abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129320134
quote:
'Stranden rookvrij? Je mag ook niks meer hier'

Rokende Nederlanders die vakantie vieren in Frankrijk, moeten goed opletten waar ze een sigaret opsteken. De Franse regering wil, na cafés en kantoren, ook de stranden rookvrij maken. Vooral om kinderen niet in de rook van anderen te laten zitten. 'Maar die rook waait toch gewoon weg?'

'Ik begin het nou wel een beetje zat te worden hoor!' zegt Isabelle Fresard (51) donderdag in het Algemeen Dagblad. 'Op het werk mag het niet meer, in cafés en restaurants mag het niet meer. En nu worden zelfs de stranden rookvrij! Je mag helemaal niks meer in dit land!'

Fresard zit op de boulevard van het strand van Ouistreham, in het Franse Normandië. Eigenlijk zat ze óp het strand, maar ze trok haar witte zomerjurk aan, wandelde terug naar de boulevard en stak daar een sigaret op. Want: roken op het strand is verboden. Bij de ingang hangen verbodsborden en asbakken. 'Ik snap wel dat mensen peuken vies vinden op het strand,' zucht Fresard. 'Maar de rook? Kom op zeg, die waait toch gewoon weg? Wie heeft daar nou last van?'

Verbodsborden
Romain (24) en Ophélie (21) liggen in het zand, in zwembroek en bikini. 'Nou, ik vind het echt stinken als iemand naast me zit te roken,' zegt Romain. 'Het is smerig,' vult Ophélie aan. 'Maar eerlijk gezegd wist ik niet dat het hier niet mocht. We zijn gekomen omdat dit strand lekker dichtbij ons huis is. Staan er echt verbodsborden?'

Ouistreham besloot in het voorjaar van 2012 om een deel van het 3 kilometer lange Normandische strand rookvrij te maken. Wie er toch één opsteekt aan zee, krijgt een symbolische boete van 11 euro. Ouistreham werkt samen met de nationale kankerbestrijding, La Ligue contre le Cancer. Die deelt officiële labels uit aan Franse steden die hun stranden afsluiten voor rokers. Volgens de liga overlijden per jaar 60.000 mensen aan de gevolgen - direct of indirect - van roken.
Bron: AD
Roken op het strand willen verbieden. :')
Ура для россии
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:01:01 #2
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_129320217
Valt wat voor te zeggen. Als al die rokers nou ook eens al die peuken opruimden in het openbaar die ze achterlaten. Op de meest mooie natuurplekken op de wereld kom je altijd peuken tegen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:03:04 #3
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_129320254
rokers die denken dat ze niets mogen :')
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:03:59 #4
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_129320268
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Valt wat voor te zeggen. Als al die rokers nou ook eens al die peuken opruimden in het openbaar die ze achterlaten. Op de meest mooie natuurplekken op de wereld kom je altijd peuken tegen.
Het blijkt uit onderzoek dat niet-rokers de peuken als afval zien. De rokers blijken daarentegen de peuken niet als afval te zien maar meer als geaccepteerd vuil zoals stof & kauwgom.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_129320274
gelukkig stinkt zonnebrandolie en zweet niet, en ruimt iedereen zn ijsjespapiertjes netjes op....
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:04:55 #6
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_129320289
quote:
Je mag helemaal niks meer in dit land!
Ja hoor, je mag stinken op een plek waar niemand last van je heeft. En je mag op een strand liggen zonder last te hebben van gore sigaretlucht.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_129320294
Goede actie! Moeten ze in Nederland ook doen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_129320298
quote:
OK, drinken en eten dan ook maar verbieden 8)7
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_129320305
Sowieso Frankrijk :') x10000

