quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het gaat hier om gedrag wat anderen dus doen. Als iemand met een pistool loopt te schieten zeg je ook niet dat slachtoffers dan maar niet hadden moeten lopen waar de kogels terecht kwamen.
sinds mensenheugenis word er OVERAL gerooktquote:Op donderdag 25 juli 2013 14:48 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Naar een plek gaan waar sinds mensenheugenis al gerookt word, is geen keuze..?
Dat doe ik niet, ik klaag over gedrag van mensen als mensen niet roken vind ik het prima.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:51 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Van het zeiken op andere mensen....
Ik ken een plekje in de woestijn............. rookvrije ruimte genoeg...quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:52 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
sinds mensenheugenis word er OVERAL gerookt
De meeste mensen ervaren gewoon dezelfde overlast, hooguit komt de 'trigger' bij de een wat eerder dan bij de ander.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Die indruk heb ik niet.
Persoonlijk vind ik kinderen heel veel overlast veroorzaken en wmb zouden ze die krijsende kutkoters allemaal naar Rottumeroog mogen deporteren tot hun 25-ste, maar goed....ik besef dat wat ik als overlast ervaar niet maatgevend is voor anderen.
Dat IS zeiken over andere mensen.....quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, ik klaag over gedrag van mensen als mensen niet roken vind ik het prima.
Als je op een schietbaan loopt zou ik dat idd zeggen. Maar over meeroken op een strand kun je ons dan eens een berekening laten zien hoeveel je daar dan zal meeroken en hoeveel attoseconde dit jou leven zal bekorten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het gaat hier om gedrag wat anderen dus doen. Als iemand met een pistool loopt te schieten zeg je ook niet dat slachtoffers dan maar niet hadden moeten lopen waar de kogels terecht kwamen.
Het is nog niet zo heel lang geleden dat op straat schijten doodnormaal was. Dus wat is je punt?quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:52 schreef arjan1212 het volgende:
sinds mensenheugenis word er OVERAL gerookt
Een krijsend kind hoor je over het hele strand.....quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:53 schreef eight het volgende:
[..]
De meeste mensen ervaren gewoon dezelfde overlast, hooguit komt de 'trigger' bij de een wat eerder dan bij de ander.
Het verschil van mening komt zodra iemand wordt aangesproken op zijn eigen gedrag die overlast veroorzaakt bi een ander.
Ouders zullen de overlast van zijn eigen kind niet zien of bagatelliseren, net zoals rokers dit doen bij rookoverlast.
euh ja, anders zou ik dit punt niet maken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:46 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, vind je het gek dat iemand die iets niet doet, zich ook niet aan hoeft te passen? Roken is een keuze, dat snap je toch wel?
En dat geld-argument, er zijn wel meer dingen in de samenleving die meer geld kosten dan ze opleveren, moeten we die ook maar allemaal afschaffen? Ouderenzorg om maar eens een voorbeeld te noemen...
Nee, roken is vergelijkbaar met zeiken over andere mensen, dan stort je ongewenste stoffen uit over andere mensen die dat zeer waarschijnlijk niet willen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:54 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat IS zeiken over andere mensen.....
ow ja? wanneer dan ?quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is nog niet zo heel lang geleden dat op straat schijten doodnormaal was. Dus wat is je punt?
Niezen en hoesten zou ook verboden moeten worden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee, roken is vergelijkbaar met zeiken over andere mensen, dan stort je ongewenste stoffen uit over andere mensen die dat zeer waarschijnlijk niet willen.
En wat nu als iemand volledig gezond leeft en je wijst op je rookgedrag? Neem je het dan wel aan of welk argument verzin je dan zodat je vooral niet naar je eigen gedrag hoeft te kijken?quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Veel erger nog zijn de mensen die nog voordat je überhaupt staat te roken je al wijzen op het feit dat roken ongezond is. "Moeilijk om er vanaf te blijven hè? Is slecht voor je hoor!"
Nee joh, echt? Die buik van je, die is lekker wil je zeggen?
Bij sommige mensen komt die trigger nooit/nauwelijks. Tbh zijn er maar heel weinig zaken waar ik me echt erger aan het gedrag van andere mensen. Leven en laten leven.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:53 schreef eight het volgende:
[..]
De meeste mensen ervaren gewoon dezelfde overlast, hooguit komt de 'trigger' bij de een wat eerder dan bij de ander.
Het verschil van mening komt zodra iemand wordt aangesproken op zijn eigen gedrag die overlast veroorzaakt bi een ander.
Ouders zullen de overlast van zijn eigen kind niet zien of bagatelliseren, net zoals rokers dit doen bij rookoverlast.
Ik heb geen idee wanneer het precies afgeschaft is, maar vanuit de mensheid bezien niet zo heel lang geleden hoor. En toen dacht men niet: we doen dit al duizenden jaren, maar... dat kan een stuk beter.quote:
Dan gaan ze toch niet boven op mijn schoot zitten.... niets ongewenst.... als je het niet wil, het hoeft niet hoor...quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee, roken is vergelijkbaar met zeiken over andere mensen, dan stort je ongewenste stoffen uit over andere mensen die dat zeer waarschijnlijk niet willen.
Je mist het punt, lees m'n post nog eens.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:57 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En wat nu als iemand volledig gezond leeft en je wijst op je rookgedrag? Neem je het dan wel aan of welk argument verzin je dan zodat je vooral niet naar je eigen gedrag hoeft te kijken?
een grote schande dat die reclame ooit is uitgezonden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:57 schreef Dance99Vv het volgende:
Er was ooit een reclame waarin je een semi asociale scene zag met aan het eind Maar ik rook niet
Bazenreclamequote:Op donderdag 25 juli 2013 14:57 schreef Dance99Vv het volgende:
Er was ooit een reclame waarin je een semi asociale scene zag met aan het eind Maar ik rook niet
Ik vind het juist een heel sterk argument.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vind het meerook argument nog steeds niet erg sterk aangezien alles wat je ongeveer doet in je leven risico's met zich mee brengt.
Ik denk dat het scenario waarin rokers op hun 60 ste doodgaan voor de overheid het financieel meest gunstigste is.quote:De antirooklobby wordt door de overheid zelf gefinancierd dus ze voeden elkaar. Zonder de een heeft de ander ook geen bestaansrecht. Of de antirooklobby moet door de medici gefinancierd worden want hoe langer mensen leven hoe meer dure ingrepen hun kunnen doen. Ze hebben niets aan rokers die op hun 60e doodgaan. Liever hebben ze dat ze je eerst nog van een kunstheup en hart kunnen voorzien, daarna nog 10 jaar dementeren in een verzorgingshuis waarbij de verzorgingstehuizen dus ook baat hebben bij hoge leeftijden.
Je kunt nooit het effect van meeroken uitreken bij één persoon een bepaalde situatie. Het zal afhangen van hoeveel er wordt gerookt, de wind, waar iemand zit en weet ik wat. Daarnaast is het niet relevant want de overlast is er gewoon los van de kleine gezondheidseffecten van meeroken. Het is ook in belang van de rokers dat men roken zoveel mogelijk verbiedt, hoe minder die mensen roken hoe beter het is.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je op een schietbaan loopt zou ik dat idd zeggen. Maar over meeroken op een strand kun je ons dan eens een berekening laten zien hoeveel je daar dan zal meeroken en hoeveel attoseconde dit jou leven zal bekorten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |