abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 oktober 2000 @ 15:32:04 #1
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_377969
Ik vraag me af of het gevaarlijk is voor een (liefdes)relatie om veel (uit te) praten over het net. En dan bedoel ik dus via meel en ICQ/chat enzo, niet eens dat je elkaar op een forum gaat aanvallen.
Dit naar aanleiding van wat ik hier de laatste paar dagen zag gebeuren,maar ook uit eigen ervaring.
Eigen ervaring is een ex-vriendje die steeds weer uitviel, woedend werd, en dan via meel excuzes aanbood.
Eigenlijk ging denk ik, achteraf, veel te veel over meel, want als ik het terug leeslijkt het allemaal behoorlijk absurt.
Doordat je geen intonatie hoort komt het minder hard aan, je reageert niet meteen, laat het bezinken, je moet eerst gaan schrijven enzo. Volgens mij kan het daardoor veel langer dan "normaal" duren voor je doorhebt dat er iets in de relatie behoorlijk scheef zit.

Meningen hierover?

Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_377978
Ja ik denk dat Internet gevaarlijk is voor een relatie, al bedoel ik het anders dan jij hier stelt. Het vervelende is dat ik niet in details kan treden omdat ik onder mijn eigen naam post....Mmm, een kloon is een idee
"The tougher the battle, the sweeter the victory"
pi_377981
Je bespreekt IRL je relatieproblemen toch ook niet publiekelijk?

IMHO, is het iets dat alleen de 2 personen in kwestie aangaat. Persoonlijk zou ik het dus nooit doen.

Je problemen verspreiden op het web of op school (whatever) getuigd in ieder geval niet van respect voor de ander...

[Dit bericht is gewijzigd door Techno op 04-10-2000 15:40]

woensdag 4 oktober 2000 @ 15:40:42 #4
5092 basszje
desinfecterend helder
pi_377983
Tja of niet natuurlijk . Wat je zegt, je laat het bezinken. In plaats van gelijk irrationeel ( door omstandigheden ) ergens op in te springen , denk je eerst na.
Misschien wel een voordeel.

Toch ben ik er trouwens voor om gewoon alles irl te doen. Anders leef je op een gegeven moment alleen nog maar op het net en da's natuurlijk ook geen goede ontwikkeling.

Zwiebelvapen is een professie slechts beoefent door de meesters van de zwavelvis .....
pi_377987
Ik vind mailen/icqen met mijn vriend over problemen ongezond, onnatuurlijk en onpersoonlijk. Ook over de telefoon praten ergens over vind ik vreselijk. Nee geef mij maar een face to face geprek. Heb je volgens mij veel meer aan en dan is het ook gelijk? opgelost/uitgepraat.
  woensdag 4 oktober 2000 @ 15:42:44 #6
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_377992
quote:
Op 04 oktober 2000 15:39 schreef Techno het volgende:
Je bespreekt IRL je relatieproblemen toch ook niet publiekelijk?

IMHO, is het iets dat alleen de 2 personen in kwestie aangaat. Persoonlijk zou ik het dus nooit doen.

Je problemen verspreiden op het web of op school (whatever) getuigd in ieder geval niet van respect voor de ander...

Ik bedoel niet eens publiekelijk. Ook via mail kan je een heel vertekend beeld van de relatie krijgen.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  woensdag 4 oktober 2000 @ 16:00:00 #7
6447 VerdrietigMannetje
Ach je moet toch wat :)
pi_378025
Nou lees mijn tropic maar en dan weet je wat ik bedoel!!..

Joyce ik mis je echt...!!!
Joyce E. uit Groningen, Beijum!!!

Als ik een vrouw heb boei ik haar vast en verwen haar zo dat ze nooit meer weg wil!!!
  woensdag 4 oktober 2000 @ 16:13:59 #8
5108 equilan
DE elfengodin
pi_378036
Ik denk dat ik het niet helemaal begrijp...

Ik zie geen enkel probleem om met je partner te praten via icq en/of mail....maar dat is toch niet je enige communicatie met hem of haar?? Daarnaast zie je elkaar toch ook irl?? Of ga je die onderwerpen dan uit de weg??

Als je alleen via icq/mail e.d. contact hebt...nee lijkt me niet gezond, je moet elkaar af en toe in de ogen kunnen kijken als je het over belangrijke onderwerpen hebt, je moet elkaars stem kunnen horen, dan pas weet je echt (voor zover je dat echt kunt weten) welke emoties er mee spelen.
Maar als je ook regelmatig contact hebt irl, is het soms juist handig om via berichtjes iets uit te spreken... bijvoorbeeld als een onderwerp zo beladen is dat elke keer als je er een gesprek over aangaat, dat uitloopt op knallende ruzie...als je elkaar dan spreekt via berichtjes, heb je kans dat je het rustiger uit kunt praten.

En plubiekelijk...kom zeg, je praat met vrienden en vriendinnen toch ook over je relatie?? Op internet is dat juist heel anoniem, omdt niemand weet wie je irl bent (uitzonderingen daargelaten...hier op FOK kennen heel veel mensen elkaar natuurlijk).
En die anonimiteit kan heel verfrissend werken....de adviezen van je vrienden en briendinnen ken je ondertussen wel en met je ouders heb je ook al duizend keer gesproken...een ander iemand, anoniem, kan dan heel eerlijk zijn of haar mening geven en jou een andere kant van de zaak laten zien waar je nog niet eerder over hebt nagedacht.

Elfensex is superspannend...
  woensdag 4 oktober 2000 @ 16:14:57 #9
2433 Capoeiristas
Eej waor gaode gij naor toe?
pi_378040
.

[Dit bericht is gewijzigd door Capoeiristas op 11-10-2000 00:48]

Elke morgen als ik wakker word weet ik dat ik weer 24 uur heb om te leven.
pi_378085
quote:
Op 04 oktober 2000 16:13 schreef equilan het volgende:
Ik denk dat ik het niet helemaal begrijp...

Ik zie geen enkel probleem om met je partner te praten via icq en/of mail....maar dat is toch niet je enige communicatie met hem of haar?? Daarnaast zie je elkaar toch ook irl?? Of ga je die onderwerpen dan uit de weg??

Volgens mij begrijp je het inderdaad niet helemaal, of ik begrijp het verkeerd, de vraag was namelijk:
quote:
Op 04 oktober 2000 15:32 schreef sataN het volgende:
Ik vraag me af of het gevaarlijk is voor een (liefdes)relatie om veel (uit te) praten over het net.
Volgens mij doelde sataN meer op het praten danwel uitpraten van relatieproblemen; gewoon met elkaar chatten, mailen, etc. is een heel ander verhaal. Excuse me if I'm wrong
En om je vraag te beantwoorden, ik ga ze juist niet uit de weg IRL zoals ik al eerder poste in deze thread.
quote:
En plubiekelijk...kom zeg, je praat met vrienden en vriendinnen toch ook over je relatie?? Op internet is dat juist heel anoniem...
Praten met vrienden/vriendinnen vind ik toch wel heel iets anders dan alles b.v. op FOK! neergooien (wat hier wel degelijk gebeurd).

Ennuh, sinds wanneer is internet anoniem?
pi_378095
quote:
Op 04 oktober 2000 15:42 schreef sataN het volgende:
Ik bedoel niet eens publiekelijk. Ook via mail kan je een heel vertekend beeld van de relatie krijgen.
Yup. Zelf met een meeltje van een collega oid kan dat wel eens voorkomen (verkeerd opvatten, vertekend beeld krijgen)...
pi_378098
quote:
Op 04 oktober 2000 15:42 schreef kaya het volgende:
Ik vind mailen/icqen met mijn vriend over problemen ongezond, onnatuurlijk en onpersoonlijk. Ook over de telefoon praten ergens over vind ik vreselijk. Nee geef mij maar een face to face geprek. Heb je volgens mij veel meer aan en dan is het ook gelijk? opgelost/uitgepraat.

Met kaya kan je praten

pi_378107
quote:
Op 04 oktober 2000 15:40 schreef basszje het volgende:
Tja of niet natuurlijk . Wat je zegt, je laat het bezinken. In plaats van gelijk irrationeel ( door omstandigheden ) ergens op in te springen , denk je eerst na.
Misschien wel een voordeel.
Dat hoeft niet per se, op het gemiddelde BBS wordt er flink irrationeel gepost
Zelf heb ik ook wel eens een pissig mailtje verstuurd (hoewel ik die persoon niet IRL ken, en het had ook niets met relaties te maken) waar ik achteraf spijt van had...
quote:
Toch ben ik er trouwens voor om gewoon alles irl te doen. Anders leef je op een gegeven moment alleen nog maar op het net en da's natuurlijk ook geen goede ontwikkeling.
* Techno agrees
  woensdag 4 oktober 2000 @ 16:55:49 #14
5108 equilan
DE elfengodin
pi_378112
Kom techno doe niet zo flauw...ik kan nog net wel lezen, ik weet wat de vraag was...mijn vraag was alleen of dat dan het enige communicatie middel was en die vraag was niet aan jou gesteld (al waardeer ik je antwoord)
Zoals je in mijn post kunt lezen heb ik heel duidelijk uitgelegd wat IK denk over communicatie via internet en voor zover ik weet, hoef ik ook niets anders dan alleen MIJN MENING te geven...

En wat betreft de anonimiteit van het internet...ja ik denk dat je vrij anoniem kunt chatten ja, zonder dat iedereen meteen weet dat je keesje uit de kerkstraat bent. En DIE anonimiteit bedoel ik, niets meer en niets minder.

pi_378126
quote:
Op 04 oktober 2000 16:55 schreef equilan het volgende:
Kom techno doe niet zo flauw...
[knip..]
Zoals je in mijn post kunt lezen heb ik heel duidelijk uitgelegd wat IK denk over communicatie via internet en voor zover ik weet, hoef ik ook niets anders dan alleen MIJN MENING te geven...
Sorry, het lag niet in mijn bedoeling flauw te doen ofzo en ik respecteer je mening wel degelijk.
quote:
En wat betreft de anonimiteit van het internet...ja ik denk dat je vrij anoniem kunt chatten ja, zonder dat iedereen meteen weet dat je keesje uit de kerkstraat bent. En DIE anonimiteit bedoel ik, niets meer en niets minder.
Daar doelde ik ook op, chatten (Mirc, ICQ, e.d.) is echt niet zo anoniem als je denkt, zeker niet voor de wat meer gevorderde/technische gebruiker, die kunnen dat zo beamen....
pi_378237
Equilan het is een beetje naief om te denken dat je anoniem bent op het internet. Daarom ben ik ook erg voorzichtig met persoonlijke problemen bespreken op het net. Maar goed daar heb ik ook mijn vrienden voor.

En eh ff reactie op Techno: eh chatten

woensdag 4 oktober 2000 @ 19:00:17 #17
5108 equilan
DE elfengodin
pi_378353
He toe zeg, ik weet best dat je niet helemaal anoniem bent, maar wel redelijk anoniem!! Nogmaals, het is niet voor iedereen meteen duidelijk dat je keesje uit de kerkstraat bent...ja ik weet ook wel dat voor de technisch meergevorderden onder ons dat best uit te zoeken is...maar daar heb ik het toch niet over??
Ik ben ervan overtuigd dat mensen die mij kennen, en deze posts lezen, heus wel weten wie ik ben....en toch voel ik me vrij anoniem. Net als jullie anoniem voor mij zijn...ik heb helemaal niet de behoefte om te gaan onderzoeken of ik er achter kan komen wie jullie irl zijn...en ik denk ook dat er meer internetgebruikers/chatters zijn die daar opdezelfde manier over denken....is het nu duidelijk wat ik bedoel met anoniem??
pi_378439
Internet is niet owkay vind ik om je relatie problemen te bespreken ... niet eens public, maar ook mail en icq ... je ziet elkaar niet ... je weet niet of de ander wel oprecht is en je praat toch heel anders als je rustig kan nadenken over wat je schrijft en hoe je het wilt brengen ... dan nog niet te spreken over dingen die fout worden begrepen ...
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_379403
quote:
Op 04 oktober 2000 18:03 schreef kaya het volgende:
En eh ff reactie op Techno: eh chatten
  donderdag 5 oktober 2000 @ 10:25:02 #20
6136 PhoeniX-
Looking for the perfect beat..
pi_379430
ehrm .. ik vind het niet echt een probleem, vooral als je met een 'relatie op afstand' zit, en je allebei zowiezo al veel internet. Dan zie je internet wat meer als een normaal communicatie middel, zoals telefoon/sms oid. Ik ben zelf ook nogal een IRC figuur, en heb met mijn ex heel vaak over irc zitten ouwehoeren .. over van alles en nog wat .. ook 'serieuze' topics.

Alleen ECHT serieuze dingen, zoals toen zij het uitmaakte (humzz .. niet vanwege haar, maar ik vind dit altyd maar een kutwoord ) vind ik niet kunnen over internet, bij dit soort dingen moet je naar mijn idee via een directer contact praten, want als je zoiets via internet 'bespreekt', verschuil je je naar mijn idee achter internet .. wees dan zo stoer om even te bellen bijvoorbeeld !

pi_379782
Ja, maar relatie op afstand is dan weer iets heel anders ... mijn vriendin zit nu nog 8+ maanden in australie en we mailen, maar dan is het een van je enige middelen tot contact ... als het echt serieus word vind ik het toch beter als je dat irl bespreekt ...
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_380554
Wel gevaarlijk, maar anders dan jij bedoeld. Mij vriendin praat de zaken niet meer met mij uit maar op de chatbox. Ze is erg makkelijk te beinvloeden en daar heb ik dan veel last van.
  vrijdag 6 oktober 2000 @ 18:14:31 #23
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_381874
Zonder af te doen aan de importantie van je probleem, denk ik dat het geen enkel probleem hoeft op te leveren. Als je een normale gezonde (vul zelf maar in wat dat is) relatie hebt kun je toch ook met elkaar via internet communiceren?

Je kent de ander, en snapt ook beter wat iemand kan bedoelen.

Zou dit probleem zich ook hebben voorgedaan toen de telefoon uitgevonden werd? Toen hoefde je elkaar ineens niet meer te zien om met elkaar te praten. Waarom zou internet/icq/mail voor meer problemen zorgen? Je hebt nog steeds dezelfde vriend/vriendin voor je en als je die vertrouwt en er normaal mee omgaat voorzie ik echt geen problemen.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  zondag 8 oktober 2000 @ 15:07:55 #24
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_384342
Ehh gevaarlijk nee, niet echt.
Niet als je mekaar tussendoor ook vaak genoeg zit.
Als ik zit te leren liever over ICQ dan in dezelfde kamer. Ik moet me gedachten wel een beetje kunnen focussen.

Denk dat het wel meevalt, maar je moet niet tever gaan, voor hetzelfde geld zit haar vriendinnetje even achter de PC....(niet leuk )

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_384345
Depends ....... als je zoals eerder gezegd op een behoorlijke afstand van elkaar zit.... is het een manier, ik bedoel mijn ex-vriendin bijvoorbeeld zat in mexico, ik hier in Nederland, als je dan gesprekken kunt voeren via irc,icq,of desnoods mail is da voor 2 ct per minuut goedkoper als voor Fl.2,30 naar mexico bellen, ik denk dus dat het helemaal ligt aan de situatie en aan hoe je daar mee omgaat natuurlijk. Als je maar niet vergeet dat er ook een persoonlijke kant aan een relatie zit moet het wel kunnen denk ik......
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')