En ze bellen je niet uit je bed op nieuwjaarsdagquote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:26 schreef vanKaas het volgende:
[..]
Werden er door Atheïsten gelovigen verbrand?
Worden mensen wakker geluid met kerkklokken door Atheïsten?
Worden mensen volgeluld om niet te geloven door Atheïsten?
Dacht het niet.
Over moraal gesproken.
Heb jij die ook dan?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:28 schreef vanKaas het volgende:
[..]
Naastenliefde is maar een plaats in de kerk, nietwaar,
Jep,quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:28 schreef vanKaas het volgende:
[..]
Naastenliefde is maar een plaats in de kerk, nietwaar,
Verdraaien hoe het de gelovige past.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tis maar net hoe je het bekijkt, deden christenen dat? Ja, werden christenen atheïsten genoemd? Ja
Daarnaast Stalin he.
Wat verdraai ik danquote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:30 schreef vanKaas het volgende:
[..]
Verdraaien hoe het de gelovige past.
Waren ze altijd al goed in.
Zou ik dan toch eens heen gaan als ik jouw was. Dan leer je tenminste wat naastenliefde is, en buiten dat om is het ook vooruitstrevend voor je eigen moraal..Want moraal zou je van atheisten niet leren hoor, die bepalen hun eigen moraal namelijk.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:31 schreef vanKaas het volgende:
[..]
Een plaats in de kerk, nee.
Wat moet ik daar?
Een ex priester en een prima reden waarom je zelf moet nadenken en niet moet gelovenquote:
Ja, het toch maar niet priester worden heeft heel goed uitgepakt he, goed om te weten waar je voor staat.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een ex priester en een prima reden waarom je zelf moet nadenken en niet moet geloven
Kijk dit is wat ik bedoel, weer wil je jou moraal aan anderen opdwingen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:33 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Zou ik dan toch eens heen gaan als ik jouw was. Dan leer je tenminste wat naastenliefde is, en buiten dat om is het ook vooruitstrevend voor je eigen moraal..Want moraal zou je van atheisten niet leren hoor, die bepalen hun eigen moraal namelijk.
Naar m'n eigen ervaring heb ik nooit wat positiefs geleerd van en door gelovigen, hypocriet gespuis.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:31 schreef T[quote]
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/2000875/12/25#129408975]zaterdag 27 juli 2013 17:33 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Zou ik dan toch eens heen gaan als ik jouw was. Dan leer je tenminste wat naastenliefde is, en buiten dat om is het ook vooruitstrevend voor je eigen moraal..Want moraal zou je van atheisten niet leren hoor, die bepalen hun eigen moraal namelijk.
Volgens mij lees jij meer wat je wilt lezen dan wat ik zeg.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, het toch maar niet priester worden heeft heel goed uitgepakt he, goed om te weten waar je voor staat.
Zou zo zijn, laat ik nu een andere ervaring hebben als jij vooral met atheisten..En wederom verlaag je jezelf en gedraag je je als hypocriet gespuis.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:38 schreef vanKaas het volgende:
[..]
Naar m'n eigen ervaring heb ik nooit wat positiefs geleerd van en door gelovigen, hypocriet gespuis.
Mijn gevoel voor mijn medemens is beter, veel beter, dan wat een gelovige ten toon stelt.
Over de rest van je geblaat ga ik niet eens in.
Ach, goed om te weten dat je prijst welke pad Stalin heeft gekozen, overduidelijke beeldvorming nu.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij lees jij meer wat je wilt lezen dan wat ik zeg.
Hebben meer christenen last van.
Nope, dat doe ik niet, ik zeg dat je zelf moet nadenken, en niet moet geloven, ook niet in grote leiders dus.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ach, goed om te weten dat je prijst welke pad Stalin heeft gekozen, overduidelijke beeldvorming nu.
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:40 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Zou zo zijn, laat ik nu een andere ervaring hebben als jij vooral met atheisten..En wederom verlaag je jezelf en gedraag je je als hypocriet gespuis.
Hij begon voor zichzelf na te denken, en het is overduidelijk wat het resultaat was, begrijp je dat?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope, dat doe ik niet, ik zeg dat je zelf moet nadenken, en niet moet geloven, ook niet in grote leiders dus.
Moeilijk voor je?
Nee, die zijn het gelukkig allemaal zeer harmonisch met elkaar eens.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:36 schreef Robmeister het volgende:
Gelukkig hebben theisten dat niet. Een theist is gewoon iemand die gelooft in God, welke God dat ook mogen zijn. Dat veroorzaakt in ieder geval geen verwarring.
wil je nu zeggen dat we vooral zelf niet moeten nadenken?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij begon voor zichzelf na te denken, en het is overduidelijk wat het resultaat was, begrijp je dat?
Als dat het resultaat is, vooral niet nee.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
wil je nu zeggen dat we vooral zelf niet moeten nadenken?
Jep, met de opmerking dat je zelf moet nadenken en niet moet geloven (ook niet in grote leiders)quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als dat het resultaat is, vooral niet nee.
Ik wil je er wel aan herinneren, dat jij reageerde op mijn Stalin voorbeeld en jij zei dat hij ex priester zou worden.
Dat zeg ik nergens dat theisten het altijd met elkaar eens zijn. Maar over de definitie theist is geen verwarring, als je zegt ik ben theist weet je tenminste waar je over spreekt. Bij atheisten moet je eerst even doorvragen wat hun eigenlijk bedoelen met atheist. En een theist gelooft in het bestaan van een God, Daar horen spaghettimonsters niet bij.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:47 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Nee, die zijn het gelukkig allemaal zeer harmonisch met elkaar eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |