abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129369549
Gister om een uur of 4 kreeg ik opeens steeds spiertrekkingen in mijn rechterduim.
Steeds ging mijn duim heen en weer, zonder dat ik ook maar een enkele spier aanspande.

Heel vervelend, om de 2 minuten gebeurde dat, het deed geen pijn.. het is gewoon heel vervelend en ziet er gek uit..
Dus aan mijn moeder verteld, en die zei ''iedereen heeft wel eens een spiertje die automatisch heen en weer beweegd niks ernstigs dus. ''

Mijn oma is drogist, en die zei dat het misschien een overbelaste spier was.
Ook de spoedarts gebeld, en die zei dat het heel normaal is als een spiertje af en toe beweegd.
Uiteindelijk vandaag voor maandag een afspraak gemaakt bij mijn huisarts (vandaag was de dokter nog op vakantie).

Want was er niet gerust op.
Toen ik uiteindelijk gisternacht ging slapen, was voor het eerst sinds 4 uur dat mijn duim weer gewoon zoals normaal was.. geen spiertrekkingen meer niets.

Dus als ik in ruststand bent (in bed) dan was die spiertrekking ook verdwenen.

Toch kon ik niet slapen (deels door de hitte en deels door de zenuwen)
Dus ben ik op internet gaan zoeken.
En toen stond er dat het de dodelijke spierziekte A L S kan zijn...
Dan heb je ook tintelingen / spiertrekkigen in je handen )
De spierziekte is zeldzaam, 2 op de 100.000 inwoners heeft het.
Zoetermeer heeft zegmaar 122.000 inwoners dus misschien hebben 3 of 4 mensen het hier...

En het komt het meeste voor tussen de 50 en 70 jaar dacht ik.
En ik ben 20...

Toch ging ik doorlezen, en ik zag hele enge verhalen, en toen heb ik gewoon de hele nacht van angst staan ijsberen door de kamer en gehuild.. .

Nu voel ik opeens ook kramp in verschillende spieren, zoals dat ook een symtoon van ALS is, maar voor ik op internet dat allemaal had gelezen had ik geen spierkrampen.

Dus het is een grote kans dat dit eerder van de spanning en zenuwen komt en psygisch is,

Ik moet ook even erbij zeggen dat ik hyperchrondrie heb. Ik denk altijd dat ik gelijk wat ernstigs heb, en ben vaak voor niets naar de dokter geweest vandaar dat ik ook bang ben dat ik niet serieus meer genomen word.

Maar van gister van 16.00 t/m het slapen had ik dus continu dat mijn duim bewoog en het is sinds dien weg.. verder heb ik het niet meer gehad..

Mijn vraag aan jullie, moet ik mij zorgen maken, en hebben jullie ook wel eens spiertrekkingen gehad, dat je iets voelde bewegen en het ook zag, terwijl je niks in het lichaam aanspande.

Bedankt voor het lezen, en hopelijk hebben meer mensen dit gehad. en weten of ik mij echt zorgen moet maken.
pi_129369655
LIF / Trillende spieren
Hier staat alles om je gerust te stellen. Starla heeft het al eens duidelijk uitgelegd:
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2009 01:25 schreef starla het volgende:

[..]

lol :')

Het grappige is, dat heel veel mensen denken dat fasciculaties het eerste symptoom is bij ALS, maar dat is eigenlijk spierzwakte. Zo lang je geen spierzwakte hebt, heb je geen ALS.
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2009 01:31 schreef starla het volgende:

[..]

Nee, dat is echt onjuist. Het is hoogstwaarschijnlijk helemaal NIETS, met een moeilijk woord: idiopatisch.
Fasciculaties komen 90% van de gevallen 'gewoon' voor, zonder enigerlei oorzaak, waaronder stress.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_129369764
Ik zie de nieuwe posters al voor me op het station

"ik ben djakkaa3033, ik ben inmiddels overleden"

:')
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_129369782
Ik zat me te bedenken dat ik wel eens keer toen ik opstond door m'n enkels ging een weekje terug, en nu voel ik ook heel erg zwak... maar dat laatste is waarschijnlijk oko psygisch.

Maar bedankt voor de link. top
pi_129369794
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 15:07 schreef Deetch het volgende:
Ik zie de nieuwe posters al voor me op het station

"ik ben djakkaa3033, ik ben inmiddels overleden"

:')
LOL ik dacht dat die borden om AIDS gingen.
pi_129369892
Ik had die dag inderdaad wel weinig geslapen (zag dat dit een oorzaak kon zijn op jouw link )

Ik sliep om 2 uur, en om 8 uur hoorde ik mijn moeder alweer naar het werk gaan.. Dus toen was ik ook wakker, en door de warmte kon ik niet verder slapen.

Dus misschien vermoeidheid idd, maar ik ben altijd thuis omdat ik afgekeurd ben (wajong heb ik).
Dus doe op een dag geen ene flikker, dus het lijkt me sterk dat mijn spieren overbelast zijn ( vermoeid )

Ik heb wel heel veel stress gehad de laatste tijd, herkeuringen door het UWV nieuwe jobcoach etc dus misschien ook wel in combi met de spanning..

bedankt iig! :)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 15:13:23 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_129369962
Typische hypochonder. Niets aan de hand.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juli 2013 @ 15:13:43 #8
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129369973
Titel:
quote:
Spiertrekkingen in linkerduim.
1e zin:
quote:
Gister om een uur of 4 kreeg ik opeens steeds spiertrekkingen in mijn rechterduim
:?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129370044
quote:
18s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 15:13 schreef JeMoeder het volgende:
Titel:

[..]

1e zin:

[..]

:?
Linker is verkeerd, wel scherp trouwens dat ej dat opviel!
Ik heb het alleen rechts gehad, en een aantal weken geleden ook ff op een anderen plek.
(bij mijn linkerborst zei toen nog voor de lol tegen mijn moeder dat ik een hartaanval kreeg) :P

maar ik hoop verder dat alles goed zit, ik ga zo even naar het kruidvat even kijken of mensen daar ooit van spiertrillingen hebben gehoord, en een eventueel kalmte middel
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juli 2013 @ 15:21:07 #10
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129370164
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 15:16 schreef djakkaa3033 het volgende:

[..]

Linker is verkeerd, wel scherp trouwens dat ej dat opviel!
Ik heb het alleen rechts gehad, en een aantal weken geleden ook ff op een anderen plek.
(bij mijn linkerborst zei toen nog voor de lol tegen mijn moeder dat ik een hartaanval kreeg) :P

maar ik hoop verder dat alles goed zit, ik ga zo even naar het kruidvat even kijken of mensen daar ooit van spiertrillingen hebben gehoord, en een eventueel kalmte middel
Bij mij is het vdermoeidheid. Zit je ook achter een bureau ofzo? Of gebruik je je hand op een zelfde repetatieve manier? Dan kan het daar ook nog aan liggen. Soort van RSI.

Mijn oogleden gaan stuiptrekken als ik erg weinig slaap krijg bijvoorbeeld. Doe je niets aan, behalve dan slapen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129370349
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 15:21 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Bij mij is het vdermoeidheid. Zit je ook achter een bureau ofzo? Of gebruik je je hand op een zelfde repetatieve manier? Dan kan het daar ook nog aan liggen. Soort van RSI.

Mijn oogleden gaan stuiptrekken als ik erg weinig slaap krijg bijvoorbeeld. Doe je niets aan, behalve dan slapen.
Ja. ik gebruik mijn rechterhand en duim veel met de conputer muis.
Ik sta vaak om 11 uur op in de ochtend, en computer soms tot 2 uur snachts.

Daarbuiten sport of fiets ik natuurlijk wel eens, maar het grootste gedeelte van de dag, ben ik vaak dingen aan het lezen op internet.
Dar kan het ook wel zijn inderdaad!!
En ben iniedergeval blij dat het snachts weg is die stuiptrekkingen.

Bedankt voor je bericht! :)
pi_129370471
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 15:27 schreef djakkaa3033 het volgende:

[..]

Ja. ik gebruik mijn rechterhand en duim veel met de conputer muis.
Ik sta vaak om 11 uur op in de ochtend, en computer soms tot 2 uur snachts.

Daarbuiten sport of fiets ik natuurlijk wel eens, maar het grootste gedeelte van de dag, ben ik vaak dingen aan het lezen op internet.
Dar kan het ook wel zijn inderdaad!!
En ben iniedergeval blij dat het snachts weg is die stuiptrekkingen.

Bedankt voor je bericht! :)
shit bro, doe eens minder hypochondriac zijn... ik heb 2x per dag wel ergens een trillend spiertje 10 minute lang.

boeie, vind het wel grappig...
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
  vrijdag 26 juli 2013 @ 15:31:38 #13
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_129370473
Je hebt een ernstige vorm van Hypochondrie.

Daar zou ik mij meer druk om maken.
Narcist
pi_129370482
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 15:31 schreef Magistic het volgende:
Je hebt een ernstige vorm van Hypochondrie.

Daar zou ik mij meer druk om maken.
Dit dus idd...
pi_129370524
Ik zie net op wikipedia dat ALS begint met heftige spierzwakte.
Nou dat heb ik nooit gehad, daarbij komt het vaak voor biij oude mensen en in een stad als Amsterdam hebben hooguit 30 mensen de ziekte.

(Amsterdam 800.000 inwoners, ( 3 inwoners hebben het per 100.000 inwoners.)
Dan kom je niet verder als 30.

Dus ik maak me geen zorgen en probeer te ontspannen. :)
pi_129370580
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 15:33 schreef djakkaa3033 het volgende:
Ik zie net op wikipedia dat ALS begint met heftige spierzwakte.
Nou dat heb ik nooit gehad, daarbij komt het vaak voor biij oude mensen en in een stad als Amsterdam hebben hooguit 30 mensen de ziekte.

(Amsterdam 800.000 inwoners, ( 3 inwoners hebben het per 100.000 inwoners.)
Dan kom je niet verder als 30.

Dus ik maak me geen zorgen en probeer te ontspannen. :)
Nee, ga naar een huisarts en geef aan dat je hypochondrie hebt!
  vrijdag 26 juli 2013 @ 15:36:20 #17
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_129370606
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 15:35 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Nee, ga naar een huisarts en geef aan dat je hypochondrie hebt!
Inderdaad, als ik je TS zo lees heb je serieus professionele hulp nodig.
Narcist
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juli 2013 @ 15:42:37 #18
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129370770
Ik begin me ook na elk van je posts meer zorgen te maken TS. Ga naar de dokter voor een doorverwijzing naar een psycholoog om je van je hypochondrie af te helpen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 26 juli 2013 @ 16:00:03 #19
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_129371236
Bij mij gaat ook wel eens iets trillen.
Heeft iedereen wel eens, dus niet zo overdreven doen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_129542177
Update
Ik ben bij de dokter geweest en die zei dat het normaal is en iedereen het heeft af en toe..

Hij wou me niet doorverwijzen naar een arts.
maar toch ben ik er alles behalve gerust op..

Omdat er bij de spierziekte ALS ook spierzwakte optreed ben ik elke dag gaan opdrukken, en eergister heb ik mij in de badkamer 30 keer opgedrukt..
En gister allemaal pijn in mijn buik als ik hem aanspande, of zelfs als ik me aftrok achter de pc..

Waarom ik mij opdrukte? Om te kijken of mijn spieren nog steeds het goed doen....
En dat was het geval. Alles deed het nog goed.

Alleen wou ik em dus vandaag weer opdrukken alleen nu kom ik niet verder dan 5 keer, en ik ook steeds dat mijn spieren vandaag best zwak zijn.. Heb weinig kracht de laatste uren.

Ook heb ik de laatste tijd heel veel last van mijn keel..
Het voelt als een enorme druk, en met slikken of eten ook erg veel last..

Op internet ''krop in je keel'' gedruk en toen stond er dat de meeste gevallen die druk op je keel komt omdat je spanningen hebt en je een spier onbewust aanspant en het in de meeste gevallen geen kwaad ken.. Maar omdat ''last met slikken'' ook bij A L S voorkomt, knijp ik hem toch wel...

Ik wil het liefst terug naar mijn dokter om alsnog een verwijzing te krijgen naar een KNO of neuroloog alleen ik weet diep van binnen ook wel dat het ook te maken kan hebben met spanning dit alles..

Trillende spieren, krop in je keel, vermoeidheid in de speiren etc.
Mijn moeder zegt ook al, wacht het gewoon ff af en ze was boos dat ik bij de dokter zei dat ik misschien A L S heb, want ze zegt dat hij je dan bij voorbaat al niet meer serieus neemt dit in combinatie met mijn geschiedenis (ben vaak voor niets bij de dokter geweest)

Toch voelt het niet goed, die enorme druk op mijn keel en continu spiertrekken in verschillende spieren in het lichaam.
Ook voel ik me vandaag heel zwak mijn spieren, maar bij ALS is het zo dat je eerst spierzwakte heb en daarna pas trillingen, ik had eerst trillingen en nu heb ik vandaag voor het eerst dat ik zwak voel op mijn spieren.

[ Bericht 5% gewijzigd door djakkaa3033 op 31-07-2013 13:50:57 ]
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:53:17 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_129542496
Van 30 keer opdrukken naar 5.. Sure :D
Misschien toch iets vaker achter je pc'tje rukken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_129542806
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:53 schreef Dven het volgende:
Van 30 keer opdrukken naar 5.. Sure :D
Misschien toch iets vaker achter je pc'tje rukken.
Misschien komt dat ook wel omdat ik door de spierpijn moeilijker kan opdrukken maar mijn spieren voelen ook echt zwak vandaag.. word gek van de angst ga maar ff buiten ontspannen ff met de waterbus naar Dordrecht fijne middag!!
pi_129543732
Ik zou me laten behandelen voor die hypochondrie ipv voor ALS. Ooit heb je misschien wel echt iets en dan gelooft niemand je meer.

Spiertrekkingen heeft iedereen wel eens. En als jij je uit het niets ineens 30 keer gaat opdrukken heb je natuurlijk gewoon spierpijn.
pi_129544564
Of je bent een goede troll of je hebt echt last van hypochondrie :')
Allemachies zeg.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  Moderator woensdag 31 juli 2013 @ 14:57:18 #25
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_129544649
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 15:01 schreef djakkaa3033 het volgende:

Dus ben ik op internet gaan zoeken.
En toen stond er dat het de dodelijke spierziekte A L S kan zijn...
Dan heb je ook tintelingen / spiertrekkigen in je handen )
De spierziekte is zeldzaam, 2 op de 100.000 inwoners heeft het.
Zoetermeer heeft zegmaar 122.000 inwoners dus misschien hebben 3 of 4 mensen het hier...

En het komt het meeste voor tussen de 50 en 70 jaar dacht ik.
En ik ben 20...

Toch ging ik doorlezen, en ik zag hele enge verhalen, en toen heb ik gewoon de hele nacht van angst staan ijsberen door de kamer en gehuild.. .

Nu voel ik opeens ook kramp in verschillende spieren, zoals dat ook een symtoon van ALS is, maar voor ik op internet dat allemaal had gelezen had ik geen spierkrampen.

Dus het is een grote kans dat dit eerder van de spanning en zenuwen komt en psygisch is,

Hier gaat het mis.
Wat je ook voelt, als je op internet gaat zoeken, vind je uiteindelijk een dodelijke ziekte bij je symptomen.
F.K.A. SuperwormJim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')