Roken op het strand willen verbieden.quote:'Stranden rookvrij? Je mag ook niks meer hier'
Rokende Nederlanders die vakantie vieren in Frankrijk, moeten goed opletten waar ze een sigaret opsteken. De Franse regering wil, na cafés en kantoren, ook de stranden rookvrij maken. Vooral om kinderen niet in de rook van anderen te laten zitten. 'Maar die rook waait toch gewoon weg?'
'Ik begin het nou wel een beetje zat te worden hoor!' zegt Isabelle Fresard (51) donderdag in het Algemeen Dagblad. 'Op het werk mag het niet meer, in cafés en restaurants mag het niet meer. En nu worden zelfs de stranden rookvrij! Je mag helemaal niks meer in dit land!'
Fresard zit op de boulevard van het strand van Ouistreham, in het Franse Normandië. Eigenlijk zat ze óp het strand, maar ze trok haar witte zomerjurk aan, wandelde terug naar de boulevard en stak daar een sigaret op. Want: roken op het strand is verboden. Bij de ingang hangen verbodsborden en asbakken. 'Ik snap wel dat mensen peuken vies vinden op het strand,' zucht Fresard. 'Maar de rook? Kom op zeg, die waait toch gewoon weg? Wie heeft daar nou last van?'
Verbodsborden
Romain (24) en Ophélie (21) liggen in het zand, in zwembroek en bikini. 'Nou, ik vind het echt stinken als iemand naast me zit te roken,' zegt Romain. 'Het is smerig,' vult Ophélie aan. 'Maar eerlijk gezegd wist ik niet dat het hier niet mocht. We zijn gekomen omdat dit strand lekker dichtbij ons huis is. Staan er echt verbodsborden?'
Ouistreham besloot in het voorjaar van 2012 om een deel van het 3 kilometer lange Normandische strand rookvrij te maken. Wie er toch één opsteekt aan zee, krijgt een symbolische boete van 11 euro. Ouistreham werkt samen met de nationale kankerbestrijding, La Ligue contre le Cancer. Die deelt officiële labels uit aan Franse steden die hun stranden afsluiten voor rokers. Volgens de liga overlijden per jaar 60.000 mensen aan de gevolgen - direct of indirect - van roken.
Bron: AD
Het subtiel op de man/vrouw spelen beheers je in ieder geval goedquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:30 schreef Kreator het volgende:
[..]
Slaat nergens op. Het is een domme verslaving en ik wil er graag vanaf. Dat geldt voor veel rokers. Ik denk dat 90% van de rokers al heel veel doen om geen overlast te veroorzaken. Het probleem is dat niet-rokers steeds verder gaan met hun hetze.
Probeer hetzelfde eens met dikke mensen (die zijn ook knetterduur, qua zorg). Sta naast een dik vet stinkend varken bij een concert en vraag: "hey, hoi. Ik zie dat je een dik vet varken bent. Je neemt mijn zonlicht weg en ik ben allergisch voor dikke vette zeugen. Kun je even wat minder gaan eten?"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zo dik ben ik ook weer nietMaar net als jij van het roken af wil, ja ik ook wel wat kilo's kwijt Spotschool 2 keer in de week is nog niet vaak genoeg !
Heb hier een pakje leggen, vorig jaar gekregen rook er 1 per 2 maanden ofzoquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:46 schreef Hathor het volgende:
Kent iemand trouwens die Indische kruidnagelsigaretten? Kretek of zoiets geloof ik...als je echt de mensen bij je uit de buurt wil jagen moet je er zo een opsteken.
Dat ligt er wel aan waar je staat......quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:47 schreef Meike26 het volgende:
Als ik daar last van heb. Mag ik er wat van zeggen.
Kretek is extreem goor, vies zoet en je ruikt het na een kilometer nog.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:46 schreef Hathor het volgende:
Kent iemand trouwens die Indische kruidnagelsigaretten? Kretek of zoiets geloof ik...als je echt de mensen bij je uit de buurt wil jagen moet je er zo een opsteken.
Vlaggetjes op/rond het terras even in de gaten houden....quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:49 schreef SicSicSics het volgende:
Ik rook zelf ook en ik zat mij zondag nog een beetje te generen omdat mijn rook richting een groepje mensen met kinderen dreef. Ik bedacht me nog dat het eigenlijk wel raar was dat je hier nog vrijelijk kon roken.
Heel eerlijk snap ik het wel. Zelfs op een (vol) terras vind ik het zelf al asociaal als ik iemand die daar niet om gevraagd heeft in mijn rook zet.
Komt misschien wel door al dat gewicht wat ie moet dragen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:47 schreef Meike26 het volgende:
Maar om je voor te zijn, dat heeft meer met mijn rug
Direct naast hem.. Ik stoel 25, hij 26, ofzoiets. Dat mensen zeuren op het strand kan ik mij niets bij voorstellen als er minimaal een meter tussen roker en niet roker zit. In een windstil stadion zoals de Arena en direct tegen elkaar is dat toch wel wat hinderlijker.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:48 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat ligt er wel aan waar je staat......
Terwijl daar toch niet echt een reden voor is, ze zetten daar niet voor niks asbakken op tafel. Op een terras vind het het juist weer wel lekker, peukie...biertje erbij.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:49 schreef SicSicSics het volgende:
Ik rook zelf ook en ik zat mij zondag nog een beetje te generen omdat mijn rook richting een groepje mensen met kinderen dreef. Ik bedacht me nog dat het eigenlijk wel raar was dat je hier nog vrijelijk kon roken.
Heel eerlijk snap ik het wel. Zelfs op een (vol) terras vind ik het zelf al asociaal als ik iemand die daar niet om gevraagd heeft in mijn rook zet.
Of zou het door het ongeval komen dat ik 2 jaar geleden had. Aannames, ze zijn zo makkelijk te maken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Komt misschien wel door al dat gewicht wat ie moet dragen.
Ik insemineerde trouwens helemaal niet dat je een dik varken was. Dat verzin je er zelf bij.
Ja. Joh!quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:51 schreef Hathor het volgende:
Terwijl daar toch niet echt een reden voor is, ze zetten daar niet voor niks asbakken op tafel. Op een terras vind het het juist weer wel lekker, peukie...biertje erbij.
Omgevallen met je elektrische karretje omdat je te dik was om te lopen, waarna je de val niet kon breken omdat er teveel gewicht naar beneden kwam?quote:
Zoals ik al eerder zei:quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Direct naast hem.. Ik stoel 25, hij 26, ofzoiets. Dat mensen zeuren op het strand kan ik mij niets bij voorstellen als er minimaal een meter tussen roker en niet roker zit. In een windstil stadion zoals de Arena en direct tegen elkaar is dat toch wel wat hinderlijker.
Wel herkenbaar,zover is het al!quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ja. Joh!Begrijp me niet verkeerd, ik vind roken echt (te) lekker.
Maar ik vind mezelf op sommige mensen echt asociaal. En dan geniet ik toch minder van mijn peukie.
Bijna goed.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
Omgevallen met je elektrische karretje omdat je te dik was om te lopen, waarna je de val niet kon breken omdat er teveel gewicht naar beneden kwam?
Bron : http://www.nieuwsbank.nl/inp/2011/09/01/R187.htmquote:Vlucht na inbraak eindigt in aanrijdingen
Tiel / Utrecht, 01-09-2011 o Donderdagochtend 1 september rond 03.35 uur kreeg de politie melding van een inbraak. Deze inbraak zou plaatsvinden in een tankstation aan de Nieuwe Tielseweg in Tiel. Bij de inbraak zou een zwarte personenauto betrokken zijn.
Op het moment van de melding reed een surveillanceauto van de politie in de directe omgeving. De politiemensen in deze surveillanceauto zagen vervolgens een zwarte personenauto met hoge snelheid over de Nieuwe Tielseweg rijden. Hierop zetten de agenten de achtervolging in. De zwarte personenauto reed weg in de richting van de snelweg A15 en A2.
Politiemensen van politie Gelderland-Zuid, het KLPD en politie Utrecht volgden de auto tot in Utrecht, waar de bestuurder op Lage Weide tegen een automobilist botste. Het betrof een lichte aanrijding en er vielen geen gewonden. De bestuurder van de vluchtauto vervolgde zijn weg en botste op de Soestwetering op een tweede personenauto. Door de botsing raakten beide autos behoorlijk beschadigd. De bestuurder en vermoedelijk nog twee inzittenden wisten uit de vluchtauto te komen en vluchtten te voet verder. De bestuurster van de andere auto raakte bekneld en moest door de brandweer worden bevrijd. Zij werd met onbekend letsel naar het ziekenhuis vervoerd.
Diverse agenten zochten de omgeving af met behulp van een warmtebeeldkijker, een diensthond en met luchtsteun van een politiehelikopter. De inzittenden van de zwarte auto zijn tot op dit moment niet meer gevonden.
De bedrijfsleider van het tankstation in Tiel deed aangifte van de inbraak. De politie doet verder onderzoek naar de daders.
Daar is wel een reden voor, ik vind het wel kut als ergens rook in mn gezicht zit te waaien. Of je het dan moet gaan verbieden is iets anders, ik hoop dat mensen in staat zijn wat dat betreft een beetje aan zelfcontrole te doen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Terwijl daar toch niet echt een reden voor is, ze zetten daar niet voor niks asbakken op tafel. Op een terras vind het het juist weer wel lekker, peukie...biertje erbij.
Toen je nog gewoon mooie glazen asbakken naast je stoel in de plaatselijke bioscoop had....quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:53 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Wel herkenbaar,zover is het al!
Vroeger rookte mijn ouders altijd in de auto als wij erin zaten en moesten we in de rookcoupe zitten in de trein, dat was normaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |