Ik ben bezig met aandacht verdelen of dat beter voor mezelf uit te werken. Nu beredeneerde ik het volgende in procenten:
Ik heb aandacht, dat is dan 1 eenheid, 100%. Ik bedenk dit alles dus ik besta maar anderen bestaan ook dus dan wordt die eenheid de helft, 2 nieuwe eenheden oftewel 50-50, de ene helft aandacht voor mezelf en mijn reacties voor mijn helft en antwoord of expressie voor de andere helft.
Maar die andere helft is hetero, bi of homo en ik weet vaak niet wie wat nu is. Ik luister zelf naar hetero's dus zou ik 49,99% aandacht aan hen willen geven in eerste instantie vanwege mijn eigen keuzes. Maar ik moet dan wel opletten telkens wie er hetero, bi of homo is en dat gaat niet altijd. En sommigen zijn er zelf nog niet uit, verhalen over getrouwde mannen die er later pas achter komen en het is mogelijk dat iemand dat nog als optie ziet en dus een andere kant op gaat dan ik zelf wil.
Dus nu denk ik mijn aandacht te verdelen als 1/3 hetero, 1/3 bi en 1/3 homo, 3+3+3=9 dus ik moet 1 stuk "aandacht" over houden oftewel 1% en aangezien ikzelf als hetero besta heb ik dus ook recht op iets van die 1/3, maar dat is een ander verhaal. En als ik dan mijn aandacht op die manier verdeel dan zou ik er vanzelf achter moeten komen met wie ik van welke groep hoeveel aandacht moet geven en hoe ik dat kan laten blijken zonder over te komen als homohater.
Klopt dit of moet ik dit met mijn psych bespreken.