abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129559501
Dolma :r
pi_129567466
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:58 schreef Levolution het volgende:
Goed punt hoor. Ik vind klagen tijdens het vasten ook behoorlijk dom eigenlijk, je doet het toch voor je geloof? Als ware moslim zou je het niet rot maar juist leuk moeten vinden om te vasten.
Als je het moeilijk hebt dan hoort klagen erbij, als je het hardop zegt dan is het ook eigenlijk een directe besef en een klap in je gezicht dat anderen het elke dag zo moeilijk hebben. Ik zelf had het de eerste dagen erg moeilijk en soms maak ik ook even een kreet dat ik dorst of honger heb, dat hoort er nu eenmaal bij, als je een rotbaan hebt zeur je ook dat je een rotbaan hebt, als iemand met een goede baan een rotbaan laat doen om te laten zien hoe slecht sommigen het hebben, wie zou het dan allemaal volhouden zonder maar ook een keer te zeuren? Ik bedoel, waar put jij het argument dat iedereen het leuk moet vinden? Niemand vind het leuk om te verhongeren, enkel de vromen die hun religiositeit boven hun instinct kunnen zetten zullen zwijgen.

Zeuren hoort erbij, perfectie is dat je het zonder doet - in mijn ogen, maar perfectie eisen van elke moslim is toch... vreemd? De "ware" moslim, jij bedoelt de "perfecte" moslim?
  donderdag 1 augustus 2013 @ 12:03:45 #103
389496 fb12fb12
Come at me,bro
pi_129574895
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 01:51 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Als je het moeilijk hebt dan hoort klagen erbij, als je het hardop zegt dan is het ook eigenlijk een directe besef en een klap in je gezicht dat anderen het elke dag zo moeilijk hebben. Ik zelf had het de eerste dagen erg moeilijk en soms maak ik ook even een kreet dat ik dorst of honger heb, dat hoort er nu eenmaal bij, als je een rotbaan hebt zeur je ook dat je een rotbaan hebt, als iemand met een goede baan een rotbaan laat doen om te laten zien hoe slecht sommigen het hebben, wie zou het dan allemaal volhouden zonder maar ook een keer te zeuren? Ik bedoel, waar put jij het argument dat iedereen het leuk moet vinden? Niemand vind het leuk om te verhongeren, enkel de vromen die hun religiositeit boven hun instinct kunnen zetten zullen zwijgen.

Zeuren hoort erbij, perfectie is dat je het zonder doet - in mijn ogen, maar perfectie eisen van elke moslim is toch... vreemd? De "ware" moslim, jij bedoelt de "perfecte" moslim?
Goed uitgelegd bro
pi_129590130
Topic is echt dood :{
pi_129597178
Tsjah, het ligt niet aan mij.
pi_129597344
start niet op juiste moment als je er op klikt.

22e sec dus :(

[ Bericht 56% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2013 23:57:17 ]
pi_129597493
MAAR MOGEN JULLIE DAN OOK NIKS DRINKEN?!!
pi_129597531
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:51 schreef Peunage het volgende:
Dolma :r
Moet je klappen ofzo, dolma niet lekker vinden.
pi_129598549
Grappig plaatje hier wat aanzet tot denken. Van http://superhanallah.tumblr.com/

De tekenaar gaat er van uit dat in het jaar 4000 de mens op een andere planeet woont en vanaf daar de maan niet kan zien en dus niet hoeft te vasten. Leuk gegeven, maar ik begreep hem in eerste instantie anders.

Hoe zit het namelijk met alle levensvormen die misschien wel bestaan in dit gigantische universum, die inderdaad de maan niet kunnen zien. Die kunnen dus onmogelijk Islamatisch zijn of hoeven te vasten...
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:44:55 #111
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_129598913
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 01:51 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Dacht dat het niet alleen om 'voelen wat de armen doormaken' ging, maar ook om je verdiepen in je geloof, contact met God enzo. Ik zie eigenlijk niemand daarmee bezig zijn, de meeste moslims die ik zie zijn gewoon de dag vastend aan het doorbrengen zonder ergens bij stil te staan.
This isn't even my final form.
pi_129600607
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:44 schreef Levolution het volgende:

[..]

