Brandstof? Lijkt me dat treinen op stroom rijden of zijn ze hybride?quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:53 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Tenzij het nogal duidelijk is. Waarschijnlijk plenty ooggetuigen, daar hij op het station af ging.
Als een trein een muur raakt dan gaat dat met nogal wat geweld gepaard. Niemand zegt dat de explosie vooraf ging aan het ongeluk. Kan gewoon de brandstoftank zijn geweest, gezien het feit dat een van de motoren in de brand ging.
quote:Een ooggetuige vertelt: "Het ging zo snel... het lijkt erop dat de trein in de schuine boog van de HSL begon te draaien, waarna de wagons bovenop elkaar stapelden. Een heleboel mensen werden onderop geplet."
"Wij probeerden ons uit de onderkant van de wagons te wurmen om weg te komen en we merkten dat de trein brandde. Ik zat in de tweede wagon en er was vuur. Ik zag lijken."
Inderdaad. Het is vreemd en om de conclusie te trekken dat het zeker een ongeluk was is het nog wat vroeg.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:55 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Brandstof? Lijkt me dat treinen op stroom rijden of zijn ze hybride?
Dat lijkt me niet. Je gaat uit van een ongeluk tot iets op het tegendeel wijst. En niet andersom.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is vreemd en om de conclusie te trekken dat het zeker een ongeluk was is het nog wat vroeg.
Tja, hoe zou jij het omschrijven? Een klap?quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:56 schreef RAVW het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/533139-doden-bij-treinongeluk-spanje.html
Ze (de media) hebben het al over 35 inmiddelsquote:Op woensdag 24 juli 2013 22:58 schreef JanCees het volgende:
Melding van nu.nl. Hebben het over 24 doden.
Het gaat trouwens om een hoge snelheidstrein.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is vreemd en om de conclusie te trekken dat het zeker een ongeluk was is het nog wat vroeg.
Precies wat ik zeg: je gaat uit van een ongeluk tot er (concrete) aanwijzingen zijn voor het tegendeel..quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:58 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Het gaat trouwens om een hoge snelheidstrein.
De oorzaak is nog niet bekend, maar er is toch geen aanwijzing om aan te nemen dat er een bom of wat dan ook is afgegaan....
Nou ja, ik dacht: gooi het in de groep.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg: je gaat uit van een ongeluk tot er (concrete) aanwijzingen zijn voor het tegendeel..
Weet jij of die op brandstof rijden of op elektriciteit?quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:58 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Het gaat trouwens om een hoge snelheidstrein.
De oorzaak is nog niet bekend, maar er is toch geen aanwijzing om aan te nemen dat er een bom of wat dan ook is afgegaan....
Het is een bi-mode trein. Dus als er geen bovenleiding is dan kan de trein verder rijden middels een dieselmotor. Zal dus minstens een paar honderd liter in de brandstoftanks zitten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:55 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Brandstof? Lijkt me dat treinen op stroom rijden of zijn ze hybride?
Heb ik ook gelezen ja..quote:
Dank!quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:00 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Het is een bi-mode trein. Dus als er geen bovenleiding is dan kan de trein verder rijden middels een dieselmotor. Zal dus minstens een paar honderd liter in de brandstoftanks zitten.
Ok, dan kan dat de explosie veroorzaakt hebben.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:00 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Het is een bi-mode trein. Dus als er geen bovenleiding is dan kan de trein verder rijden middels een dieselmotor. Zal dus minstens een paar honderd liter in de brandstoftanks zitten.
Dit.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:00 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ja, een slagveld. Veel reddingswerkers aan het werk. Hier op de radio regelmatig updates (ik zit in Portugal).quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb ik ook gelezen ja..
Schijnen er ook 4 te branden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |