abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129372291
Als ik een huurwoning heb en ik betaal servicekosten, moet ik dan ook nog de bijdrage voor de VvE betalen of zijn deze kosten voor de eigenaar van het appartement die hij/zij aan mij verhuurd?
  vrijdag 26 juli 2013 @ 16:35:41 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_129372441
Die zijn voor de eigenaar, maar het is nergens verboden om ze door te berekenen als het particuliere huur is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 16:37:20 #3
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129372492
VvE betekent niet voor niets "Vereniging van Eigenaren". Voor de eigenaar dus.
Maar als die eigenaar zijn appartement als particulier verhuurt houdt niks hem tegen om (een gedeelte van) die VvE-bijdrage door te berekenen aan de huurder, lijkt me zo.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129375420
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 16:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
VvE betekent niet voor niets "Vereniging van Eigenaren". Voor de eigenaar dus.
Maar als die eigenaar zijn appartement als particulier verhuurt houdt niks hem tegen om (een gedeelte van) die VvE-bijdrage door te berekenen aan de huurder, lijkt me zo.
Maar dat zijn dan toch die servicekosten?
Het appartement staat namelijk ook te koop en dan wordt er niet over servicekosten gesproken, alleen over de bijdrage VvE
pi_129389726
Nee, de bijdrage VvE mag niet volledig als servicekosten doorberekend worden aan de huurder. Wel zullen er in de bijdrage VvE bepaalde kostenposten opgenomen zijn die wel als servicekosten doorberekend mogen worden.
Kosten die doorberekend mogen worden zijn kosten voor leveringen (energie, water, tv, internet etc) en kosten voor aanvullende luxe diensten zoals een huismeester, gebruiksrecht van een logeerkamer in het complex of onderhoudskosten van de gemeenschappelijke tuin en schoonmaak van gemeenschappelijke ruimten.
Kosten voor onderhoud, renovatie en verzekering van het pand en belastingen die de eigenaar van het pand aangerekend worden, mogen niet worden doorberekend aan de huurder in de vorm van servicekosten. Voor de wet zijn dat kosten die onderdeel uitmaken van de huurprijs.

Wel mag de verhuurder de huurprijs zodanig bepalen dat deze hoog genoeg is om de kosten voor de VvE worden gedekt door de huurprijs, mits de huurprijs hoger ligt dan ca 680 euro (grens sociale huur). In geval van een woning met een huurprijs van minder dan 680 euro dan geldt het puntensysteem voor sociale huurwoningen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')