Ik heb geen ervaring met Chinese vrouwen, ik heb mijn eigen meegenomen uit Nederland.quote:Op donderdag 11 september 2014 09:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb je enig idee waarom het zo vaak mis gaat?
Ik heb ik China ook iemand leren kennen, en ik had eigenlijk beloofd nooit meer naar China terug te komen, maar nu is het moment of ik kies die belofte ja te komen.Als er überhaupt iets te kiezen is dan. Ik weet niet hoe makkelijk je bijv aan zo'n "foreign expert certificate" komt.
Minimaal 3 jaar relevante werk ervaring heb je nodig. Hoewel het lastiger wordt kan je ook een business visum voor jaar nemen, dan moet je iedere 2 of 3 maanden naar HK voor een verse stempel. Dit type visum moet je in SZ of HK via een agent regelen.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:24 schreef Igen het volgende:
Shenzhen. En ik heb maar een half jaar relevante werkervaring.
Maar met een business-visum mag je niet legaal werken, heb ik gelezen. En als je het toch doet, en je belandt in het ziekenhuis en de verzekering ontdekt dat e.e.a. niet klopt, dan ben je al helemaal de sjaak, neem ik aan.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:38 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Minimaal 3 jaar relevante werk ervaring heb je nodig. Hoewel het lastiger wordt kan je ook een business visum voor jaar nemen, dan moet je iedere 2 of 3 maanden naar HK voor een verse stempel. Dit type visum moet je in SZ of HK via een agent regelen.
Dat is al een foute aanname, de meeste westerlingen zijn niet rijk in China. Verder is er een enorm cultuur verschil, vrouwen houden hier gewoon veel shoppen. Alles moet merk zijn en de man (Chinees of westers) mag om haar tas vast te houden en de creditcard te geven.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:02 schreef Igen het volgende:
Waar zijn die gekwiekste dames/foute types dan op uit? Geld van de rijke westerling?
Okee, dit is wel heel duidelijk.quote:16. Can an enterprise apply for the Alien Employment Permit for excellent foreign students who wish to work in Shenzhen for work experience?
Answer: This is prohibited.
Ik doelde meer op oplichters eigenlijkquote:Op donderdag 11 september 2014 13:02 schreef Igen het volgende:
Waar zijn die gekwiekste dames/foute types dan op uit? Geld van de rijke westerling?
Oplichting!quote:Op donderdag 11 september 2014 14:56 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Ik doelde meer op oplichters eigenlijk.
Geld uitgeven en winkelen wil iedere vrouw. waar ook ter wereld![]()
Cultuurverschil zou niet mogen uitmaken als je elkaar leuk vindt.
Students staat er. Op een studentenvisum mag je sowieso niet werken dus het heeft ook geen zin om daar een foreign expert certificate voor aan te vragen. Dat aanvragen gebeurt trouwens vanuit het bedrijf, niet vanuit jou. Dat certificate wordt trouwens aan elke buitenlander gegeven die legaal aan het werk gaat als bijvoorbeeld docent(e) Engels. Heb je 't niet, dan ben je dus sowieso al illegaal aan het werk.quote:
Of een "Alient Employment License", als ik het goed begrijp. Maar het is moeilijk te vinden wat precies de vereisten voor beide vergunningen zijn. Ik kan alleen vage dingen vinden zoals "With professional skills and job experience required for the work of intended employment (...) The post to be filled by the foreigner shall be the post of special need, a post that cannot be filled by any domestic candidates for the time being". En dat landelijk Bachelor+2 jaar werkervaring wordt vereist voor Engels-leraren.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:22 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
foreign expert certificate voor aan te vragen. Dat aanvragen gebeurt trouwens vanuit het bedrijf, niet vanuit jou. Dat certificate wordt trouwens aan elke buitenlander gegeven die legaal aan het werk gaat als bijvoorbeeld docent(e) Engels. Heb je 't niet, dan ben je dus sowieso al illegaal aan het werk.