Alleen paupers gaan daar op vakantie
pi_129320315
Verschrikkelijke betutteling
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:06:21 #11
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_129320317
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:04 schreef pokkerdepok het volgende:
gelukkig stinkt zonnebrandolie en zweet niet, en ruimt iedereen zn ijsjespapiertjes netjes op....
Vers zweet stinkt ook niet en ik kan me niet herinneren ooit last te hebben gehad van zweetlucht van anderen op het strand. Hetzelfde voor zonnebrandolie.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:06:29 #12
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_129320318
quote:
Dat vind ik inderdaad nog wel het irritantste. Die rook in de buitenlucht vind ik geen probleem, maar die peuken vind je echt overal op het strand. Gooi die toch eens weg in een prullenbak...
Don't let my username fool you...
pi_129320326
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:04 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Ja hoor, je mag stinken op een plek waar niemand last van je heeft. En je mag op een strand liggen zonder last te hebben van gore sigaretlucht.
Maar dat je dan op het strand in de uitlaatlucht van al die auto's die naar het strand komen ligt maakt niet meer uit.

Ik zou zeggen dan ook alle parkeerplaatsen binnen 5 kilometer van stranden verbieden. :D
pi_129320333
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:06 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Vers zweet stinkt ook niet en ik kan me niet herinneren ooit last te hebben gehad van zweetlucht van anderen op het strand. Hetzelfde voor zonnebrandolie.
wel eens op een druk strand geweest?
kinderen, daar heb je trouwens ook veel last van.
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:08:01 #15
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_129320347
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar dat je dan op het strand in de uitlaatlucht van al die auto's die naar het strand komen ligt maakt niet meer uit.

Ik zou zeggen dan ook alle parkeerplaatsen binnen 5 kilometer van stranden verbieden. :D
Och god, komen de verslaafden weer met hun vergelijkingen met auto's om hun verslaving goed te praten :')

Want alle rokers komen met de fiets natuurlijk?
Don't let my username fool you...
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:08:50 #16
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_129320363
quote:

[..]

Mijn stem heb je. Maar dan ook geen pendelbussen ofzo, gewoon 5 km lopen en als je dat niet kunt blijf je maar weg. Lijkt me een goede manier om mensen die ik liever niet half naakt wil zien uit de buurt te houden.
pi_129320378
quote:

[..]

:') ik heb nog nooit in uitlaatgassen gelegen hoor.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:09:41 #18
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_129320385
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:07 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

wel eens op een druk strand geweest?
Zo weinig mogelijk. Maar wel veel in een sportschool. Wordt ook weleens gezweet.
pi_129320389
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:08 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Och god, komen de verslaafden weer met hun vergelijkingen met auto's om hun verslaving goed te praten :')
Nee niet om een verslaving goed te praten maar gewoon om al die roeptoeters er hiervan te doordringen dat fijnstof geproduceerd door het verkeer meer doden opleveren als het meeroken.
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:10:14 #20
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_129320402
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:08 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Mijn stem heb je. Maar dan ook geen pendelbussen ofzo, gewoon 5 km lopen en als je dat niet kunt blijf je maar weg. Lijkt me een goede manier om mensen die ik liever niet half naakt wil zien uit de buurt te houden.
Goed plan. Dan weet je zeker dat er geen rokers meer op het strand komen. Die kunnen toch geen 5 kilometer lopen met die volgeteerde longen van ze.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_129320410
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Goed plan. Dan weet je zeker dat er geen rokers meer op het strand komen. Die kunnen toch geen 5 kilometer lopen met die volgeteerde longen van ze.
:D hahaha
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:10:44 #22
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_129320412
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:06 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat vind ik inderdaad nog wel het irritantste. Die rook in de buitenlucht vind ik geen probleem, maar die peuken vind je echt overal op het strand. Gooi die toch eens weg in een prullenbak...
Precies. Te bedenken dat 20% van die peuken verdwijnt in het milieu en is moeilijk afbreekbaar afval. Lijkt mij een kleine moeite als je persée wilt roken je die peuk niet zomaar ergens dumpt op straat of nog erger: in de natuur.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 09:11:07 #23
38148 crew  Innisdemon
pi_129320420
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:04 schreef pokkerdepok het volgende:
^O^
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 09:11:31 #24
38148 crew  Innisdemon
pi_129320424
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:06 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

jij niet, een ander wel.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_129320425
Mensen die naar stranden gaan waar het zo druk is dat je elkaars rook inademt :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')