Bron: http://nos.nl/artikel/532(...)n-in-rechtszaal.htmlquote:Publiek gooit stoelen in rechtszaal
In de Haagse rechtbank heeft publiek uit woede over een milde strafeis stoelen gegooid naar de verdachte. De rechter besloot meteen de zitting te schorsen.
Het Openbaar Ministerie eiste tegen de 20-jarige Millen Y. VOORWAARDELIJK vier maanden cel met een proeftijd van 2 jaar. Tientallen mensen in het publiek vonden dat te weinig en reageerden door stoelen door de zaal naar de verdachte te gooien. Gealarmeerde agenten ontruimden daarop de hele zaal.
De verdachte reed vorig jaar juli een 13-jarige jongen in Den Haag dood. Uit onderzoek is gebleken dat Millen Y. te hard reed en vermoedelijk de macht over het stuur verloor. Na het ongeluk reed hij door en liet de jongen op straat liggen. Pas later gaf hij zich aan bij de politie.
Tijdens de rechtszaak bleek vandaag ook dat Millen Y. in een half jaar tijd 15 keer is bekeurd voor te hard rijden en door rood rijden. Het is nog onduidelijk wanneer de rechtszaak in Den Haag wordt voortgezet.
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:21 schreef Vasilevski het volgende:
Nogmaals, het is moeilijk uit te leggen. Net zoals dat het hier op Fok! bijna onmogelijk is om aan mensen uit te leggen dat dit geen uitspraak is van de rechter, maar een eis van het OM. En dan hebben we het over mensen die niks met de zaak te maken hebben, maar die in hun zolderkamer spontaan besluiten dat ze hier heeeeeeeul erg emotioneel betrokken bij zijn.
Sorry, klein ergernisje over die paar mensen die het steeds over 'de uitspraak' hebben. Doet verder niet erg ter zake, alleen de dynamiek is een beetje vergelijkbaar: dat mensen zo emotioneel zijn dat ze helemaal niet weten wat er precies gaande is.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:07 schreef Marrije het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij?
Dat werd toch meteen aangenomen
De doodstraf.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:13 schreef Re het volgende:
met wat voor een strafeis hadden de ouders trouwens wel genoegen genomen?
Weet je, ik kan echt, met de hand op mijn hart niet zeggen of ik niet zou doorrijden. Ik denk het niet want ik vind het inderdaad afschuwelijk. Maar ik heb het nog nooit meegemaakt dus ik weet niet hoe ik reageer bij zoiets heftigs.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:57 schreef bzl. het volgende:
[..]
Je gaat toch niet doorrijden als je iemand raakt? Dan kun je toch leren om zoiets nooit weer te doen mocht er weer een aanrijding plaatsvinden en meteen te stoppen. Ik vind dat toch best gruwelijk eigenlijk.
volledige rijontzegging?quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:13 schreef Re het volgende:
Aan het remspoor kun je zien waar iemand zijn wielen blokkeerde, en waar de wielen weer grip hadden.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:47 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat staat NOOIT los van het remmen, aan het remspoor kunnen ze zien hoe hard iemand gereden heeft.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, welke misdaad of misdaden vind je dat deze man voor veroordeeld moet worden?quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:18 schreef Marrije het volgende:
[..]
volledige rijontzegging?
minimale gevangenisstraf van een jaar?
Kint doodt snapt dat dan!11!quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gewoon uit nieuwsgierigheid, welke misdaad of misdaden vind je dat deze man voor veroordeeld moet worden?
Dat snap ik. Maar ik bedoel meer, voor welk delict?quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kint doodt snapt dat dan!11!
Ja, geen. Maar dat gaan veel mensen niet begrijpen. De moeder van het slachtoffer heeft het over de moordenaar van haar kind. Dat haar kind op niet-natuurlijke wijze is omgekomen, maakt het nog geen moord.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar ik bedoel meer, voor welk delict?
Dood door marteling.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:13 schreef Re het volgende:
Inderdaad. Toen ik die foto zag wist ik al genoeg. Daar had ik geen jankverhaal van een subsidieadvocaat of een D66-rechter meer bij nodig.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit. Niet meer, niet minder. Of hij verder iets fout gedaan heeft doet er eigenlijk niet toe.
Gewoon voor de duidelijkheid: ik gaf antwoord op de vraag met welke strafeis de familie genoegen zou hebben genomen. De familie vindt dat de verdachte hun kind heeft vermoord.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gewoon uit nieuwsgierigheid, welke misdaad of misdaden vind je dat deze man voor veroordeeld moet worden?
De doodrijder, ja. Los van de vraag in hoeverre hij schuld heeft aan de gebeurtenissen, is dat sowieso een juiste kwalificatie voor een automobilist die een fietser doodrijdt.quote:
Donnie is niet geschept door de brandweerauto, dus dat geeft al te denken. En die Milen heeft op z'n minst de schijn heel erg tegen, wat zijn 'staat van dienst' als autorijder betreft.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:38 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Milen moet hangen, terwijl Donnie waarschijnlijk zelf de veroorzaker van het ongeluk is geweest.
De verdachte heeft een indrukwekkende staat van dienst als het gaat om verkeersovertredingen. Daarmee is formeel nog niet aangetoond dat het doodrijden van Donnie verwijtbaar gedrag is, maar hij heeft op z'n minst de schijn tegen. Wat ook erg in zijn nadeel pleit, is dat hij na het ongeval onverbeterlijk verder ging met verkeersboetes scoren.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:53 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ik vind het echt schandalig dat er hier mensen zijn die het gedrag van die Haagse tokkies rechtvaardigen of zelfs toejuichen. Dat slaat godverdomme nergens op. De verdachte is nog niet eens schuldig bevonden aan welk misdrijf dan ook.
Alle feiten zoals bekend lijken er op te wijzen dat er sprake is van een noodlottig ongeval en toch vinden mensen het zomaar ok dat die arme jongen in elkaar geslagen kan worden en dat hij maar jaren moet zitten.
Wat zijn er toch ontzettend vreselijke kutmensen in Nederland. Zonder verstand, zonder empathie. Om te kotsen gewoon.
In dat geval vraag ik me af welke nabestaande van een moord genoegen zou nemen met een jaar cel.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:31 schreef Marrije het volgende:
[..]
Gewoon voor de duidelijkheid: ik gaf antwoord op de vraag met welke strafeis de familie genoegen zou hebben genomen. De familie vindt dat de verdachte hun kind heeft vermoord.
... in Engeland.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:31 schreef arjan1212 het volgende:
Het veroorzaken van een dodelijk ongeluk
* geen verzwarende omstandigheden 2 jaar cel
* verwijtbaarheid 3 jaar
* grotere verwijtbaarheid 5 jaar
* ernstigste verwijtbaarheid 6 jaar
http://en.wikipedia.org/wiki/Causing_death_by_dangerous_driving
Het ongeluk heeft in Nederland plaatsgevonden niet in het VK.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:31 schreef arjan1212 het volgende:
Het veroorzaken van een dodelijk ongeluk
* geen verzwarende omstandigheden 2 jaar cel
* verwijtbaarheid 3 jaar
* grotere verwijtbaarheid 5 jaar
* ernstigste verwijtbaarheid 6 jaar
http://en.wikipedia.org/wiki/Causing_death_by_dangerous_driving
Zie: http://www.geenstijl.nl/m(...)minuten_keihard.htmlquote:Op woensdag 24 juli 2013 13:13 schreef Re het volgende:
quote:Wat zou wel genoeg straf zijn? Wegstoppen. Naar binnen. Al was het maar 1 jaar. Ga jij maar een jaar nadenken in je celletje wat je gedaan hebt.
Waarom verkondig je aantoonbare onzin?quote:
wat maakt dat uit ?quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:36 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Het ongeluk heeft in Nederland plaatsgevonden niet in het VK.
Omdat het kan.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom verkondig je aantoonbare onzin?
dat van mij was ook een gokje maar zat er dus dichtbijquote:Op woensdag 24 juli 2013 13:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zie: http://www.geenstijl.nl/m(...)minuten_keihard.html
[..]
[..]
Waarom verkondig je aantoonbare onzin?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |