Nee, dat heb ik ook. Maar ik vraag me af waarom ze niet gewoon een middenweg hebben genomen. Wat spannende momenten is belangrijk, maar dat losgekoppeld zweven, O2-gehalte percentages, slingerende wrakstukken, een grote brand, een Chinees ruimtestation benaderen met een brandblusser, op goed geluk een paar knoppen inrammen om weer veilig op aarde te landen om met een diepe zucht weg te wandelen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:35 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Klopt, maar een film is voor mij ter vermaak, niet om feitelijk 100% accuraat te zijn.
Ik vond het in dit geval wel wat toevoegen. De emotionele catharis van het opstaan uit de modder (in zekere zin de wedergeboorte) kon alleen effectief zijn in het licht van de continu rijzende actie en climax. Daar past geen bemeten film bij (juist niet, cf. catharsis en mimesis). Je moet jezelf er wel voor willen overgeven, en ik kan me goed voorstellen als je heel erg vasthoudt aan wat wel en niet kan, dat je filmbeleving een stuk minder is. Daarom bemerk je ook zo'n verschil in ervaring tussen mensen die het in 3d in de bioscoop gezien hebben en mensen die thuis een slechte rip zitten te kijken (kijk ook maar terug in dit topic). Die zijn er anders voor gaan zitten en hadden een meer immersieve ervaring, waardoor ze makkelijker vervoerd konden raken, en dan wordt de film ineens heel anders.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik ook. Maar ik vraag me af waarom ze niet gewoon een middenweg hebben genomen. Wat spannende momenten is belangrijk, maar dat losgekoppeld zweven, O2-gehalte percentages, slingerende wrakstukken, een grote brand, een Chinees ruimtestation benaderen met een brandblusser, op goed geluk een paar knoppen inrammen om weer veilig op aarde te landen om met een diepe zucht weg te wandelen.
Ik vond het op z'n zachtst gezegd allemaal een beetje té.
Ik ben gestopt met kijken.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik ook. Maar ik vraag me af waarom ze niet gewoon een middenweg hebben genomen. Wat spannende momenten is belangrijk, maar dat losgekoppeld zweven, O2-gehalte percentages, slingerende wrakstukken, een grote brand, een Chinees ruimtestation benaderen met een brandblusser, op goed geluk een paar knoppen inrammen om weer veilig op aarde te landen om met een diepe zucht weg te wandelen.
Ik vond het op z'n zachtst gezegd allemaal een beetje té.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
Eenzelfde protesten als bij de flat van Benno L. zouden voor deze film acceptabel zijn.quote:Op zondag 23 februari 2014 01:21 schreef Breuls het volgende:
Gravity komt van 2 t/m 5 maart opnieuw in IMAX. Ben toch wel sterk aan het overwegen er weer heen te gaan.
Je had liever dat Sandra Bullock een luier om had zoals ze echt doen ipv dat strakke zwarte slipje?quote:Op zondag 2 maart 2014 12:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Ergerde me vooral aan dat die film zo belachelijk onrealistisch was.Zag er verder wel mooi uit.
Neu, maar dat overvliegen tussen stations is natuurlijk belachelijk.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:43 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je had liever dat Sandra Bullock een luier om had zoals ze echt doen ipv dat strakke zwarte slipje?
Sja, dat Clooney de andere kant op werd getrokken ook. Maar dan kun je beginnen dat Bullock niks te zoeken had in Space en dat het raar was dat Clooney niks wist van Bullocks achtergrond.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Neu, maar dat overvliegen tussen stations is natuurlijk belachelijk.
Mja, als je je niet stoort aan onrealistische dingen is het wel een vermakelijk film.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:49 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Sja, dat Clooney de andere kant op werd getrokken ook. Maar dan kun je beginnen dat Bullock niks te zoeken had in Space en dat het raar was dat Clooney niks wist van Bullocks achtergrond.
Ik heb gisteren eindelijk de film gezien (helaas niet in 3D), ik ben het met je eens dat de meeste klachten wat overdreven zijn. Je kan tot op zekere hoogte een loopje nemen met de werkelijkheid, bijv. het Chinese station wat verder gevorderd is (gepland voor 2018) en de hoogte van de banen van dat ruimtespul, zolang je maar niet rommelt met het feit dat bepaald spul op een geostationaire baan moet zitten. De 'klacht' dat Bullock's haar had moeten zweven is zonder meer terecht, of dat het uitvoerbaar was in die light box weet ik niet. Je zou iets aan het haar kunnen bevestigen net als dat ze van alles aan andere delen van het lichaam bevestigden maar ga je dan een waarheidsgetrouwe simulatie van het zwevende haar krijgen en dit zonder dat de actrice de hele tijd pijnlijke rukken krijgt?quote:Op maandag 7 oktober 2013 12:05 schreef speknek het volgende:
Ookal ben ik fan van Neil deGrasse Tyson en bedoelt hij het vast half als grapje, ik vind dat altijd een beetje pijnlijk, mensen die naar een scifi film roepen 'jamaar dat kan toch nooit'. Het is natuurlijk vrij duidelijk dat zo'n film een loopje neemt voor het verhaal, bijvoorbeeld met de Hubble en de ISS. En dat de film Gravity heet komt natuurlijk door de dubbele betekenis ervan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |