abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129631042
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

En wil je het voor mijn vraagprijs niet overnemen? Dan doe je dat gewoon niet. Sim-pel. ;)
Zo denken er meer vandaar dat er maar weinig verkocht wordt.
pi_129631193
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:29 schreef sig000 het volgende:
Dat is toch logisch? Als ik morgen tegen jou zeg dat ik voor je auto 11K geef, terwijl de dagwaarde op 12K staat, en het vervangen van dat ding je meer dan 30K kost, dan hou je toch zelf die auto? Dan 'rij' je hem op zeg maar.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_129631232
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:29 schreef friekin_ het volgende:
Wat een gezeur hier.
Dank voor je verhelderende bijdrage.
pi_129631251
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is toch logisch? Als ik morgen tegen jou zeg dat ik voor je auto 11K geef, terwijl de dagwaarde op 12K staat, en het vervangen van dat ding je meer dan 30K kost, dan hou je toch zelf die auto? Dan 'rij' je hem op zeg maar.
Ik mag hopen dat je huis niet dezelfde afschrijving heeft dan een auto. :)
pi_129631349
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:35 schreef sig000 het volgende:
Je kunt wel/niet hopen wat je wilt, maar zijn er omstandigheden dat een huis dezelfde afschrijving heeft dan als een auto?
pi_129631364
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:35 schreef sig000 het volgende:

[..]

Fijne inhoudelijke bijdraqe weer. Althans poging tot. Nou ja afijn, afhankelijk van je geestelijke gestandheid (ohne gewahr) weet je het antwoord wel :P Baggertrol dus.
so long and thanks for all the fish
pi_129631492
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je kunt wel/niet hopen wat je wilt, maar zijn er omstandigheden dat een huis dezelfde afschrijving heeft dan een auto?
Ja hoor, enigste verschil is het stuk grond wat overblijft als het huis is afgeschreven.
pi_129631542
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:41 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ja hoor, enigste verschil is het stuk grond wat overblijft als het huis is afgeschreven.
Ik neem aan dat warmte als argument tot zuurstofgebrek geldt? Want anders vat ik 'm niet?
pi_129631645
wat is er niet te snappen je koopt een stukje grond, bouwt daar een huis op en 60 jaar later stort het vanzelf in, blijft over de grond.
pi_129631811
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:46 schreef arjan1212 het volgende:
wat is er niet te snappen je koopt een stukje grond, bouwt daar een huis op en 60 jaar later stort het vanzelf in, blijft over de grond.
Geen idee, wat is er niet te snappen aan iets fatsoenlijks te bouwen? - dat soort internet crap bouwen we hier niet, hoor.
pi_129631915
Waarom is een huis dat compleet gerenoveerd moeten worden dan 30% goedkoper, als een huis waar je zo in kan ?
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:57:57 #287
236264 crew  capricia
pi_129632097
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:29 schreef sig000 het volgende:

[..]

Maar die mensen wonen er wel.
Wat er nu gaande is, is alleen maar vervelend voor de starters en voor de gedwongen verkopers.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_129632408
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:46 schreef arjan1212 het volgende:
Zou je niet eens stoppen met het doe het zelven dan, en gewoon een woning neer laten zetten? Heb je ook geen last van het na 60 jaar instorten....
pi_129632454
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:53 schreef arjan1212 het volgende:
Waarom is een huis dat compleet gerenoveerd moeten worden dan 30% goedkoper, als een huis waar je zo in kan ?
Dat is geen serieuze vraag toch?

Zo ja, wat denk je zelf? (Of heb je het zelf gebouwd?)
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:33:07 #290
325863 Krisp
Like.no.other
pi_129633716
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Punt is alleen dat de koper een andere auto nodig heeft, maar nu op de fiets en met de trein ook overal aankomt. De verkoper heeft een MPV nodig vanwege de kinderen. Wie hapt er eerst? De koper die een vallend mes voorbij ziet komen, of de verkoper die moet blijven passen en meten?

Het antwoord is niet eenduidig te geven (iedereen maakt zijn eigen beslissing) maar ik denk dat er komende jaren veel mensen in huizen wonen waar ze eigenlijk niet meer in willen wonen. En omdat het om ontzettend grote bedragen gaat, duurt het ook lang voordat e.e.a. weer normaliseert. Sterker: ik verwacht een langzaam naar beneden glijdende koopprijs(index), op het tempo waarop mensen kunnen aflossen.

Het is ook nog maar net begonnen. De kosten van de vergrijzing komen eraan en ons sociaal stelsel is nog steeds veel te groot voor onze economie. Dat kan niet eigenlijk meer opgebracht worden, maar wordt door voortdurend stijgende belastingdruk alsnog belegd bij de 'zwaarste schouders'. Gevolg is dat niemand meer iets kan, maar dat vrijwel iedereen zucht onder zware belastingen en/of een zware hypotheek. De meest interessante index voor de komende jaren is dan ook die van het vrij besteedbare vermogen. Die is al vanaf 1997 niet meer gestegen. Dat gaat hij voorlopig ook niet doen. :)
pi_129635564
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:53 schreef arjan1212 het volgende:
Omdat beide wel een kern van waarheid hebben alleen hebben blomke en sig000 het overdrijven tot kunst verheven.

We noemen hier allemaal relatief uitzonderlijke gevallen. Het is immers niet zo dat per definition na 60 jaar elk perceel met een huis alleen de grond nog wat waarde heeft.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129638841
Ik zal het nuanceren, een huis heeft afschrijving, sterker nog een afgeschreven huis slopen kost aardig wat geld.
Zie vaak genoeg oude uitgewoonde villa's nog in oorspronkelijke staat opgekocht worden vanwege de grond.
Pand gaat plat en er komen 4 stuks 2 onder 1 kap te staan.
Die lucratieve handel is zowat verdwenen en zo komen er steeds meer afgeschreven huizen te koop die alleen vanwege de ligging en grond interessant zijn.
Renoveren is voor bijna niemand haalbaar, projectontwikkelaars hebben even niet zoveel interesse.
pi_129640956
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 02:01 schreef sig000 het volgende:
Ik zal het nuanceren, een huis heeft afschrijving, sterker nog een afgeschreven huis slopen kost aardig wat geld.
Zie vaak genoeg oude uitgewoonde villa's nog in oorspronkelijke staat opgekocht worden vanwege de grond.
Pand gaat plat en er komen 4 stuks 2 onder 1 kap te staan.
Die lucratieve handel is zowat verdwenen en zo komen er steeds meer afgeschreven huizen te koop die alleen vanwege de ligging en grond interessant zijn.
Renoveren is voor bijna niemand haalbaar, projectontwikkelaars hebben even niet zoveel interesse.
Je ziet vaak genoeg oude uitgewoonde villa's, maar is dit iets van nu? Of is dit specifiek in de regio waar je zit? Heb je cijfers?

Ik vind het namelijk persoonlijk wel meevallen (Noordelijke provincies).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129706726
ik zie steeds vaker woningwetwoningen voor 100.000-125.000 en rijtjeshuizen voor 159.000

Terwijl je dit 5 jaar geleden helemaal niet zag. Toen koste alles 240.000 euro.
pi_129706939
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:43 schreef arjan1212 het volgende:
ik zie steeds vaker woningwetwoningen voor 100.000-125.000 en rijtjeshuizen voor 159.000

Terwijl je dit 5 jaar geleden helemaal niet zag. Toen koste alles 240.000 euro.
Woningbouwverenigingen die de markt verpesten.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129707012
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:54 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Woningbouwverenigingen die de markt verpesten.
Die realistisch prijzen.
pi_129707055
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:57 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Die realistisch prijzen.
Zet ik mijn vraagtekens bij. Ze dumpen hun overtollige woningvoorraad voor 25% onder de marktprijs, daar kan je als particuliere verkoper niet tegenop. Zij hebben de woningen vaak al tientallen jaren in bezit, zijn dus al volledig afgeschreven, wat ze er voor krijgen boeit ze niks.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129707202
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:00 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Zet ik mijn vraagtekens bij. Ze dumpen hun overtollige woningvoorraad voor 25% onder de marktprijs, daar kan je als particuliere verkoper niet tegenop. Zij hebben de woningen vaak al tientallen jaren in bezit, zijn dus al volledig afgeschreven, wat ze er voor krijgen boeit ze niks.
Een gedeelte van die woningen worden met koopgarant verkocht, en aangezien ze bij een onderwaarde bij de volgende verkoop dan moeten bijlappen kan ik me niet voorstellen dat het ze niet boeit voor welke prijs deze in de markt zetten.
pi_129707251
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een gedeelte van die woningen worden met koopgarant verkocht, en aangezien ze bij een onderwaarde bij de volgende verkoop dan moeten bijlappen kan ik me niet voorstellen dat het ze niet boeit voor welke prijs deze in de markt zetten.
Dus zetten ze de woningen nu zo laag mogelijk in de verkoop, weinig kans op onderwaarde dan.
  maandag 5 augustus 2013 @ 10:54:33 #300
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_129708325
Ze hebben een groot deel in de goede tijd al aan de zittende huurders verkocht. Als ze nu vrij komen gaan ze de markt op tegen een uitpondingsprijsje. Vaak ook op erfpacht.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')