan dat wel eens voorkomen (verkeerd opvatten, vertekend beeld krijgen)...
Op 04 oktober 2000 15:42 schreef sataN het volgende:
Ik bedoel niet eens publiekelijk. Ook via mail kan je een heel vertekend beeld van de relatie krijgen.
quote:
Op 04 oktober 2000 15:42 schreef kaya het volgende:
Ik vind mailen/icqen met mijn vriend over problemen ongezond, onnatuurlijk en onpersoonlijk. Ook over de telefoon praten ergens over vind ik vreselijk. Nee geef mij maar een face to face geprek. Heb je volgens mij veel meer aan en dan is het ook gelijk? opgelost/uitgepraat.
Met kaya kan je praten
quote:Dat hoeft niet per se, op het gemiddelde BBS wordt er flink irrationeel gepost
Op 04 oktober 2000 15:40 schreef basszje het volgende:
Tja of niet natuurlijk . Wat je zegt, je laat het bezinken. In plaats van gelijk irrationeel ( door omstandigheden ) ergens op in te springen , denk je eerst na.
Misschien wel een voordeel.
quote:* Techno agrees
Toch ben ik er trouwens voor om gewoon alles irl te doen. Anders leef je op een gegeven moment alleen nog maar op het net en da's natuurlijk ook geen goede ontwikkeling.
En wat betreft de anonimiteit van het internet...ja ik denk dat je vrij anoniem kunt chatten ja, zonder dat iedereen meteen weet dat je keesje uit de kerkstraat bent. En DIE anonimiteit bedoel ik, niets meer en niets minder.
quote:Sorry, het lag niet in mijn bedoeling flauw te doen ofzo en ik respecteer je mening wel degelijk.
Op 04 oktober 2000 16:55 schreef equilan het volgende:
Kom techno doe niet zo flauw...
[knip..]
Zoals je in mijn post kunt lezen heb ik heel duidelijk uitgelegd wat IK denk over communicatie via internet en voor zover ik weet, hoef ik ook niets anders dan alleen MIJN MENING te geven...
quote:Daar doelde ik ook op, chatten (Mirc, ICQ, e.d.) is echt niet zo anoniem als je denkt, zeker niet voor de wat meer gevorderde/technische gebruiker, die kunnen dat zo beamen....
En wat betreft de anonimiteit van het internet...ja ik denk dat je vrij anoniem kunt chatten ja, zonder dat iedereen meteen weet dat je keesje uit de kerkstraat bent. En DIE anonimiteit bedoel ik, niets meer en niets minder.
En eh ff reactie op Techno: eh chatten
Alleen ECHT serieuze dingen, zoals toen zij het uitmaakte (humzz .. niet vanwege haar, maar ik vind dit altyd maar een kutwoord ) vind ik niet kunnen over internet, bij dit soort dingen moet je naar mijn idee via een directer contact praten, want als je zoiets via internet 'bespreekt', verschuil je je naar mijn idee achter internet .. wees dan zo stoer om even te bellen bijvoorbeeld !
Je kent de ander, en snapt ook beter wat iemand kan bedoelen.
Zou dit probleem zich ook hebben voorgedaan toen de telefoon uitgevonden werd? Toen hoefde je elkaar ineens niet meer te zien om met elkaar te praten. Waarom zou internet/icq/mail voor meer problemen zorgen? Je hebt nog steeds dezelfde vriend/vriendin voor je en als je die vertrouwt en er normaal mee omgaat voorzie ik echt geen problemen.
Denk dat het wel meevalt, maar je moet niet tever gaan, voor hetzelfde geld zit haar vriendinnetje even achter de PC....(niet leuk )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |