Maar begrijp je t een beetje? Waar ik dus op doel is dat je om het skelet stabiel te houden de juiste verbindingen moet toepassen. Je kunt je voorstellen dat als je linkervoet bijvoorbeeld niet genoeg stabiliteit heeft, het skelet dan niet intact blijft omdat de verbindingen te zwaar belast worden. En dat is ook zo bij een model van het skelet. Daarom altijd de juiste verhoudingen toepassen op de verbindingen waarmee de zwakste schakels zegmaar de minste lasten dragen waardoor je model intact blijft.
quote:
Nee, als je een klein skelet wilt maken zul je naar het skelet van een kind moeten kijken, en dat heeft andere verhoudingen dan het skelet van een volwassene. Als je dan niet de juiste verhoudingen van de verbindingen berekent (dus hoe je het vast hebt gemaakt) kan het skelet met geen mogelijkheid intact blijven.
Ik zal het proberen simpel uit te leggen:
Je moet dus begrijpen dat als je alles bijv even sterk vast zou zetten met ductape of lijm er bepaalde botspanningen ontstaan die alsmaar sterker worden (aangezien het skelet een natuurlijk vormsel is) en uiteindelijk zo veel kracht komt op het bot dat dit breekt. Daarom altijd de verhouding 3 staat tot 5 aanhouden als het gaat om de hoeveelheid spanning.
Beginnend bij de schedel, waarvan de omtrek laat ik zeggen 40 cm is bij een kind, dan ga je een stap naar beneden naar het nekbot, die dan dus 34 cm lang zal zijn. daarna elk bot wat erna komt moet je berekenen met de 3 tot 5 verhouding. Maar daarbij moet je weer rekening houden met de verwantschap tot andere botten. Als het bot bijvoorbeeld 3 slagen weg ligt van het hoofdbot moet je de verhouding tot 3 delen. Daarnaast zijn de natuurlijke wetten van het skelet beinvloedbaar door omstandigheden, Hou er dus rekening mee dat je je project uitvoert in een correct gestabiliseerde luchtkwaliteit.