abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:08:21 #1
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_129269443
Op de TUDelft verkopen ze elk jaar laptops met een laptop project. Dit jaar wil ik m nog niet kopen, maar volgend jaar. Echter ben ik dan (als het goed is) afgestudeerd, dus moet ik m 'via' iemand anders kopen. Prima natuurlijk als je die persoon kent.

Echter, verkopen mag eigenlijk niet, staat er. In hoeverre is zoiets wel echt bindend, laat staan te controleren? Verder: als ik mij direct wend naar HP voor garantie, staat dit dan wel op naam of gaat men gewoon van een product nummer uit? (3 jr garantie)

https://intranet.tudelft.(...)project/voorwaarden/

quote:
1. De laptop is bedoeld voor eigen gebruik. Het is niet toegestaan de laptop door te verkopen.
2. Het aanbod van het laptopproject geldt voor alle studenten en medewerkers (alleen privégebruik) van de TU Delft.
3. Aanschaf van deze configuraties ten behoeve van zakelijk gebruik, aan te schaffen via BaaNcodes, is niet mogelijk. De inkoop van zakelijke configuraties dienen conform de spelregels van de Europese aanbesteding te geschieden.
4. Per project mag er per persoon 1 laptop besteld worden, zolang de voorraad strekt.
5. Het basismodel is niet geschikt voor alle TU applicaties. Controleer goed welke eisen er vanuit jouw studie gesteld worden aan een laptop. Bij twijfel, stuur een mailtje naar de Student IT Desk (contactgegevens: http://sid.tudelft.nl).
6. De software die gedownload kan worden via de softwareportal op Blackboard, dient na beëindiging van de studie of beëindiging van het dienstverband van de laptop te worden verwijderd.
7. Je sluit een koopovereenkomst af met SCC, de fulfilmentpartij (niet met de TU Delft). Vragen over bestelling, betaling en levering dienen dan ook aan SCC te worden gericht.
8. De koper van de laptop ontvangt een factuur met daarin alle relevante informatie over de aankoop. Deze factuur is tevens het garantiebewijs.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:11:55 #2
395120 spekbek
spekinjenek
pi_129269606

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 23-07-2013 22:26:35 (Doei) ]
pi_129269905
Gewoon doen, ze verdienen nog steeds goed aan die laptop.
Het is niet zo dat HP geld toe moet geven per verkochte laptop. :')
pindazakje
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:20:48 #4
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129269988
post dan een kopie van de koopovereenkosmt
pi_129270245
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:19 schreef Hyaenidae het volgende:
Gewoon doen, ze verdienen nog steeds goed aan die laptop.
Het is niet zo dat HP geld toe moet geven per verkochte laptop. :')
Nee, maar de universiteit investeert ongeveer 500 ~ 750 euro in de laptop in ruil dat jij bij hun studeert en liefst voor vier jaar. En je mag gerust de laptop verkopen alleen moet je dan wel de dagwaarde (inclusief universiteitsaandeel) terugbetalen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 06:48:43 #6
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_129279937
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:08 schreef Holy_Goat het volgende:
Op de TUDelft verkopen ze elk jaar laptops met een laptop project. Dit jaar wil ik m nog niet kopen, maar volgend jaar. Echter ben ik dan (als het goed is) afgestudeerd
Ik weet niet in welke branche je gaat werken, maar het is heel goed mogelijk dat je werkgever je een laptop verstrekt he?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_129287451
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 06:48 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke branche je gaat werken, maar het is heel goed mogelijk dat je werkgever je een laptop verstrekt he?
Uiteraard, maar het gaat er mij om er eentje privé te hebben. En puur de vraag dus of hp überhaupt een naam gekoppeld heeft aan het product of dat de garantie echt gekoppeld is aan naam oud
pi_129364040
bij HP hoef je je echt niet druk te maken of je garantie nog hebt of niet; handelen ernaar doen ze toch niet. hoeft namelijk ook niet bij fabrieks"garantie"

Jij hebt garantie waar je die laptop hebt gekocht. in jou geval dus de jongen die hem voor jou bij SCC gekocht heeft. die dus weer garantie kan eisen van SCC. Zelf heb je wettelijk gezien geen recht op garantie bij SCC of HP.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 12:52:05 #9
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_129365042
Mijn ervaringen met mijn huidige laptop en hp waren louter positief. Ben na ontzettend veel gezeik met het SCC (waar ik de laptop gekocht heb) SCC gepasseerd en direct naar HP gegaan.

2 dagen later kwam een meneer met onderdelen bij mij thuis langs, op een tijd die mij uitkwam, en heeft de onderdelen vervangen. Later heb ik ook eens direct naar hp gemaild dat mijn adapter kabel bij de aansluiting naar de voeding kapot was. Kreeg kosteloos en zonder vragen een nieuwe opgestuurd.
pi_129365082
Gebeurt ook met wiet. Je mag het niet verkopen, maar de coffeeshops mogen het wel inkopen 8)7
  vrijdag 26 juli 2013 @ 13:34:00 #11
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_129366507
En diegene waarvan jij hem koopt: die heeft er verder geen nodig? Diegene mag namelijk maar 1x een laptop kopen...
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 26 juli 2013 @ 13:40:35 #12
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_129366748
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:34 schreef Mark het volgende:
En diegene waarvan jij hem koopt: die heeft er verder geen nodig? Diegene mag namelijk maar 1x een laptop kopen...
per jaar. Tenminste, dat was vorig jaar.
pi_129367163
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 12:52 schreef Holy_Goat het volgende:
Mijn ervaringen met mijn huidige laptop en hp waren louter positief. Ben na ontzettend veel gezeik met het SCC (waar ik de laptop gekocht heb) SCC gepasseerd en direct naar HP gegaan.

2 dagen later kwam een meneer met onderdelen bij mij thuis langs, op een tijd die mij uitkwam, en heeft de onderdelen vervangen. Later heb ik ook eens direct naar hp gemaild dat mijn adapter kabel bij de aansluiting naar de voeding kapot was. Kreeg kosteloos en zonder vragen een nieuwe opgestuurd.
ah, er hoort een care package bij. die worden wel op naam verkocht inderdaad. dus die kan alleen gebruikt worden door die vriend van jou, niet door jou als jij hem overkoopt.
pi_129492708
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:53 schreef Shotty het volgende:

[..]

ah, er hoort een care package bij. die worden wel op naam verkocht inderdaad. dus die kan alleen gebruikt worden door die vriend van jou, niet door jou als jij hem overkoopt.
Wordt dat bij de koop geregistreerd, of doe je dat zelf bij het eerste gebruik thuis?
dag
  dinsdag 30 juli 2013 @ 00:52:39 #15
260098 Codiac
Back in business
pi_129493412
Het gaat er niet om dat je het product niet mag doorverkopen, je mag alleen niet voor iemand anders kopen. Je gaat toch ook niet via een bekende in een fietsplan van een bedrijf waar je niet werkt?
pi_129496401
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 00:52 schreef Codiac het volgende:
Het gaat er niet om dat je het product niet mag doorverkopen, je mag alleen niet voor iemand anders kopen. Je gaat toch ook niet via een bekende in een fietsplan van een bedrijf waar je niet werkt?
maar TS studeert er nu wel..

TS waarom koop je de laptop nu niet?
dag
pi_129497379
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 00:27 schreef Peter het volgende:

[..]

Wordt dat bij de koop geregistreerd, of doe je dat zelf bij het eerste gebruik thuis?
bij koop. en ik neem aan dat hij hem dit jaar niet koopt, omdat hij er pas volgend jaar een nodig heeft, en over een jaar zit er betere hardware in dan dit jaar, of is hij goedkoper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')