Water... het is overal een daardoor moeilijk om wat geschikts te vinden. Heb de afgelopen week een aantal fotos geschoten met water als thema, maar wat maakt een
goede waterfoto?
Ik kan helaas niet terug naar de plekken waar ik de fotos heb gemaakt (dichtsbijzijnde is al zo'n 200km van mijn woonplaats), dus de vraag is voornamelijk hoe ik deze fotos het best kan bewerken om een zo goed mogelijk effect te krijgen. Op de eerste na [horizon rechtgetrokken] is er nog niks bewerkt.
Als het hopeloos is heb ik nog een week de tijd om een mooie waterval, beek of fjord op te zoeken

[1]
![hebaqDI.jpg]()
Water dat richting zee stroomt in een verder ook natte/waterige omgeving. Noorse kust.
Dit is mijn favoriet.
[2]
![LGBiU3Th.jpg]()
Een deel van het strand en de haven. Het water zorgt voor het landschap. Noorse kust.
[3]
![DHLSc6ih.jpg]()
Vloed-->eb, water wil terug naar zee. Het water zorgt voor het landschap. Noorse kust.
[4]
![iF1VXcvh.jpg]()
Helder water met vissen, vanaf de veerbootpier. Noorse kust.
[5]
![RtnhLb3h.jpg]()
Een van de vele fonteinen "by night" in Rome. Ik hou van fonteinen, en deze vond ik zelf toffer dan Trevi (ja, daar heb ik ook fotos van), maar superboeiend is het nou ook weer niet.
[6]
![FnlDSxvh.jpg]()
Een deel van de paleistuin in Caserta, met (als je goed kijkt) vissen op de voorgrond. Heel het landschap staat in het teken van water, de witte "streep" in het midden van de bovenkant is een waterval, zo'n 2km verderop (en dus niet te herkennen als zijnde waterval). Ook een favoriet, maar ik vrees dat dit zo'n geval is dat wat "saai" en symetrisch is.
Ik ga er vanuit dat het veel gevraagd is om commentaar op alle fotos te vragen, maar vooral de eerste en de laatste zijn mijn voorlopige favorieten. So, shoot
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan