abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144413899
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 09:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Heb je enig idee waarom het zo vaak mis gaat?

Ik heb ik China ook iemand leren kennen, en ik had eigenlijk beloofd nooit meer naar China terug te komen, maar nu is het moment of ik kies die belofte ja te komen. :P Als er überhaupt iets te kiezen is dan. Ik weet niet hoe makkelijk je bijv aan zo'n "foreign expert certificate" komt.
Ik heb geen ervaring met Chinese vrouwen, ik heb mijn eigen meegenomen uit Nederland.

Wat ik om mij heen zie is dat er een totaal ander verwachtigs patroon is binnen een relatie. Ik ken voornamelijk "unhappy ends" en aantal zeer kostbare.
pi_144414257
Dat hangt dan ook zeer af van het type relatie. Het type waar along op afgeeft is meer het type dat eigenlijk geen ervaring heeft met relaties en daar redelijk naïef losgaat denkende dat hij de shit is. Spreekt waarschijnlijk de taal ook niet en is daardoor ook makkelijker te 'misbruiken' door een gewiekste dame met verkeerde bedoelingen. Deze persoon gelooft wel in de relatie en daardoor is het wat pijnlijker als blijkt dat hij misbruikt is.

Dan heb je nog de gefixte relaties met ouderen waarbij de bedoelingen wat duidelijker zijn. Als 't in zo'n geval misgaat is het financieel en is het voor de kijk op relaties wat minder erg omdat mensen die hiervoor gaan toch al wat cynischer in het leven staan.

Maar goed, dit zijn dan ook de ervaringen waar mensen eerder wat over gaan schrijven op forums en dergelijke. Je leest in R&P hier op fok ook amper topics met "we zijn zo gelukkig getrouwd". Dat boeit niemand. Iedereen wil drama lezen. Daarom kan een along ook zo pissig zijn, alles wat je leest is immers negatief. Ik durf te wedden dat er genoeg relaties tussen autochtonen en allochtonen in Nederland zijn waarbij de verliefdheid echt is, en ze samen een gelukkig leven gaan leiden. Maar lees je daar wat over? Natuurlijk niet. Dus elke keer als mensen een allochtoon en een autochtoon zien dan zijn de eerste associaties voornamelijk de verhalen in het nieuws over dit soort koppels. "Oeh, misschien is hij wel een pooier." "Oh, zij is vast heel rebels en heeft er al honderden gedaan." "Zo die moet wel hol van binnen zijn."

Dat gaat nooit helemaal weg omdat het gewoon makkelijk is om dingen te typeren. Ik bedoel, Het huwelijk van Henk en Ingrid is ook niet wat elk Nederlands huwelijk is. Alleen als je een dagje in de Ikea hangt dan heb je wel dat idee en zo krijg je vooroordelen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_144418128
Vanaf wanneer is het dan een unhappy end? In west-europa scheidt ook +40%.

Ik ken overigens wel een Nederlander die ergens in een subway of iets dergelijks aan een meisje dat daar werkte vroeg of ze 's avonds iets met hem wilde gaan drinken. Nu woont zij in Nederland, zijn ze getrouwd en hebben een kind.

Als je een fatsoenlijke vriendin wil moet je ze zelf uitkiezen en niet wachten tot ze naar jou komen. Dat geldt voor alle landen. Zeker in Oost-azie zijn het veelal wel gelijk foute types als ze jou aanspreken. Vaak genoeg weet je dat wel al in een half uur >:) Ga in Sjanghai of Beijing maar eens kijken hoeveel ,veelal blanke, mannen mee gaan om thee of iets dergelijks te gaan drinken.
pi_144418174
Waar zijn die gekwiekste dames/foute types dan op uit? Geld van de rijke westerling?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2014 13:03:00 ]
pi_144418481
Maar belangrijker nog: hoe moelijk is het nou om zo'n "foreign expert certificate" te krijgen? Moet je daar nou echt een uitzonderlijke staat van dienst voor hebben? Hebben ze in China ook zo'n regel, net als bij ons, dat je zo'n vergunning alleen krijgt als geen net zo vaardige Chinees te vinden is?

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2014 13:15:40 ]
pi_144418613
Hoeveel jaar ben je al werkzaam? Naar welke stad zou je willen?
pi_144418856
Shenzhen. En ik heb maar een half jaar relevante werkervaring.
pi_144419112
Punt is ook een beetje: aan Nederlandse universiteiten wordt bij mijn vakgebied vooral de nadruk gelegd op procesmanagement, in de veronderstelling dat je instroomt in een bestuurskundige baan. Maar China lijkt een land van de techniek te zijn, en in mijn vakgebied zie je dan ook vooral vacatures waar de nadruk ligt op vaardigheden zoals technisch tekenen, programmeren, SQL-databases... Een vervelende mismatch.

Die technische kant vind ik trouwens wel leuk en mijn werkervaring gaat ook die kant op, maar ik heb geen MSc in die richting ofzo.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2014 13:35:50 ]
pi_144419243
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:24 schreef Igen het volgende:
Shenzhen. En ik heb maar een half jaar relevante werkervaring.
Minimaal 3 jaar relevante werk ervaring heb je nodig. Hoewel het lastiger wordt kan je ook een business visum voor jaar nemen, dan moet je iedere 2 of 3 maanden naar HK voor een verse stempel. Dit type visum moet je in SZ of HK via een agent regelen.
pi_144419380
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:38 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Minimaal 3 jaar relevante werk ervaring heb je nodig. Hoewel het lastiger wordt kan je ook een business visum voor jaar nemen, dan moet je iedere 2 of 3 maanden naar HK voor een verse stempel. Dit type visum moet je in SZ of HK via een agent regelen.
Maar met een business-visum mag je niet legaal werken, heb ik gelezen. En als je het toch doet, en je belandt in het ziekenhuis en de verzekering ontdekt dat e.e.a. niet klopt, dan ben je al helemaal de sjaak, neem ik aan.

Goed. Dan moet ik dus eerst maar gewoon hier werken en genoegen nemen met af en toe op vakantie die kant op.
pi_144420110
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:02 schreef Igen het volgende:
Waar zijn die gekwiekste dames/foute types dan op uit? Geld van de rijke westerling?
Dat is al een foute aanname, de meeste westerlingen zijn niet rijk in China. Verder is er een enorm cultuur verschil, vrouwen houden hier gewoon veel shoppen. Alles moet merk zijn en de man (Chinees of westers) mag om haar tas vast te houden en de creditcard te geven.
pi_144421106
quote:
16.  Can an enterprise apply for the Alien Employment Permit for excellent foreign students who wish to work in Shenzhen for work experience?
  Answer: This is prohibited.
Okee, dit is wel heel duidelijk.
pi_144421545
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:02 schreef Igen het volgende:
Ik doelde meer op oplichters eigenlijk :P .

Geld uitgeven en winkelen wil iedere vrouw. waar ook ter wereld :+

Cultuurverschil zou niet mogen uitmaken als je elkaar leuk vindt.
pi_144421934
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:56 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Ik doelde meer op oplichters eigenlijk :P .

Geld uitgeven en winkelen wil iedere vrouw. waar ook ter wereld :+

Cultuurverschil zou niet mogen uitmaken als je elkaar leuk vindt.
Oplichting! :o Nee dan valt het gelukkig wel mee. :D

Niet dat het zo veel uitmaakt, als de bureaucratie het allemaal toch niet toestaat. }:|
pi_144422256
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Okee, dit is wel heel duidelijk.
Students staat er. Op een studentenvisum mag je sowieso niet werken dus het heeft ook geen zin om daar een foreign expert certificate voor aan te vragen. Dat aanvragen gebeurt trouwens vanuit het bedrijf, niet vanuit jou. Dat certificate wordt trouwens aan elke buitenlander gegeven die legaal aan het werk gaat als bijvoorbeeld docent(e) Engels. Heb je 't niet, dan ben je dus sowieso al illegaal aan het werk.

Er werken trouwens meer mensen op een business visum dan je denkt. Alleen hangt het dan heel erg af van de guanxi van het bedrijf of je dat lang volhoudt of niet. Concurrerende bedrijven bellen graag op NSB-achtige wijze om wat politie op een bedrijf af te sturen, dus dan zijn dat soort buitenlanders sowieso de sjaak. Daarnaast heb je nog af en toe van die 'movements' als er weer iets is gebeurd. Stel een buitenlander slaat een Chinees buiten westen en 't komt in 't nieuws. Dan heb je daarna meteen een "100 day crackdown on foreigners" waarbij je de sjaak kunt zijn. Niet aan te raden dus, ook voor je eigen gemoedstoestand.
pi_144423448
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:22 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

foreign expert certificate voor aan te vragen. Dat aanvragen gebeurt trouwens vanuit het bedrijf, niet vanuit jou. Dat certificate wordt trouwens aan elke buitenlander gegeven die legaal aan het werk gaat als bijvoorbeeld docent(e) Engels. Heb je 't niet, dan ben je dus sowieso al illegaal aan het werk.
Of een "Alient Employment License", als ik het goed begrijp. Maar het is moeilijk te vinden wat precies de vereisten voor beide vergunningen zijn. Ik kan alleen vage dingen vinden zoals "With professional skills and job experience required for the work of intended employment (...) The post to be filled by the foreigner shall be the post of special need, a post that cannot be filled by any domestic candidates for the time being". En dat landelijk Bachelor+2 jaar werkervaring wordt vereist voor Engels-leraren.

Buiten Engelsleraren om, hangt het dan zeker af van de argumentatie en guanxi van het bedrijf in kwestie, of een aanvraag slaagt? Alhoewel Sparqq dus zegt dat diploma+3 jaar ervaring toch wel als minimumeis geldt. Maar hoe hard is die eis? Ik vind het maar vaag...

Illegaal werk met een zakenvisum ga ik sowieso niet doen trouwens. Echt absoluut uitgesloten.
pi_144426988
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Of een "Alient Employment License", als ik het goed begrijp. Maar het is moeilijk te vinden wat precies de vereisten voor beide vergunningen zijn. Ik kan alleen vage dingen vinden zoals "With professional skills and job experience required for the work of intended employment (...) The post to be filled by the foreigner shall be the post of special need, a post that cannot be filled by any domestic candidates for the time being". En dat landelijk Bachelor+2 jaar werkervaring wordt vereist voor Engels-leraren.

Buiten Engelsleraren om, hangt het dan zeker af van de argumentatie en guanxi van het bedrijf in kwestie, of een aanvraag slaagt? Alhoewel Sparqq dus zegt dat diploma+3 jaar ervaring toch wel als minimumeis geldt. Maar hoe hard is die eis? Ik vind het maar vaag...

Illegaal werk met een zakenvisum ga ik sowieso niet doen trouwens. Echt absoluut uitgesloten.
Je moet niet vergeten dat China een "open" bureaucratie is. De regels zoals ze officieel geformuleerd zijn, zijn vrij streng. Uiteindelijk gaat het echter om vraag en aanbod. Als een bedrijf je echt wil hebben en ze zijn geen matig bedrijf of startup (die willen je wel graag maar hebben nog niet de benodigde papieren, had mooi aanbod gekregen maar moeten afslaan omdat ze de rest niet op orde konden brengen) dan is er meestal wel meer mogelijk. Die eis van twee jaar (is het tegenwoordig drie jaar?) is zoals met alles. Wat zet je op je CV en hoe zet je het erop? Uiteindelijk moet je het ook vanuit hun standpunt zien. Waarom hebben ze de regel? Voornamelijk om paupers buiten te houden die de boel vernachelen.

En zelfs dat lukt niet. Kijk maar naar al die Afrikanen die 's avonds drugs staan te dealen. Wat voor papieren hebben die gasten? Enige verschil is dat het hen niet boeit omdat ze in het thuisland al geen toekomst hebben.
pi_144430186
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:57 schreef Igen het volgende:
Dan hebben ze die eis wel flink strenger gemaakt voor Engelse leraren. Een jaar of 5 geleden had ik het idee dat China nog vol zat met klaplopers uit vooral VS/Canada die ergens Engelse les gaven.
pi_144444979
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:28 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Dan hebben ze die eis wel flink strenger gemaakt voor Engelse leraren. Een jaar of 5 geleden had ik het idee dat China nog vol zat met klaplopers uit vooral VS/Canada die ergens Engelse les gaven.
Daarom zeg ik ook; dat zijn de officiële eisen. Er lopen nog steeds veel klaplopers omdat de vraag nu eenmaal hoger is dan het aanbod. In de kleinere steden lukt het ze niet eens om klaplopers uit de VS/Canada te halen dus daar lopen Egyptenaren, Pakistanen en weet ik veel wat Engels les te geven.
pi_144444990
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:28 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Volgens mij is daar niks aan veranderd, ook veel Philipino's die les geven en die zijn niet eens native. Maar een valse CV en aanbevelingsbrief is natuurlijk zo gemaakt.

Volgens mij heeft half SZ ook een business visa uit Los Angeles. Bijna iedereen die ik spreek krijgt een visa uit LA via de agent, zonder China te verlaten....
pi_144619086
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 08:07 schreef along het volgende:
haha witte rejects met aziatische neuk grotjes :') :') zee-vissen in china _O-
:') :') :')
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_144914866
Goed, laten we zo tegen het einde van dit topic maar even een kort rondje langs de velden maken qua nieuws.

Japan

Niet echt veel gebeurd de laatste tijd. Hangt natuurlijk ook allemaal af van de waan van de dag. Op dit moment is het vrij rustig. CCTV besteedde natuurlijk wel aandacht aan het Mukden incident op 18 september.

Eilanden in het zuiden

Wat schermutselingen geweest met Vietnam, en daarna was er in Vietnam veel anti-Chinees sentiment en wat geweld maar uiteindelijk is het ook op dat gebied redelijk rustig.

Ouderen

Weer veel gedoe rond ouderen in China. Voornaamste nieuws gaat weer om het openbaar vervoer. Moet je wel of niet je plek aan een oudere geven? Tijd terug gaf een jongen zijn plek niet op, de 65-plusser werd boos en stierf ter plekke waarna men de schuld probeerde af te schuiven op de jongen. En nu onlangs was er een oudere man die een stoel kreeg aangeboden maar die niet wilde. Daarna bood niemand anders een betere stoel aan, waarna hij pissig werd, uit de bus stapte en voor de bus ging staan zodat er twee uur lang een file stond.
pi_144923755
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2014 03:38 schreef Sparqq het volgende:
Ik realiseerde me dat ik maar weinig succes verhalen ken, vandaar deze vraag.
Ik zag gisteren toevallig op uitzending gemist een programma met die vrouw(van dat boeren dating programma) en dat gaat voor buitenlandse partner in NL->"Liefde uit" geloof ik dat het noemt. Daarin was een NL man met een Chinese schone welke z'n dochter had kunnen zijn. Misschien is dat de manier voor succes? :+
pi_144923830
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:10 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Ik zag gisteren toevallig op uitzending gemist een programma met die vrouw(van dat boeren dating programma) en dat gaat voor buitenlandse partner in NL->"Liefde uit" geloof ik dat het noemt. Daarin was een NL man met een Chinese schone welke z'n dochter had kunnen zijn. Misschien is dat de manier voor succes? :+
http://www.npo.nl/liefs-uit/25-09-2014/KN_1661025

In diverse bars is het leeftijdsverschil nog groter.
pi_144923891
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:13 schreef Halldor het volgende:

[..]

http://www.npo.nl/liefs-uit/25-09-2014/KN_1661025

In diverse bars is het leeftijdsverschil nog groter.
Breek me de bek niet open. :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')