Daar is veel voor te zeggen alleen kan men dat niet verbieden want het is geen bewuste keuze van die mensen. Wel zou men moeten verplichten op de juiste manier te niezen en hoesten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niezen en hoesten zou ook verboden moeten worden.
In dit voorbeeld zou ik mij ook het meest storen aan het krijsende kind maar dit is voor iedereen anders. Waar het omgaat is dat beide overlast veroorzaken, wat erger is doet eigenlijk niet ter zake. (persoonlijk stoor ik mij niet aan een kind dat eventjes krijst of iemand die in de buitenlucht een sigaretje rookt)quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:55 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Een krijsend kind hoor je over het hele strand.....
Van een roker merk je niets van op 5 meter afstand...
Wat? Jij gaat echt ver.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Gelukkig is dat nu verboden, of jouw post mag laat ik maar aan de moderatoren.
Er is nu eenmaal de tabakswet waarin staat dat men geen reclame mag maken voor tabaksproducten.quote:
Mensen klagen over de overlast die jij veroorzaakt en jij noem dat zeiken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:54 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat IS zeiken over andere mensen.....
Heb je YT al aangeklaagd?quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:12 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er is nu eenmaal de tabakswet waarin staat dat men geen reclame mag maken voor tabaksproducten.
Als die effecten niet te berekenen zijn is het dus niet meer dan onderbuik gevoelens die je kanaliseert jegens een groep mensen die zogenaamd in jou optiek overlast veroorzaken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je kunt nooit het effect van meeroken uitreken bij één persoon een bepaalde situatie. Het zal afhangen van hoeveel er wordt gerookt, de wind, waar iemand zit en weet ik wat. Daarnaast is het niet relevant want de overlast is er gewoon los van de kleine gezondheidseffecten van meeroken. Het is ook in belang van de rokers dat men roken zoveel mogelijk verbiedt, hoe minder die mensen roken hoe beter het is.
Mijn hemel.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:12 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er is nu eenmaal de tabakswet waarin staat dat men geen reclame mag maken voor tabaksproducten.
Dan is het heel simpel... wil je geen overlast, dan ga je niet naar een plek waar je dat kunt verwachten....quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:09 schreef eight het volgende:
[..]
In dit voorbeeld zou ik mij ook het meest storen aan het krijsende kind maar dit is voor iedereen anders. Waar het omgaat is dat beide overlast veroorzaken, wat erger is doet eigenlijk niet ter zake.
Mensen gaan naar een plek waar het doodnormaal is wat er gebeurt, en gaan daarover zeiken....quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:12 schreef eight het volgende:
[..]
Mensen klagen over de overlast die jij veroorzaakt en jij noem dat zeiken.
Dat is nou de omgekeerde wereld.
Ik vind het net als al die andere saaie westerns veel te saai en langdradigquote:
Mee eens. Als ik eens last heb van rook dan geef ik dat meestal ook aan. Vaak heeft de roker dat zelf niet in de gaten en volgt er een verontschuldiging. Prima toch?quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Bij sommige mensen komt die trigger nooit/nauwelijks. Tbh zijn er maar heel weinig zaken waar ik me echt erger aan het gedrag van andere mensen. Leven en laten leven.
Onzin verhaal. De negatieve effecten zijn weldegelijk bewezen, hoe minder meeroken hoe beter. Als jij wilt dat mensen niet ouder worden dan xx jaar moet je voorstellen op een bepaalde leeftijd te euthanaseren dat is beter dan mensen te laten creperen aan longkanker, copd of andere rook gerelateerde aandoeningen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als die effecten niet te berekenen zijn is het dus niet meer dan onderbuik gevoelens die je kanaliseert jegens een groep mensen die zogenaamd in jou optiek overlast veroorzaken.
Hoe meer mensen er roken hoe beter dit is om de maatschappij betaalbaar te houden. Wil jij straks tot je 80 moeten werken alleen maar omdat de sterftecijfers door onze gezondheids obsessie te laag worden.
Ooit The Good, The Bad and The Ugly of Once Upon a Time in the West gezien?quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik vind het net als al die andere saaie westerns veel te saai en langdradig![]()
Dus jij kunt ons wel voorrekenen hoeveel attoseconde je leven korter zal worden als je buiten op het strand ligt en zo nu en dan wat tabaksdampen ruikt. Nou laat het ons maar eens zien.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Onzin verhaal. De negatieve effecten zijn weldegelijk bewezen, hoe minder meeroken hoe beter. Als jij wilt dat mensen niet ouder worden dan xx jaar moet je voorstellen op een bepaalde leeftijd te euthanaseren dat is beter dan mensen te laten creperen aan longkanker, copd of andere rook gerelateerde aandoeningen.
Dat! Heb ook wel eens het verzoek gehad om even te kijken waar ik m'n peuk houd. Vroeg altijd wel aan tafelgenoten of ik al een peuk op kon steken, maar soms heb je op een terras niet in de gaten dat de wind gedraaid is en het zo in de bakkes van een nog etende andere gast waait omdat je zelf druk bezig bent met ouwehoeren. Gewoon even uitdrukken of elders oproken: ondanks dat ik zelf rookte vond ik het tijdens mijn eten ook niet fijn om in de rooklucht van een ander te zitten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:17 schreef eight het volgende:
[..]
Mee eens. Als ik eens last heb van rook dan geef ik dat meestal ook aan. Vaak heeft de roker dat zelf niet in de gaten en volgt er een verontschuldiging. Prima toch?
quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Gelukkig is dat nu verboden, of jouw post mag laat ik maar aan de moderatoren.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus jij kunt ons wel voorrekenen hoeveel attoseconde je leven korter zal worden als je buiten op het strand ligt en zo nu en dan wat tabaksdampen ruikt. Nou laat het ons maar eens zien.
Kanker is over 20 jaar niet meer dodelijk, dus langer leven doen we toch.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als die effecten niet te berekenen zijn is het dus niet meer dan onderbuik gevoelens die je kanaliseert jegens een groep mensen die zogenaamd in jou optiek overlast veroorzaken.
Hoe meer mensen er roken hoe beter dit is om de maatschappij betaalbaar te houden. Wil jij straks tot je 80 moeten werken alleen maar omdat de sterftecijfers door onze gezondheids obsessie te laag worden.
Je houdt meer van James Bond achtige settings?quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik vind het net als al die andere saaie westerns veel te saai en langdradig![]()
Ja, beide. Dat zijn een paar uur van m'n leven die ik niet meer terug krijgquote:Op donderdag 25 juli 2013 15:19 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ooit The Good, The Bad and The Ugly of Once Upon a Time in the West gezien?
Bazenfilms
Dat schreef ik toch al dat dat niet kan, desondanks is echter nog steeds bewezen dat roken en meeroken schadelijk is.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus jij kunt ons wel voorrekenen hoeveel attoseconde je leven korter zal worden als je buiten op het strand ligt en zo nu en dan wat tabaksdampen ruikt. Nou laat het ons maar eens zien.
Nee hoor, de tabakswet is heel duidelijk:quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:21 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Volgens mij loop je gewoon te trollen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |