quote:
Op zaterdag 27 juli 2013 22:35 schreef Hallmark het volgende:[..]
Op basis waarvan zeg je dat?
Is dat een observatie in het algemeen, of heb je ervaring met de methode, of kennissen, enz.?
Dat is gewoon de reden waarom ze (cb, arts. kdv ) aanraden te wachten met zindelijk worden/ potjestraining tot het kind die aandrang zelf voelt en alles kan ophouden. En heeft ook te maken met je spieren die nog niet optimaal functioneren.
Wat betreft deze methode ik zie het heel veel in mijn omgeving en ik vind het niets.
Een kind leert er niet per definitie sneller zindelijk van worden en je steekt er zo erg veel tijd in die ik liever in andere dingen met mijn kind zou steken.
Ik vind het overdreven om op die manier er mee bezig te zijn zeker als ik zie hoe ze het in mijn omgeving doen. En als je het niet op die manier doet zie ik de meerwaarde er niet van.
Je kind voor de 6 maanden op het potje vind ik eigenlijk nogal een onderbreking van hoe ik vind dat het moet gaan voor een baby.
Mijn beide kinderen poepen en plassen op vaste tijden. Dus dat luier voordeel heb ik ook
De oudste was toen ze de controle wel had binnen een week dag en nacht zindelijk zonder dat ik er al eeuwen mee bezig was.