abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129390958
Ik moet even wat weten over botten, ik wil een ontwerp maken van een mens in 3D
En moet daarvoor de verhoudingen hebben van botten

Kan iemand mij hierbij helpen

Groetjes
pi_129390979
de verhoudingen?
3 staat tot 5
pi_129391006
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:31 schreef Murdera het volgende:
de verhoudingen?
3 staat tot 5
Ja, dat is 's zomers, maar tegen de tijd dat TS klaar is, is het winter -O-
pi_129391048
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:31 schreef Queller het volgende:

[..]

Ja, dat is 's zomers, maar tegen de tijd dat TS klaar is, is het winter -O-
Oh shit, als ik daar ook nog rekening mee moet houden weet ik het niet hoor.
15 - 27,85 ofzo?
pi_129391071
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:32 schreef Murdera het volgende:
Oh shit, als ik daar ook nog rekening mee moet houden weet ik het niet hoor.
15 - 27,85 ofzo?
En dan nog één deel water, want anders is de kleur niet goed :{
pi_129391112
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:33 schreef Queller het volgende:

[..]

En dan nog één deel water, want anders is de kleur niet goed :{
en de kalkverzuring? reken je die ook mee?
En dan weten we nog niet eens van TS of hij last heeft van scheurgras.
pi_129391141
Ik bedoel de maten XD

Dus welke hoelang bot A verhouding Tot bot B is enzo
pi_129391153
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:34 schreef Murdera het volgende:
en de kalkverzuring? reken je die ook mee?
En dan weten we nog niet eens van TS of hij last heeft van scheurgras.
Zo, denk ik ff net voor het slapengaan nog een vraagstuk op te lossen, krijg je dit.... ;(

Ik moet het even nazoeken -O-
pi_129391168
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:34 schreef antraxius het volgende:
Ik bedoel de maten XD

Dus welke hoelang bot A verhouding Tot bot B is enzo
A=3 en B=5, tenzij winter ^O^
pi_129391193
xD
pi_129391210
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:35 schreef Queller het volgende:

[..]

Zo, denk ik ff net voor het slapengaan nog een vraagstuk op te lossen, krijg je dit.... ;(

Ik moet het even nazoeken -O-
Ik zal morgen de denktank bijeen roepen. :)
pi_129391211
Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik heb denk ik toch meer dan 2 botten xD
pi_129391228
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:36 schreef antraxius het volgende:
xD
Ik heb het ff voor je getekend. Had helaas geen schoon papiertje (koffie viel om) :@

pi_129391239
Haha xD
pi_129391240
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:36 schreef antraxius het volgende:
Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik heb denk ik toch meer dan 2 botten xD
scheurgras?
pi_129391261
Wat ? :P
En die tekening is wel handig! :D
pi_129391267
iksdee
pi_129391283
Hier xD
pi_129391308
In principe zou je dit direct zo kunnen namaken.

pi_129391336
Tijd voor een dokter ? :P
pi_129391517
Hier! Printen, vergroten en dan uitmeten *O*

pi_129391703
mm das nog best een goed idee
  Moderator zaterdag 27 juli 2013 @ 00:52:12 #23
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129391768
:')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 27 juli 2013 @ 00:54:51 #24
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_129391878
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:50 schreef antraxius het volgende:
mm das nog best een goed idee
en dat kon je niet zelf bedenken? :')

wat voor software gebruik je?
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_129391952
voor wat?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 00:57:23 #26
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_129391975
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:56 schreef antraxius het volgende:
voor wat?
voor het berekenen van de verhoudingen
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_129392001
Dat kan ik wel met pen en papier af :P
  zaterdag 27 juli 2013 @ 00:59:24 #28
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_129392045
oke, dus je wilt een 3D model maken van het menselijk skelet. Hoe ga je dit doen?
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_129392081
Gewoon één bot als 1 punt eiken en dan de rest doen
pi_129392106
ijzerdraad en pvc buis
  zaterdag 27 juli 2013 @ 01:01:16 #31
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_129392128
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:58 schreef antraxius het volgende:
Dat kan ik wel met pen en papier af :P
dat denk ik niet, kan aardig ingewikkeld worden. maar sowieso dus de regel 3 staat tot 5 onthouden. en dus eerst vermenigvuldigen met de omtrek waarna je kunt delen op het totaal.
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
  zaterdag 27 juli 2013 @ 01:02:28 #32
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_129392170
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 01:00 schreef antraxius het volgende:
ijzerdraad en pvc buis
Hoe wil je de botten gaan maken waar een kromming in zit, of bijv de heup? dat krijg je nooit voor elkaar met pvc en ijzerdraad :')

Is dit voor je ckv-project ofzo? kan je beter iets anders kiezen
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_129392177
Misschien handig om wat ergonomie theorie erbij te pakken
http://dined.io.tudelft.nl//ergonomics/
pi_129392210
Dan doe ik het in % dat is ongeveer hetzelfde
pi_129392240
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 01:01 schreef Studeur het volgende:

[..]

dat denk ik niet, kan aardig ingewikkeld worden. maar sowieso dus de regel 3 staat tot 5 onthouden. en dus eerst vermenigvuldigen met de omtrek waarna je kunt delen op het totaal.
Je vergeet het water én scheurgras -O-
pi_129392249
:P
pi_129392279
voor de heup gebruik ik een kogel scharnier
  zaterdag 27 juli 2013 @ 01:11:10 #38
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_129392422
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 01:03 schreef antraxius het volgende:
Dan doe ik het in % dat is ongeveer hetzelfde
Ja maar dan hou je toch geen rekening met de juiste verhouding. Volgens mij snap je niet hoe een skelet in elkaar zit.

Alles in de natuur heeft bepaalde verhoudingen, zo ook de mens. Bij planten is de verhouding meestal 4 tot 8 als je dus kijkt naar verschillende onderdelen van de plant. Bijv de lengte van de plant is 4 en de lengte van het blad zal dan gedeeld moeten worden op het totaal, maar wel rekening houdend met de verhouding. Om dus de precieze lengte van botten ten opzichte van andere botten te vinden moet je eerst de verhoudingen van bijv de schedel en de armen bekijken, die verhouden zich ook 3 tot 5. Maar dat is niet met bijv het voetbot aangezien die fysologisch gezien in verhouding staat tot het onderbeen. Je moet dus van boven naar beneden beginnen en de juiste verhoudingen bereken. Ik raad je aan om hiervoor software te gebruiken zoals ProportionCalculator. Je kunt niet zomaar uitgaan van het standaardmodel van de mens maar je zult de huidige elementen moeten gebruiken om tot een correct eindresultaat te komen op de schaal van jouw object.

Ik studeer zelf bewegingstechnologie en hoop je hiermee voldoende te helpen, als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_129392492
Oh dankje! :D
pi_129392509
als ik nog vragen heb kan ik je dan een pm sturen?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 01:17:50 #41
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_129392617
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 01:14 schreef antraxius het volgende:
als ik nog vragen heb kan ik je dan een pm sturen?
Je mag ze ook hier posten, dan hebben de mensen die ook een oplossing zoeken voor jouw probleem er miss ook wat aan. Mocht je er echt niet uitkomen ben ik bereid je eventueel in het echt te helpen. Momenteel heb ik een project lopend over het menselijk skelet en de verhoudingen waaruit nu al blijkt dat het moeilijker is dan het lijkt om het menselijk skelet na te maken. Ik zal binnenkort wat resultaten posten waarmee je denk ik simpel de verhoudingen kunt berekenen.
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_129392634
Oh graag! :D
pi_129392715
ik kan de maten van een skelet van een mens toch wel gewoon keer 0.5 doen enzo?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 01:32:05 #44
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_129392995
Maar begrijp je t een beetje? Waar ik dus op doel is dat je om het skelet stabiel te houden de juiste verbindingen moet toepassen. Je kunt je voorstellen dat als je linkervoet bijvoorbeeld niet genoeg stabiliteit heeft, het skelet dan niet intact blijft omdat de verbindingen te zwaar belast worden. En dat is ook zo bij een model van het skelet. Daarom altijd de juiste verhoudingen toepassen op de verbindingen waarmee de zwakste schakels zegmaar de minste lasten dragen waardoor je model intact blijft.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 01:21 schreef antraxius het volgende:
ik kan de maten van een skelet van een mens toch wel gewoon keer 0.5 doen enzo?
Nee, als je een klein skelet wilt maken zul je naar het skelet van een kind moeten kijken, en dat heeft andere verhoudingen dan het skelet van een volwassene. Als je dan niet de juiste verhoudingen van de verbindingen berekent (dus hoe je het vast hebt gemaakt) kan het skelet met geen mogelijkheid intact blijven.

Ik zal het proberen simpel uit te leggen:

Je moet dus begrijpen dat als je alles bijv even sterk vast zou zetten met ductape of lijm er bepaalde botspanningen ontstaan die alsmaar sterker worden (aangezien het skelet een natuurlijk vormsel is) en uiteindelijk zo veel kracht komt op het bot dat dit breekt. Daarom altijd de verhouding 3 staat tot 5 aanhouden als het gaat om de hoeveelheid spanning.

Beginnend bij de schedel, waarvan de omtrek laat ik zeggen 40 cm is bij een kind, dan ga je een stap naar beneden naar het nekbot, die dan dus 34 cm lang zal zijn. daarna elk bot wat erna komt moet je berekenen met de 3 tot 5 verhouding. Maar daarbij moet je weer rekening houden met de verwantschap tot andere botten. Als het bot bijvoorbeeld 3 slagen weg ligt van het hoofdbot moet je de verhouding tot 3 delen. Daarnaast zijn de natuurlijke wetten van het skelet beinvloedbaar door omstandigheden, Hou er dus rekening mee dat je je project uitvoert in een correct gestabiliseerde luchtkwaliteit.
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_129393100
is de verhouding van schedel - nekbot dan anders dan 3 tot 5?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 01:38:42 #46
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_129393195
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 01:35 schreef antraxius het volgende:
is de verhouding van schedel - nekbot dan anders dan 3 tot 5?
sorry tikfoutje.
maar ik ga nu kappen, ik verzoek je in dit topic te posten als er updates zijn,
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
  zaterdag 27 juli 2013 @ 01:40:36 #47
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_129393244
Maar mag ik vragen waar dit project precies voor gebruikt wordt? Voor een schoolvak of een universitaire opleiding?
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_129396496
xD
pi_129396535
Ik vind dit soort dingen vrij interessant en ik dacht laat ik er wat voor kunst gaan proberen te maken
  dinsdag 30 juli 2013 @ 17:28:18 #50
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_129512237
Hoi hoe is het nu met je project?
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_129512294
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 17:28 schreef Studeur het volgende:
Hoi hoe is het nu met je project?
ik gok opzei geschoven toen het erg lastig bleek te zijn.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 17:33:07 #52
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_129512367
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 17:30 schreef Murdera het volgende:

[..]

ik gok opzei geschoven toen het erg lastig bleek te zijn.
3 staat tot 5 is toch niet zo'n moeilijke verhouding lijkt me
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_129584548
Hoh sorry ik was een tijdje niet online op fok omdat het lekker weer was = D

Maar ik ga maandag de pvc buizen kopen en dan beginnen :)
  donderdag 20 maart 2014 @ 16:27:22 #54
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_137969559
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 17:24 schreef antraxius het volgende:
Hoh sorry ik was een tijdje niet online op fok omdat het lekker weer was = D

Maar ik ga maandag de pvc buizen kopen en dan beginnen :)
En? Zijn er al foto's beschikbaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')