Dacht dat het niet alleen om 'voelen wat de armen doormaken' ging, maar ook om je verdiepen in je geloof, contact met God enzo. Ik zie eigenlijk niemand daarmee bezig zijn, de meeste moslims die ik zie zijn gewoon de dag vastend aan het doorbrengen zonder ergens bij stil te staan.
*slapend.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 02:16:16 #113
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_129600748
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:44 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ach als je ook kijkt wat men 's avonds dan eet slaat het ook nergens op.

Gewoon beetje ay, ramazan pidesi, peynir/zeytin en dat is het _O_
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 04:25:36 #114
389496 fb12fb12
Come at me,bro
pi_129601696
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 02:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ach als je ook kijkt wat men 's avonds dan eet slaat het ook nergens op.

Gewoon beetje ay, ramazan pidesi, peynir/zeytin en dat is het _O_
Precies en mischien nog mercimek corbasi
pi_129604108
Keb wel een vraag eigenlijk. Vandaag en gisteren is het toch behoorlijk warm en wat is dan belangrijk? Juist, drinken! Mag je dan ook niet een glas water drinken? Want als je niet drinkt tijdens het warme weer zou een logisch gevolg kunnen zijn dat je flauw valt.
pi_129604621
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:41 schreef Delia het volgende:
Keb wel een vraag eigenlijk. Vandaag en gisteren is het toch behoorlijk warm en wat is dan belangrijk? Juist, drinken! Mag je dan ook niet een glas water drinken? Want als je niet drinkt tijdens het warme weer zou een logisch gevolg kunnen zijn dat je flauw valt.
:')
pi_129608006
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:33 schreef hearmeout het volgende:
Grappig plaatje hier wat aanzet tot denken. Van http://superhanallah.tumblr.com/

[ afbeelding ]

De tekenaar gaat er van uit dat in het jaar 4000 de mens op een andere planeet woont en vanaf daar de maan niet kan zien en dus niet hoeft te vasten. Leuk gegeven, maar ik begreep hem in eerste instantie anders.

Hoe zit het namelijk met alle levensvormen die misschien wel bestaan in dit gigantische universum, die inderdaad de maan niet kunnen zien. Die kunnen dus onmogelijk Islamatisch zijn of hoeven te vasten...
Het gaat niet om de maan of de zon, het gaat om het vasten waarbij je een bepaalde tijd aanhoudt. Er is een Chinese gezegde: "Als iemand naar de maan wijst, dan kijkt de dwaas naar de vinger en de wijze naar de maan." Je mist het doel als je je gaat blindstaren op de regels. Die regels zijn er slechts om je te begeleiden. Ik meen me te herinneren dat in het begin de regels voor het vasten ook anders waren.
pi_129609869
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:41 schreef Delia het volgende:
Hoeveel mensen zijn er al flauwgevallen van 32 graden? Want als dat gebeurt heb je grotere problemen dan het vasten.
pi_129610464
Wanneer is el eid? :P
pi_129617531
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:49 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hoeveel mensen zijn er al flauwgevallen van 32 graden? Want als dat gebeurt heb je grotere problemen dan het vasten.
Als ik de nieuwsberichten moet geloven van een paar dagen terug, zijn er van de 600 ondervraagde 2 flauw gevallen en voor een aantal moest de ambulance komen.
pi_129617590
Het zijn er zelfs meer:

In achttien procent van de gevallen kregen de ondervraagden last van kramp in de spieren, terwijl 48 mensen flauwvielen. Ook kregen vijftien mensen, ruim twee procent van het totaal, last van een hitteberoerte, waardoor ze naar het ziekenhuis moesten. Ook klachten als hoofdpijn, duizeligheid en overmatig transpireren kwamen geregeld voor.
pi_129617801
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:09 schreef xaban06 het volgende:
Het zijn er zelfs meer:

In achttien procent van de gevallen kregen de ondervraagden last van kramp in de spieren, terwijl 48 mensen flauwvielen. Ook kregen vijftien mensen, ruim twee procent van het totaal, last van een hitteberoerte, waardoor ze naar het ziekenhuis moesten. Ook klachten als hoofdpijn, duizeligheid en overmatig transpireren kwamen geregeld voor.
Omdat ze vasten?
pi_129617863
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:04 schreef Drifter__ het volgende:
Wanneer is el eid? :P
Binnenkort. :P

Kijk dit, Saddam, Ben Ali, Hosni Mubarak en Qadhaffi. Mazbalat al tareeg :P
pi_129618107
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:14 schreef Peunage het volgende:

[..]

Omdat ze vasten?