Zo denken er meer vandaar dat er maar weinig verkocht wordt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En wil je het voor mijn vraagprijs niet overnemen? Dan doe je dat gewoon niet. Sim-pel.
Dat is toch logisch? Als ik morgen tegen jou zeg dat ik voor je auto 11K geef, terwijl de dagwaarde op 12K staat, en het vervangen van dat ding je meer dan 30K kost, dan hou je toch zelf die auto? Dan 'rij' je hem op zeg maar.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:29 schreef sig000 het volgende:
Zo denken er meer vandaar dat er maar weinig verkocht wordt.
Dank voor je verhelderende bijdrage.quote:
Ik mag hopen dat je huis niet dezelfde afschrijving heeft dan een auto.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is toch logisch? Als ik morgen tegen jou zeg dat ik voor je auto 11K geef, terwijl de dagwaarde op 12K staat, en het vervangen van dat ding je meer dan 30K kost, dan hou je toch zelf die auto? Dan 'rij' je hem op zeg maar.
Je kunt wel/niet hopen wat je wilt, maar zijn er omstandigheden dat een huis dezelfde afschrijving heeft dan als een auto?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:35 schreef sig000 het volgende:
Ik mag hopen dat je huis niet dezelfde afschrijving heeft dan een auto.
Fijne inhoudelijke bijdraqe weer. Althans poging tot. Nou ja afijn, afhankelijk van je geestelijke gestandheid (ohne gewahr) weet je het antwoord welquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:35 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je huis niet dezelfde afschrijving heeft dan een auto.
Ja hoor, enigste verschil is het stuk grond wat overblijft als het huis is afgeschreven.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je kunt wel/niet hopen wat je wilt, maar zijn er omstandigheden dat een huis dezelfde afschrijving heeft dan een auto?
Ik neem aan dat warmte als argument tot zuurstofgebrek geldt? Want anders vat ik 'm niet?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:41 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ja hoor, enigste verschil is het stuk grond wat overblijft als het huis is afgeschreven.
Geen idee, wat is er niet te snappen aan iets fatsoenlijks te bouwen? - dat soort internet crap bouwen we hier niet, hoor.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:46 schreef arjan1212 het volgende:
wat is er niet te snappen je koopt een stukje grond, bouwt daar een huis op en 60 jaar later stort het vanzelf in, blijft over de grond.
Maar die mensen wonen er wel.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:29 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zo denken er meer vandaar dat er maar weinig verkocht wordt.
Zou je niet eens stoppen met het doe het zelven dan, en gewoon een woning neer laten zetten? Heb je ook geen last van het na 60 jaar instorten....quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:46 schreef arjan1212 het volgende:
wat is er niet te snappen je koopt een stukje grond, bouwt daar een huis op en 60 jaar later stort het vanzelf in, blijft over de grond.
Dat is geen serieuze vraag toch?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:53 schreef arjan1212 het volgende:
Waarom is een huis dat compleet gerenoveerd moeten worden dan 30% goedkoper, als een huis waar je zo in kan ?
Punt is alleen dat de koper een andere auto nodig heeft, maar nu op de fiets en met de trein ook overal aankomt. De verkoper heeft een MPV nodig vanwege de kinderen. Wie hapt er eerst? De koper die een vallend mes voorbij ziet komen, of de verkoper die moet blijven passen en meten?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is toch logisch? Als ik morgen tegen jou zeg dat ik voor je auto 11K geef, terwijl de dagwaarde op 12K staat, en het vervangen van dat ding je meer dan 30K kost, dan hou je toch zelf die auto? Dan 'rij' je hem op zeg maar.
Omdat beide wel een kern van waarheid hebben alleen hebben blomke en sig000 het overdrijven tot kunst verheven.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:53 schreef arjan1212 het volgende:
Waarom is een huis dat compleet gerenoveerd moeten worden dan 30% goedkoper, als een huis waar je zo in kan ?
Je ziet vaak genoeg oude uitgewoonde villa's, maar is dit iets van nu? Of is dit specifiek in de regio waar je zit? Heb je cijfers?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 02:01 schreef sig000 het volgende:
Ik zal het nuanceren, een huis heeft afschrijving, sterker nog een afgeschreven huis slopen kost aardig wat geld.
Zie vaak genoeg oude uitgewoonde villa's nog in oorspronkelijke staat opgekocht worden vanwege de grond.
Pand gaat plat en er komen 4 stuks 2 onder 1 kap te staan.
Die lucratieve handel is zowat verdwenen en zo komen er steeds meer afgeschreven huizen te koop die alleen vanwege de ligging en grond interessant zijn.
Renoveren is voor bijna niemand haalbaar, projectontwikkelaars hebben even niet zoveel interesse.
Woningbouwverenigingen die de markt verpesten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:43 schreef arjan1212 het volgende:
ik zie steeds vaker woningwetwoningen voor 100.000-125.000 en rijtjeshuizen voor 159.000
Terwijl je dit 5 jaar geleden helemaal niet zag. Toen koste alles 240.000 euro.
Die realistisch prijzen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:54 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Woningbouwverenigingen die de markt verpesten.
Zet ik mijn vraagtekens bij. Ze dumpen hun overtollige woningvoorraad voor 25% onder de marktprijs, daar kan je als particuliere verkoper niet tegenop. Zij hebben de woningen vaak al tientallen jaren in bezit, zijn dus al volledig afgeschreven, wat ze er voor krijgen boeit ze niks.quote:
Een gedeelte van die woningen worden met koopgarant verkocht, en aangezien ze bij een onderwaarde bij de volgende verkoop dan moeten bijlappen kan ik me niet voorstellen dat het ze niet boeit voor welke prijs deze in de markt zetten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zet ik mijn vraagtekens bij. Ze dumpen hun overtollige woningvoorraad voor 25% onder de marktprijs, daar kan je als particuliere verkoper niet tegenop. Zij hebben de woningen vaak al tientallen jaren in bezit, zijn dus al volledig afgeschreven, wat ze er voor krijgen boeit ze niks.
Dus zetten ze de woningen nu zo laag mogelijk in de verkoop, weinig kans op onderwaarde dan.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een gedeelte van die woningen worden met koopgarant verkocht, en aangezien ze bij een onderwaarde bij de volgende verkoop dan moeten bijlappen kan ik me niet voorstellen dat het ze niet boeit voor welke prijs deze in de markt zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |