Bron: http://nos.nl/artikel/532(...)n-in-rechtszaal.htmlquote:Publiek gooit stoelen in rechtszaal
In de Haagse rechtbank heeft publiek uit woede over een milde strafeis stoelen gegooid naar de verdachte. De rechter besloot meteen de zitting te schorsen.
Het Openbaar Ministerie eiste tegen de 20-jarige Millen Y. VOORWAARDELIJK vier maanden cel met een proeftijd van 2 jaar. Tientallen mensen in het publiek vonden dat te weinig en reageerden door stoelen door de zaal naar de verdachte te gooien. Gealarmeerde agenten ontruimden daarop de hele zaal.
De verdachte reed vorig jaar juli een 13-jarige jongen in Den Haag dood. Uit onderzoek is gebleken dat Millen Y. te hard reed en vermoedelijk de macht over het stuur verloor. Na het ongeluk reed hij door en liet de jongen op straat liggen. Pas later gaf hij zich aan bij de politie.
Tijdens de rechtszaak bleek vandaag ook dat Millen Y. in een half jaar tijd 15 keer is bekeurd voor te hard rijden en door rood rijden. Het is nog onduidelijk wanneer de rechtszaak in Den Haag wordt voortgezet.
Dat kind kan ook verkeersregels overtreden.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:25 schreef bzl. het volgende:
[..]
Ah nee, een betweter. Ik gaf al aan dat er helemaal niet is bewezen dat hij wel/niet de verkeersregels heeft overtreden. Volgens de ouders wel, maar volgens mij (maar wij hebben het dossier niet) is 't niet makkelijk te bewijzen allemaal. Het kán dus zijn dat hij wel verkeersregels heeft overtreden.
Hoe komt dat kind anders dood? Ergens moet iets fout zijn gegaan ook.
Kinderen die zonder goed uit te kijken de straat overrennen....je bedenkt het niet, maar het schijnt te gebeuren. Waar waren die bezorgde ouders op dat moment?quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:25 schreef bzl. het volgende:
Hoe komt dat kind anders dood? Ergens moet iets fout zijn gegaan ook.
Maar kom dan niet huilen als de nabestaanden vervolgens bestraft worden.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als de rechter het nalaat halen de nabestaanden hun gram wel, maak je daar maar vooral geen zorgen over.
Dat doe ik ook niet.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:32 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Maar kom dan niet huilen als de nabestaanden vervolgens bestraft worden.
Zebrapad?quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Kinderen die zonder goed uit te kijken de straat overrennen....je bedenkt het niet, maar het schijnt te gebeuren. Waar waren die bezorgde ouders op dat moment?
Punt is dat hij na het dodelijke ongeval roekeloos bleef rijden en dat brengt risico's met zich mee, mogelijk weer een dodelijk ongeval. Tenzij hij zwakbegaafd is snap ik hem dan ook niet helemaal.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:28 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
1-22 en 24-30 zeggen FEITELIJK helemaal niets over zijn gedrag tijdens 23.
Misschien niet, maar een levenslange rijontzegging heeft hij wel verdiend op deze manier. Als je enig gevoel voor je medemens in je donder hebt zou je het daarmee eens moeten zijn. Het is immers aannemelijk dat hij met deze rijstijl wel een keer een verwijtbaar ongeluk maakt (en nog doorrijdt ook).quote:1-22 en 24-30 zeggen FEITELIJK helemaal niets over zijn gedrag tijdens 23.
Zitten ze al.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:34 schreef Xa1pt het volgende:
Laten we de verdachte maar gewoon straffen om nog tegemoet te komen aan de gevoelens van de ouders... Kunnen de ouders niet gewoon in therapie en dit verwerken?
Mooi, dat lijkt me een stuk constructiever dan maar iemand de gevangenis in te flikkeren zoals Richenogwat voorstelde.quote:
Wat een ernstig gebrek aan empathie heb jij. Denk je dat je van een beetje lullen met een shrink het verlies van een kind verwerkt? Ik prefereer trouwens ook het woord dader te gebruiken. Het staat immers vast dat hij doorreed. Dan is hij voor mij geen verdachte meer, maar een dader.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:34 schreef Xa1pt het volgende:
Laten we de verdachte maar gewoon straffen om nog tegemoet te komen aan de gevoelens van de ouders... Kunnen de ouders niet gewoon in therapie en dit verwerken?
Ah eindelijk een valide argument!quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:37 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Kan jouw zoon niet gewoon dood worden gereden door een bosmongool?
Gaat het, tokkie?quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:37 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Kan jouw zoon niet gewoon dood worden gereden door een bosmongool?
Dit wordt hem ook deels verweten anders zou men deze straf niet eisen. Het OM gaat er ook van uit dat hij te hard heeft gereden.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Misschien niet, maar een levenslange rijontzegging heeft hij wel verdiend op deze manier. Als je enig gevoel voor je medemens in je donder hebt zou je het daarmee eens moeten zijn. Het is immers aannemelijk dat hij met deze rijstijl wel een keer een verwijtbaar ongeluk maakt (en nog doorrijdt ook).
Potentiële delicten worden in Nederland niet preventief bestraft.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Misschien niet, maar een levenslange rijontzegging heeft hij wel verdiend op deze manier. Als je enig gevoel voor je medemens in je donder hebt zou je het daarmee eens moeten zijn. Het is immers aannemelijk dat hij met deze rijstijl wel een keer een verwijtbaar ongeluk maakt (en nog doorrijdt ook).
Ik weet het niet... Hij schijnt dus gezegd te hebben dat ie het zebrapad neit zag omdat hij keek naar een brandweerauto. Dat kan. Je kunt niet altijd alles zien.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waar naar kijkt? Een tragisch en noodlottig ongeluk dat door niemand vermeden had worden? Want dat is namelijk wat ik zie. Het enige wat je hem kunt verwijten is dat hij is weggereden, want natuurlijk laf en verboden is. Maar niet een schandelijke misdaad.
Vertel.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:34 schreef bzl. het volgende:
[..]
Punt is dat hij na het dodelijke ongeval roekeloos bleef rijden
Nee, dat bleek *niet*.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:31 schreef Byzantynixschii het volgende:
Uit onderzoek is gebleken dat Millen Y. te hard reed
Mja, dat schijnt dus achterhaald te zijn.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dit wordt hem ook deels verweten anders zou men deze straf niet eisen. Het OM gaat er ook van uit dat hij te hard heeft gereden.
Zoveel domheid, het is nauwelijks te bevatten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:38 schreef Richestorags het volgende:
Ik prefereer trouwens ook het woord dader te gebruiken. Het staat immers vast dat hij doorreed. Dan is hij voor mij geen verdachte meer, maar een dader.
dat bleek wel en niet, tegenstrijdige resultaten, niet bewezen in elk geval.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:39 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Nee, dat bleek *niet*.
Kan iemand nou eens ein-de-lijk de OP aanpassen? Danku.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |