abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129332207
Voor hen die al wat ouder zijn en ooit ergens in de jaren 60/70 filmpjes maakten met bijvoorbeeld onderstaande handcamera's is de vraag of er al mensen zijn die de filmrolletjes van toen (kleine spoelen) digitaal hebben overgezet, of het zelf hebben gedaan, en wat het allemaal uiteindelijk koste.

concreet:

- Waar heb jij al die filmrolletjes digitaal over laten zetten en hebben ze alles kunnen overzetten
of was een deel onbruikbaar vanwege de tijdsgeest.
- Heb je zelf alle apparatuur en software gekocht en ben je zelf alles gaan overzetten en wat heb
je daar allemaal voor nodig en wat ben je in zijn totaliteit kwijt?
- Daar er toen nog geen geluid bij was ben ik benieuwd hoe jij de films zelf digitaal van
muziek/tekst heb voorzien en dus met welke software je dat gedaan hebt.

De reden is dat dat ik dus ik ergens verborgen op zolder zo een aantal super8? spoelen heb liggen die ik eens wilde gaan digitaliseren en dus twijfel of ik het zelf zal doen of dat ik het laat doen. :s)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2013 15:29:08 ]
  donderdag 25 juli 2013 @ 15:45:54 #2
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129332976
Mijn vader heeft dat laten doen bij de Firma Hulskamp ( https://www.hulskamp.nl/ )
Goedkoop was dat alleen niet omdat de films handmatig overgezet moeten worden en dat moet ook op normale afspeelsnelheid.
Oude films kunnen ook snel breken als ze lang niet zijn vertoond dus er moet ook iemand bijzitten.
pi_129366366
En aan wat voor soort prijzen moet ik dan denken als je over "duur" praat?

De opvolgende vraag is dan ook: Misschien dan maar zelf alle hard en software kopen voor de langere termijn?

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2013 13:30:31 ]
  vrijdag 26 juli 2013 @ 14:02:32 #4
45 SiGNe
pi_129367497
Het was nog in het guldentijdperk maar je moet dan toch denk ik wel denken aan zo'n ¤100 per film.
Maar dan kan je denk ik beter even Hulskamp bellen voor een snelle offerte/prijsindicatie.

Zelf apparatuur kopen ervoor lijkt me ook aardig duur worden.
Ik weet niet hoeveel films je hebt om te zetten?
pi_129397281
Poeh, ik heb niet eens gekeken hoeveel van die kleine spoelen ik heb. Maar als ik het zo grof uit het hoofd doe dan zou het weleens in de 10 o.i.d. kunnen lopen. Als ik dan even jouw bedrag aanhoudt x ,laten we zeggen, 10 dan kom je al uit op ¤ 1.000,- aan alleen het overzetten.

Kan ik net zo goed voor dat bedrag kijken of ik alle apparatuur en software zelf kan kopen en het dan zelf gaan overzetten. :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2013 09:59:11 ]
  zaterdag 27 juli 2013 @ 16:53:15 #6
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129407930
Ik wil eigenlijk hetzelfde met Hi8.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 27 juli 2013 @ 17:28:40 #7
45 SiGNe
pi_129408870
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 09:58 schreef Iwanius het volgende:
Poeh, ik heb niet eens gekeken hoeveel van die kleine spoelen ik heb. Maar als ik het zo grof uit het hoofd doe dan zou het weleens in de 10 o.i.d. kunnen lopen. Als ik dan even jouw bedrag aanhoudt x ,laten we zeggen, 10 dan kom je al uit op ¤ 1.000,- aan alleen het overzetten.

Kan ik net zo goed voor dat bedrag kijken of ik alle apparatuur en software zelf kan kopen en het dan zelf gaan overzetten. :s)
Het is jaren geleden dat m'n vader het heeft laten doen en ik weet de prijzen ook niet helemaal zeker dus ik zou gewoon opbellen.
En volgens mij zijn er wel meer bedrijven die dit soort zaken doen, niet alleen Hulskamp.
pi_129435048
Mijn vader heeft dit destijds zelf gedaan. Ik weet niet of je een projector en een doek hebt?

Dan gewoon een kamer (goed) donker maken. De projector de film laten projecteren op een doek en met een normale videocamera opnemen. Dit geeft aardig goede resultaten.

Ongetwijfeld dat een projessional het beter kan. En als de films erg beschadigd zijn komt er niet veel uit. Maar dan ben je ook bij een professional meer kwijt om de film te laten restaureren.
pi_129435251
Die optie die je hierboven noemt ken ik maar daar voel ik weinig voor eigenlijk.

Ik heb de spoelen zelf nog niet bekeken dus ik zal dat eerst moeten doen om te kijken of ze nog überhaupt in een behoorlijke staat zijn voor digitale overzetting. Gelukkig heb ik de projector ook nog dus lijkt mij gewoon het beste dat ik dat allemaal even check alvorens ik dus overga tot digitalisering.
pi_129435449
Dan zou ik persoonlijk tijdens het controleren gewoon een camera mee laten lopen. Kost weinig extra tijd en als het niets is kun je het altijd nog laten doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')