Gister om een uur of 4 kreeg ik opeens steeds spiertrekkingen in mijn rechterduim.
Steeds ging mijn duim heen en weer, zonder dat ik ook maar een enkele spier aanspande.
Heel vervelend, om de 2 minuten gebeurde dat, het deed geen pijn.. het is gewoon heel vervelend en ziet er gek uit..
Dus aan mijn moeder verteld, en die zei ''iedereen heeft wel eens een spiertje die automatisch heen en weer beweegd niks ernstigs dus. ''
Mijn oma is drogist, en die zei dat het misschien een overbelaste spier was.
Ook de spoedarts gebeld, en die zei dat het heel normaal is als een spiertje af en toe beweegd.
Uiteindelijk vandaag voor maandag een afspraak gemaakt bij mijn huisarts (vandaag was de dokter nog op vakantie).
Want was er niet gerust op.
Toen ik uiteindelijk gisternacht ging slapen, was voor het eerst sinds 4 uur dat mijn duim weer gewoon zoals normaal was.. geen spiertrekkingen meer niets.
Dus als ik in ruststand bent (in bed) dan was die spiertrekking ook verdwenen.
Toch kon ik niet slapen (deels door de hitte en deels door de zenuwen)
Dus ben ik op internet gaan zoeken.
En toen stond er dat het de dodelijke spierziekte A L S kan zijn...
Dan heb je ook tintelingen / spiertrekkigen in je handen )
De spierziekte is zeldzaam, 2 op de 100.000 inwoners heeft het.
Zoetermeer heeft zegmaar 122.000 inwoners dus misschien hebben 3 of 4 mensen het hier...
En het komt het meeste voor tussen de 50 en 70 jaar dacht ik.
En ik ben 20...
Toch ging ik doorlezen, en ik zag hele enge verhalen, en toen heb ik gewoon de hele nacht van angst staan ijsberen door de kamer en gehuild.. .
Nu voel ik opeens ook kramp in verschillende spieren, zoals dat ook een symtoon van ALS is, maar voor ik op internet dat allemaal had gelezen had ik geen spierkrampen.
Dus het is een grote kans dat dit eerder van de spanning en zenuwen komt en psygisch is,
Ik moet ook even erbij zeggen dat ik hyperchrondrie heb. Ik denk altijd dat ik gelijk wat ernstigs heb, en ben vaak voor niets naar de dokter geweest vandaar dat ik ook bang ben dat ik niet serieus meer genomen word.
Maar van gister van 16.00 t/m het slapen had ik dus continu dat mijn duim bewoog en het is sinds dien weg.. verder heb ik het niet meer gehad..
Mijn vraag aan jullie, moet ik mij zorgen maken, en hebben jullie ook wel eens spiertrekkingen gehad, dat je iets voelde bewegen en het ook zag, terwijl je niks in het lichaam aanspande.
Bedankt voor het lezen, en hopelijk hebben meer mensen dit gehad. en weten of ik mij echt zorgen moet maken.