Je moet niet vergeten dat China een "open" bureaucratie is. De regels zoals ze officieel geformuleerd zijn, zijn vrij streng. Uiteindelijk gaat het echter om vraag en aanbod. Als een bedrijf je echt wil hebben en ze zijn geen matig bedrijf of startup (die willen je wel graag maar hebben nog niet de benodigde papieren, had mooi aanbod gekregen maar moeten afslaan omdat ze de rest niet op orde konden brengen) dan is er meestal wel meer mogelijk. Die eis van twee jaar (is het tegenwoordig drie jaar?) is zoals met alles. Wat zet je op je CV en hoe zet je het erop? Uiteindelijk moet je het ook vanuit hun standpunt zien. Waarom hebben ze de regel? Voornamelijk om paupers buiten te houden die de boel vernachelen.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Of een "Alient Employment License", als ik het goed begrijp. Maar het is moeilijk te vinden wat precies de vereisten voor beide vergunningen zijn. Ik kan alleen vage dingen vinden zoals "With professional skills and job experience required for the work of intended employment (...) The post to be filled by the foreigner shall be the post of special need, a post that cannot be filled by any domestic candidates for the time being". En dat landelijk Bachelor+2 jaar werkervaring wordt vereist voor Engels-leraren.
Buiten Engelsleraren om, hangt het dan zeker af van de argumentatie en guanxi van het bedrijf in kwestie, of een aanvraag slaagt? Alhoewel Sparqq dus zegt dat diploma+3 jaar ervaring toch wel als minimumeis geldt. Maar hoe hard is die eis? Ik vind het maar vaag...
Illegaal werk met een zakenvisum ga ik sowieso niet doen trouwens. Echt absoluut uitgesloten.
Dan hebben ze die eis wel flink strenger gemaakt voor Engelse leraren. Een jaar of 5 geleden had ik het idee dat China nog vol zat met klaplopers uit vooral VS/Canada die ergens Engelse les gaven.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:57 schreef Igen het volgende:
Of een "Alient Employment License", als ik het goed begrijp. Maar het is moeilijk te vinden wat precies de vereisten voor beide vergunningen zijn. Ik kan alleen vage dingen vinden zoals "With professional skills and job experience required for the work of intended employment (...) The post to be filled by the foreigner shall be the post of special need, a post that cannot be filled by any domestic candidates for the time being". En dat landelijk Bachelor+2 jaar werkervaring wordt vereist voor Engels-leraren.
Daarom zeg ik ook; dat zijn de officiële eisen. Er lopen nog steeds veel klaplopers omdat de vraag nu eenmaal hoger is dan het aanbod. In de kleinere steden lukt het ze niet eens om klaplopers uit de VS/Canada te halen dus daar lopen Egyptenaren, Pakistanen en weet ik veel wat Engels les te geven.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:28 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dan hebben ze die eis wel flink strenger gemaakt voor Engelse leraren. Een jaar of 5 geleden had ik het idee dat China nog vol zat met klaplopers uit vooral VS/Canada die ergens Engelse les gaven.
Volgens mij is daar niks aan veranderd, ook veel Philipino's die les geven en die zijn niet eens native. Maar een valse CV en aanbevelingsbrief is natuurlijk zo gemaakt.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:28 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dan hebben ze die eis wel flink strenger gemaakt voor Engelse leraren. Een jaar of 5 geleden had ik het idee dat China nog vol zat met klaplopers uit vooral VS/Canada die ergens Engelse les gaven.
quote:Op donderdag 11 september 2014 08:07 schreef along het volgende:
haha witte rejects met aziatische neuk grotjes![]()
zee-vissen in china
Ik zag gisteren toevallig op uitzending gemist een programma met die vrouw(van dat boeren dating programma) en dat gaat voor buitenlandse partner in NL->"Liefde uit" geloof ik dat het noemt. Daarin was een NL man met een Chinese schone welke z'n dochter had kunnen zijn. Misschien is dat de manier voor succes?quote:Op donderdag 11 september 2014 03:38 schreef Sparqq het volgende:
Ik realiseerde me dat ik maar weinig succes verhalen ken, vandaar deze vraag.
http://www.npo.nl/liefs-uit/25-09-2014/KN_1661025quote:Op vrijdag 26 september 2014 14:10 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Ik zag gisteren toevallig op uitzending gemist een programma met die vrouw(van dat boeren dating programma) en dat gaat voor buitenlandse partner in NL->"Liefde uit" geloof ik dat het noemt. Daarin was een NL man met een Chinese schone welke z'n dochter had kunnen zijn. Misschien is dat de manier voor succes?
Breek me de bek niet open.quote:Op vrijdag 26 september 2014 14:13 schreef Halldor het volgende:
[..]
http://www.npo.nl/liefs-uit/25-09-2014/KN_1661025
In diverse bars is het leeftijdsverschil nog groter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |