SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Vier recent afgeronde projecten uit 't vorige deel:
olief & neetje, gisteren van van mijn haak gegleden.
eerder deze week:
Angel maakte een mooie armband:
en onderzetters:
Harrrie's telefoonhoesje:
[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 26-07-2013 09:19:09 ]in de haak.
welk dekentje bedoel je eigenlijk, spring?quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:41 schreef -Spring het volgende:
Ik kwam op Pinterest een enthousiaste pin tegen over de 'foundation single crochet'.
Dit is website waar de pin naar verwijst.
Ik heb net, zonder haakwerk in de hand, geprobeerd de tutorial te volgen, maar haakte al snel af. Het filmpje heb ik nog niet gekeken, maar uit de reacties blijkt dat dat veel duidelijkheid verschaft.
Zijn jullie ermee bekend? Is het handig? Onmisbaar? Is het het waard om me erin te verdiepen?
Edit: ik zie nu op een andere site de voordelen. (Moest meteen aan jouw dekentje denken, Trui!)
Ah. Bummer.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:18 schreef trui het volgende:
het minderen geschiedde aan de zijkant, niet aan de onderkant. ik ben begonnen met een fsc. die heeft dit niet kunnen voorkomen. ik had gewoon zelf beter op moeten letten.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:44 schreef blabbel6 het volgende:
Ik heb een teckel gemaakt:
[ link | afbeelding ]
(wat heb ik een hekel aan het aan elkaar naaien!!!)
het komt inderdaad van Ravelry, en heet 'stripy crochet elephant'. niet nederlands dus, maar wel vrij eenvoudig hoor.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:26 schreef Dierenfan het volgende:
Wat een leuke olifantjes zag ik het vorige topic en in deze OP? Mag ik weten waar het patroontje vandaan komt? (en of hij Nederlands is?)
dat leer je zo joh, ik vind engelse patronen makkelijker dan nederlandse zo ondertussenquote:Op donderdag 25 juli 2013 15:19 schreef Dierenfan het volgende:
Dankjewel Angelof en Trui!, dan gaat het niet door. Ik wil best betalen voor een patroon, maar Engels is echt een ramp
Dan is het geen ontspannend haken meer
.
Leuk tekkeltje! Sam staat ook nog op mijn 'to-do-list'!
Spring@ fc vind ik echt handig, ook voor kleine koortjes/ riempjes aan muts of rugzakje. Ik vind die 2e beschrijving van je het beste uitgelegd. Ik heb het via youtube filmpjes gedaan destijds en opgeslagen in mijn pinterest. Kan deze 2e link in de OP?quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:09 schreef trui het volgende:
ojee, had niet in de gaten dat ik de laatste was. hier kunnen we weer verder: Hook On!
nog even de informatie van spring over de foundation chain. zeker de moeite waard om je aan te leren, m.i, ik gebruik hem vrijwel altijd.
[..]
welk dekentje bedoel je eigenlijk, spring?
die middelste en laatste zijn dat beide patroontjes?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:57 schreef Vicky het volgende:
Mooie haaksels weer!
Ik heb 3 boeken waar ik niks mee doe.. iemand interesse?
[ afbeelding ]
Sorry voir de ondersteboven foto. Krijg m mobiel niet gedraaid
ja zijn allebei patroontjes.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:59 schreef Ynske het volgende:
[..]
die middelste en laatste zijn dat beide patroontjes?
wat wil je ervoor hebben?
dan zou ik ze graag hebbenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:05 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja zijn allebei patroontjes.
Uhhhh. tegen verzendkosten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |